نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

تاریخچه سیم کارت اول

نگاهی به تاریخچه سیم کارت همراه اول از گذشته تا به امروز:

 

 سیم کارت همراه اول جز فناوری های جدیدی است که توانسته در دهه های اخیر به زندگی مردم سرعت بخشد و تاثیر بسیار مستقیم و زیادی بر روی زندگی مردم داشته است ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد تاریخچه سیم کارت های همراه اول در اختیار شما قرار دهیم.

 علاوه بر تاریخچه سیم کارت همراه اول و نگاهی بر خدمات و  ویژگی ها و فعالیت های آنها نگاهی به تاریخچه اولین تلفن های همراه نیز خواهیم انداخت که  امیدواریم مورد توجه شما کاربران عزیز واقع شود.

 

تاریخچه سیم کارت همراه اول:

 

 سیم کارت های همراه اول برای نخستین بار در سال ۱۳۷۳ راهاندازی شدند و تنها در شهر تهران قابل استفاده بودند اما در مرداد ماه سال ۷۳ برای نخستین بار سیم کارت های همراه اول در سراسر ایران توزیع شدند و با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم روبرو شد تقریباً میتوان گفت در اواخر سال ۱۳۸۲ حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جزوه ی مشترکین سیمکارت های همراه اول شده بودند.

 

 سیم کارت های همراه اول از گذشته تا به الان توانسته تغییرات بسیار زیادی را در روند خدمترسانی به مردم داشته باشد و روز به روز در تلاش است که خدمات بیشتر و بهتری را به مردم ارائه دهد،  شاید برایتان جالب باشد که بدانید سیم کارت همراه اول رکورد دار سرعت اینترنت همراه بوده و توانسته از مرز یک گیگ بر ثانیه عبور کند،  همین تغییرات باعث شده که تا به امروز حدود ۷۰ میلیون سیمکارت همراه اول توسط مردم در حال استفاده میباشد  این آمار نشان دهنده رضایت مردم از خدمت رسانی همراه اول می باشد.

 سیم کارت همراه اول تا به امروز توانسته خدمات بسیار زیادی از قبیل اینترنت ۴g، اینترنت 3g و اینترنت 4.5 g در اختیار کاربران قرار دهداز دیگر خدمات می توان به وای فای های همراه اول، سامانه خدمات همراه من، انتقال و انتظار مکالمه، مکالمه گروهی، باشگاه فیروزهای، سیستم پرداخت همراه و سرویس های رومینگ بین الملل، پیام های صوتی و پیام های کوتاه، محدودیت مکالمه، سیم کارت دانشجویی و سیم کارت کودک اشاره کرد ،  همانطور که میبینید همراه اول سعی دارد رضایت مشتری را جلب کرده و همیشه نیازهای آنها را برطرف کند.

 شاید برایتان جالب باشد که بدانید در ابتدا که سیم کارت همراه اول ارائه شد با استقبال خوبی از سوی مردم روبهرو نشد  اما پس از گذشت چند مدت سیم کارت های همراه اول توانست جای خود را در میان مردم پیدا کنند و توانست از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار شد علاوه بر استان تهران در شهرهایتبریز، اصفهان،  شیراز، مشهد و اهواز نیز سیم کارت های همراه اول و آنها نیز تحت پوشش شبکه همراه قرار گرفتند که کم کم تا سال ۱۳۷۵ حدود ۲۸ استان دیگر تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفته و توانستند از سیم کارت همراه اول برای برقراری ارتباط به عنوان تلفن همراه استفاده کنندحال می خواهیم نگاهی به تاریخچه ی اختراع تلفن های همراه بیاندازیم:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین تلفن همراه توسط چه کسی اختراع شد؟ آیا تا به حال به این قضیه فکر کرده اید؟ 

 تلفن های همراه در خصوص گوشیهای هوشمند امروزه یکی از همراهان جدایی ناپذیر زندگی بیشتر افراد شدند، اختراع نخستین تلفن همراه به سال ۱۹۰۸ بازمیگردد زمانی که ایالات متحده دستور اختراع تلفن بیسیم را صادر کرد و در اوایل دهه ۱۹۴۰ تلفن همراه اختراع شد، شاید برایتان جالب باشد که بدانید نخستین گوشیهای تلفن همراه در واقع تلفن های همراه نبودند بلکه آنها رادیو های دوطرفه بودند که از آنها برای رانندگان تاکسی و همچنین سرویس های اضطراری برای برقراری ارتباط استفاده می شد.

 شرکت موتورولا در آوریل ۱۹۷۳ اولین شرکتی بود که توانست اولین تلفن همراه بیسیم دستی را تولید کند که از آنها به عنوان تلفنهای همراه  zero generation یاد می شود.

شاید جالب باشد که بدانید تلفن همراه تاریخچه بسیار طولانی دارد در سال ۱۹۲۶ اولین سرویس موفقیت آمیز تلفنهمراه به مسافران فرست کلاس در مسیر برلین و هامبورگ ارائه شد.

 در سال ۱۹۵۶ اولین سیستم خودکار تلفن همراه برای وسایل نقلیه خصوصی در سوئد راه  اندازی شد که چیزی حدود ۴۰ کیلوگرم وزن آن بود.

 هرچه به جلوتر رفتیم سیستم های تلفن همراه پیشرفته تر و رقابت تنگاتنگ و بسیار زیادی بین شرکتهای تولید کننده تلفن همراه به وجود آمد که هر یک از آنها درصدد طراحی و ساخت یک تلفن همراه بهتر با ویژگی ها و قابلیت های بیشتری هستند تا بتوانند رضایت مشتریان را جلب کنند و طرفداران بسیار زیادی را برای شرکت های خود به دست آورند.

 سیم کارت همراه اول با توجه به اینکه تا به امروز توانسته مشتریان وفادار و خاص خود را پیدا کند با استفاده از خدمات غیر حضوری سعی در ساده کردن کارهای مشتریان می باشد شما با استفاده از خدمات غیر حضوری سیم کارت های همراه اول می توانید تمامی کارهایی که مربوط به سیم کارت خود و خدمات آن می باشد را  به صورت غیر حضوری انجام دهید و در وقت خود صرفه جویی کنید.

 سیم کارت همراه اول سعی دارد که هر روزه امکانات بیشتر و جوایز متفاوتی را نسبت به مناسبت ها و رویدادهای مختلف به کاربران خود ارائه دهد که همین خدمات باعث شده کاربران بیشتری را نسبت به گذشته داشته باشد.

 علاوه بر تمام خدماتی که در بالا ذکر شد شاید برایتان جالب باشد که بدانید سیم کارت همراه اول تا به امروز توانسته دستاورد های فوقالعاده زیادی را در حوزه مسئولیت های اجتماعی کسب کند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

دستاوردها:

 

  • دریافت تقدیرنامه و تندیس حامی طلایی ویژه از سیزدهمین کنفرانس بینالمللی انجمن رمز ایران
  • نشان والی مهر از کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تقدیرنامه و تندیس همایش سیاستهای صنعتی، تجاری و خدماتی در افق ۱۴۰۴
  • نشان ویژه پاسخگویی از سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی
  • اپراتور برتر در چشمانداز ۱۴۰۴ در همایش سیاستهای صنعتی، تجاری و خدماتی در افق ۱۴۰۴
  • نشان برنزی سه ستاره از دوازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی
  • تندیس زرین سرآمدان روابط عمومی در پنجمین دوره تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران
  • لوح ستاره طلایی روابط عمومی در جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران
  • دریافت تقدیرنامه در سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم
  • پایگاه خبری سایت خرید و فروش سیم کارت رند باز




منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

خرید سیم کارت همراه اول در انواع مختلف


خرید سیم کارت همراه اول در انواع مختلف

خرید سیم کارت همراه اول، به طور کلی در دو نوع دائمی و اعتباری ممکن می باشد. سیم کارت همراه اول از محبوب ترین و نخستین سیم کارت های تولید شده در ایران است که دارای سیم کارت های متفاوتی با قیمت های مناسبی می باشد. همراه اول، اولین شرکت مخابراتی در زمینه ارتباطات سیار است که با نام و عنوان IR-MCI در بین کاربران شناخته شده است. این شرکت یکی از پرسرعت ترین و بزرگ ترین انواع اپراتور های شبکه تلفن همراه و اینترنت در کشور ما است. در حال حاضر می توان گفت که حدودا 86 میلیون سیم کارت از شرکت همراه اول در بین مصرف کنندگان عرضه شده است. می توان برای خرید سیم کارت همراه اول از روش های مختلفی استفاده کرد.

همانطور که گفته شد خرید سیم کارت های همراه اول در نوع دائمی و اعتباری انجام می شود. سیم کارت همراه اول در نوع اعتباری قیمت کمتری نسبت به سیم کارت های دائمی خواهند داشت و پیش شماره های متفاوتی دارند. با توجه به شماره سیم کارت مورد نظر می توان گفت که هزینه سیم کارت در هر دو نوع متفاوت خواهد بود. به طور کلی سیم کارت های همراه اول دائمی که دارای شماره های رند هستند جزء گران ترین سیم کارت ها محسوب می شوند.

خرید سیم کارت همراه اول اعتباری

یکی از انواع خرید سیم کارت های همراه اول در نوع اعتباری است. سیم کارت های اعتباری همراه اول با پیش شماره های 0910، 0911، 0913، 0914، 0915، 0916، 0917، 0918، 0919، 0990، 0991 و در نهایت 0992 است. با توجه به نیاز و سلیقه کاربر می توان هر کدام از پیش شماره های مورد نظر را برای خرید انتخاب کرد.

 

سیم کارت همراه اول

می توان با خرید سیم کارت همراه اول در نوع اعتباری و یا حتی دائمی از خدمات متفاوت اپراتور همراه اول استفاده کرد. از جمله این خدمات می توان به خدمات تماس صوتی، اینترنت، پیامک، MMS، آواهای زیبای انتظار، سرویس جیرینگ همراه اول و سایر سرویس ها و خدمات آن اشاره کرد. برای خرید سیم کارت همراه اول اعتباری می توان به دفاتر پیشخوان مربوطه مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات شخصی و انتخاب شماره مورد نظر اقدام به پرداخت هزینه مربوطه نمایید.

خرید سیم کارت همراه اول اعتباری به صورت اینترنتی و از راه دور هم انجام می شود. می توان با مراجعه به سایت اصلی همراه اول اقدام به ثبت نام برای خرید سیم کارت مورد نظر خود نمایید. با ثبت نام و ورود اطلاعات شخصی، وارد صفحه پرداخت شده و مبلغ مورد نظر را پرداخت خواهید کرد. بدین صورت در مدت زمان مشخصی سیم کارت شما برای شما ارسال می شود. علاوه بر سایت اصلی، برای خرید سیم کارت همراه اول اعتباری، می توان از سامانه های اینترنتی دیگر که با هدف خرید و فروش سیم کارت ها راه اندازی شده اند استفاده کرد. از جمله این سامانه ها رندباز است که به عنوان اولین سامانه جامع خرید و فروش اینترنتی سیم کارت فعالیت خود را در ایران شروع کرده است.

 

خرید سیم کارت همراه اول در نوع دائمی

خرید سیم کارت همراه اول می تواند به صورت دائمی صورت گیرد. با استفاده از سیم کارت های دائمی همراه اول می توان در تمام زمان ها بدون نیاز به خرید اعتبار از خدمات متفاوت و ویژه اپراتور همراه اول استفاده کرد.

 

خرید سیم کارت همراه اول دائمی و اعتباری

سیم کارت همراه اول دائمی، با توجه به نوع شماره و رند بودن آنها قیمت های متفاوتی خواهد داشت. هر کدام از پیش شماره های سیم کارت های دائمی همراه اول با توجه به نوع شماره در قیمت سیم کارت تاثیر خواهند داشت. می توان گفت که پیش شماره های سیم کارت دائمی همراه اول 0910، 0911، 0912، 0913، 0914، 0915، 0916، 0917، 0918، 0990، 0991 و 0992 است. همانطور که مشاهده می کنید در سیم کارت های اعتباری پیش شماره 0912 و در سیم کارت های دائمی پیش شماره 0919 موجود نمی باشد. پیش شماره های دیگر با توجه به رند بودن شماره قیمت های متفاوتی خواهند داشت.

جهت خرید سیم کارت همراه اول در نوع دائمی می توان به دو صورت حضوری و غیر حضوری اقدام کنید. در نوع حضوری همانند سیم کارت های اعتباری به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و همانطور که گفته شد اقدام به خرید سیم کارت همراه اول خود خواهید کرد. در نوع غیر حضوری می توانید با استفاده از سامانه اینترنتی مخصوص اپراتور همراه اول و سایر سامانه های الکترونیکی که در این زمینه فعالیت می کنند، اقدام به خرید سیم کارت مورد نظر خود نمایید.

 

خرید سیم کارت همراه اول قسطی و دست دوم

خرید سیم کارت همراه اول می تواند به صورت قسطی انجام شود. در رابطه با خرید سیم کارت های دائمی رند که قیمت های بالایی دارند، امکان خرید قسطی توسط برخی سامانه ها فراهم شده است. افراد مختلف می توانند با مراجعه به مراکز معتبر و سامانه های اینترنتی نوع سیم کارت خود را انتخاب کرده و با توجه به شرایط پرداخت اقدام به خرید نمایند. بدین صورت دیگر نگرانی بابت خرید سیم کارت های دائمی نخواهید داشت و می توانید بدون نگرانی بابت قیمت سیم کارت مورد نظر خود را خریداری کنید.

علاوه بر خرید سیم کارت همراه اول صفر به صورت قسطی دائمی و اعتباری، می توان سیم کارت های دست دوم اعتباری را خریداری کرد. افرادی که به دلایلی قصد تعویض شماره تلفن خود را دارند و یا می خواهند سیم کارت دائمی خود را بفروشند از طریق اپلیکیشن ها و سایت ها مربوط به خرید و فروش اقدام به فروش سیم کارت خود می کنند. در بین این راه ها استفاده از سامانه های الکترونیکی معتبر می تواند بسیار مفید و موثر باشد. همچنین شرایط مناسب تر و قیمت بهتری را برای خرید سیم کارت های دست دوم در اختیار افراد می گذارد. حتی گفته می شود که در صورت نیاز می توانید سیم کارت خود را برای فروش داخل سامانه قرار دهید و از خدمات مورد نظر در این زمینه استفاده کنید. خرید سیم کارت همراه اول دائمی و اعتباری بدین صورت بسیار راحت تر شده و با استفاده از روش های نوین امکان پذیر می باشد.



منبع : سایت خرید و فروش سیمکارت رندبا

انواع سیم کارت رند

سیم کارت رند، آن دسته از سیم کارت هایی هستند که شماره های مربوط به آنها با توجه به شکل خاصی رند شده است. به طور کلی می توان گفت تمام سیم کارت هایی که شماره های رند و پشت سر هم دارند به عنوان سیم کارت رند در نظر گرفته می شود. معمولا قیمت و هزینه خرید سیم کارت های رند از سیم کارت هایی با شماره معمولی بیشتر است به گونه‌ای که می توان گفت گران ترین شماره ها در اپراتور های مختلف نوع رند آنها می باشد. شماره سیم کارت های رند با توجه به الگوهای خاصی در نظر گرفته می شود و به نسبت همان الگو ها قیمت آنها افزایش خواهد یافت. این الگوها با توجه به چگونگی رند شدن شماره ها تعیین می شود که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

سیم کارت رند می تواند با توجه به نوع عدد ها و یا به صورت سلیقه‌ای باشد. در بعضی موارد کاربران ترجیح می دهند که شماره سیم کارت آنها به نوعی با تاریخ تولد آنها یکی باشد. این یک گونه از سیم کارت رند محسوب می شود. البته بستگی به تاریخ تولد افراد هم خواهد داشت و می توان گفت یک نوع شماره سفارشی هم محسوب می شود. این نوع سیم کارت ها که به صورت سفارشی هستند قیمت خرید بیشتری نسبت به سایر سیم کارت های معمولی خواهند داشت. از بهترین سیم کارت های رند می توان به سیم کارت های 7 رقم رند اشاره کرد. این نوع شماره های مخصوص سیم کارت، هفت رقم یکسان خواهند داشت. برای مثال در مورد این نوع سیم کارت می توان به 9999999 اشاره کرد که از هفت عدد، رقم 9 تشکیل شده است. این تنها یکی از روش های رند شدن شماره های سیم کارت است که بر روی قیمت سیم کارت تاثیر خواهد داشت. از جمله رندترین سیم کارت می توان به سیم کارت هایی با این شماره ها اشاره کرد.

سیم کارت رند

سیم کارت رند چند رقمی تکراری

یکی از شیوه ها برای ساختن شماره سیم کارت رند روش چند رقمی تکراری است. در این روش شماره های مورد نظر سیم کارت به صورت چند رقمی می تواند تکرار شود. از بین شماره های تک رقمی از رقم 1 تا 9 می تواند داخل شماره های سیم کارت استفاده شود. در این حالت سیم کارت رند از نوع چند رقمی تکراری در تعداد محدودی است که با قیمت بالایی خریداری می شود. می توان گفت که با توجه به تعداد محدود آنها می توان در اپراتور های مختلف با توجه به اعتباری بودن و دائمی بودن آنها در قیمت های متفاوتی آنها را خریداری کرد. به طور کلی می توان گفت این نوع سیم کارت رند در 9 دسته تقسیم می شوند. با توجه به این نکته که شماره های سیم کارت هفت رقمی هستند می توان تمام اعداد گفته شده را از تعداد 3 عدد تا 7 عدد تکرار کرد. از جمله مثال های این نوع شماره رند می توان به رند هفت رقم یکی اشاره کرد.

سیم کارت رند ترتیبی

از انواع دیگر سیم کارت رند می توان به نوع رند ترتیبی اشاره کرد. شماره سیم کارت رند ترتیبی با توجه به نام آن دارای اعداد ترتیبی هستند. این نوع سیم کارت می تواند تعداد مشخصی اعداد که به صورت ترتیبی کنار هم قرار گرفته اند را شامل شود. تعداد اعداد ترتیبی می تواند در ابتدا یا انتهای شماره سیم کارت باشد. سیم کارت رند ترتیبی می تواند با توجه به تعداد مشخصی اعداد ترتیبی را در شماره سیم کارت قرار دهد.

سیم کارت رند همراه اول ترتیبی

سیم کارت رند ترازویی و آینه‌ای

گونه های دیگر سیم کارت رند، سیم کارت ترازویی و پله‌ای هستند. سیم کارت های ترازویی به گونه‌ای هستند که سه رقم اول و سه رقم آخر شماره سیم کارت تکراری می باشند و عدد وسطی متفاوت خواهد بود. می توان گفت که به گونه‌ای عدد وسطی مثل یک جدا کننده عمل می کند. این نوع شماره ها معمولا به خوبی توسط افراد مختلف یاد آوری می شوند و با توجه به نوع شماره قیمت های خاصی خواهند داشت.

منظور از سیم کارت رند آینه‌ای، سیم کارت هایی هستند که شماره آنها به صورتی مخالف تکرار می شوند. با یک مثال ساده می توانید به راحتی سیم کارت آینه‌ای را تشخیص دهید. برای مثال می توان به شماره 1829339 اشاره کرد که 93 و بعد 39 قرار گرفته اند. در این وضعیت انگار شماره 93 داخل آینه قرار گرفته و به عدد 39 تبدیل شده است.

سیم کارت رند پله‌ای و جفتی

از گونه های رایج و مورد پسند سیم کارت رند می توان به رند پله‌ای و جفتی اشاره کرد. سیم کارت رند پله‌ای آن دسته از شماره هایی هستند که چند رقم آنها به صورت پله‌ای یعنی از اعداد کوچکتر تا اعداد بزرگ تر نوشته شده است. تعداد این ارقام پله‌ای متفاوت می باشد و می توانند در ابتدا یا انتهای شماره سیم کارت قرار بگیرند. سیم کارت جفتی به سیم کارت هایی گفته می شود که اعداد دو رقمی در آن یکبار تکرار شده اند. این نوع شماره های سیم کارت رند با توجه به ویژگی آنها می تواند در تعداد بسیار زیادی ایجاد شود. شماره سیم کارت رند از نوع جفتی می تواند به صورت دو رقمی تکرار شود و در صورتی که از دو رقم بیشتر شود به گونه های دیگر تبدیل می شود.

سیم کارت رند پله‌ای

سیم کارت رند می تواند علاوه بر الگو ها و شکل های گفته شده در شیوه های دیگری هم طراحی شود. هر کدام از این روش ها به نوعی شماره های سیم کارت را طرح بندی کردی و در نگهداری و حفظ آن تاثیر خواهند داشت. امروزه رند ترین سیم کارت که قیمت بالایی دارد، سیم کارت های دائمی اپراتور ها هستند که دارای شماره چند رقمی تکراری می باشند.  از جمله سیم کارت رند دیگر می توان به سه پله، سه جفت، تکرار پیش شماره، تاریخ تولدی، گفتاری، حروفی و سایر روش های رند سازی دیگر اشاره کرد. تمام این روش ها می توانند به نوعی بر روی شماره سیم کارت تاثیر بگذارند و با توجه به نوع آنها قیمت سیم کارت ها تغییر خواهد کرد. 



منبع : سایت خرید و فروش سیمکارت رندباز