نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

سیم کارت گردشگری در اپراتورهای مختلف

همیشه کشورهایی که مکان های دیدنی و تاریخی دارند بسیار می توانند محل خوبی برای توریست هایی باشند که می خواهند جاهای دیدنی را ببیند . ایران یکی از کشورهایی است که مکان های بسیار جذاب و دیدنی است و بسیاری از مردم جهان دوست دارند مکان های تاریخی ایران را ببینند.یکی از مشکلاتی که در همه جا وجود دارند این است که نمی توانند با سیم کارت خودشان به خانواده هایشان و در دسترس  آنها قرار می دهند که بتوانند ارتباط برقرار کنند.اپراتور های فعال کشور دست به اقدامی زدند برای کسانی که می خواهند وارد کشور شوند که در مبادی ورودی کشور به آنها می دهند. سیم کارت های گردشگری  سیم کارت های اعتباری هستند که بسیار عالی و خوب هستند و می توان به خارج و داخل ایران زنگ بزنند .علاوه بر این کاربران سیم کارت های گردشگری، می توانند با استفاده از این سیم کارت از پرسرعت ترین اینترنت ایران لذت ببرند.

تقریبا تمام اپراتورهای فعال در کشور نسبت به عرضه این سیم کارت اقدام نموده و تلاش نمودند تا با ارائه خدمات خاص و منحصر بفرد سیم کارتی با قابلیت های مفید و کاربردی در اختیار کاربران و گردشگران قرار دهند. شرایط سیم کارت های گردشگری در اپراتورهای مختلف به شرح ذیل می باشد:

 

 

سیم کارت گردشگری در اپراتور ایرانسل

 

اپراتور ایرانسل به عنوان اولین اپراتور دیجیتال در کشور یکی از عرضه کنندگان سیم کارت گردشگری در کشور می باشد که گردشگران و مسافران به محض ورود به ایران می توانند آن را از فرودگاه های بین المللی کشور خریداری نموده و با قرار دادن در گوشی هوشمند از امکانات آن بهره مند گردند. تنها مدرک مورد نیاز برای خرید سیم کارت گردشگری ایرانسل شماره گذرنامه توریست می باشد.

 

مزایای سیم کارت گردشگری ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

·        اینترنت پر سرعت

·        قیمت اقتصادی

·        مناطق تحت پوشش گسترده

·        پشتیبانی 7/24

 

سیم کارت گردشگری ایرانسل در انواع مختلف با قیمت های متفاوت عرضه می گردد که مشخصات آنها در جدول زیر آمده است:

نوع سیم کارت

هزینه بسته

مدت زمان اعتبار

شارژ اولیه

میزان اینترنت

گردشگر نوع 1

30,000 تومان

یک ماه

4,000 تومان

1.5 گیگابایت

گردشگر نوع 2

43,000 تومان

یک ماه

14,000 تومان

3 گیگابایت

گردشگر نوع 3

58,000 تومان

یک ماه

22,000 تومان

5 گیگابایت

 

 

سیم کارت گردشگری در همراه اول

 

اپراتور همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور کشور که از بیشترین پوشش شبکه نیز برخوردار است، سیم کارت های گردشگری را با هدف دسترسی آسان، سریع و ارزان طراحی نموده است که در مبادی ورودی کشور در اختیار مسافران و گردشگران قرار می گیرد. سیم کارت های گردشگری همراه اول با توجه به نیاز گروه های مختلف گردشگران طراحی شده تا به نوعی پاسخگوی مسافران مختلف که با هدف زیارت، بازرگانی و توریستی وارد کشور می شوند، باشد. به همین خاطر این سیم کارت ها بر اساس نیازمندی مسافران از مکالمه، پیامک و حجم متفاوت اینترنت برخوردار می باشد.

 

انواع سیم کارت گردشگری همراه اول:

در جدول زیر انواع سیم کارت های گردشگری که با توجه به نیاز مسافران و گردشگران از سوی این اپراتور طراحی شده، آمده است:

سیم کارت گردشگری

اعتبار اولیه

بسته خوشامد ترکیبی

قیمت مصرف کننده

مدت اعتبار

میزان اعتبار

حجم اینترنت

مکالمه ( دقیقه)

پیامک ( فارسی و انگلیسی )

سیم کارت نارنجی 1

40,000 ریال

1 گیگابایت

100

-

300,000 ریال

30 روز

سیم کارت نارنجی 2

250,000 ریال

5 گیگابایت

100

-

500,000 ریال

30 روز

سیم کارت فیروزه ای 1

500,000 ریال

2 گیگابایت

100

100

1,000,000 ریال

30 روز

سیم کارت فیروزه ای 2

350,000 ریال

10 گیگابایت

100

100

1,000,000 ریال

30 روز

سیم کارت تجاری

700,000 ریال

10 گیگابایت

200

200

1,500,000 ریال

30 روز

 

شرایط خرید سیم کارت گردشگری همراه اول:

خرید سیم کارت های گردشگری همراه اول در فرودگاه های بین المللی به راحتی مقدور بوده و هر کاربر می تواند با ارائه گذرنامه حداکثر سه سیم کارت گردشگری همراه اول را به طور همزمان، فعال نماید. در صورتی که کاربر نیاز به استعلام و یا شارژ مجدد سیم کارت داشته باشد، می تواند از کدهای دستوری که در جدول ذیل آمده، استفاده نماید:

عنوان

کد دستوری

استعلام اعتبار

# 0 * 300 *

استعلام بسته اینترنت

# 1 * 300 *

استعلام بسته خوش آمد

# 2 * 300 *

شارژ سیم کارت

# PIN * 300 *

 

برای شارژ سیم کارت نیز، مسافران می توانند با تهیه شارژ الکترونیکی یا فیزیکی همراه اول از طریق نمایندگی های همراه اول و یا عاملین مجاز و با استفاده از کد دستوری # کد پانزده رقمی * 300 * اعتبار سیم کارت خود را افزایش دهند.

کاربران توجه داشته باشند برای برقراری تماس با خارج از ایران، باید حتما پیش شماره بین الملل کشور مقصد را به ابتدای شماره اضافه نمایند. مثلا برای تماس با شماره 09121111111 باید شماره را به صورت 00989121111111 شماره گیری نمایند.

 

 

سیم کارت اعتباری طرح گردشگری رایتل

 

اپراتور رایتل نیز به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور، سیم کارت های طرح گردشگری خود را با اعتبار سی روزه به قیمت 300،000 ریال در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهد.

بسته آغازین سیم کارت گردشگری رایتل شامل موارد ذیل می گردد:

·        1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

·        100 دقیقه مکالمه برون شبکه

·        5 گیگابایت اینترنت همراه

·        20 گیگابایت ترافیک داخلی

 

نکات و قوانین سیم کارت گردشگری رایتل:

·        قیمت بیان شده بدون احتساب 9% مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

·        اعتبار 30 روزه بسته آغازین سیم کارت، از زمان ثبت نام سیم کارت شروع و محاسبه خواهد شد.

·        در صورت پایان یافتن اعتبار زمانی بسته آغازین، هدایای ذکر شده دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

·        پس از پایان یافتن بسته آغازین، امکان خرید بسته های مصرفی شامل: مکالمه، پیامک و اینترنت جهت کاهش هزینه ها وجود خواهد داشت.

·        خرید این سیم کارت تنها یک بار امکان پذیر است.

·        کاربران می توانند با نصب اپلیکیشن کاربردی رایتل من، از حجم و مدت زمان اعتبار هدایا اطلاع یابند.

مسافران می توانند با مراجعه حضوری به فروشگاه های رایتل و یا یکی از نمایندگان فروش و خدمات رایتل سیم کارت های اعتباری گردشگری رایتل را تهیه نمایند. البته امکان تهیه این سیم کارت به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت رایتل نیز وجود دارد.

 

 

سیم کارت گردشگری شاتل موبایل

 

شاتل موبایل نیز سیم کارت های گردشگری خود را تحت عنوان سیم کارت هوشمند توریست در اختیار گردشگران و مسافران قرار می دهد و بدین وسیله امکان استفاده از خدمات باکیفیت و مقرون به صرفه مکالمه، پیامک و اینترنت همراه را برای آنها فراهم می آورد.

سیم کارت هوشمند شاتل موبایل در حال حاضر قابلیت اتصال خودکار به هر سه اپراتور اصلی در کشور را داشته و با بهره مندی از فناوری هوشمند می تواند به صورت اتوماتیک متناسب با موقعیت جغرافیایی کاربر با کیفیت ترین پوشش شبکه را در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهد. علاوه بر این سیم کارت هوشمند توریست شاتل موبایل از مزایای زیر نیز برخوردار می باشد:

·        مقرون به صرفه ترین بسته های اینترنت و مکالمه

·        بیش از 4000 نمایندگی فروش و خدمات در سراسر کشور

·        آنتن دهی هوشمند با پوشش سراسری 4G

·        امکان مدیریت و انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان با استفاده از کد دستوری # 8 * 1 *

·        کد دستوری به زبان انگلیسی و عربی ( # 1 * )

شاتل موبایل تنها ارائه کننده سیم کارت هوشمند توریست در ایران، سیم کارت های خود را متناسب با نیاز کاربران به همراه 4 بسته متنوع در اختیار آنها قرار می دهد.

 

انواع سیم کارت هوشمند توریست:

نوع بسته

حجم اینترنت همراه

مکالمه

اعتبار اولیه

قیمت

مدت اعتبار

بسته اول

2.5 گیگابایت

1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

5,000 تومان

45,000 تومان

30 روز

بسته دوم

4.5 گیگابایت

1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

10,000 تومان

57,000 تومان

30 روز

بسته سوم

10 گیگابایت

1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

20,000 تومان

86,000 تومان

30 روز

بسته چهارم

20 گیگابایت

1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

25,000 تومان

104,000 تومان

30 روز

 

مسافران و گردشگران می توانند با مراجعه به نمایندگی های شاتل موبایل در سراسر کشور یا غرفه های شاتل موبایل در فرودگاهها تنها با ارائه پاسپورت نسبت به خرید و فعال سازی سیم کارت هوشمند توریست اقدام نمایند. علاوه بر این در صورت نیاز به پشتیبانی، کاربران می توانند در هر ساعت از شبانه روز با شماره 09981000000 تماس گرفته و باکارشناسان مرکز شبانه روزی ارتباط با مشتریان شاتل موبایل تماس بگیرند.

با توجه به این که امکان تهیه کلیه این سیم کارت ها در فرودگاه های بین المللی کور وجود دارد، مسافران و گردشگران می توانند با توجه به نیاز خود، اپراتور خود را انتخاب نموده و با مراجعه به فروشگاه مربوطه نسبت به خرید سیم کارت اقدام نمایند.


نحوه ثبت نام و خرید سیم کارت های دائمی همراه اول

همراه اول که در این سال ها بین مردم بسیار محبوب بوده است و در این سال ها مردم بیش ترین خرید سیم کارت را از ای اپراتور انجام داده اند. اپراتور همراه اول که با بسته ها و هدایای ویژه خود باعث محبوبیت شده است و و پیش شماره بسیار محبوبی هم بین مردم دارد که بیش تر مردم خواهان این پیش شماره هستند. اپراتور همراه اول این روز ها طرح واگذاری سیم کارت های دائمی و اعتباری در اختیار کسانی که سیم کارت همراه اول را ندارند می گذارد. همراه اول در تلاش است که این روز ها برای کسانی که سیم کارت های همراه اول را می خواهند فضایی را ایجاد کند که به خانواده بزرگ همراه اول وارد شوند. از طرفی هم اکثر مردم خواهان سیم کارت های دائمی همراه اول هستند که  بسیار گران و پر طرفدار هستند.. در ادامه قرار است ما نحوه ثبت و خرید سیم کارت های دائمی همراه اول را بررسی خواهیم کرد.

انواع سیم کارت های دائمی همراه اول:

در حال حاضر متقاضیان خرید سیم کارت دائمی همراه اول امکان خرید دو نوع سیم کارت دائمی فیروزه ای و زمردی همراه اول را دارند که هر کدام از قیمت و بسته های هدیه جداگانه برخوردار می باشند.

 

.    سیم کارت دائمی فیروزه ای:

سیم کارت دائمی فیروزه ای همراه اول به سه دسته: درجه یک، درجه دو و سه تقسیم می شود که امکانات و شرایط این سیم کارت های به شرح ذیل می باشد:

سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه یک: این سیم کارت با قیمت 14 میلیون ریال شامل: 180 گیگابایت اینترنت 6 ماهه می باشد که هر ماه 30 گیگابایت )، بسته مکالمه 6 ماهه درون شبکه ( هر ماه 1800 دقیقه ) و بسته پیامک 3000 عددی می باشد.

سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه دو: این سیم کارت با قیمت 8 میلیون ریال شامل: 90 گیگابایت اینترنت 3 ماهه ( ماهانه 30گیگابایت )، بسته مکالمه سه ماهه درون شبکه ( هر ماه 1800 دقیقه ) و بسته پیامک 3000 عددی می باشد.

سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه سه: این سیم کارت با قیمت 6 میلیون ریال شامل 60 گیگابایت اینترنت 2 ماهه ( ماهانه 30گیگابایت )، بسته مکالمه دو ماهه درون شبکه ( هر ماه 1800 دقیقه ) و بسته پیامک 3000 عددی می باشد.

 

.    سیم کارت دائمی زمردی:

این سیم کارت با قیمت یک میلیون ریال شامل 30 گیگابایت اینترنت یک ماهه، 50 درصد تخفیف مکالمه درون شبکه و 100 پیامک رایگان ماهانه به مدت 6 ماه می باشد.

بنابراین اگر تمایل دارید عضو خانواده بزرگ همراه اول شده و از خدمات سیم کارت های دائمی این اپراتور بهره مند گردید، می توانید از یکی از روش های ذکر شده در ذیل، نسبت به خرید این نوع سیم کارت ها اقدام نمایید.

 

1.     مراجعه حضوری

نحوه ثبت نام حضوری به شرح ذیل می باشد:

·        مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی

·        تکمیل فرم ثبت نام وتحویل مدارک مورد نیاز

·        ارائه اصل و تصویر کارت ملی

·        پرداخت قبض ثبت نام

·        پرداخت وجه سیم کارت و اخذ قبض پرداخت

·        ارائه اصل قبض پرداخت شده

 

2.     به صورت غیر حضوری

نحوه ثبت نام به صورت غیر حضوری:

در طرح واگذاری سیم کارت های ارزشمند همراه اول، کاربران می توانند با خرید غیر حضوری از فروشگاه آنلاین همراه اول، سیم کارت خود را با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرند.

متقاضیان برای خرید سیم کارتهای دائمی همراه اول باید ابتدا وارد سایت فروشگاه آنلاین همراه اول شده و در منوی سیم کارت های دائمی، نوع سیم کارت مد نظر خود را انتخاب نمایند:

 

·         در صورت انتخاب سیم کارت های دائمی فیروزه ای، کاربران باید از منوی پایین صفحه ابتدا درجه آن را مشخص نموده و سپس پیش کد مد نظر خود را انتخاب نمایند. بعد از مشخص نموده سر شماره، شماره های موجود برای کاربر به نمایش در خواهد آمد و کاربر می تواند سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب نموده و مراحل خرید را تکمیل نماید.

 

·        در صورت انتخاب سیم کارت های دائمی زمردی، مشترک باید از منوی پایین صفحه ابتدا پیش کد و سپس سر شماره مورد نظر خود را انتخاب نماید. در مرحله آخر نیز باید از بین شماره های موجود به نمایش درآمده، سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب نموده و مراحل خرید را تکمیل نماید.

البته متقاضیان باید توجه داشته باشند که تعداد ثبت نام برای هر متقاضی نامحدود و واگذاری به روز و بر اساس ظرفیت شبکه و امکانات فنی در هر استان به صورت مجزا صورت می پذیرد؛ ولی بر اساس ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری، مشترکین حقیقی می توانند تا حداکثر 10 سیم کارت فعال داشته باشند و شرکت ارتباطات سیار از فعال نمودن بیش از 10 سیم کارت ثبت شده به نام مشترک معذور می باشد.

 

فروش شماره های خاص دائمی و اعتباری همراه اول:

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، از ابتدای مرداد 1401 سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول با شماره های خاص و تا 40 درصد تخفیف به فروش می رسد که کلیه متقاضیان می توانند در بازه زمانی اجرای طرح به صورت حضوری و غیر حضوری با مراجعه به مراکز فروش و خدمات همراه اول و یا فروشگاه آنلاین همراه اول نسبت به خرید این نوع سیم کارت اقدام نمایند.

 

اطلاعات مربوط به صورتحساب مشترکین دائمی همراه اول:

متقاضیان بعد از تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت سیم کارت دائمی؛ به عنوان مشترک همراه اول شناخته شده و در پایان دوره برایشان صورت حساب صادر می گردد که مشترک موظف به پرداخت آن می باشد. البته بر اساس قانون حتی در صورت عدم استفاده از سیم کارت نیز، مشترک موظف به پرداخت هزینه های آبونمان، خدمات ویژه، عوارض و مالیات می باشد.

 

اطلاعات مربوط به قبض مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمات

توضیحات

آبونمان

برای مشترکین از زمان دایری تلفن همراه ( به رغم آن که از سیم کارت خود استفاده نموده یا آن را برای مدتی بلا استفاده نگه دارد )

کارکرد شهری

شامل مکالمات عادی مشترکین می گردد

خارج از کشور

هزینه تماس مشترکین از ایران به کشورهای دیگر

رومینگ بین الملل

هزینه استفاده از سیم کارت در خارج از ایران و در کشورهایی که قرارداد رومینگ با همراه اول را دارند.

پیام کوتاه

مبالغ مربوط به ارسال پیام کوتاه

پیام صوتی

مبالغ مربوط به شنیدن پیام صوتی

هزینه ها

مبالغ مربوط به هزینه های مشترک در دریافت خدماتی مانند: تغییر آدرس، تغییر نام، وصل تلفن، تعویض سیم کارت، هزینه دایری مجدد، ریز مکالمات، بسته های اینترنتی و برقراری پیام صوتی

خدمات ویژه

مبالغ مربوط به سرویس های ویژه مورد درخواست مشترک مانند فاکس، محدودیت مکالمه و عدم نمایشگر

صورت حساب این دوره

مبلغ ذکر شده در این ستون مربوط به مجموع کل هزینه های ذکر شده بالا می باشد.

نرخ مالیات

9%

بدهی پیشین

بدهی دوره های قبل صورت حساب مشترک که وصولی مبلغ صورت حساب در سیستم ثبت نشده باشد.

بستانکاری پیشین صورت حساب

بستانکاری مشترک که معمولا به دلیل انجام اصلاحات، پرداخت مجدد صورت حساب، پرداخت اشتباه صورت حساب یک مشترک توسط سایر مشترکین ثبت می شود.

 

در حال حاضر طبق ساختاری که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر گرفته شده، در صورتی که مشترکین اپراتور همراه اول صورت حساب تلفن خود را پرداخت نکنند، در رویه قطع بدهی ( قطع میان دوره، پایان دوره، دو هفته تا یک سال) قرار می گیرند و خط آنها قطع خواهد شد و اگر این عدم پرداخت ادامه داشته باشد، سلب امتیاز از خط صورت خواهد گرفت.

فون واژه یا شماره رند حرفی چیست ؟

این روز ها تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و بسیار به کمک انسان آمده است. یکی از وسایل گوشی تلفن همراه است . یک از وسایل بسیار مهمی که گوشی به آن نیاز دارد سیم کارت است  که بسیار وسیله ایی مهم است . سیم کارت ها وسیله کوچک ولی کاربردی هستند به نحوی که اگر نباشند  انسان ها نمی توانند با هم دیگر ارتباط برقرار کنند. سیم کارت ها براساس اندازه یا براساس رند و معمولی بودن یا براساس دائمی و اعتباری تقسیم  می شوند. این روزها بسیاری از افراد جامعه خواهان سیم کارت رند هستند و برای انها قیمت شان هم مهم نیست.بسیاری دیگر هم سیم کارت های معمولی را می خواهند . این روز ها که اپراتور ها در تلاش هستند که سیم کارت های رند با پیش شماره هایی که مردم دوست دارند را بدهند و در تلاش هستند که نظر مردم را با این نوع سیم کارت ها رند جلب کنند

سیم کارت رند در اصل سیم کارتی گفته می شود که دارای ویژگی ها و معیارهای بخصوصی است که خیلی راحت و سریع در ذهن مخاطب نهادینه می گردد. در این نوع شماره ها اعداد به گونه ای در کنار هم قرار می گیرند که جذابیت های سمعی و بصری منحصر بفردی را ایجاد کرده و سبب می شود افراد صرفا به خاطر لاکچری بودن آنها، میلیاردها تومان بپردازند. البته بحث رندی شماره مقوله بسیار جذابی برای اقشار مختلف جامعه بوده و محدود به داشتن شماره رند تلفن همراه و یا پلاک ماشین نمی شود. به طوری که همین اشتیاق باعث شده بود تا در سال 99 خیلی از والدین بدون توجه به خطرات احتمالی، فرزندان خود را با تعویق یا زودرس در تاریخ 9/9/99 به دنیا بیاورند.

 

شاید در گذشته هایی نه چندان دور استفاده از شماره های رند به عنوان یکی از دغدغه های افراد پولدار و مرفه کشور مطرح می شد و صرفا به خاطر لوکس بودن، در بین این قشر از افراد جامعه بسیار پرطرفدار و محبوب بود، ولی امروزه این شماره ها بیشتر به خاطر جنبه های تجاری مورد توجه بوده و جایگاه ویژه ای در بین مدیران و صاحبان کسب و کارها پیدا کردند.

البته سیم کارت های رند هم دسته بندی های مختلفی دارند که از لحاظ نوع چینش ارقام و تکرار آنها صورت می پذیرد مانند رند آینه ای، پله ای، دهدهی، سه پله و .... که طبیعتا هر چه تکرار ارقام در شماره ای بیشتر باشد، قیمت آن نیز گران تر خواهد شد. علاوه بر دسته بندی ذکر شده، شماره های رندی که مطابق با تاریخ تولد افراد باشند نیز در بین مردم بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، زیرا افراد به محض به خاطر آوردن تاریخ تولد یک شخص، شماره تلفنش را نیز به خاطر می آورند.

 

علاوه بر همه تقسیم بندی های ذکر شده، جدیدترین رده بندی سیم کارت ها، سیم کارت های رند حروفی یا PHoneword است که در سراسر دنیا جزء گران ترین و محبوب ترین سیم کارت ها محسوب شده و از آنها با عنوان شماره های رند اسمی، ترکیبی یا تل واژه هم یاد می شود. در سیم کارت رند حروفی، تمام یا بخشی از ارقام یک شماره، بعد از تطابق با حروف موجود بر روی صفحه کلید موبایل، کلمه ای معنادار خواهد شد که می تواند نام یا نام خانوادگی، نام یک برند و ... باشد و به دلیل نمایش و شماره گیری به صورت حروف، راحت تر در ذهن ثبت می شوند.

با نگاهی اجمالی به صفحه کلید تلفن های ثابت یا موبایل به راحتی می توان دید که در کنار هر عدد، 3 یا 4 حرف لاتین وجود دارد که معمولا کاربران از آنها برای ارسال پیامک استفاده می کنند. ولی وجود این حروف در کنار شماره ها، صرفا برای ارسال پیامک نبوده و از این حروف برای ساختن کلمه در شماره های رند استفاده میگردد، مثلا شماره تلفن 6642623**09 با کلمه محمد مطابقت دارد.

 

در جدول زیر عددهای روی کیبورد با حروف معادل آنها بیان شده است:

 

عدد روی کیبورد گوشی

حروف معادل

2

a,b,c

3

d,e,f

4

g,h,i

5

j,k,l

6

m,n,o

7

p,q,r,s

8

t,u,v

9

w,x,y,z

 

نکته : با توجه به جدول فوق، هیچ حرفی معادل 0 و 1 نبوده و این اعداد در فون واژه هیچ جایگاهی ندارند.

 

وجود این حروف بر روی تلفن های همگانی قدیمی نشان می دهد که شماره های رند حروفی قدمتی طولانی در جهان دارند و از همان گذشته های دور در بیشتر کشورها از کلمه به جای شماره استفاده می کردند. ویلیام الکساندر ابداع کننده فون واژه، اولین شخصی بود که در سال 1980 میلادی در ایالات متحده با زیرکی شماره تماس شرکتش را با حروف اعلام نمود که علاوه بر متمایز بودن، باعث رونق کسب و کارش هم شد. بعدها شرکت ها و سازمان های بزرگ برای سرعت بخشیدن به ارتباط با مشتریان و مخاطبان از فون واژه استفاده نمودند و این موضوع به قدری همه گیر شده است که در کشورهایی مثل ترکیه یا امارات حتی پلاک خودروها را هم به صورت حروفی وارد می کنند. امروزه بیشتر شرکت های معروف جهان از فون واژه به عنوان یک روش ارتباطی آسان و سریع استفاده می کنند، شرکت هایی همچون اپل، یاهو،گوگل، سامسونگ و ... فون واژه مخصوص به خود دارند و از این کار برای خاص و منحصر بفرد بودن، استفاده می کنند.

 

برقراری یک راه ارتباطی ساده و آسان با مخاطبان که معمولا در دنیای تجارت امروز از طریق شبکه های اجتماعی، وب سایت یا شماره تماس می باشد، از اصلی ترین روش های رونق کسب وکار می باشد که باید به راحتی و آسانی صورت پذیرد. زیرا جهان امروز دنیای سرعت است و گاهی صاحبان یک برند تنها چند ثانیه برای ثبت شدن در ذهن مخاطب وقت دارند، در اینجا اهمیت داشتن یک سیم کارت رند از نوع حروفی که فقط با یک کلمه، شماره تماس شما را برای همیشه در ذهن مخاطب حک کند، مشخص می شود.

فرض کنید تبلیغ برند شما با نام تجاری ونوس ( VENOUS ) بر روی بیلبورد یکی از اصلی ترین و شلوغ ترین اتوبان های شهر نصب گردد، شما فقط به اندازه چند ثانیه برای دیده شدن و در خاطر ماندن وقت خواهید داشت، فکر می کنید چه چیزی می تواند در همین چند ثانیه نقش اکسیر جوانی را برای برند شما بازی کند و شما را برای همیشه در ذهن مخاطب جاودانه سازد؟ قطعا شماره 836687**0912 همان شماره ای است که هم بیانگر نام برند شماست و هم بیانگر شماره تلفن. زیرا مهم ترین مشخصه شماره های رند حروفی این است که به راحتی مخاطب را به خود جلب نموده و در کسری از ثانیه در ذهن او حک می گردد که این کار باعث بهتر دیده شدن شما نیز می شود.

 

در دنیای تجارت امروز، برخی از سیم کارت های رند به قدری تاثیرگذار و جذاب هستند که به آنها لقب رند بیلبوردی را اختصاص داده اند. از آنجا که این شماره ها از سلاست و روانی فوق العاده ای برخوردار بوده، نه تنها وجهه خاصی برای صاحبان خود به وجود می آورند بلکه برای برند سازی و تبلیغات بسیار کاربردی و مفید می باشند. شماره های رند حروفی در این گروه قرار می گیرند و معمولا برای تبلیغات، شناساندن برند و محصولات به کار می روند.

استفاده از فون واژه اخیرا در دنیا بسیار فراگیر شده و حتی در برخی از کشورها مانند آمریکا، کانادا و استرالیا و ... آژانس های تاکسی از آنها برای شماره های تجاری خود استفاده می کنند. مثلا شماره 8294 فون واژه تاکسی ( T= 8، A=2، X=9 ،I=4) در این کشورها می باشد. به همین خاطر در گوشی های همراه کیبوردی ( qwerty ) مانند گوشی های بلک بری و یا نوکیا C3 با نگه داشتن دکمه ALT بخش حروفی فون واژه قابل تایپ می شود و گوشی شماره را به همان صورت می گیرد. در گوشی های اندرویدی کار جذاب تر خواهد شد و گوشی های هوشمند دارای این نوع سیستم عامل علاوه بر پشتیبانی از فون واژه، معادل عددی آن را نیز نشان می دهند، قابلیتی که در گوشی های اپل وجود ندارد. زیرا گجت های هوشمند شرکت آیفون بدون نمایش معادل فون واژه، پیام را ارسال می کنند.

 

اخیرا شرکت مخابرات استان تهران، به منظور گسترش سرویس های جدید مخابراتی و تحقق جامعه هوشمند اطلاعاتی و ارتباطی و در راستای خدمت رسانی بیشتر به مخاطبان اقدام به ارائه سرویس فون واژه نموده است که با انجام مطالعات تطبیقی و کارشناسی و با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی، سیاسی و ... به شکل بومی طراحی و نسبت به واگذاری آنها اقدام شده است. در همین راستا، نیز شرکت ها و برندهای مطرح داخلی، به تازگی با استفاده از شماره های فون واژه، تلاش می کنند تا شماره های خود را شخصی سازی کرده و این روش را جایگزین روش های سنتی و متداول تبلیغات کسب و کار نموده و نام و یاد خود را به شیوه ای کاملا متمایز و متفاوت در ذهن مخاطب نهادینه سازند.

با وجود آنکه مدت حضور شماره های رند حرفی در ایران خیلی زیاد نیست، ولی این شماره ها به علت خاص بودن بسیار گران و با ارزش می باشند. اگر قصد شروع کسب و کار خود را دارید و به دنبال یک روش متمایز برای تبلیغات آن می گردید، خرید یک شماره رند می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای تهیه سیم کارت رند نیز در حال حاضر بهترین جای ممکن؛ مراجعه به وب سایت رندباز می باشد که در آن امکان خرید انواع سیم کارت های رند و معمولی به صورت اقساط فراهم شده و خریداران می توانند تنها با چند کلیک سیم کارت مورد علاقه خود را انتخاب نموده و با پرداخت تنها یک سوم مبلغ کل سیم کارت، صاحب آن شوند.

 

طرح فروش اقساطی سیم کارت رندباز فرصتی است برای خرید سیم کارت های رند گران قیمت به صورت اقساطی و بدون معرفی ضامن و پرداخت چک. زیرا در این طرح خریدار تنها با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت به صورت نقدی صاحب سیم کارت شده و بدون پرداخت چک، سفته و یا معرفی ضامن تنها متضمن پرداخت اقساط می گردند.

در حال حاضر رندباز به عنوان یک مرجع تخصصی قابل اعتماد فروش سیم کارت، عرضه کننده انواع سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری با شماره های معمولی و رند می باشد که مراجعه کنندگان می توانند با توجه به نیاز و شرایط اقتصادی خود نسبت به خرید مناسب ترین سیم کارت به صورت اقساطی اقدام نمایند.

بسته های همه کاره بوم و بوم پلاس ایرانسل

بسیاری از کار ها این روزها در خانه انجام می شود و دیگر لازم نیست که دیگر فردی برای کارش به جایی برود. کرونا باعث شد که بسیاری از مردم دیگر از خانه ها کار کنند و بسیاری از شرکت ها وموسسات هم با دادن اپ های مختلف باعث شد که بسیاری از خانه هایشان کار کنند. این روز ها بسیاری از اپراتورها گوشی بسته های اینترنت بسیار جالب و به قیمت مناسب به مردم می دهند که باعث ماندن در خانه ها بشوند. این بسته های اینترنت تشویقی و متفاوت بوده است. این کار در راستای  حمایت از مشترکان مورد استفاده سیم کارت ها بوده است. این بسته ها بسیار خوب بوده و همچنین نیاز پاسخ گویی نیاز کاربران را میدهد و بسیار به صرفه بوده است.علاوه بر این آنچه که سرویس ها و خدمات اپراتورها را جذابتر و هیجان انگیزتر می سازد، قابلیت های خاص و منحصر بفردی است که کاملا مطابق با نیاز و مصرف کاربران به صورت سفارشی ساخته شده باشد.

در همین راستا اپراتور ایرانسل در حرکتی جذاب؛ امکان ساخت بسته های شخصی سازی شده را برای کاربران خود ایجاد کرده تا آنها ضمن ساختن بسته ای مطابق با سلیقه و نیاز خود، از هیجان استفاده از آن نیز لذت مضاعف ببرند. بسته های بوم ایرانسل می تواند ترکیبی از اینترنت، مکالمه و پیامک بوده و به مشترکین این امکان را می دهد تا با قیمتی با صرفه از این فرصت استثنایی بهره مند گردند. این خدمت جدید و جسورانه از سوی نخستین اپراتور دیجیتال کشور، شرایط را برای خلق تجربه ای متفاوت برای مشترکین آماده نمود و فرصتی را برای آنها مهیا کرد تا از یک سرویس خوب، بهترین و با کیفیت ترین استفاده ممکن را ببرند.

به طور کلی بسته های بوم ایرانسل شامل : تعداد پیامک ایرانسلی فارسی، دقیقه های مکالمه ایرانسلی و مقدار حجم اینترنت می باشد که برای این کار باید مشترک از قبل تعداد روز، دقیقه های مکالمه ایرانسلی، تعداد پیام کوتاه فارسی ایرانسلی و حجم اینترنت مورد نیاز خود را مشخص نموده و بسته ای کاملا بر اساس الگوی مصرف خود بسازد.

 

بسته های بوم پلاس ایرانسل نیز علاوه بر قابلیت های بسته های سفارشی بوم، این امکان را به مشترک می دهد تا در صورت اتمام حجم بسته های مختلف آنها را به یکدیگر تبدیل نماید. مثلا مشترک می تواند در صورت اتمام حجم  اینترنت؛ زمان مکالمه را به حجم اینترنت تبدیل کند و برعکس؛ در صورت اتمام زمان مکالمه، حجم اینترنت را به زمان مکالمه تبدیل نمایند. فقط قبل از تبدیل توجه به این نکته ضروری است که با تبدیل زمان مکالمه به حجم اینترنت، هزینه استفاده از اینترنت به صورت سه برابر زمان مکالمه از حساب مشترک کسر خواهد شد.

 

روش های ساخت و خرید بسته های بوم و بوم پلاس ایرانسل:

 

مشترکینی که تمایل به خرید بسته های سفارشی بوم و بوم پلاس ایرانسل را دارند، می توانند از روش های زیر نسبت به خرید آنها اقدام  نمایند:

·        سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        شماره گیری کد دستوری # 5 * 5 * 555 *

·        نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

 

 مشترکین برای آگاهی از باقی مانده اعتبار بسته های بوم و بوم پلاس ایرانسل نیز باید از روش های ذیل استفاده نمایند:

·        نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

·        سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        برای بسته های بوم : شماره گیری کد دستوری # 4 *4 * 1 * 555 * 

·        برای بسته های بوم پلاس: شماره گیری کد دستوری # 3 *4 * 1 * 555 * 

 

بسته های همه کاره بوم و بوم پلاس از آن دست سرویس های مبتکرانه ایرانسل می باشد که امکانات و شرایطی فراتر از انتظار را در اختیار کاربران سیم کارت های این اپراتور قرار می دهد. اپراتور ایرانسل به عنوان تنها شرکت پیشرو در ارائه خدمات نوین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در طول سال ها تلاش، توانسته به خوبی رضایت خاطر مشترکین خود را فراهم نموده و با ارائه خدمات ویژه تجربه ای متمایز و لذت بخش را به آنها هدیه دهد.

تعرفه خدمات مختلف در سیم کارت های دائمی همراه اول

بسیاری از مردم این روز ها در بازار سیم کارت به دنبال خرید سیم کارت همراه اول هستند و اپراتور همراه باز هم میان مردم محبوب شده است . همراه اول که این روز ها در تلاش است که رضایت کسانی که سیم کارت های همراه اول را دارند بدست آورد تا بتواند به عنوان برترین اپراتور در بازار شناخته شود. همراه همواره در تلاش بوده که با دادن سرویس ها به مناسبت های گوناگون در تلاش بوده که در میان کسانی سیم کارت نداشته اند همراه اول را انتخاب کنند.همراه اول در تلاش است که در جهت رفاه مشتریان تکنولوژی های بسیار نوین را وارد چرخه کند تا مردمی که سیم کارت های همراه اول را دارند بتوانند با بیش ترین امکانات روبرو شوند. همراه اول در این چند وقت در حوزه اینترنت در تلاش بوده است که بتواند  با بیشترین پوشش شبکه و بالاترین رکورد سرعت اینترنت پرچمدار صنعت ارتباطات در ایران باشد.

طرح یکسان سازی تعرفه ها که در مهرماه سال 97 از سوی این اپراتور برای کاربران اجرایی شد، یکی از خدمات منحصر بفرد و اقتصادی همراه اول است که به طور همزمان برای کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری اعمال گردید. این طرح که با هدف ساده سازی تعرفه مکالمه برای مشترکین همراه اول اجرا شد، تعرفه مکالمه پایه ( آزاد ) را برای کلیه تماس های داخل و خارج از شبکه همراه اول یکسان نمود. البته این طرح تنها شامل تعرفه مکالمات پایه بوده و تعرفه مکالمات بین الملل هیچ گونه تغییری نداشته و در این طرح نمی گنجد.

 فعال سازی طرح یکسان سازی تعرفه ها برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول از سوی این اپراتور به صورت اتوماتیک انجام  پذیرفته و مشترکین نیاز به هیچ گونه اقدام خاصی ندارند.

تعرفه های اعلامی سیم کارت های دائمی در طرح یکسان سازی همراه اول:

 

تعرفه مکالمه:

تعرفه مکالمه برای مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول به شرح ذیل می باشد:

ردیف

مکالمه

تعرفه بر اساس دقیقه

1

همراه اول دائمی به تلفن ثابت

599 ریال

2

همراه اول دائمی به همراه اول

599 ریال

3

همراه اول دائمی به ایرانسل یا رایتل

599 ریال

مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول توجه داشته باشند که معیار محاسبه تعرفه یک تماس بر اساس ثانیه بوده و مثلا برای یک تماس 30 ثانیه ای همراه اول دائمی به تلفن ثابت 299.5 ریال هزینه محاسبه خواهد شد.

 

تعرفه پیامک :

در اجرای این طرح تعرفه سرویس پیام کوتاه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول نیز یکسان سازی شد که به قرار زیر می باشد:

نوع سرویس

تعرفه

پیام کوتاه فارسی

89 ریال به ازای هر پارت

پیام کوتاه انگلیسی

222 ریال به ازای هر پارت

 

تعرفه عادی نوترینو

در حال حاضر اپراتور همراه اول حدود 52 میلیون مشترک 4G  و  3G دارد که حدود 45 میلیون اشتراک مربوط به مشترکین  4G می باشد. علاوه بر این بالاترین رکورد سرعت اینترنت 5G   در کشور متعلق به اپراتور همراه اول می باشد.

نوع سیم کارت

تعرفه هر کیلو بایت تبادل اطلاعات

تعرفه هر کیلو بایت اطلاعات در سایت های منتخب داخلی

سیم کارت دائمی

0,4 ریال

0,2 ریال

 

خدمات حضوری همراه اول

در راستای اجرای طرح یکسان سازی، تعرفه کلیه خدمات و امکانات همراه اول در تمام کشور، کاملا یکسان می باشد. تعرفه خدمات حضوری همراه اول به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمت

تعرفه

صدور قبض پایان دوره و میان دوره

50,000 ریال

وصل یا قطع سیم کارت به تقاضای مشترک

50,000 ریال

دایری مجدد سیم کارت سلب امتیاز شده

150,000 ریال

تقسیط بدهی

70,000 ریال

تغییر و اصلاح آدرس

70,000 ریال

تغییر نام سیم کارت دائمی

250,000 ریال

ارائه  PIN و PUK

40,000 ریال

ترابرد

150,000 ریال

چاپ ریز مکالمات

برگ اول 60،000 ریال و مازاد بر آن هر برگ 20،000 ریال

اصلاح مشخصات مشترک

60,000 ریال

تعویض سیم کارت خرابی مفقودی برای مشترکین دائمی

100,000 ریال

تعویض سیم کارت نسل 3 به نسل 4

رایگان

فعال سازی خط دائمی

رایگان

سلب امتیاز

رایگان

 

نکات مهم:

·        کلیه مبالغ ذکر شده، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

·        هزینه خدمات مشترکین دائمی به صورت حساب پایان دوره آنها اضافه شده و هزینه خدمات مشترکین اعتباری از میزان شارژ آنها کسر می گردد. به همین خاطر در هنگام دریافت خدمات در تمامی مراکز شبکه فروش و خدمات همراه اول، مشترکین نیاز به پرداخت هیچ گونه وجه نقدی ندارند.

·        پس از دریافت و اتمام خدمات، اطلاع رسانی مربوطه از طریق پیامک به مشترکین انجام خواهد شد.

·        در خدمت تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، هزینه ودیعه و اشتراک از شارژ مشترک کسر می گردد.

·        در صورتی که برای ارائه یک خدمت غیر رایگان نیاز به تعویض سیم کارت باشد، مبلغ 100،00 ریال به عنوان بهای سیم کارت خام به هزینه خدمات افزوده شده و مطابق معمول از حساب مشترک دریافت خواهد شد.

مشترکین می توانند جهت ارائه پیشنهادات و انتقادات با شماره 9990 تماس بگیرند.

 

خدمات غیر حضوری همراه اول

اپراتور همراه اول، در راستای رفاه حال مشترکین بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و تقریبا رایگان در اختیار آنها قرار می دهد که مشترکین می توانند با مراجعه به وب سایت این اپراتور نسبت به ثبت درخواست و انجام آن اقدام نمایند.

خدمات غیر حضوری همراه اول به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمت

هزینه

تغییر آدرس

رایگان

دریافت pin, puk

رایگان

قطع سیم کارت به تقاضای مشترک

رایگان

قطع مفقودی

رایگان

دریافت ریز مکالمات

رایگان

رویت صورت حساب

رایگان

فعال سازی اینترنت همراه اول

رایگان

فعال سازی پیام کوتاه

رایگان

محدودیت مکالمه

فعال سازی رایگان و آبونمان ماهیانه مبلغ 6،000 ریال

قطع محدودیت مکالمه

رایگان

وصل سیم کارت به تقاضای مشترک

رایگان

وصل مفقودی

رایگان