نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

راهکارهایی برای ردیابی گوشی مسروقه

با پیشرفت به سوی مدرنیته، تلفن های همراه به بخشی جداناپذیر از زندگی بیشتر انسان ها، اعم از پیر و جوان تبدیل شده‌اند. از خریدهای سوپرمارکتی گرفته تا کار بر روی پروژه های ارشد و دکترا، بازی کردن یا آموزش مجازی، گوشی های موبایل پاسخگوی بسیاری از نیازهای روزمره ما هستند. در کشور ما عمده تلفن های همراه وارداتی هستند، پس قیمت آنها با افزایش قیمت ارز بالا میرود. این مسئله بر نگرانی های بسیاری از افراد می‌افزاید، چرا که در صورت مفقود یا سرقت شدن تلفن همراه و ناتوانی در پیدا کردن آن، افراد مجبور به پرداخت هزینه ای گزاف برای جایگزینی تلفن همراه خود هستند. در چنین شرایطی قابلیت ردیابی گوشی مفقود یا مسروقه میتواند بسیار کابردی شمرده شود.

 

اپراتورهای همراه اول و ایرانسل که بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور هستند قابلیتی جالب و کاربردی را در اختیار مشترکین خود قرار داده‌اند تا به وسیله آن، مشترکین بتوانند موقعیت گوشی مفقود شده یا سرقت شده خود را پیدا کنند.

این قابلیت کاربردی ارائه شده توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بر اساس اجرای طرح رجیستری راه اندازی شده است. طرحی که شاید اوایل خیلی از افراد و کارشناسان اجرای آن را تنها باعث افزایش قیمت ها در بازار می دانشتند و ویژگی مثبتی برای آن قائل نبودند اما یکی از ویژگی های مثبت طرح رجیستری تلفن های همراه پیشگیری از فروش گوشی‌ های سرقتی در بازار بود.

 

طرح رجیستری یکی از راهکارهای ابداعی موثر برای پیشگیری از فروش گوشی ‌های مسروقه و قاچاق بود. در طرح فوق زمانی که سیم‌کارت اپراتورهای داخلی در گوشی قرار می‌ گیرد، گوشی با فهرست تلفن های همراه مجازی که از مبادی قانونی به کشور وارد شده‌اند بررسی می ‌شود و اگر شماره سریال آن در فهرست قرار نداشته باشد، غیر قابل استفاده می ‌شود. بر اساس این طرح برای تغییر سیم‌کارت داخل گوشی ثبت شده در سامانه همتا نیز عملیات انتقال مالکیت باید توسط مالک اصلی انجام شود تا فرد دیگری بتواند از سیم کارت خود در گوشی استفاده کند و اگر این عملیات انجام نشود سرویس دهی سیم‌کارت در این گوشی قطع شده و غیر قابل استفاده خواهد بود.


برای فعال سازی این قابلیت بر روی گوشی موبایل خود می توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

 

 

فعال سازی سرویس ردیابی گوشی تلفن همراه برای مشترکین ایرانسل:

اگر جزو مشترکین اپراتور ایرانسل هستید برای ردیابی گوشی مسروقه خود باید کد IMEI گوشی را داشته باشید. کد فوق با برچسبی روی گوشی یا جعبه گوشی قرار گرفته است. با در اختیار داشتن کد فوق مراحل زیر را دنبال کنید:

1. برنامه شماره ‌گیر گوشی را باز کنید و کد دستوری *6101# را شماره‌گیری کنید.

2. در ادامه عدد 1 را وارد کنید. عدد فوق به معنای پذیرش قوانین و ضوابط ردیابی گوشی توسط اپراتور ایرانسل است.

3. زمانی که عدد 1 را وار می‌کنید هزینه ‌ای معادل 100 تومان برای ردیابی گوشی مسروقه از حساب شما کسر می‌ شود.

4. در مرحله بعد اگر روی گوشی سیم کارت ایرانسل را قرار داده‌اید، عدد1 را ارسال کنید، در غیر این صورت عدد 2 را وارد کنید.

5. در انتها کد IMEI گوشی که یک کد 15 رقمی است را وارد کنید.

با انجام این‌کار سرویس ردیابی گوشی برای سیم کارت ایرانسل فعال می ‌شود. در بیشتر موارد اپراتور مذکور نتیجه را ظرف 48 ساعت به کاربر اعلام می ‌کند. نتیجه بررسی به شکل پیام کوتاه برای شماره ‌ای ارسال می شود که از طریق آن درخواست ردیابی گوشی مسروقه را ارسال کرده ‌اید. اگر در این بازه امکان ردیابی وضعیت گوشی فراهم نبود باید 5 روز صبر کنید و درخواست بررسی وضعیت گوشی را یکبار دیگر ارسال کنید.

 

فعال سازی سرویس ردیابی گوشی تلفن همراه برای مشترکین همراه اول:

اپراتور همراه اول نیز همانند ایرانسل سرویس مشابهی برای ردیابی وضعیت گوشی ‌های مسروقه ارائه کرده است. در روش فوق همانند حالت اول لازم است کد IMEI گوشی را داشته باشید.

1.  کد # سریال گوشی مسروقه *10*2141* با استفاده از یک خط همراه اول شماره‌گیری کنید. (روش دوم، از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال 2141 به شماره 111)

همراه اول در یک بازه 10 روزه وضعیت گوشی مسروقه را اعلام می‌ کند. همانند قبل نتیجه روی خطی که با آن شماره یاد شده را گرفته ‌اید ارسال می ‌شود، اگر در این بازه زمانی گزارشی دریافت نشد پس از گذشت 10 روز مجدد کد فوق را شماره ‌گیری کنید.

سرویس ردیابی گوشی همراه اول

درخواست

کد دستوری

فعالسازی سرویس

*10*2141*سریال گوشی#

غیر فعالسازی سرویس

*10*2142#

دریافت راهنما

*10*2143#

 

 

 

راهکارهایی برای پیشگیری از سرقت گوشی‌های همراه

اولین کاری که باید انجام دهید رجیستری گوشی است. ثبت گوشی در سایت همتا به نام خودتان یک فرآیند مهم است. در این حالت سارق گوشی قادر نیست مالکیت گوشی را به‌ نام خود با سیم کارت دیگری به ثبت برساند.

در مرحله بعد باید قفل صفحه‌نمایش را فعال کنید. فعال بودن قفل فوق مانع از آن می‌ شود تا سارقان بتوانند به اطلاعات درون گوشی دسترسی داشته باشند. الگوی تصویری، پین‌کد، اثرانگشت و.... از جمله راهکارهای محافظت از اطلاعات درون گوشی هستند.

 

در زمان فعال ‌سازی قفل گوشی روی صفحه اصلی پیغام بگذارید. گوشی‌ های اندروید قابلیت جالبی دارند که اجازه می‌ دهند یک پیغام روی صفحه قفل گوشی قرار دهید. بیشتر کاربران ترجیح می ‌دهند شماره تلفن همراه دومی را روی قفل صفحه گوشی قرار دهند تا اگر فردی گوشی را پیدا کرد با آن‌ها تماس برقرار کند.

 


راهکار موثر دیگر فعال ‌سازی Gmail و Apple ID است. زمانی که سرویس ‌های یاد شده روی اندروید و آی‌فون فعال باشند، در زمان به ‌کارگیری قابلیت ‌های Fine My iPhone و  Android Device Manager یک لایه امنیتی مضاعف به وجود می ‌آید. به‌طور مثال آی‌فونی که متصل به اپل آیدی باشد، پس از ریست شدن اطلاعات کاربری را می ‌خواهد که یکسان با مشخصات اپل آیدی است. اگر سارقی به اطلاعات یاد شده و مشخص شده در اپل ‌آیدی دسترسی نداشته باشد با صفحه Activation lock روبرو می ‌شود و امکان فعال ‌سازی گوشی را از دست می ‌دهد. چنین راهکاری در گوشی ‌های اندرویدی نیز وجود دارد تا سارقان نتوانند به راحتی گوشی ‌های اندرویدی را به فروش رسانده یا به اطلاعات آن ‌ها دسترسی داشته باشند.

 

مصرف اینترنت در سایت رندباز نیم بها شد

امروزه عدم اتصال به اینترنت و شبکه های اجتماعی احساسی از بیگانگی و حتی ترس را در ما ایجاد میکند که این موضوع اهمیت داشتن اپراتوری مناسب و همچنین دانش مربوط به خدمات ارائه شده توسط آن اپراتور را افزایش میدهد. اکثر ما با استفاده از اطلاعات ارائه شده در وبسایت های متفاوت درمورد اپراتور خود آگاهی پیدا میکنیم، بنابراین وجود سایتی که اطلاعات تمام اپراتورها را به طور جامع و کامل در اختیار ما قرار دهد میتواند بسیار مفید واقع شود.

سایت رندباز با هدف خرید و فروش سیم‌کارت راه اندازی شد هم اکنون بازاری بزرگ، انعطاف پذیر و سراسری با بیش از هزار فروشگاه و ده هزار سیم‌کارت می‌باشد. رندباز خدماتی نظیر قیمت گذاری سیم‌کارت، جستجوی پیشرفته سیم‌کارت، پشتیبانی از تمام اپراتورهای مجازی، فروش فوری و بیشمار امکانات دیگر را به متقاضیان ارائه میدهد. علاوه بر موارد فوق، رندباز گزینه های دیگری مانند امکان فروش و خرید اقساطی سیم‌کارت، خرید و فروش گوشی موبایل و  آهنگ پیشواز را در اختیار کاربران خود قرار میدهد.

 مدیران رندباز به تازگی موفق شدند این وبسایت را در سایت سازمان فناوری اطلاعات و فناوری کشور ثبت کنند که این اقدام سبب شده اینترنت مورد استفاده توسط مراجعین سایت رندباز تحت تعرفه قرار گرفته و به صورت نیم‌بها حساب شود. بازدیدکنندگان سایت رندباز زین پس می‌توانند با صرف کمترین هزینه به خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

اینجا از همه چیز بترسید، به جز از کرونا!

الان ده ماه شده که یک عدد ویروس وارد کشورمون شده و زندگی همه رو به هم ریخته. شرایط دیگه جوری شده که هممون میترسیم بدون ماسک بیرون بریم و وقتی ماسک روی صورتمون نیست احساس عریانی و کمبود داریم، از فضاهای سرپوشیده و بسته و کلا هرجایی که ازدحام هست فراری شدیم. حتی کافه و پارک رفتن هم دیگه سخت و خطرناک شده! توی شرایط به این بغرنجی، هر کسی دنبال یه تفریح سالم میگرده… تفریحی که با وجود لذت بردن ازش، اونو در معرض ریسک قرار نده و بهداشتی باشه!

اگه شما هم جواب این معما رو نمیدونین، بذارین راهنماییتون کنم… نظرتون راجب به جایی که هیچ آدمی که احتمال بیمار بودنش باشه وجود نداشته باشه، بهداشتی و استریل شده باشه، و کلی هیجان انگیز باشه چیه؟؟ خب پس، معرفی میکنم! اتاق فرار!!!!

 

اول بذارید سیستم اتاق فرار رو براتون توضیح بدم. شما و دوستانتون وارد یه اتاق میشید و درب پشت سر شما بسته میشه. یکی دو ساعت رو با کلی هیجان، شاید ترس و البته مقدار زیادی خنده میگذرونید و به اندازه یه هفته شارژ میشین! با این تفاسیر توی اتاق فرار با فرد دیگه ای برخورد ندارید و شرایط تا حد زیادی بهداشتیه.

از اونجایی که با محتوای اسکیپ روم آشنایی دارید و می دونید که شرکت کننده دستشو تو هر سوراخی می کنه و دست به هر چیز و ناچیزی می زنه، ضدعفونی کردن تمام اتاق با توجه به دستگاه ها و بردهای الکترونیکی که جهت هوشمندسازی بازی در محیط بازی کار شدن غیر ممکنه. اما در عوض اسکیپ کیوب برای اینکه از سلامت شما مطمئن باشه پروتکل های بهداشتی زیر رو رعایت میکنه:

 

·توی قسمت های مختلف اتاق و همچنین توی لابی دیسپنسر ضدعفونی کننده دیواری وجود داره.

·همه پرسنل ماسک میپوشند و از ورود افراد بدون ماسک هم جلوگیری میشه.

·افراد با علائم مشکوک مثل تب یا سرفه اجازه ورود به اتاق های فرار رو ندارن.

·و در نهایت برای جلوگیری از تجمع و ازدحام، تعداد افراد هر گروه نباید بیشتر از 8 نفر باشه.

سامانه دریافت اینترنت رایگان وزارت ارتباطات راه‌ اندازی شد

به منظور تأمین اینترنت رایگان مورد نیاز برای دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان در جهت پیشبرد برنامه های تحصیلی به صورت آنلاین در زمان شیوع کرونا، سامانه دریافت اینترنت رایگان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شد.


هرچند که در ابتدای همه گیری بسیاری از مردم توجهی به الزام حفظ فاصله اجتماعی و دوری جستن از ازدحام و اجتماعات نداشتند، ولی هم اکنون درصد بالایی از مردم مجاب شده اند تا در این شرایط آشفته، تا حد ممکن در منزل بمانند و خود را در معرض ریسک قرار ندهند. دولت نیز با اقداماتی از قبیل منحل کردن کلاسهای حضوری و اجباری کردن آموزش مجازی مردم را به حضور در منازل خود سوق میدهد. این حرکت اگرچه در جلوگیری از ازدحام موثر است ولی نیازمند اینترنت پرسرعتی است که هزینه های مربوط به آن برای مردم مشکل‌زایی میکند.


ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات اینگونه بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اینکه تمامی دانشگاه‌‌های سراسر کشور بتوانند از اینترنت رایگان برای آموزش مجازی استفاده کنند، سامانه ‌ای را راه ‌اندازی کرده است تا همه مراکز علمی با ثبت نشانی سامانه ‌های مورد استفاده دانشگاه در آن از ترافیک رایگان استفاده کنند. 


به نقل از پایگاه خبری رندباز معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه دانشگاه ‌ها برای دریافت اینترنت در سامانه جدید وزارت ارتباطات ثبت‌نام کنند، گفت: دانشجویان و اساتید می ‌توانند از سامانه‌های دانشگاه‌‌های خود به طور رایگان و بدون مصرف حجم اینترنت استفاده کنند. ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه ترافیک آموزش مجازی برای تمامی مراکز آموزش دانشگاهی و حوزوی در صورت ثبت ‌نام سامانه‌های دانشگاه در سامانه وزارت ارتباطات رایگان خواهد بود، گفت: دانشگاه‌‌ها باید برای استفاده دانشجویان و اساتید از اینترنت رایگان برای آموزش مجازی، نشانی سامانه‌هایی را که از آن برای ارائه آموزش مجازی استفاده می کنند در سامانه وزارت ارتباطات به نام https://ict.gov.ir/fa/unitraffic ثبت کنند.

 

 

هاشمی تصریح کرد: دانشگاه‌ هایی که از بیش از یک سامانه برای آموزش های مجازی استفاده می ‌کنند، باید آدرس تمامی سامانه‌های خود را در جدول طراحی شده در سامانه وزارت ارتباطات ثبت کنند. این در حالی است که اگر دانشگاهی بیش از چهار آدرس سامانه دارد، می‌تواند در محل مورد نظری که در سامانه پیش ‌بینی شده است اقدام به ثبت آدرس تمامی این سامانه‌ها کند.

 

وی ادامه داد: در سامانه وزارت ارتباطات دانشگاه‌ ها پس از تکمیل مشخصات باید مشخصات مدیر فناوری و رابط دانشگاه را حتما به ثبت برسانند، چرا که وزارت ارتباطات برای صحت ‌سنجی اطلاعات با آن‌ها ارتباط تلفنی برقرار کرده تا از درستی آن‌ها اطمینان پیدا کند. هاشمی اضافه کرد: در سامانه وزارت ارتباطات شماره تماس‌‌های مختلفی را برای کمک به دانشگاهیان درج کرده ‌ایم که در صورتی که در فرایند ثبت اطلاعات دچار مشکل یا سوال بودند بتوانند از کمک کارشناسان در طول ساعات اداری استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۳۳۴ سامانه دانشگاه‌های کشور در سامانه وزارت ارتباطات تأیید شده و برای اعمال ترافیک رایگان آموزش مجازی به اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت ثابت کشور ابلاغ شده است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که دانشجویان دانشگاه‌ ها برای استفاده از سامانه‌‌های مراکز علمی خود باید مطمئن شوند که آدرس‌های سامانه دانشگاه جزو لیست تأیید شده در سامانه وزارت ارتباطات قرار داشته باشد که در صورت نبود آدرس سامانه دانشگاه باید بلافاصله به مسئول فناوری دانشگاه اطلاع داده تا او اطلاعات آدرس سامانه دانشگاه‌ ها را در سامانه وزارت ارتباطات ثبت کند.

 

وی در پایان گفت: ‌تمامی دانشگاه‌ های سراسر کشور تا ۳۰ مهر ماه مهلت دارند نسبت به درج آدرس سامانه‌‌های دانشگاه‌‌های خود در سامانه جدید وزارت ارتباطات اقدام کنند. همچنین باید بگویم اینترنت رایگان آدرس سامانه‌های دانشگاهیان هیچ‌گونه محدودیتی نخواهند داشت زیرا به هر میزانی که از این سامانه‌ ها استفاده شود هیچ‌گونه اختلالی به وجود نخواهد آمد.

ممنوعیت افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی اپراتورها تا پایان سال

در پی شیوع کروناویروس و الزام قرنطینه خانگی به منظور حفظ فاصله اجتماعی بسیاری از مشاغل به دورکاری مبدل شده و کلاس های درس نیز تبدیل به آموزش مجازی شدند. این اتفاق با جلوگیری از ازدحام و تجمعات مردمی تاثیری بسزا در کنترل همه گیری این ویروس داشت، ولی سرانه مصرف اینترنت را نیز به طرزی باورنکردنی افزایش داد. عمده اینترنت مصرفی مردم توسط مودم های خانگی و بسته های اینترنتی تلفن های همراه تامین میشود و اپراتورها و شرکت های ارائه دهنده اینترنت همواره تلاش کرده‌اند تنوع بسته های اینترنتی خود را با توجه به وضعیت اقتصادی اقشار مختلف در نظر بگیرند تا افراد بیشتری بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

تیر ماه امسال بود که دو اپراتور ایرانسل و همراه اول به یکباره بسته های اینترنتی پر مصرف خود را حذف کردند تا دیگر در دسترس کاربران و مشترکین قرار نگیرد و با این کار به نوعی قیمت بسته های اینترنتی خود را افزایش دادند. در اوضاع کرونایی جامعه و روزهایی که اکثر مشترکین بیشتر فعالیت های خود اعم از تحصیل و ... را به وسیله اینترنت و به صورت آنلاین انجام می‌دادند، این دو اپراتور بدون مجوز وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام به حذف بسته‌های پر مصرف مشترکین و به نوعی گران‌فروشی کردند. برای مدتی کشمکش‌هایی بین وزارت ارتباطات و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در جریان بود تا اینکه این دو اپراتور از مواضع خود کوتاه آمده و بسته های حذف شده را بازگرداندند.

به نقل از پایگاه خبری رندباز با توجه به اتفاقات پیش آمده در تیر ماه سال جاری و گران کردن بسته‌های اینترنت از سوی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده است که اپراتورها هیچ مجوزی برای افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی خود تا پایان سال جاری نخواهند داشت و قیمت بسته های اینترنت اپراتورها نباید افزایش داشته باشد.

محمدجواد آذری جهرمی در پرسش و پاسخ اینستاگرامی خود، خبر از فعال ‌سازی ۱۲۰ گیگ اینترنت اساتید و ممنوعیت افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی اپراتورها داد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتقاد کاربران به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی عنوان کرد: قیمت بسته‌‌های اینترنتی تغییری نداشته است و ما اجازه افزایش قیمت را تا پایان سال جاری به اپراتورها نخواهیم داد.

 آذری جهرمی در پاسخ به این سوال که آیا توسط این وزارتخانه ۱۰ میلیارد تومان به باشگاه استقلال پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: با ۱۰ میلیارد پنج دکل مخابراتی جدید احداث می‌کنیم تا حداقل ۱۵ روستای جدید به اینترنت پرسرعت وصل شود.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدامات انجام شده برای رفع پینگ بازی ‌های آنلاین گفت: از بخش زیرساخت خواستم برای بهبود کیفیت بازی ‌های رایانه‌ ای اقدامات جدی به عمل آورد و گزارش آن را خواهم داد. وی همچنین  علت فیلترینگ تلگرام را حکم قضایی دانست و درباره فیلترینگ اینستاگرام نیز اعلام کرد که بحثی در این خصوص مطرح نیست.

 وی درباره سایت‌های شرط ‌بندی توضیح داد: فعالیت این سایت ‌ها مخالف قوانین ایران است. متاسفانه از طمع و بعضا ناآگاهی افراد بهره می ‌گیرند و مردم را نقره‌ داغ می‌ کنند. اطلاع دارم که پلیس و دستگاه قضایی پیگیری جدی برای برخورد با گردانندگان این اقتصاد ناسالم انجام می ‌دهند و ما هم از این اقدام آن‌ها حمایت می‌ کنیم.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اینترنت VDSL گفت: حدود ۷۰۰ هزار پورت توسط مخابرات ایران و شاتل آماده شده که به ‌زودی افتتاح و به بهره‌ برداری می‌رسد. آذری جهرمی درباره اینترنت محصلین علوم دینی و اساتید حوزه نیز اعلام کرد که منتظر پاسخ نامه حوزه هستیم تا تسهیلات طلاب را هم ارائه کنیم.

جهرمی درباره چرایی تعلل در راه‌ اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: همه بخش‌ های شبکه ملی اطلاعات وظیفه وزارت ارتباطات نیست. آنچه وظیفه ماست، با تمام امکانات و توان در حال اجراست.

 یکی از کاربران به بازار گوشی و قیمت‌ های فضایی اشاره کرده و گفته بود که و بعضی از واردکنندگان از آب گل ‌آلود ماهی می ‌گیرند و درخواست نظارت بر این بازار را کرده بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص گفت: نظارت بر بازار گوشی و قیمت آن وظیفه ما نیست، اما دغدغه درست شما را به همکارم در دولت منتقل می ‌کنم. 

آذری جهرمی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار کرد: متاسفانه شدت یافتن تحریم ‌ها، تاثیرات منفی کرونا بر اقتصاد و البته برخی مشکلات داخلی، باعث شده که شرایط دشواری پیش روی همه ما باشد. البته معتقدم با کار بیشتر و تلاش بیشتر می ‌توان برخی مشکلات را پشت سر گذاشت. وی در پاسخ به اینکه آیا شرکت سوپرسل، ایران را تحریم کرده، گفت: شریک تجاری سوپرسل در ایران، شرکت مالک کافه‌ بازار بود. بیانیه ‌ای از سوپرسل دیدم که گفته بود با کافه ‌بازار به تفاهم نرسیده و به‌صورت موقت فعالیتش در ایران را متوقف کرده است.