نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

بهترین تلفن‌های همراه برای کودکان کدامند؟

خرید تلفن همراه به خودی خود می‌تواند چالش برانگیز باشد اما موقعی بسیار سخت‌تر خواهد شد که بخواهیم برای فرزندمان گوشی ای بخریم که مناسبش باشد. بسیاری از افراد معتقدند که داشتن تلفن همراه برای کودکان می‌تواند مضر بوده و اثرات مخربی داشته باشد اما این امر را می‌توان اجتناب ناپذیر دانست چرا که بسیاری از فعالیت‌های عادی کودکان مثل درس خواند و آموزش دیدن ویا حتی بازی کردن با پیشرفت تکنولوژی شکل تازه‌ای به خود گرفته و نیاز کودکان را به تلفن همراه دو چندان می‌کند. از مواردی که والدین در هنگام خرید گوشی هوشمند باید به آن توجه داشته باشند انتخاب گوشی مناسب برای فرزندشان است. 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ گوشی مخصوص کودکان باید بدون اینکه با قابلیت‌های زیاد خود کودکان را درگیر خود و گاها گیج کنند، تمام نیازهای آن‌ها را رفع کنند.

در ادامه به معرفی تلفن‌های همراه مناسب کودکان در ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

تلفن‌های همراه مناسب کودکان در سال ۲۰۲۱

با توجه به سن کودکان، نیازهای آن‌ها برای داشتن تلفن همراه متفاوت است. به طور مثال، کودکان با سن کمتر شاید فقط به گوشی نیاز داشته باشند که بتوانند با آن بازی کرده یا برای برقراری تماس از آن استفاده کنند. اما بهترین گوشی برای نوجوانان تلفن همراهی است که بتوانند در آن انواع اپلیکیشن‌ها را نصب‌کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

در ادامه لیستی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه، پرچم‌دار و میان‌رده مناسب کودکان و نوجوانان را معرفی کرده‌ایم که تمامی فاکتورهای مورد نیاز ذکر شده را دارند.


سامسونگ گلکسی A10e

 این گوشی با قیمتی مقرون‌ به‌صرفه عرضه می‌شود و دارای صفحه‌نمایش ips ۵.۸ اینچی است. این گوشی با کاربری چندرسانه‌ای خود مخصوص تماشای فیلم است. همچنین دارای جک هدفون است و بسیار مناسب کودکانی است که تا به حال از گوشی هوشمند استفاده نکرده‌اند.

این گوشی برای انجام بازی‌های سنگین مناسب نیست. اما توانایی کنترل بازی‌های دو بعدی را دارد.


گوگل پیکسل 3a

این گوشی دارای دوربین باکیفیت برای علاقه‌مندان به عکاسی و فیلم‌برداری است. صفحه نمایشگر آن ۵.۶ اینچی و نوع OLED است. تراشه سریع این گوشی قدرت پردازنده آن را بیشتر کرده و برای نصب و اجرای بازی‌های فشرده بسیار مناسب است.

جک ۳.۵ میلی‌متری این گوشی برای هدفون ساخته شده و مخصوص عاشقان موزیک است. این گوشی برای کودکان و نوجوانان مناسب است و سیستم‌عامل اندرویدی آن یک سیستم نظارتی Google family link  را دارد.

آیفون SE 2020

این گوشی با صفحه‌ نمایش ۴.۷ اینچی و دوربینی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی دارای ویژگی‌هایی برای استفاده آسان توسط کودکان است. همچنین این آیفون عملکرد قوی برای نصب بازی‌های فشرده از خود نشان می‌دهد. علاوه بر این شما می‌توانید با این گوشی اشتراک Apple Arcade را تهیه کرده و به بازی‌ها متنوع با کیفیت مناسب کودکان و نوجوانان دسترسی پیدا کنید.

گوشی آیفون SE 2020 از کنترلرهای بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی مجهز به GPS است که از طریق آن والدین می‌توانند در شرایط ضروری برای پیدا کردن کودک خود از این سیستم کمک بگیرند.


گوشی Nokia 5.3

این گوشی اندرویدیِ خوش‌ساخت قیمتی کمتر از ۲۵۰ دلار دارد. دارای پردازنده سریع و قابلیت عکاسی پرتره است. همچنین این گوشی ۲ روز ماندگاری شارژ باتری داشته و برخلاف وضوح کم صفحه‌ نمایش، توانایی تولید کنتراست بالا و رنگ‌های عمیق را دارد. علاوه بر این، Nokia 5.3  جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون داشته و اسپیکر آن بسیار قدرتمند و بلند است.

موتورولا موتو G8 پاور

این گوشی توانایی پخش ۸ ساعت و ۵۵ دقیقه ویدئوی یوتیوب با یکبار شارژ را دارد. صفحه‌نمایش آن ۶.۴ اینچی و وزن آن ۱۹۷ گرم است. همچنین دارای جک هدفون بوده و مناسب بازی‌های سبک است، اما بازی‌های سنگین را اجرا نمی‌کند.

قابل‌ذکر است که  موتورولا موتو  G8 پاور، به دلیل بزرگ بودن زیاد مناسب کودکان نبوده و بیشتر مناسب نوجوانان است.

گوشی Nokia 3310، 3G

این گوشی مناسب انجام کارهای سریع مثل برقراری تماس و ارسال پیام است، اما همچنان یکی از گوشی‌های محبوب و پرفروش در بین کاربران است. نکته قابل‌ توجه این گوشی شارژدهی بسیار زیاد آن است. همچنین دارای یک دوربین ساده است. حافظه داخلی آن کم است ولی توانایی نصب کارت حافظه میکرو SD را دارد. نوکیا 3310 قیمت ارزانی داشته و شما می‌توانید با یکبار شارژ حدود چند هفته از آن استفاده کنید!

این گوشی برای کودکان کم سنی که استفاده از گوشی هوشمند هنوز برای آن‌ها زود است مناسب است.

گوشی Apple iPhone 12 mini

این مدل از آیفون از همه گوشی‌های معرفی شده گران‌تر است. اما بهترین گوشی برای نوجوانان به شمار می‌آید. صفحه‌نمایش آن ۵.۴ اینچی بوده و طول عمر زیادی دارد و  کودک شما می‌تواند در سال‌های بعد هم از آن استفاده کند.

همچنین این گوشی امکان پشتیبانی از انواع کنترلرها را داشته و این موضوع آن را به یک کنسول بازی کوچک و قوی تبدیل می‌کند. با این گوشی می‌توانید اشتراک Apple Arcade را تهیه کرده و به بازی‌های متنوع خانوادگی دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، iphone 12 mini دارای فناوری 5G نیزمی‌باشد.


گوشی Samsung Galaxy A52

این گوشی سامسونگ جزو گوشی‌های میان‌رده به شمار رفته و دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی است. بلندگوهای استریوی آن مخصوص تماشای یوتیوب است. همچنین امکان انجام بازی‌های سه‌بعدی نیز در آن وجود دارد و دوربین اصلی آن نیز دارای لرزشگیر اپتیکال است. علاوه بر این دوربین آن عریض است و توانایی عکاسی پرتره را هم  دارد.



شیائومی در هر ثانیه ۵۰۰ گوشی می‌میکس فولد فروخت

شیائومی در هر ثانیه ۵۰۰ گوشی می‌میکس فولد فروخت

 

گوشی تاشو می‌میکس فولد که اولین گوشی تاشو برند شیائومی می‌باشد برخلاف تصور با استقبال زیادی رو به رو شد و این در حالی است که بقیه رقیب‌های این کمپانی تجربه خوبی در گوشی‌های تاشوی خود نداشتند این کمپانی توانست در هر ثانیه ۵۰۰ نسخه از این گوشی که البته یکی از پیشرفته‌ترین گوشی‌های تلفن‌همراه در بازار است رو به فروش برساند. بعبارتی در  یک دقیقه 61/3 میلیون دلار درآمد از فروش گوشی می میکس فولد کسب کرده‌است.

این گوشی علاوه‌ بر اینکه اولین گوشی تاشو شیائومی است گران‌ترین گوشی این کمپانی نیز ‌می‌باشد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار واحد گوشی هوشمند تاشو در هر دقیقه یا ۵۰۰ گوشی در ثانیه  توسط شیائومی به فروش رفت. این موضوع یک موفقیت بزرگ برای شرکت شیائومی محسوب می‌شود.

 

مشخصات گوشی می میکس فولد شیائومی

گوشی هوشمند شیائومی می میکس فولد با ۳ نسخه حافظه به بازار عرضه شد:

حافظه ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگ حافظه رم با قیمت 9999 یوان (1520 دلار آمریکا) در بازار چین به فروش رفت.

قیمت مدل ۵۱۲ گیگ حافظه ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم حدود ۱۰۹۹۹ یوان (۱،۶۸۰ دلار) است. مدل دیگر آن با حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگ و ۱۶ گیگ رم با قیمتی حدود ۱۲،۹۹۹ یوان (۲،۰۰۰ دلار) به فروش رفت.

نمایشگر داخلی این گوشی تاشو ۸.۰۱ اینچی است و صفحه‌نمایش بیرونی ۶.۵۲ اینچی دارد. می میکس فولد ۴ اسپیکر دارد که باعث کیفیت و وضوح بالای صدا در این گوشی می‌شود. صفحه‌ نمایش همه نسخه‌های این مدل از شیائومی AMOLED با پشتیبانی از HDR10 دارند.

سیستم دوربین ۳گانه آن دارای فناوری لنز مایع است و دوربین اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی و مجهز به دوربین‌های ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی است.

این دستگاه همچنین توسط یک تراشه اسنپ دراگون 888 تغذیه می‌شود که به‌اصطلاح به آن سیستم خنک‌کننده پروانه‌ای می‌گویند و باعث عملکرد بهتر و سریع‌تر گوشی می‌شود. می میکس فولد همچنین توسط یک باتری 5020 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 67 وات می‌تواند در عرض ۳۷ دقیقه شارژ کامل شود.

 


 

 

زیر ساخت ابری ایرانسل به بهره برداری تجاری رسید

هزینه این زیرساخت برای کاربران بر مبنای استفاده ساعتی از منبع پردازشی محاسبه می‌شود. این هزینه از اعتبار کیف پول آن‌ها کسر می‌شود. انعطاف بالا و مقیاس‌پذیری این سرویس باعث شده تا کاربران امکان تغییر خودکار منابع تخصیص‌یافته به ماشین‌های خود را در هر زمانی داشته باشند.

اپراتور ایرانسل به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال در ایران، از زیرساخت‌های فنی گسترده خود استفاده کرده و این زیرساخت را به‌عنوان سرویس Infrastructure as a Service)) با صرف کمترین هزینه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


سرورهای ابری و با مجازی سال‌هاست که در دنیا بسیار مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است و اکثر افراد و به خصوص شرکت‌ها داده‌های خود را روی این پلتفرم‌ها ذخیره می‌کنند. این فضای ابری فضای نسبتا نامحدود را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا حجم بالایی از فایل‌های خود را بدون نگرانی از پاک شدن و یا کم آوردن فضا، روی آن ذخیره کنند. 

در ایران نیز ایرانسل سرویس ابری خود را مدت‌هاست که راه اندازی کرده و مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفته است و حتی بسیاری از افراد عادی نیز از آن استفاده می‌کنند.  اما اینبار ایرانسل با ارائه‌ی دیتاسنتر مجازی به کسب و کارها با اهداف تجاری این امکان را هدفمندتر ساخته است. 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ این زیرساخت‌های ابری برای رفع ضرورت سرمایه‌گذاری گزاف روی دیتاسنتر فیزیکی استفاده می‌شوند.


ویژگی‌های زیرساخت ابری ایرانسل

از طریق این زیرساخت ابری، کاربران می‌توانند نسبت به ساخت دیتاسنتر مجازی خود اقدام کند. از قابلیت‌های این زیرساخت ابری ایرانسل، می‌توان موارد زیر را نام برد:

·       امکان شخصی‌سازی ماشین‌های مجازی به‌صورت هم‌زمان

·       امکان استفاده از خدمات پردازش و ذخیره‌سازی امن و مطمئن

·       توزیع ماشین‌های مجازی در منابع سخت‌افزاری مختلف

·       انجام مدیریت فرایندها به‌صورت کاملاً خودکار و برنامه‌ریزی‌شده

·       امکان تهیة سرورهای ابری و ذخیره‌سازی ابری برای کاربر

·       دارای نسخة پشتیبان به‌صورت زمان‌بندی‌شده

·       ساخت و متصل کردن و جداکردن دیسک‌های خارجی مجازی به ماشین‌ها

·       افزونه DNS به‌منظور هدایت کردن رکوردهای DNS به سرورها و سرویس‌ها

·       امکان ساخت فایروال اختصاصی و پروفایل امنیتی جهت کنترل کردن ترافیک ورودی و خروجی ماشین‌های مجازی

·       امکان ساختن و راه‌اندازی ماشین‌های مجازی یکسان

·       امکان استفاده از API برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری و اشتراک فایل

·       امکان نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها و پکیج‌های مختلف

·       امکان مدیریت منابع پردازشی و افزونه‌های آن به‌صورت کاملاً یکپارچه و مستقل

چرا از زیرساخت ابری ایرانسل استفاده کنیم؟

استفاده از این سرویس، مزایای زیادی دارد. ازجمله این مزایا موارد زیر هستند:

ü    پیاده‌سازی منابع بر بستر استفاده‌شده ایرانسل

ü     دریافت توافق‌نامة سطح خدمات

ü    وجود استانداردهای ساخت و نگه‌داری مطمئن

ü     پایداری زیاد دیتاسنتر

ü    امکان فعال‌کردن عملکرد کنترل خطا

ü    امکان بازگردانی خودکار اطلاعات

ü    یکپارچگی با سایر خدمات دریافت شده ایرانسل

ü     امکان دسترسی به کلیه خدمات ارائه‌شده در دیتاسنتر ابری با داشبورد یکپارچه




هزینه هر پیامک چقدر است؟

از زمانی که تلفن‌های همراه وارد زندگی ما شد، اکثر ما برای ارتباط با یکدیگر از سیستم اس ام اس استفاده می‌کردیم و کارمان برای ارتباط با هم بسیار آسان شد. اما بعد تر و با رود گوشی‌‌های هوشمند روند پیام فرستادن به سمت پیام رسان‌های مجازی رفت و پیامک زدن هم به نوعی قدیمی شد. اما هنوز هم بسیاری از همان روش پیامکی استفاده می‌کنند و مسئله‌ی اینکه هر پیام‌شان چقدر هزینه برمیدارد حتما برای آن‌ها حائز اهمیت است. در ادامه هزینه ارسال پیامک در هر اپراتور را بررسی می‌کنیم. 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ هزینه ارسال هر پیامک بسته به نوع اپراتور، دائمی یا اعتباری بودن و تعداد کلمات هر پیامک متفاوت است. به‌طورکلی هزینه ارسال پیامک در سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری حداقل ۹/ ۸ تا حداکثر ۴/ ۲۷ تومان است.

هزینه ارسال پیامک در هر یک از سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل متفاوت است. برای اطلاع دقیق تعرفه هر کدام، می‌توانید به وب‌سایت این اپراتورها مراجعه کنید.

هزینه هر پیامک در سیم کارت همراه اول

هزینه هر صفحه پیامک فارسی و انگلیسی در سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول در جدول زیر آمده است:

سیم کارت دائمی همراه اول

سیم کارت اعتباری همراه اول

هر صفحه پیامک فارسی ۹/ ۸ تومان

هر صفحه پیامک فارسی، ۱۰.۶ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۲۲.۲ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۲۶.۴ تومان

 

هزینه هر پیامک در سیم کارت ایرانسل

هزینه هر صفحه پیامک فارسی و انگلیسی در سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل در جدول زیر آمده است:

سیم کارت دائمی ایرانسل

سیم کارت اعتباری ایرانسل

هر صفحه پیامک فارسی ۹/ ۹ تومان

هر صفحه پیامک فارسی ۶/ ۱۱ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۲/ ۲۲ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۴/ ۲۷ تومان

 

هزینه هر پیامک در سیم کارت رایتل

هزینه هر صفحه پیامک فارسی و انگلیسی در سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل در جدول زیر آمده است:

سیم کارت دائمی رایتل

سیم کارت اعتباری رایتل

هر صفحه پیامک فارسی ۹.۸ تومان

هر صفحه پیامک فارسی ۱۱.۵ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۱۶.۹ تومان

هر صفحه پیامک انگلیسی ۲۳ تومان

 


قوی‌ترین گلکسی سامسونگ ۸ اردیبهشت رونمایی می‌شود

قوی‌ترین گلکسی سامسونگ ۸ اردیبهشت رونمایی می‌شود

 

سامسونگ که به غافلگیر کردن کاربرانش شهرت دارد این بار تصمیم گرفته در تاریخ  ۲۸ اپریل و یا ۸ اردیبهشت طرفدارانش را با قوی‌ترین گلکسی خود سوپرایز کند!این شرکت کره‌ای که یکی از غول‌های صنعت موبایل و تکنولوژی است، هیچ اطلاعاتی راجع‌به این گلکسی نداده و جالب است بدانید که این گلکسی ممکن است که یک گوشی نباشد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ قدرتمندترین دستگاه گلکسی سامسونگ ممکن است یک گوشی هوشمند نباشد.

سامسونگ خبر این رویداد را در یک تیزر به صورت آنلاین در سایت خود قرا داد که البته در این تیزر هیچ نشانه‌‌ای راجع به ماهیت این گلکسی وجود ندار دممکن است این گلکسی یک تلفن هوشمند نباشد،چراکه سامسونگ سری Galaxy S21 را به‌تازگی در آخرین رویداد آنلاین خود معرفی کرده است.

 

به گفته برخی، تنها دستگاه گلکسی که می‌تواند از یک تلفن هوشمند قدرتمندتر باشد، لپ‌تاپ Galaxy Book Pro است. بر اساس آنچه تاکنون می‌دانیم، لپ‌تاپ سامسونگ Galaxy Book Pro مجهز به تراشه‌های اگزینوس است.

از آنجا که شعار مراسم گلکسی آنپکد «قوی‌ترین گلکسی» است، ممکن است این لپ‌تاپ به‌دلیل این ویژگی خود، قدرتمندترین دستگاه‌ گلکسی باشد.

باتوجه‌به نیاز روزافزون کاربران به دستگاه‌های جدید به دلیل شرایط دورکاری و خانه‌نشینی این روزها، احتمال تولید لپ‌تاپ در این شرکت زیاد است. باتوجه‌به این نکته که شرکت سامسونگ چند ماه است که در حال تولید این لپ‌تاپ ویندوز است، احتمالات بر این است که دستگاه گلکسی که قرار است معرفی شود، لپ‌تاپ باشد.

این لپ‌تاپ با پشتیبانی از قلم S Pen  و پردازنده گرافیکی AMD و در اندازه صفحه‌نمایش 13 و 15 اینچی ارائه می‌شود. انتظار بر این است که در رویداد ۲۸ آوریل اطلاعات بیشتری درمورد لپ‌تاپ به دست بیاوریم. مگر اینکه کمپانی سامسونگ یک دستگاه کاملاً جدید برای ارائه در نظر گرفته باشد.

اما احتمال دیگری که وجود دارد، معرفی گوشی‌های گلکسی فولد ۳ و زد فلیپ ۲ است. در دعوت‌نامه سامسونگ وعده قدرتمندترین محصول گلکسی آمده است. اما هیچ‌کس هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات این مراسم ندارد و نمی‌توان به اطمینان گفت این محصول قدرتمند گلکسی چه می‌تواند باشد.

این رویداد قرار است به‌صورت آنلاین و در وب‌سایت این شرکت برگزار شود.