نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

بخش اعظم بسته‌های حذف شده ایرانسل بازگشت

روز 13 تیر ماه بود که دو اپراتور همراه اول و ایرانسل اقدام به حذف نمودن بسته های بلند مدت و پر طرفدار اینترنتی خود برای مشترکین کردند. این اقدام واکنش تند مشترکین در شبکه های اجتماعی را در پی داشت و بلافاصله واکنش مسئولین مختلف از جمله رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بودیم که عنوان کردند این اقدام اپراتورها مصداق گران فروشی بوده و بدون مجوز از رگولاتوری انجام شده و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل موظفند ظرف مدت 10 روز بسته های حذف شده را برگردانده و هزینه های دریافت شده بابت بسته های اینترنت از مشترکین در این مدت را نیز عودت دهند.

با این حال اما اپراتورها نسبت به این دستور تمکین نکرده و از بازگرداندن بسته های اینترنتی حذف شده امتناع کردند. پس از آن رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با غیرقانونی اعلام کردن این اقدام از اعمال سقف جریمه پروانه ای این دو اپراتور با رقم 2 میلیارد تومان و همچنین برنامه رگولاتوری برای ارائه مجوز تماس خروجی از طریق پیام رسان های منتخب داخلی با تعرفه 250 ریال به ازای هر دقیقه مکالمه و احتمال کاهش دوره پروانه اپراتورها خبر داد.

با بی توجهی اپراتورها به این اظهارات، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با تصویب مصوبه جدیدی، سقف جرایم اپراتورها در حوزه مسائل تعرفه ای را به جریمه روزشمار تا سقف یک دهم آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده اپراتورها در سال مالی قبل افزایش داد و رگولاتور در چند نوبت مکاتبه با سازمان بورس، ضمن اعلام تایید تخلف گرانفروشی قطعی، از اعمال حداکثری این جریمه روزشمار خبر داد.

پس از کش و قوس های فراوان و چندین نوبت اخطار و اعمال جریمه از سوی رگولاتوری و با گذشت 43 روز از اقدام اپراتورها، در تاریخ 26 مرداد ماه اپراتور ایرانسل بخش اعظمی از بسته های پر کاربرد حذف شده خود را بازگرداند و این بسته ها هم اکنون برای مشترکین در دسترس بوده و می توانند نسبت به سفارش و فعال سازی آن ها اقدام نمایند. این در حالی است که اپراتور همراه اول تا این لحظه هنوز هیچ اقدامی برای بازگرداندن بسته های اینترنتی پر کاربرد خود انجام نداده است و همچنان این بسته ها در دسترس مشترکین این اپراتور قرار ندارد.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

افزایش ترافیک ورودی اپراتورهای همراه

 26 سال از ورود تلفن همراه به ایران می گذرد و امروزه به راه اصلی ارتباطی مردم ایران تبدیل شده است. بر اساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میزان استفاده مشترکین تلفن همراه از خدمات مکالمه اپراتورها در 3 ماهه نخست سال جاری به میزان چشمگیری افزایش داشته است. مجموع مکالمات ورودی اپراتورهای تلفن همراه از سمت سایر اپراتورها، در مقایسه با سه ماهه گذشته، افزایشی بیش از ۲۶۳ میلیون دقیقه داشته است.

با وجود ظهور بسیاری از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مختلف که بسیاری از ارتباطات مردم از طریق آن ها صورت می گیرد اما بسیاری افراد همچنان برای ارتباط با عزیزان، دوستان و آشنایان خود از مکالمه استفاده می کنند. مطابق آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هر یک از اپراتورها در سه ماهه‌ ابتدایی سال ۱۳۹۹، مکالمات ورودی و خروجی متفاوتی داشتند. مجموع ترافیک ورودی اپراتورها از سمت اپراتورهای دیگر، به هشت میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۲۸ دقیقه می‌رسد.
اپراتور همراه اول در مجموع بیش از چهار میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۵۷۴ هزار دقیقه مکالمه‌ خروجی به سایر اپراتورهای همراه و بیش از سه میلیارد و ۷۰۹ میلیون و ۴۵۳ هزار دقیقه مکالمه‌ ورودی از سایر اپراتورهای همراه داشته است. همچنین ترافیک درون‌شبکه این اپراتور، بیش از ۳۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۲۴۱ هزار دقیقه بوده است.

 

اپراتور ایرانسل در مجموع بیش از سه میلیارد و ۶۵۹ میلیون و ۵۳۷ هزار دقیقه مکالمه‌ خروجی به سایر اپراتورهای همراه و بیش از چهار میلیارد و ۳۶۹ میلیون و ۲۴۱ هزار دقیقه مکالمه‌ ورودی از سایر اپراتورهای همراه داشته است. همچنین ترافیک درون‌شبکه این اپراتور، بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۱۸ میلیون و ۶۸۹ هزار دقیقه بوده است.

اپراتور رایتل در مجموع بیش از ۳۲۲ میلیون و ۷۹۸ هزار دقیقه مکالمه‌ خروجی به سایر اپراتورهای همراه و بیش از  ۴۲۳ میلیون و ۵۰۲ هزار دقیقه مکالمه‌ ورودی از سایر اپراتورهای همراه داشته است. همچنین ترافیک درون‌شبکه این اپراتور، بیش از ۳۹۲ میلیون و ۹۷۵ هزار دقیقه بوده است.

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

کاهش تعداد پیامک‌های ورودی به اپراتورهای همراه

بر اساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعداد پیامک‌های ورودی به هر یک از اپراتورهای تلفن همراه از سمت سایر اپراتورها، در سه ماهه‌ ابتدایی سال ۱۳۹۹ به بیش از هفت میلیارد پیامک می‌رسد که در مقایسه با آمار هشت میلیاردی سه ماهه گذشته کاهش یافته است.

آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد پیامک‌های ارسال‌شده در هر یک از اپراتورهای تلفن همراه در سه ماهه‌ ابتدایی سال جاری را مشخص کرده است که نشان می‌دهد در این مدت در مجموع بیش از هفت میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۲۹۵ پیامک به اپراتورهای تلفن همراه از سمت سایر اپراتورها، ارسال شده است.

 این در حالی است که در سه ماهه‌ چهارم سال ۱۳۹۸، بیش از هشت میلیارد و ۳۴ میلیون و ۶۳۷ هزار پیامک به اپراتورهای تلفن همراه از سمت سایر اپراتورها، ارسال شده بود و آمار سه ماهه ابتدایی سال جاری حاکی از کاهش تعداد پیامک‌های ورودی به اپراتورهاست.

تعداد پیامک‌های خروجی از اپراتور ایرانسل به سایر اپراتورها در مجموع بیش از سه میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۷۶۹ هزار عدد و تعداد پیامک‌های ورودی از سایر اپراتورهای سیار به اپراتور ایرانسل، بیش از سه میلیارد و ۲۲۶ میلیون و ۵۲۸ هزار عدد بوده است. همچنین تعداد پیامک‌های درون‌شبکه‌ای ایرانسل، بیش از چهار میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۸۰۶ هزار عدد بوده است.

تعداد پیامک‌های خروجی از اپراتور رایتل به سایر اپراتورها در مجموع بیش از ۴۲۶ میلیون و ۸۶۰ هزار عدد و تعداد پیامک‌های ورودی از سایر اپراتورهای سیار به اپراتور رایتل، بیش از ۳۱۰ میلیون و ۹۰۲ هزار عدد بوده است. همچنین تعداد پیامک‌های درون‌شبکه‌ای رایتل، بیش از ۸۰ میلیون و ۲۸۶ هزار عدد بوده است.

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

 

طرح تمومی نداره ایرانسل

 ایرانسل برای مشترکین جدید خود هدایا و مزایای شگفت انگیزی را در نظر گرفته است تا متقاضیان خرید سیم کارت را به سمت خدمات اپراتور خود ترغیب کنند. متقاضیان خرید سیم کارت ایرانسل در فرصتی محدود، با خرید سیم ‌کارت دائمی یا تبدیل سیم‌ کارت اعتباری خود به دائمی، می‌توانند علاوه‌ بر پوشش ‌دهی گسترده و اینترنت پرسرعت ایرانسل، از هدایا و مزایای شگفت‌انگیز زیر نیز برخوردار شوند:

  • بسته ۴ گیگابایتی ماهانه رایگان به‌ مدت شش‌ ماه (با اعتبار ۷ روز)
  • ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان ۳۰‌روزه
  • ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه رایگان ایرانسلی ۳۰‌روزه
  • شش ‌ماه مکالمه نیم‌ بها  با تمام خطوط داخلی (با تعرفه دقیقه ‌ای ۳۰ تومان)
  • بسته ۱ گیگابایتی ماهانه رایگان به‌ مدت پنج ‌ماه (از ماه دوم فعال ‌سازی)

 

متقاضیان خرید سیم کارت می توانند برای تهیه و خرید سیم کارت ایرانسل به یکی از روش های زیر اقدام نمایند:

  • مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایرانسل
  • مراجعه به نمایندگی ‌های فروش ایرانسل در سراسر ایران
  • تماس با ۶۰۰ از خطوط ایرانسل و  ۹۳۶۶۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

فناوری تلفن همراه در ایران 26 ساله شد

، 19 مرداد سال 1373 روزی است که فناوری تلفن همراه قدم به ایران گذاشت. در این روز با واگذاری 4 سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری عرضه رسمی سیم کارت توسط همراه اول در ایران آغاز شد. اولین فاز شبکه تلفن همراه در کشور در شهر تهران با راه اندازی 24 سایت BTS راه اندازی شد که ظرفیت 9200 شماره تلفن همراه را داشت. به دنبال استقبال مردم از این فناوری، شرکت مخابرات ایران تصمیم به گسترش پوشش شبکه تلفن همراه به کل کشور گرفت. در ادامه و با توسعه شبکه تلفن همراه در سراسر کشور با پیشنهاد وزارت ارتباطات، اساسنامه شرکت ارتباطات سیار ایران با سرمایه 2000 میلیارد ریالی در هیات دولت مصوب شده و تمامی وظایف مربوط به امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به  شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد که در ادامه با جدی شدن فرآیند خصوصی سازی صنعت مخابرات در کشور، شرکت ارتباطات سیار ایران از سال 1386 فعالیت های خود را با نام تجاری همراه اول در کشور ادامه داد.

شرکت ارتباطات سیار ایران با بیش از 90 میلیون مشترک در تمامی شهرهای کشور و حدود 45 هزار روستا (بیش از ۹۰ درصد روستاها) و بیش از 74 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور، ۹۷ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. این اپراتور علاوه بر این که پیشتاز در عرضه سیم‎کارت بوده است، پس از دریافت مجوز ارتقاى خدمات نسل ٣ و نسل هاى بالاتر از آن در تاریخ ٤ شهریور ١٣٩٣ با نوسازی مداوم شبکه خود، به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را در اختیار مشترکان خود قرار داده است.

هم اکنون همراه اول با داشتن بیش از 45 هزار و 600 سایت و 35.6 میلیون مشترک 3G و 4G، وسیع‌ترین شبکه باند پهن سیار را در اختیار دارد.

 اپراتور اول در چند سال گذشته، در ارزیابی هاى رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) همواره عنوان برترین جایگاه اپراتورهای تلفن همراه کشور را برای خود حفظ کرده است.

ارزش شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان تنها اپراتور بورسی ایران، طی شش ماه گذشته بیش از چهار برابر شده است و به ارزش بازار حدود 140هزار میلیارد تومانی رسیده است.

همچنین لازم به ذکر است، همراه اول در فروردین ماه سال جاری توانست به رکورد بیش از ۱۱ پتابایت ترافیک دیتای روزانه دست یابد که رشدی دو و نیم برابری را نسبت به میانگین روزانه ترافیک دیتا در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

26 سال پیش که همراه اول فناوری تلفن همراه را با عرضه 4 سیم کارت به ایران آورد هیچکس تصور نمی کرد که در حدود ربع قرن این ابزار ارتباطی به نخستین و مهم ترین وسیله ارتباطی برای مکالمه و حتی دسترسی به اینترنت در ایران تبدیل شود. این شبکه گسترده که امروز از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور را تحت پوشش خود درآورده است روزهای بسیار پر فراز و نشیبی را طی کرده است.   

26 سال پیش پذیرش سیم کارت و ارتباط سیار از سوی مردم به آسانی پیش نمیرفت حتی برخی از افراد آن را وسیله ای لوکس برای قشر مرفه جامعه می دانستند و برخی نیز نگرانی های امنیتی داشتند و بر این باور بودند که چه معنی دارد هر شهروند عادی دارای یک بیسیم باشد.

شعار تبلیغاتی عرضه نخستین سیم کارت ها در ایران این بود: با تلفن همراه همیشه در مقصد هستید

نخستین آگهی که برای معرفی تلفن همراه آن زمان در روزنامه های سیاه و سفید اطلاعات و کیهان به چاپ رسید با این متن همراه بود. شبکه تلفن متحرک به دو صورت قابل نصب در خودرو به صورت دستی در اختیار متقاضی قرار داده می شود تا در حال تردد، توقف در منزل یا محل کار مورد استفاده قرار گیرد.» در این آگهی آمده بود که ۵ هزار شماره ثبت نام به عمل خواهد آمد و یک ماه بعد از ثبت نام واگذاری ها صورت می گیرد.

در تبلیغات تلویزیونی، سیم کارت ها با تشریفات، در یک بسته به اندازه جعبه کفش که حاوی یک سیم کارت، یک گوشی بزرگ، شارژر و دفترچه راهنما بود از سوی کارکنان همراه اول به درب منزل خریداران با شور خاصی تحویل می شد.

حال با گذشت 26 سال از اولین واگذاری سیم کارت، همراه اول بیش از 90 میلیون سیم کارت فعال در سراسر کشور دارد که مشترکین از خدمات این اپراتور استفاده می کنند. بر اساس جدیدترین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضریب نفوذ همراه اول در پایان سه ماهه نخست سال 99 معادل 77.4 درصد است که بالاترین ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را بر عهده دارد.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز