نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

دستگیری فروشنده سیم کارت های جعلی در آذربایجان شرقی

از زمان گذشته تا به امروز زمان زیادی می گذرد و بسیاری از علوم و تکنولوژی ها پیشرفت زیادی کرده اند.این روز ها پیشرفت به حدی بوده که آدم ها به فکر زندگی در مریخ هستند . اما مهم ترین بحث در حوزه تکنولوژی اینترنت است چیزی که دنیا را به هم دیگر وصل کرده است.اینترنت باعث این شده است که بسیاری از کارها در جهان به صورت انلاین شود و وقت مردم در صف ها به بطالت نگذرد. اما بحث مهم خرید و فروش وسایل است که بسیاری از مردم در جهان با استرس انجام می دهند . ان هم به خاطر این است که در همه جا آدم های سو استفاده گر و کسانی که وسایل جعلی بفروشند وجود دارد . بسیاری از مردم در هنگام خرید وسایل به یک سری نکات ریز توجه خاص بکنند می توانند جلوگیری کنند از پیامد هایی که باعث ضرر به خودشان می شود و به راحتی یک دردسر را بگیرند.

در سال های اخیر سیم کارت ها به عنوان یکی از ابزار های اصلی ارتباطی، جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کردند و همین موضوع سبب گردید تا کلاهبرداران و سودجویان نیز تلاش کنند تا با استفاده از هر روش نسبت به کسب درآمد از آنها اقدام نمایند. مثلا؛ به تازگی در استان آذربایجان شرقی فروشنده سیم کارت های جعلی که قصد کلاهبرداری داشت را دستگیر نمودند.

 

در همین راستا، سرهنگ محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت:" برابر پایش و رصد شبانه روزی فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا با صفحه ای مواجه شدند که در آن فردی با تبلیغ خرید و فروش سیم کارت از کاربران فضای مجازی دعوت به همکاری می کرد. "

ایشان در ادامه افزودند: " با توجه به وظایف ذاتی پلیس فتا در برخورد با مجرمان سایبری، کارشناسان این پلیس پس از دستورات لازم از مقام قضایی، بلافاصله رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند."

 

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی بیان داشتند:" با انجام بررسی های فنی، فردی که اقدام به تبلیغ خرید و فروش سیم کارت به هویت دیگران می کرد، مورد شناسایی قرار گرفت و تیمی از افسران سایبری به محل شناسایی اعزام شدند و مجرم را در حین معامله سیم کارت دستگیر کردند."

سرهنگ محمودی تصریح کردند: "پس از دستگیری متهم و انتقال وی به مقر پلیس مشخص شد این فرد چند سیم کارت به هویت پدر خود را نیز با مبلغ چندین برابر به دیگران به فروش رسانده بود که با آگاهی و هوشیاری کارشناسان پلیس فتا بدون این که گستردگی جغرافیایی جرم اتفاق بیفتد، گرفتار قانون شد."

 

بر اساس بیانات سرهنگ محمودی متهم پس از دستگیری و ابراز ندامت و قبول اشتباهات، انگیزه خود از این کار را کسب درآمد عنوان نمود که پس از تکمیل تحقیقات و تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا انتقال داده شد.  

شنیده شدن خبرهایی از این دست از گوشه و کنار، مربوط به امروز و دیروز نبوده و همواره کسانی هستند که حتی با سوء استفاده از اطمینان و اعتماد نزدیکترین کسان خود، تخلفاتی را با نام و هویت آنها مرتکب می شوند که در بعضی شرایط غیر قابل جبران می باشد. بنابراین قویا توصیه می شود از سیم کارت خود مانند یکی از اموال با ارزش مراقبت نمایید و در صورتی که بیش از یک سیم کارت دارید، به هیچ وجه آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

 

 به همین خاطر بهتر است در اسرع وقت نسبت به استعلام سیم کارت اقدام نمایید و از تعداد سیم کارتی که به نام شما می باشد، آگاهی پیدا کنید. زیرا بر اساس قانون سیم کارتی که با اطلاعات هویتی شما ثبت گردیده، متعلق به شما بوده و شما مالک آن شناخته خواهید شد و در صورت بروز هرگونه مشکل یا کلاهبرداری، تنها شخص شما باید در مراجع قضایی حضور پیدا کرده و پاسخگو باشید. پس اگر سیم کارتی دارید که گم شده و یا از سرنوشت آن بی خبرید، بهتر است هر چه سریعتر نسبت به مسدود سازی آن اقدام نمایید.

 

علاوه بر این توصیه می گردد در زمان خرید سیم کارت نهایت دقت و توجه را به عمل آورده تا در دام کلاهبرداران و فروشندگان قلابی نیفتید. به همین منظور مراجعه به مراکز رسمی خرید سیم کارت و فروش سیم کارت مانند رند باز که از چندین سال سابقه درخشان و برجسته ای در زمینه خرید یا فروش سیم کارت برخوردارند، خیال شما را از بابت اصالت معامله راحت می سازد. زیرا رند باز به عنوان یک مرجع قانونی قیمت گذاری سیم کارت مورد توجه خاص حرفه ایها و متخصصان خرید و فروش سیم کارت بوده و تنوع شماره های موجود در آن، به خریدار کمک می کند تا با استعلام قیمت و مقایسه آنها، سیم کارت مورد علاقه خود را با نازلترین قیمت و بهترین شرایط خریداری نماید.

مکالمات عربی مورد نیاز در سفر به عراق برای خرید سیم کارت

این روز ها بسیاری از مردم برای اربعین پای پیاده به کربلا می روند تا در روز اربعین در حرم امام حسین باشند تا در عزاداری سید و سالار شهیدان حضور پیدا کنند. این رسم از دیر باز در عراق بوده و در چند سال اخیر هم مردم ایران به این راهپیمایی علاقه پیدا کرده اند .در این روز ها بسیاری از مردم به عراق سفر می کنند تا بتوانند به راحتی به زیارت امام حسین و شهر های زیارتی در عراق بروند. اما یکی از مشکلاتی که در این سفر وجود دارد این است که بسیاری از مردم ارتباط نمی توانند با دوستان و خانواده های خود ارتباط برقرار کنند .برای همین یکی از دغدغه های اصلی مردم در طول این سفر ارتباطات است که می خواهند با دوستان خود در ارتباط باشند . اما با دقت  نظر می توانند  که  به راحتی این مشکل را حل کنند و در جاده عاشقی کنار خانواده هایشان باشند و لذت ببرند.

در هنگام حضور در کشور عراق مسافران تنها به دو روشی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، می توانند با دوستان و آشنایان خود در داخل کشور ارتباط برقرار کنند:

 

روش اول:  استفاده از شماره خود و فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

با توجه به این که در روزهای اخیر هر سه اپراتورهای فعال در کشور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل ) با ارائه بسته های اینترنتی و تخفیف در تعرفه هزینه های رومینگ تلاش نمودند تا زائران بتوانند به راحتی و با صرف هزینه ی کمتر از سیم کارت خود در این سفر معنوی استفاده نمایند، پیشنهاد می شود، اگر مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول یا سیم کارت دائمی همراه اول، سیم کارت اعتباری ایرانسل یا سیم کارت دائمی ایرانسل و یا سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل هستید، حتما پیش از سفر با فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل و خرید بسته اینترنتی مطابق با نیاز خود، در طول سفر از یک ارتباط آسان و مستمر لذت ببرید.

 

روش دوم: خرید سیم کارت عراقی

خرید سیم کارت کشور مقصد نیز به عنوان یکی از روش های مورد استفاده مسافران؛ می تواند در برخی شرایط مانند اربعین بسیار هوشمندانه و کاربردی باشد، زیرا در روزهای منتهی به اربعین که تعداد مسافران در عراق بسیار زیاد می باشد، معمولا اخلال در شبکه و نداشتن آنتن برای سیم کارت های ایرانی اجتناب ناپذیر است. در چنین شرایطی مطمئن ترین راه ارتباطی، استفاده از سیم کارت های عراقی می باشد.

 تعرفه خدمات سیم کارت های عراقی در اربعین 1401 به شرح ذیل می باشد:

 

نام سیم کارت

هزینه پیام کوتاه

هزینه تماس با ایران

نحوه شارژ کردن

باقی مانده شارژ

لیست بسته های اینترنتی

مرکز تماس

آسیا سل

150 دینار

280 دینار

کد شارژ * 133 *

# 133 *

# 299*

333

زین

150 دینار

270 دینار

کد شارژ * 101 *

# 100 *

# 321 *

107

کورک

150 دینار

260 دینار

کد شارژ * 221 *

# 211 *

# 250 *

411

 

پس اگر تمایل به خرید سیم کارت عراقی را دارید، قطعا دانستن چند جمله عربی هنگام خرید سیم کارت برای شما بسیار کمک کننده خواهد بود. به همین خاطر در اینجا ما به مکالمات پرکاربرد عربی در هنگام خرید سیم کارت های عراقی ( زین، کورک تلکام و آسیا سل ) اشاره می کنیم:

 

مکالمات مورد نیاز عربی برای خرید سیم کارت ، شارژ و اینترنت

 

درخواست فارسی

ترجمه درخواست به عربی

درخواست به فارسی

ترجمه درخواست به عربی

سیم کارت می خواهم، دارید؟

ارِید شَریحَه عِدکُم؟

قیمت چنده؟

بیش اِلقِیمَه؟

دونه ای 15 هزار دینار؟

وحدَه خَمسطَعَش اَلف دینار

اشکال نداره، یه دونه زین بده؟

میخالِف. اِطینِی واحِد زین

این سیم کارت چقدر شارژ داره؟

هذا السیم کارت اِشگَد بی شَحِن؟

می خوام سیم کارتم رو شارژ کنم؟

اَرید اَشحَن سیم کارتی؟

قیمت بسته های اینترنت چقدره؟

سِعِر باقات اَلنت اِشگَد؟

بی زحمت اینترنتشو برام فعال کنید؟

ابلازَحمه فَعِل لِی الاینترنیت

برای فعال شدن اینترنت چقدر باید شارژ کنم؟

اذا اَرید افعِل نت اشگد اشحن؟

اینترنت یک روزه/ یک هفته/ یک ماهه؟

اینترنیت یَومی/اسبوعی/شهری؟

سیم کارت و اینترنت فعال هستند؟

اِلشَریحَه و الاِنترنیت فعالات؟

میشه بهم یاد بدید چطور ببینم چقدر از حجم اینترنت مونده؟

تگدَر اِتعَلِمنی اِشلون اَشوف اِشگَد باقِی حَجِم الاِینترنیت؟

بله براتون روی کاغذ می نویسم؟

ای مو مُشکِلَه اَکتُب لَک اِلوَرَقَه.

 

 

البته با توجه به مشکلات و بی نظمی هایی که زائران در سال های پیش به علت تقاضای بالا در هنگام خرید سیم کارت های عراقی با آنها روبرو بودند، از سوی دولت تمهیداتی در نظر گرفته شده که بر اساس آن زائران می توانند از کیوسک های ویژه ای که در شهرهای مرزی ایران قرار دارد، نسبت به خرید این سیم کارت ها اقدام نموده و به محض ورود به عراق آنها را فعال سازند.

 

باب اسفنجی، یکی از پرطرفدارترین آوای انتظار ایرانسلی ها

این روز ها انیمیشن دیگر کودک و بزرگ ندارد و همه سنین انیمیشن را نگاه می کنند . در این چند سال بسیاری از انیمه های قدیمی به خاطر محبوبیت بالایشان فیلم هایشان ساخته شده و یاد آوری خاطراتی برای کودکان دهه های گذشته قرار گرفته است و هنوز هم دارند بسیاری انیمه را تبدیل به فیلم یا سریال می کنند. اما این روز ها اپراتور های سیم کارت تصمیم گرفته اند از اواهای پیشوازی استفاده کنند که بسیار بین مردم محبوب بوده است.اپراتور ایرانسل اولین اپراتوری است که که از آواهای پیشواز  این مدلی استفاده می کند.آواهای پیشوازی که دیگر جای بوق های ممتد و بسیار اذیت کننده را گرفته است و بهترین راه عمل برای شنیدن یک موسیقی خاطره انگیز است. ایرانسل در صدد این است که از این نوع کار های نوستالژیک بکند تا محبوبیت این اپراتور بین مردم افزایش پیدا کند.

 

در حال حاضر آهنگ پیشواز ایرانسل در سبک های پاپ، سنتی و محلی با هزینه فعال سازی 1000 یا 1500 تومان به صورت یک ماهه و یا 4200 تومان به صورت هفتگی در دسترس کلیه مشترکین این اپراتور قرار دارد و آنها می توانند با یک جستجوی ساده در میان صدها آهنگ پیشواز، آوای مورد علاقه خود را پیدا کرده و نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند. هزینه خرید آوای انتظار برای مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل به صورتحساب افزوده خواهد شد و برای مشترکین سیم کارت اعتباری، این هزینه از اعتبار آنها کسر خواهد شد.

 

در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین آهنگ های پیشواز ایرانسل، آهنگ پیشواز باب اسفنجی است که نام اثری از باب اسفنجی بوده و در دسته آهنگ های پاپ آوای انتظار ایرانسل قرار دارد.کد این آوای انتظار 55110304 بوده و در صورتی که بخواهید این صوت را بر روی خط خود فعال کنید، باید مبلغ 10،000 ریال بپردازید که بعد از فعال سازی این آوا فقط 30 روز فعال خواهد بود و در صورت تمایل به تجدید، باید نسبت به تمدید دوباره آن اقدام نمایید.

البته ایرانسل آهنگ های پیشواز کارتونی دیگری نیز دارد که علاقمندان می توانند با شماره گیری کد مورد نظر آوا، نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند.

 

نام آوا

کد آوا

نام آوا

کد آوا

زیر دریا

331113

فوتبالیست ها

551111

تارزان

331144

علاء الدین

221129

لوسین 1

221172

میتی کومان

221180

دختری به نام نل

221189

نیک و نیکو

551126

تام و جری سری جدید

551229

رابین هود

551230

پت و مت

551231

ملوان زبل

551232

حنا

551233

گربه سگ

551234

چوبین

551235

فردی، مورچه سیاه

551236

افسانه شجاعان

551237

دوقلوهای افسانه ای

551238

شرلوک هلمز

551239

آن شرلی

441259

خونه مادر بزرگه

441260

ممول

441261

واتو واتو2

441262

جک هالبورن

551285

کاپیتان شرینگهام

551286

مارکوپولو

551287

مارکوپولو 2

551288

پپرو

551291

پلنگ صورتی 

221267

مدرسه موشها

221514

بابا لنگ دراز

4411540

گوسفند زبل

4412321

میگ میگ

441894

پسر شجاع

441899

اسکیپی

441895

لوک خوش شانس

441897

پرین

441898

رامکال

441900

پینوکیو

4411574

زورو تیتراژ پایانی

4412014

تن تن

4412323

مورچه و مورچه خوار

4412022

نمو، قطعه دوم

4412320

سیلاس

4412322

دور دنیا در 80 روز

4412313

گارفیلد

4412314

قصه های جزیره

4412315

دژ فضایی

4412312

هاچ زنبور عسل

221480

بامزی

221476

بالتازار

221475

بچه های کوه آلپ

221472

بچه های مدرسه والت

221473

باگز بانی

221474

 

 

مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به فعال سازی آهنگ پیشواز اقدام نمایند:

·        ارسال کد آهنگ به صورت پیامک به 7575

·        اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل

·        اپلیکیشن ایرانسل من

·        استفاده از وب سایت rbt.irancell.ir

·        شماره گیری کد دستوری # 777 * ( ستاره 777 مربع )

 

برای غیر فعال سازی سرویس پیشواز ایرانسل، کاربران باید عبارت END را به سامانه پیامکی 7575 ارسال نمایند و منتظر دریافت پیغام غیر فعال سازی آهنگ پیشواز ایرانسل و تایید درخواست لغو باشند.

چگونه در راهپیمایی اربعین هزینه های ارتباطی خود را مدیریت کنیم؟

بسیاری از مردم این روز ها در فکر سفر عتبات عالیات هستند و به منظور اربعین امام حسن دوست دارند که به کشور عراق سفر کنند. بسیاری از مردم این روز ها در فکر این هستند که چگونه هزینه های سفر را با گرانی هایی که پیش آمده است کم کنند تا بتوانند با خیال آرامش به سفر بروند.مهرت مدیریت مالی یکی از چیز های بسیار مهمی است که  باید یاد بگیریم که در سفرهای خارجی درست هزینه کنیم.یکی از مدیریت هزینه های می توان بحث ارتباطات باشد یعنی استفاده یا از رومینگ بین الملل یا از سیم کارت کشور میزبان. امسال اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که بتوانند بهترین خدمات بین المللی شان را برای کسانی که به عراق سفر می کنند بدهند تب با کم ترین هزینه بتوانند به سفر زیارتی خود به خاطر اربعین بروند.در کل رعایت بعضی از مسائل باعث کم شدن هزینه  ها می شود

یکی از این هزینه های غیر قابل اجتناب در هر سفر، هزینه های ارتباطی با دوستان و آشنایان می باشد که در صورت شناخت درست از تعرفه ها و انتخاب روش مناسب می تواند رقمی هم عرض هزینه ارتباط داخلی را برای شما رقم بزند. برای همین اگر قصد سفر به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین را دارید، پیشنهاد میشود حتما پیش از سفر از جزئیات بخش های مختلف هزینه های ارتباطی آگاهی پیدا کنید تا بتوانید با انتخاب ارزانترین روش، کمترین هزینه ممکن را برای برقراری ارتباط بپردازید.

 

در حال حاضر زائران می توانند برای برقراری ارتباط از دو روش زیر استفاده نمایند:

1.     استفاده از شماره خود در کشور عراق با فعال سازی رومینگ بین الملل

2.     خرید سیم کارت عراقی

 

اگر انتخاب شما برای ارتباط با عزیزانتان، استفاده از سرویس رومینگ بین الملل است، برای کاهش هزینه ها به نکات زیر توجه فرمایید:

·        از بسته ها و تعرفه های پیشنهادی اپراتورها که قبلا در خبرها اعلام شده، آگاهی پیدا کنید و با توجه به نیاز و مدت زمان سفر خود ارزان ترین بسته را انتخاب نمایید.

·        هزینه تماس از ایران با زائران در عراق معادل تماس داخل شبکه همراه اول محاسبه می گردد.

·        روشن نمودن گوشی هوشمند در حالت رومینگ در کشور عراق رایگان می باشد، دریافت پیامک نیز هزینه ای برای شما به عنوان دریافت کننده پیام نخواهد داشت.

·        در حالت رومینگ بین الملل در صورت استفاده از سرویس های انتظار مکالمه ( Call Waiting )، انتقال مکالمه ( Call Forward ) و پیامگیر صندوق صوتی ( VMS ) هزینه اضافی برای شما در نظر گرفته می شود. بنابراین توصیه می شود در صورت عدم نیاز؛ حتما پیش از سفر این سرویس ها را غیر فعال کنید.

 

·        با توجه به این که تماس های صوتی ورودی و خروجی برای شما هزینه خواهد داشت ( هزینه مکالمات بر اساس دقیقه بوده و از زمان شروع مکالمه محاسبه خواهد شد) به همین خاطر بهتر است در هنگام مکالمه به نکات زیر توجه کنید:

*     در حالت رومینگ، برای تماس های کمتر از 60 ثانیه، هزینه یک دقیقه کامل منظور می گردد، به همین خاطر بعد از پایان مکالمه حتما با زدن کلید قطع، از خاتمه یافتن تماس اطمینان حاصل کنید.

*     اگر ارتباط کامل برقرار نشد و در برقراری ارتباط اختلال وجود دارد، سریعا مکالمه را پایان دهید و در آن لحظه از شماره گیری مجدد خودداری نمایید.

*     با توجه به این که برقراری تماس بین دو زائر ایرانی در کشور عراق، برای هر دو طرف هزینه تماس خواهد داشت، سعی کنید مکالمات خود تا جای ممکن به صورت کوتاه و مختصر پایان دهید. زیرا اگر شما تماس گیرنده هستید، برای شما هزینه تماس خروجی در نظر گرفته می شود؛ در غیر این صورت به عنوان پاسخ دهنده به تماس هزینه تماس دریافتی به عهده شما خواهد بود.

زائران توجه داشته باشند که امکان استفاده از بسته های اینترنت داخلی در هنگام حضور در کشور عراق وجود نداشته و مشترک باید پیش از ورود به کشور عراق سرویس رومینگ بین الملل خود را روشن نماید. به محض روشن کردن اینترنت رومینگ، اینترنت مورد استفاده در اپلیکیشن های تلفن همراه با هزینه رومینگ محاسبه می گردد؛ بنابراین بهتر است حتما از غیر فعال بودن اتصال خودکار و غیر ضروری به اینترنت در اپلیکیشن های خود اطمینان حاصل نمایید و برای مدیریت بهتر هزینه ها، از بسته های اینترنت پیشنهادی اپراتورها استفاده نمایید و به نکات زیر توجه کنید:

 

·        در مکان های عمومی و هتل ها از اینترنت عمومی یا WiFi استفاده نمایید. بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل در مناطق مرزی، کیوسک های ویژه ای برای اتصال رایگان به اینترنت برای همه زائران فراهم شده است.

·        استفاده از شبکه های اجتماعی تصویری و ویدئویی را حتی الامکان به هتل و مکان هایی که اینترنت عمومی دارند، اختصاص دهید. در صورت استفاده از اینترنت در این مکان ها گزینه Mobile Data و Data Roaming را در تنظیمات گوشی غیر فعال سازید.

·        گوشی خود را در اختیار افراد ناشناس و غریبه قرار ندهید؛ حتی بهتر است قبل از سفر برای سیم کارت خود PIN CODE تعریف نمایید تا در صورت سرقت یا مفقودی از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری نمایید.

·        از قرار دادن گوشی در حالت Hotspot یا اشتراک اینترنت با سایرین خودداری نمایید، زیرا ممکن است هزینه های ناخواسته شما را به شدت افزایش دهد.

·        گزینه دانلود خودکار ویدیو، عکس و فایل صوتی و به روز رسانی برنامه ها و تنظیمات گوشی هوشمند را از حالت خودکار یا Auto خارج نمایید.

 

البته علاوه بر استفاده از بسته ها و طرح های پیشنهادی، زائران می توانند با استفاده از" اپلیکیشن ایران من" به صورت رایگان در قالب یک پیام موقعیت مکانی خود را به اطلاع تمامی شماره های داخل و خارج از ایران برسانند. اپلیکیشن روبیکا نیز امکانات ویژه ای مانند برقراری تماس صوتی، ارسال پیام متنی و صوتی و اشتراک گذاری موقعیت مکانی را برای زائران اربعین فراهم می سازد. استفاده از این اپلیکیشن ها در شرایط مختلف، شما را از برقراری تماس با دوستان بی نیاز می سازد و در نهایت هزینه های ارتباطی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

در صورتی که زائران قصد خرید سیم کارت های عراقی را داشته باشند، بهتر است به توصیه های زیر توجه نمایند:

با توجه به اعلام اپراتورهای عراقی، قیمت سیم کارت های عراقی تقریبا یکسان بوده و هزینه تعرفه های خدمات نیز تفاوت چندانی با هم ندارد، ولی مهم ترین نکته در خرید سیم کارت های عراقی، تخفیف 50 درصدی اپراتورها برای هزینه مکالمات درون شبکه می باشد که این تخفیف ویژه می تواند هزینه ارتباطی زائرانی که به صورت گروهی و یا کاروانی مسافرت می کنند را کاهش دهد. بنابراین اعضای یک گروه، با خرید سیم کارت از یک اپراتور می توانند از تخفیف مکالمات درون شبکه ای بهره برده و در طول سفر از یک ارتباط مستمر و پایدار لذت ببرند.

 

با توجه به این که از ماه ها قبل برنامه ریزیهای زیادی از سوی اپراتورهای ایرانی و عراقی برای بالابردن سطح کیفی خدمات و کاهش هزینه های ارتباطی زائران صورت گرفته، به نظر می رسد خدماتی که در این روزها ارائه می گردد، از کیفیت نسبی و تعرفه حداقلی برخوردار می باشد که در صورت توجه زائران به نکات بیان شده می تواند هزینه های ارتباطی را به کمترین مقدار ممکن برساند.

کلیه خدمات اپراتورهای ایرانی در ایام اربعین

این روز ها بسیاری از مردم ایران در حال سفر به کربلا هستند تا بعد از دو سال بتوانند حرم امام حسین و حضرت عباس را زیارت کنند. تقریبا در همه جای دنیا بعد از دو سال به خاطر کرونا مرز ها بسته شده بود.دولت عراق امسال اجازه ورود به خاک این کشور را داد تا عاشقان اهل بیت بتوانند در کنار قدم های جابر یه کربلا بروند و زیارت کنند .اپراتور های سیم کارت هم امسال تصمیم گرفته اند که بهترین شرایط را برای مردمی که می خواهند به عراق بروند ایجاد کنند تا مشکل ارتباطات وجود نداشته باشد و مردم به راحتی از بسته های ویژه استفاده کنند.اپراتور ها همه تلاش شان را می کنند که بتوانند که بهترین نوع ارتباطات را ایجاد می کند. اپراتور ها از طریق روابط عمومی شان همه چیز را اعلام کرده اند.این طرح ها و بسته ها که شامل بسته های ویژه تخفیف در مکالمه و برخورداری از اینترنت می باشد، به شرح ذیل است:

 اپراتور همراه اول

به گزارش اداره کل ارتباطات سیار ایران، اپراتور همراه اول دو بسته رومینگ ویژه اربعین تحت عنوان "بسته نامحدود و بسته اقتصادی زائر " تدارک دیده که به شرح ذیل می باشد:

 

نام بسته

نوع بسته

هدیه

حجم

 مگابایت

مدت اعتبار

قیمت

نامحدود

بسته دیتای نامحدود

25 دقیقه مکالمه به همراه 250 عدد پیامک

نامحدود

7 روز

350.000 تومان

اقتصادی زائر

بسته دیتای 150 مگابایت

10 دقیقه مکالمه به همراه 50 عدد پیامک

150

7 روز

100.000 تومان

 

 

زائران می توانند در صورت تمایل با شماره گیری کد دستوری # 40 * 1 * ( ستاره 1 ستاره 40 مربع ) نسبت به خرید این بسته که تا 30 شهریور 1401 معتبر می باشد، اقدام نمایند، البته امکان خرید این بسته از ایران و هدیه به مشترک حاضر در عراق نیز وجود دارد. زائران توجه داشته باشند که امکان استفاده از بسته های اینترنت داخلی در هنگام حضور در کشور عراق وجود نداشته و مشترک باید پیش از ورود به کشور عراق سرویس رومینگ بین الملل خود را با شماره گیری کد دستوری # 2910 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2910 مربع ) و یا از طریق مراجعه به اپلیکیشن همراه من فعال سازد.

 

علاوه بر ارائه بسته های ویژه و تعرفه های تخفیفی بین الملل، از روز شنبه 19 شهریور 1401 اپراتور همراه اول تیم های عملیاتی خود را در شهرهای نزدیک به پایانه مرزی تا اتمام سفرهای اربعین مستقر نموده تا ضمن رصد 24 ساعته در 7 شبانه روز هفته کیفیت شبکه را مورد پایش قرار داده و در قالب گروه های ویژه کنترل مناطق مرزی از ارائه خدمات حداکثری اطمینان کامل حاصل نمایند.به همین خاطر کارشناسان همراه اول در گذرگاه های چذابه، شلمچه، مهران و خسروی با برپایی موکب و نیز به صورت سیار به ارائه انواع خدمات مورد نیاز مشترکین می پردازند. علاوه بر این، همراه اول با تدارک 29 سایت اضطرای فول تکنولوژی  ( نسل دوم تا چهارم ارتباطی) در کنار 52 سایت موجود در پنج نقطه مرزی، حداکثر ظرفیت ارائه خدمات نسل های نوین را برای زائران فراهم نموده است.

 

هم چنین کارشناسان همراه اول در 12 نقطه در شهرهای نجف، کربلا و جاده های بین این دو شهر مستقر شده و به ارائه خدمات به مشترکین مشغولند. شایان ذکر است که این اپراتور در حال آماده سازی تجهیزات جهت ارائه اینترنت به صورت وای فای نیز می باشد.

البته خدمات همراه اول به موارد ذکر شده خلاصه نشده و این اپراتور به پاس قدردانی از از مهمان نوازی شهرهای مرزی مهران، خسروی و روستاهای اطراف دو استان کرمانشاه و ایلام، یک بسته اینترنت یک گیگابایتی 7 روزه به آنها هدیه داده که به صورت رایگان از سوی همراه اول برای آنها فعال شده است.

 

 

اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل نیز به عنوان اولین اپراتور دیجیتال در کشور، با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی راحت تر زائران پیش از این  اعلام نموده بود که دو بسته اینترنت تخفیفی این اپراتور در اختیار زائران قراردارد که بنا به گزارش روابط عمومی این اپراتور، روز شنبه 19 شهریور ماه 1401 بسته های جدید دیگر ویژه رومینگ معرفی شد. بنابراین کلیه بسته های ویژه اربعین ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

 

نوع بسته

حجم بسته

قیمت

مدت زمان اعتبار

اینترنت بین الملل

75 مگابایت ( جدید )

36.000 تومان

هفت روز

150 مگابایت ( جدید )

66.000 تومان

هفت روز

300 مگابایت ( جدید )

96.000 تومان

هفت روز

600 مگابایت

130.000 تومان

هفت روز

1024 مگابایت ( یک گیگابایت)

200.000 تومان

هفت روز

ترکیبی

150 مگابایت اینترنت به همراه 10 دقیقه مکالمه و 50 پیامک

( جدید )

100.000 تومان

هفت روز

سه گیگابایت اینترنت به همراه 25 دقیقه مکالمه و 250 پیامک

( جدید )

350.000 تومان

هفت روز

 

 

مشترکین ایرانسل می توانند با شماره گیری کد دستوری # 4 * 1111 * ( ستاره 1111 ستاره 4 مربع ) و یا از طریق مراجعه به" سوپر اپلیکیشن ایرانسل من" نسبت به فعال سازی بسته های اینترنت رومینگ اقدام نمایند.

علاوه بر این، از سوی این اپراتور اپلیکیشن " ایران من" در اختیار زائران اربعین قرار دارد که خدمات رایگانی مانند اعلام موقعیت در کشور عراق، دریافت QR کد ویژه زائران و خودروها، دسترسی به سامانه جامع زیارت ائمه معصومین و ... را در اختیار شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین قرار می دهد.

 

این اپلیکیشن که برای تقویت زیر ساخت های معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت کشور از آذر ماه 1400 توسعه داده شده، اکنون آماده ارائه خدماتی مانند اطلاع از پایانه های هلال احمر، اطلاع از پایانه های مسافربری، ثبت نام موکب، آگاهی از آخرین اطلاع رسانی های ستاد اربعین و آموزش نکات لازم برای پیاده روی امن و سلامت در ایام اربعین است. هم چنین زائران می توانند از طریق این اپلیکیشن به سامانه های جامع زیارتی ویژه اربعین مانند سامانه زائر الحسین ( سامانه واحد زیارت ائمه معصومین ) برای دریافت زائر کارت و بارکد دوبعدی خودروهای عمومی، سامانه سماح ( ثبت نام متقاضیان اربعین حسینی 1401) دسترسی پیدا کنند.

 

البته مهم ترین بخش از امکانات اپلیکیشن ایران من، اعلام موقعیت مکانی در قالب پیام کوتاه و به صورت رایگان می باشد که این امکان را به زائران می دهد تا موقعیت مکانی خود را برای تمام شماره های داخل و خارج از ایران در قالب پیامی به صورت رایگان ارسال نمایند که ارسال این پیام به دسترسی به اینترنت با استفاده از سیم کارت کشور میزبان احتیاج ندارد.

پنجره خدمات هوشمند دولتی ایران من از طریق وب سایت myiran.gov.ir و اپلیکیشنی به همین نام در فروشگاه های ایرانی اپلیکیشن، قابل نصب و استفاده می باشد. این اپلیکیشن که بر یکپارچه سازی خدمات مبتنی بر سبک زندگی شهری و روستایی در حوزه های سلامت، اشتغال، جامعه، سفر و ... متمرکز است از قسمت های دیگری مانند میز خدمات، شهرداری من، اصناف، صدای من، روستای من و سلامت من نیز برخوردار است.

 

 

اپراتور رایتل

خدمات اپراتور رایتل در ایام اربعین به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور به شرح ذیل می باشد:

 

حجم بسته

مدت اعتبار

قیمت

اپراتور مقصد

50 مگابایت

10 روز

190.000 ریال

Korek

150 مگابایت

10 روز

550.000 ریال

Korek

500 مگابایت

10 روز

1.750.000 ریال

Korek

1 گیگابایت

10 روز

3.580.000 ریال

Korek

 

 

اپلیکیشن روبیکا

علاوه بر خدمات بیان شده، مشترکین سیم کارت همراه اول و سیم کارت ایرانسل نیز می توانند با نصب نسخه جدید یا بروزرسانی اپلیکیشن روبیکا، وارد بخش پیام رسان اپلیکیشن روبیکا شده و از خدمات خاص آن بهره مند گردند. کاربران روبیکا می توانند به صورت مستقیم با خطوط ثابت یا همراه ایرانی، تماس صوتی رایگان برقرار نمایند، بدون این که لازم باشد شخص دریافت کننده تماس، روبیکا را بر روی گوشی هوشمند خود نصب داشته باشد.