نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

با آوایی دلنشین از مخاطبین خود استقبال کنید

این روز ها موسیقی طرفداران گسترده ایی دارد و بیشتر مردم علاقه به هنر و به خصوص موسیقی پیدا کرده اند و بسیاری هم علاقه به فراگیری موسیقی شده اند. این روزها اپراتور ها سیم کارت به خاطر اینکه بیش تر مردم علاقه به موسیقی دارند اوای پیشواز را دارند و به کمک اهنگ های موجود در کشور در تلاش هستند که علایق آدم ها بتوانند که از این اوای پیشواز استفاده کنند که بسیار میتواند برای خود افراد هم جذاب باشد.این پیشواز می تواند بسیار خوب و جالب باشد و بسیاری از افراد جامعه استفاده می کنند.این یکی از روش هایی است که به کاربر فرصت میدهد که به جای صدای بوق با آهنگ پیشوازی که جز علاقه خودش است به استقبال برود که خیلی می تواند جذاب باشد برای مردم. اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که بتوانند از بهترین اهنگ های ایران را برای مردم انتخاب کنند و برای مردم ارسال کنند تا آنها بتوانند فعال کنند

با توجه به این که همه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همه ی اپراتورهای فعال در کشور با هر مدل گوشی بدون انجام تنظیمات خاصی، امکان فعال سازی این سرویس را دارند، این خدمت به یکی از پرکاربردترین و مفیدترین سرویس ها در بین کاربران تبدیل شده است. در این بین همراه اول نیز با بهره مندی از طیف گسترده ای از آهنگ ها، تلاش نموده است تا تنوع بی نظیری از سلیقه ها را راضی و خرسند سازد.

بنابراین اگر شما هم جزء مشترکین اپراتور همراه اول بوده و قصد دارید لحظات انتظار تماس را برای مخاطبین خود خاص و دلنشین بسازید، فقط کافی است تا ما را همراهی کنید و از نحوه فعال سازی این سرویس آگاهی پیدا کنید:

 

آوای پیشواز در اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور، سرویس فعال سازی آوای پیشواز با آهنگ دلخواه را کاملا مطابق با سلیقه و نیاز مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود قرار داده و کاربران این اپراتور می توانند بسته به نیاز و سلیقه خود آهنگ دلخواه خود را با یکی از روش های زیر فعال کرده و از آن لذت ببرند:

 

1.     ارسال پیامک

در این روش مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانند کد آهنگ دلخواه خود را به سر شماره 8989 پیامک کنند تا آهنگ پیشواز مورد نظرشان فعال گردد. مشترکین می توانند با ارسال عدد 5 به همین شماره، آوای پیشواز دلخواه خود را حذف نموده و این سرویس را غیر فعال سازند.

مشترکین همراه اول برای تغییر آهنگ، تنها کافی است کد آوای جدید را به شماره 8989  ارسال نمایند.

 

2.     تلفن گویا

برای استفاده از این روش، مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول باید ابتدا شماره  9990 را با گوشی خود شماره گیری نموده و سپس شماره های 2،2،1،2،2،1 ( به ترتیب از چپ به راست ) را شماره گیری نموده و در نهایت کد آوای انتظار مورد نظر خود را وارد نموده و کلید مربع را فشار دهند.

برای غیر فعال سازی این سرویس نیز مشترکین باید بعد از تماس با 9990، شماره های 2،2،2،2 را شماره گیری نمایند، تا سرویس آهنگ پیشواز غیر فعال گردد.

در صورتی که مشترک تمایل به تغییر آهنگ دارد، باید بعد از تماس با 9990، شماره های 2،2،1،2،1 ( به ترتیب از چپ به راست ) را شماره گیری کرده و کد آهنگ جدید را وارد نموده و کلید مربع را فشار دهد.

 

3.     ارسال کد دستوری یا USSD

یکی دیگر از سریع ترین روش های فعال سازی سرویس آهنگ پیشواز، ارسال کد دستوری # کد آهنگ * 221 * 10 * می باشد. برای غیر فعال سازی این سرویس نیز، مشترک باید کد دستوری # 223 * 10 * را شماره گیری نماید.

در صورت تمایل به تغییر آوای انتظار نیز، کلیه مشترکین می توانند کد دستوری # کد آهنگ جدید * 222 * 10 * را شماره گیری نماید.

البته در همه این روش ها لازم است که مشترک قبل از اقدام به فعال سازی سرویس آوای انتظار، کد آهنگ مورد علاقه خود را بداند. به همین منظور لازم است مشترکین ابتدا به وب سایت همراه اول به آدرس https://rbt.mci.ir/ مراجعه نموده و کد آهنگ مورد علاقه خود را پیدا کرده، سپس با استفاده از یکی از روش های ذکر شده، نسبت به فعال سازی آنها اقدام نماید.

علاوه بر این همراه اول، در ایام مختلف آهنگ های پیشواز رایگان در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری  خود قرار می دهد که معمولا از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی می شود. برای استفاده از این نوع آواهای انتظار رایگان نیز مشترک باید وارد وب سایت آوای انتظار همراه اول شده و کد آهنگ رایگان را دریافت نموده و با یکی از روش های فوق نسبت به فعال سازی آنها اقدام نماید. 

 

شرایط و نکات سرویس آوای انتظار

·        هزینه فعال سازی این سرویس 3،000 ریال بوده که برای مشترکین اعتباری مبلغ 9% مالیات ارزش افزوده نیز در زمان فعال سازی سرویس کسر می گردد.

·        مدت زمان اعتبار این سرویس 30 روز می باشد.

·        هزینه تغییر آوای انتظار تا 15 روز پس از فعال سازی سرویس رایگان می باشد، که در صورت تغییر آهنگ از روز شانزدهم به بعد مجددا از حساب مشترک کسر می گردد.

شایان ذکر است سرویس آوای انتظار که در اصل با هدف ارج نهادن به سلیقه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول راه اندازی شده است از چنان تنوع بی نظیری برخوردار است که تقریبا همه مشترکین این اپراتور را با هر نوع سلیقه ای راضی و خرسند می سازد. بنابراین مشترکین همراه اول می توانند با مراجعه به" سامانه همراه من"  که در آن امکان جستجو، انتخاب و فعال سازی آوای انتظار برایشان فراهم شده، به آخرین آواها و نواهای برتر دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این در این اپلیکیشن مشترک به راحتی می تواند آوای انتظار فعال خود را مشاهده نموده و در صورت تمایل نسبت به حذف یا تغییر آن اقدام نماید.


برگزاری دوره های برنامه نویسی در آکادمی ایرانسل

این روز ها بسیاری از نوجوانان علاقه به بازی و نوشتن ایده های بسیار جذاب در مورد بازی دارند که اگر بها پرداخته شود شاید چیزهای جذابی به ثمر آید و بسیار موثر باشد . این روز ها آکادمی ایرانسل  برای نوجوانان دوره بسیار جذاب و جالبی برگزار کرده که می تواند بسیار کسانی که علاقه به برنامه نویسی دارند شرکت کنند و مطالب بسیار مهمی را یاد بگیرند و بسیار موثر باشد. ایرانسل در  تلاش است که یک مهارت را به نوجوانان باد بدهد . این روز ها ایرانسل در تلاش است که با مشارکت در خلق روش های نوین بتواند آموزش جدید و موثر را شروع به کار کند. این روز ها بسیاری از نوجوانان علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی دارند که ایرانسل این فضا و بستر را برای کسانی که علاقه به یادگیری برنامه نویسی را ایجاد کرده تا بتواند از ایده های این نوجوانان در کسب پیشرفت استفاده کند.به بیان دقیق تر اپراتور ایرانسل تلاش کرد تا با استفاده از ظرفیت های زیرساختی موجود در شرکت ایرانسل و منابع انسانی متخصص که سالهاست در این مجموعه فعالیت داشته، آموزش های کاربردی و متنوعی را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اختیار علاقمندان قرار دهد. آموزش های ارائه شده در این آکادمی به طور کلی به چهار بخش آموزش های تخصصی و نوآورانه، آموزش های مهارت محور، آموزش دیجیتال و آموزش استارت آپ ها و فرایند شتابدهی و ارائه خدمات منتورینگ تقسیم می شوند.

 

با توجه به این که در دنیای امروز، کسب مهارت بسیار مهم تر و با ارزش تر از دانستنی های حفظی می باشد، آموزش برنامه نویسی می تواند یکی از مهم ترین مهارت های مورد نیاز دنیای امروز و آینده کودکان و نوجوانان این مرز و بوم باشد که نه تنها خلاقیت و تعامل اجتماعی را در آنها بهبود می بخشد بلکه مهارت تفکر منطقی و حل مساله را نیز در کودکان و نوجوانان افزایش می دهد. به همین خاطر اپراتور ایرانسل در تلاش است تا با فراهم نمودن فضایی اثربخش و راحت، خلا آموزشی موجود در این حوزه را به شکل مناسب و موثری پر کرده و کودکان و نوجوانان را به یادگیری مهارت های برنامه نویسی علاقمند نماید.

 

در همین راستا آکادمی ایرانسل یک پلتفرم آموزش برنامه نویسی و علوم کامپیوتر طراحی نموده که محتوای این پلتفرم مخصوص دانش آموزان 9 تا 17 سال بوده و به صورت آنلاین برگزار می گردد. نحوه ارائه این محتوای آموزشی به صورت پروژه محور و تعاملی بوده و کلاس ها، ترکیبی از جلسات اختصاصی یک به یک بین دانش آموز و مربی و یا جلسات گروهی هفتگی برگزار می شوند.

در حال حاضر نام و مدت زمان دوره های ارائه شده در اکادمی ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

 

نام دوره های برنامه نویسی

طول دوره

تیمبو

3 ماه

اسکرچ

9 ماه

پایتون

9 ماه

 

 

اپراتور ایرانسل به عنوان نخستین ارائه دهنده 5G و رکورد دار سرعت اینترنت در ایران، در سال 98 ایرانسل لبز را با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ ها و شرکت های فناور و تامین نیازمندی های بازار ICT تاسیس کرد که بخش های " تحقیق و توسعه، مرکز نوآوری ایرانسل و آکادمی ایرانسل" از جمله بخش های اصلی و مهم آن می باشد.

به نظر می رسد ایرانسل توانسته با راه اندازی این مجموعه، گامی موثر در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه ی سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال بردارد که با بهره گیری از فناوری برتر در حوزه های مختلف صورت پذیرفته است.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آکادمی ایرانسل و ثبت نام در دوره های آموزشی، به وب سایت این اپراتور به نشانی labs.irancell.ir/p/13598/p مراجعه نمایند.


روش های مسدود سازی تماس بین الملل در گوشی های هوشمند

این روزها بسیاری از افراد شکایت هایی در مورد مزاحمت و کلاهبرداری از طریق تماس های خارج از کشور به پلیس فتا برده شده است . این روز ها بسیاری از مردم از خارج کشور تماس داشته اند که در محض برداشتن گوشی ها باعث کلاهبرداری می شود. این مسئله فقط برای کشور ما نبوده است در بسیاری از کشور ها از این دسته اتفاقات می افتد که بسیار جای تعجب ندارد.در این چند وقت پلیس فتا با پیامک هایی که داده است باعث بالا بردن آگاهی جامعه شده است و بسیار این نوع پیامک های برای مردم خوب است . با این حال باید در این روز ها باید مشترکین اپراتور ها باید مراقب باشند و با نکته سنجی و هوشیاری بسیار بالا بتوانند که کلاهبرداری نشود و باید در زمان پاسخ گویی به گوشی هایی خارج از بىن الملل  دقت بالایی داشته باشند که  اتفاق خاصی برای افراد نیافتد و دچار سو استفاده نشوند

در این نوع از کلاهبرداری، فرد کلاهبردار با یک شماره از خارج کشور تماس می گیرد که پاسخگویی به تماس برای دریافت کننده تماس دارای هزینه می باشد و مخاطب تماس به دلیل ناآگاهی از این موضوع متحمل پرداخت هزینه های سنگین و نامتعارف می گردد.

 

محمد امامی، مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در این خصوص می گوید: " متاسفانه سازمان تنظیم مقررات نمی تواند اقدامی جدی در این باره انجام دهد، چرا که این یک معضل جهانی است و ما نیز مانند بقیه کشورها، فقط دریافت کننده تماس هستیم و تماس گیرندگان در کشورهای دیگر هستند."

همان طور که مدیر کل دفتر نظارت اعلام کرده؛ به نظر می رسد پیشگیری از این موضوع تنها بر عهده مشترکین تلفن همراه بوده و آنها باید برای جلوگیری از پرداخت مبالغ نجومی، در زمان دریافت تماس های خارجی هوشیارتر از همیشه عمل کنند. البته از سوی رگولاتوری، اپراتورهای فعال در کشور نیز موظف شدند تا امنیت خاطر مشترکین خود را فراهم نموده و با ارائه راهکارهای مناسب، زمینه را برای برقراری یک ارتباط امن برقرار سازند.

بر این اساس درحال حاضر دو روش برای مقابله با کلاهبرداری های بین المللی وجود دارد:

 

روش اول: عدم پاسخگویی به شماره های مشکوک و ناشناس

در مورد جلوگیری از کلاهبرداری به واسطه تماس های بین الملل، پیمان قره داغی، مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مشترکین توصیه می کند در زمان پاسخگویی به تماسهای این چنینی، دقت بیشتری داشته باشند. مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده در این مورد توصیه می کند که مشترکان در صورت مشاهده تماس از دست رفته بر روی تلفن همراه خود، حتما به پیش شماره دقت کنند. در صورتی که پیش شماره متعلق به ایران نبود، به هیچ عنوان با آن شماره تماس نگیرند.

بنابراین اگر مشترکین در صورت دریافت تماس با شماره های ناشناس و مشکوک بین المللی، جلوی حس کنجکاوی خود را گرفته و از پاسخگویی به این گونه تماس ها اجتناب نمایند، به راحتی می توانند از اتفاقات و مشکلات بعدی که منجر به درآمدزایی مبدا تماس و تحمیل شدن هزینه های سنگین برای مشترک می گردد؛ جلوگیری نمایند.

 

روش دوم: مسدود سازی تماس های بین الملل

اگر چه عدم پاسخگویی به تماس های خارجی ناشناس می تواند به عنوان یک روش راحت و سریع، بسیار مفید و کاربردی باشد، ولی مشترکین می توانند در صورت تمایل تمامی تماس های ورودی از خارج کشور را بر روی خط خود مسدود کنند. این اتفاق کاملا شبیه مسدود سازی تماس های ورودی و خروجی بین المللی در تلفن های ثابت بوده و در صورت اجرا، دیگر تماسی از خارج کشور با شماره مشترک برقرار نمی شود.

با توجه به این که دو اپراتور برتر تلفن همراه در کشور، راه هایی را برای مسدود سازی تماس های بین الملل در نظر گرفته اند، مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری این اپراتورها می توانند در صورت اطمینان از قطع تماس های بین الملل از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

مسدود سازی تماس بین الملل در سیم کارت های همراه اول

سرویس محدودیت مکالمه بین الملل ( تماس های 00 به شماره های خارج از کشور) که اپراتور همراه اول برای کلیه مشترکین خود در نظر گرفته است، به عنوان یک راهکار مناسب برای جلوگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری های این چنینی می تواند کارگشای مشترکینی باشد که نیازی به تماس های بین الملل ندارند.

 تمامی مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با استفاده از کد های دستوری که در جدول ذیل آمده به صورت رایگان نسبت به مسدود سازی تماس های بین الملل خود اقدام نمایند:

 

نوع درخواست

کد دستوری

ایجاد محدودیت مکالمه بین الملل

# 1 * 2922 * 10 *

رفع محدودیت مکالمه بین الملل

# 2 * 2922 * 10 *

اعلام وضعیت محدودیت

# 0 * 2922 * 10 *

دریافت راهنمای سرویس

# 9 * 2922 * 10 *

 

علاوه بر این همراه اول به مشترکین خود هشدار می دهد در صورت مشاهده هرگونه تماس بین الملل از دست رفته، به کد کشور تماس گیرنده توجه نموده و در صورتی که شماره مشکوک یا ناشناس به نظر می رسید، از تماس مجدد با شماره اکیدا خودداری نمایند.

مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس مکالمه بین الملل به وب سایت این اپراتور به آدرس https://mci.ir/international-call مراجعه نمایند.

 

 

 مسدود سازی تماس بین الملل در اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل نیز برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به واسطه تماس های بین الملل، از شهریور ماه 1395 کدهای دستوری اختصاصی برای مسدود سازی این تماس ها در نظر گرفته که در دسترس کاربران بوده و به آنها کمک می کند تا از سودجویی افراد کلاهبردار پیشگیری نمایند.

به همین منظور مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل، می توانند در صورت تمایل برای مسدود سازی تماس های بین الملل به صورت رایگان از کد دستوری که در جدول زیر آمده استفاده نمایند:

 

نوع درخواست

کد دستوری

مسدود سازی تماس های بین الملل

# 1 * 8 * 1* 555 *

فعال سازی تماس های بین الملل

# 1 * 8 * 1* 555 *

 

 

بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل، استفاده از کد های دستوری ذکر شده، امکان تماس با خطوط بین المللی را به طور کامل مسدود ساخته و از کلاهبرداری هایی که به شیوه " تماس از دست رفته ناشناخته بین المللی " صورت می پذیرد، جلوگیری می نماید. علاوه بر این توصیه می شود در صورتی که مشترک دریافت کننده تماس بین الملل می باشد، به زمان تماس دقت نموده و در صورتی که بر روی صفحه گوشی به جز کدهای 0098 یا 98+ کد دیگری مشاهده کرد، بلافاصله تماس را قطع نموده و شماره را بررسی نماید.

درست است که بعد از اعلام رگولاتوری اپراتورها تلاش نمودند تا همسو با توسعه تکنولوژی و بسط زیر ساخت های ارتباطی، اقدام به طراحی بسترهای امن برای مشترکین خود نموده و راهکارهای مسدود سازی خطوط بین الملل را پیشنهاد دهند؛ ولی این روش برای مشترکینی که هیچ دوست و آشنایی در خارج از کشور نداشته و مطمئن هستند؛ هیچ تماس بین المللی دریافت نخواهند کرد، مناسب تر و کاربردی تر می باشد.

 در هر صورت، هوشیاری کامل کاربران در زمان پاسخگویی به تماس های خارجی، بهترین و مفید ترین راهکار برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده و کلاهبرداری از طریق تماس ها بین الملل می باشد که نه تنها شرایط را برای کلاهبرداران سخت تر می سازد بلکه فضا را برای برقراری یک ارتباط لذت بخش هموار می سازد.


نحوه تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی در اپراتور ایرانسل

سیم کارت اعتباری  که بسیار عالی بوده و توانسته برای بسیاری به صرفه و قیمت مناسب تری نسبت به سیم دائمی دارد و بسیاری از مردم سیم کارت های اعتباری استفاده می کنند که بسیار عالی است . بیشتر افرادی که از این نوع سیم کارت استفاده می کنند از اپراتور ایرانسل هستند .سیم کارت های اعتباری از سیم کارت های دائمی بسیار مقرون به صرفه تر هستند و بسیار در مدیریت هزینه به افراد کمک می کنند و قیمت بسیار پایین سیم کارت های اعتباری است که این نوع سیم کارت را بسیار محبوب در جامعه کرده است. با این حال بسیاری علاقه مند هستند که از سیم کارت دائمی استفاده کنند چون بزرگ ترین دغدغه  سیم کارت های اعتباری را نداشته که باید تا شارژ سیم کارت اعتباری به پایان می رسد دغدغه تمدید را خواهد داشت. با این که اپراتور ها در تلاش هستند که این دغدغه را برای مشترکان سیم کارت اعتباری حل کنند

به همین خاطر اپراتور ایرانسل شرایط ویژه ای ایجاد نموده که به کاربران سیم کارت های اعتباری این اپراتور این امکان را می دهد تا با صرف کمترین هزینه، به راحتی سیم کارت های اعتباری خود را بدون تغییر شماره به سیم کارت دائمی ایرانسل تبدیل کرده و علاوه بر استفاده از خدمات و سرویس های مخصوص مشترکین دائمی از مزایای این تغییر نیز لذت ببرند.

 

روش های تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی

بر اساس این طرح، مشترکین اعتباری ایرانسل بدون نیاز به خرید سیم کارت جدید، می توانند سیم کارت فعلی خود را بدون دردسر به یک سیم کارت دائمی تبدیل نموده و نوع اشتراک خود را برای همیشه به اشتراک دائم تغییر دهند. پس از تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی نیز، کلیه مفاد قرارداد مشترکین دائمی ایرانسل بر روابط مابین مشترک و شرکت ایرانسل حاکم خواهد شد.

برای این کار کاربران می توانند از یکی از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کد دستوری # 70 *

قطعا شماره گیری کد دستوری می تواند راحت ترین و سریعترین راه تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی باشد. برای این کار فقط کافی است مشترک، کد دستوری  # 70 * را شماره گیری نموده و در صفحه ای که برایش باز می شود، گزینه تبدیل اعتباری به دائمی را انتخاب نماید و فرایند تبدیل را با پرداخت هزینه تکمیل نماید.

 

2.     استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانسل من و نسخه وب ایرانسل من

یکی از ساده ترین روش ها برای تبدیل سیم کارت، استفاده از اپلیکیشن کاربردی ایرانسل من می باشد که ابتدا لازم است کاربران در گوشی های هوشمند خود " برنامه ایرانسل من " را باز کرده و از منوی سه نقطه سمت راست، گزینه خدمات سیم کارت را انتخاب کنند. سپس  منوی تبدیل سیم کارت به دائمی را انتخاب نموده و با تایید شرایط و ضوابط، مراحل تبدیل را تکمیل کنند.

البته اگر کاربران برنامه ایرانسل من را بر روی تلفن همراه خود ندارند، می توانند از نسخه وب این برنامه استفاده کنند. بنابراین ابتدا وارد" نسخه وب ایرانسل من " شده و پس از وارد کردن شماره تلفن و کد ارسالی از طرف اپراتور ایرانسل؛ وارد برنامه شده و از منوی سمت راست گزینه خدمات سیم کارت و سپس تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را انتخاب نموده و فرایند تبدیل را تکمیل نمایید.

 

3.     مراجعه به مراکز فروش و خدمات و نمایندگی ها

در این روش مشترک باید با به همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر و سیم کارت فعال به صورت حضوری به مراکز فروش و خدمات و نمایندگی های ایرانسل مراجعه نموده و بعد از تکمیل فرم و پرداخت هزینه تبدیل سیم کارت، مراحل ثبت درخواست را تکمیل نماید.

 

 

هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

بر اساس اعلام ایرانسل، هزینه تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی بر اساس قیمت سیم کارت دائمی تعیین می گردد و شما می توانید با شماره گیری کد دستوری  # 70 *  از قیمت اختصاصی سیم کارت خود مطلع شوید. ولی آنچه که مسلم است؛ قیمت اعلامی قطعا از قیمت خرید یک سیم کارت دائمی کمتر خواهد بود.

 

نحوه پرداخت هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری

برای پرداخت هزینه، اگر سیم کارت اعتباری مشترک، به اندازه مبلغ اعلامی شارژ داشته باشید، پس از شماره گیری کد یا ثبت درخواست از طریق ایرانسل من، هزینه تبدیل سیم کارت از حساب کاربر کسر می گردد و مراحل ثبت نام تکمیل می گردد، ولی اگر مبلغ اعتبار کافی نباشد، مشترک می تواند هزینه تبدیل را از حساب بانکی خود پرداخت نماید.

البته اگر مبلغ اعتبار سیم کارت مشترک، بیشتر از مقدار مورد نیاز برای تبدیل سیم کارت باشد، باقیمانده اعتبار به حساب سیم کارت دائمی کاربر منتقل شده و می توان از آن برای پرداخت قبض، خرید بسته و موارد دیگر استفاده نماید.

 

مزایای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

با تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی، مشترکین نه تنها دیگر نگران تمام شدن اعتبار خود نیستند بلکه می توانند با مدیریت دقیق و پرداخت به موقع صورت حساب به صورت هر دو ماه یکبار، از یک ارتباط مستمر و پایدار لذت ببرند. علاوه بر این پراتور ایرانسل برای مشترکینی که سیم کارت اعتباری ایرانسل خود را به دائمی تبدیل می کنند، هدایای ویژه ای در نظر گرفته است که به شرح ذیل می باشد:

 

·        20 گیگابایت اینترنت رایگان با اعتبار 6 ماهه

·        900 دقیقه مکالمه رایگان با تمام خطوط داخلی کشور با مدت اعتبار 6 ماهه

·        900 پیامک رایگان به تمامی خطوط داخلی کشور با اعتبار 6 ماهه

·        مکالمه نیم بها با تمام خطوط داخلی به مدت 6 ماه و سقف مجاز 60 هزار تومان

 

البته مشترکین توجه داشته باشند این بسته ها تشویقی بوده و در حال حاضر از سوی اپراتور ایرانسل برای کاربرانی که اقدام به تبدیل سیم کارت خود نمایند، در نظر گرفته شده است. بنابراین، هیچ کدام از این موارد از تکالیف ایرانسل نبوده و این شرکت می تواند هر زمان که تشخیص دهد مقدار این بسته ها و اعتبار آنها را کم یا زیاد نماید و یا حتی از تخصیص آنها به کاربر صرف نظر نماید. در صورت هر نوع تغییر هم؛ حق هیچگونه اعتراض برای کاربر وجود نخواهد داشت.

 

نکات و قوانین تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی

مزایا و فواید تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی بر کسی پوشیده نیست، ولی این طرح نیز مانند همه سرویس ها و خدمات ایرانسل از شرایط و قوانین خاصی برخوردار است که پیشنهاد می شود مشترکین قبل از اقدام به این کار نسبت به کلیه این قوانین و نکات، آگاهی کامل داشته باشند:

·        مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل در صورت تبدیل سیم کارت های اعتباری خود به دائمی، نمی توانند این رویه را به صورت معکوس انجام داده و سیم کارت ایرانسل خود را مجددا به اعتباری تبدیل نماید. ( تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی بازگشت ناپذیر است. )

·        بعد از تبدیل تمام بسته های فعال در سیم کارت اعتباری ( به جز بسته های هدیه) به سیم کارت دائمی منتقل می شود.

·        با تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی، مانده اعتبار سیم کارت اعتباری مشترک و بسته های افزایشی اصلی مثل بسته اینترنت و شارژ شگفت انگیز به حساب دائمی مشترک منتقل می شود. البته شارژ شگفت انگیزی که به صورت هدیه به مشترک تخصیص داده شده باشد، شامل این بخش نمی شود. ( کلیه بسته های شبانه که از حساب اعتباری به سیم کارت دائمی منتقل می شوند صرف نظر از وضعیت پیشین، تنها از ساعت 2 الی 8 صبح قابل استفاده خواهد بود. )

·        بعد از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی، بسته های رومینگ، بسته های هدیه طرح های تشویقی، بوم و بوم، بسته های ونتوس، اعتبار موجود در کیف پول دیجیتال و بسته های چند کاربره اینترنت همراه به حساب دائمی کاربر منتقل نمی شود.

·        پس از ثبت نهایی درخواست تبدیل سیم کارت، خط اعتباری مشترک تا 24 ساعت بعد به سیم کارت دائمی تبدیل می گردد.

·        نحوه محاسبه هزینه استفاده مشترک از سیم کارت به محض وصول درخواست از سوی ایرانسل به مانند مشترکین دائمی خواهد بود، ولی این تبدیل نیازمند زمان خواهد بود که پس از تکمیل روند به وسیله پیامک به اطلاع مشترک خواهد رسید. در چنین شرایطی امکان دارد هزینه استفاده از اینترنت برای مشترک به صورت آزاد محاسبه گردد؛ بنابراین پیشنهاد می شود برای کاهش هزینه ها مشترک منتظر دریافت پیامک بماند.

·        مشترکین ترابرد شده ای که قصد ترابرد مجدد از شبکه ایرانسل را دارند و در زمان تبدیل سیم کارت اعتباری به سیم کارت دائمی ایرانسل از مزایای تشویقی و هدایای در نظر گرفته شده در این طرح استفاده نموده اند، بر اساس مفاد تبصره 1 ذیل بند 3-5 قرارداد مشترکین دائمی و اعتباری، در صورتی امکان ترابرد خواهند داشت که هزینه های مرتبط با دریافت خدمات فوق را عودت داده باشند.

·        لازم است مشترک در تمامی مراحل ثبت درخواست نهایت دقت و توجه را داشته باشد زیرا در صورت عدم ثبت صحیح اطلاعات مانند کد ملی یا کد پستی، درخواست مشترک از سوی ایرانسل رد شده و سیم کارت مشترک تبدیل نخواهد شد.

 

در نهایت اشاره به این موضوع نیز ضروری است که از لحاظ آنتن دهی و پوشش شبکه تفاوت اساسی بین سیم کارت های اعتباری و دائمی ایرانسل وجود ندارد. اما سیم کارت های دائمی با وجود قیمت بالاتر در هنگام خرید، هزینه تماس و پیامک کمتری داشته و تعرفه خدمات در این نوع سیم کارت به نسبت پایین تر می باشد. بنابراین علاوه بر ارزش و اعتبار سیم کارت های دائمی، استفاده درست از آنها می تواند هزینه های کاربران را در دراز مدت مدیریت نموده و به میزان قابل توجهی کاهش دهد. 


همه آنچه که باید در مورد سیم کارت انارستان بدانید

\این روز ها بسیاری از کودکان خواهان گوشی هستند و والدین هم به خاطر پاندمی کرونا و مدارس که آنلاین هست برای آنها می خرند اما نگرانی اصلی والدین اینترنت و محتوا هایی است که فرزندان خود می بینند یا می خوانند همه این موضوعات جز دغدغه های اصلی والدین هست و بسیاری با مراقبت های بسیار عالی این خطر را برای کودکان خود رفع می کنند این روز ها بسیار از خانواده ها از سیم کارت های انارستان استفاده می کنند که بسیار خوب است و بسیار میتواند برای فرزندان کاربردی باشد و بسیار خوب است و مقرن و به صرفه است.ولی با توجه به این که از نظر آنتن دهی تفاوتی بین سیم کارت اعتباری همراه اول و سیم کارت دائمی همراه اول وجود نداشته و مشترکین اعتباری همراه اول تقریبا از تمامی خدمات و سرویس های این اپراتور بهره مند می گردند، رفته رفته این سیم کارت ها نیز جایگاه ویژه ای در بین کاربران پیدا کرده و معتبر گشتند.

از آن زمان تا کنون همراه اول، در دوره های مختلف با در نظر گرفتن نیاز کاربران سیم کارت های متنوعی را طراحی نموده که مخصوص کاربران بخصوصی بوده و آنها می توانند به فراخور حال، از آن بهره مند گردند. یکی از این سیم کارت های اعتباری همراه اول، سیم کارت انارستان می باشد که در این مطلب به آن می پردازیم.

 

 

سیم کارت انارستان چه نوع سیم کارتی است؟

با توجه به گستردگی فضای اینترنت و محتواهایی که در آن وجود دارند، همه والدین نسبت به محتوای مناسب سن کودکان و نوجوانان، دغدغه همیشگی داشته و به دنبال راهکاری برای ایمن ساختن این فضا می باشند. به همین خاطر همراه اول، تلاش نموده است تا با ارائه سیم کارت انارستان محیطی جالب و جذاب را برای ورود و رشد کودکان ایجاد کرده و تا جای ممکن از آسیب ها و فشارهای دنیای بزرگ و پیچیده اینترنت بکاهد.

سیم کارت انارستان در اصل یک سیم کارت اعتباری رایگان همراه اول است که برای کودکان 6 تا 18 ساله ایرانی طراحی شده تا ضمن پاسخگویی به نیازهای مکالمه، پیامک و دیتا، بهره برداری از فضای امن اینترنت پر سرعت نسل چهارم را برای این گروه سنی فراهم آورد.

 

سیم کارت انارستان برخلاف سیم کارت های کودک که معمولا یکی از والدین از طریق کد  USSD امکان دسترسی به مکالمه، پیامک و یا اینترنت کودک را محدود می کند، یک سیم کارت با قابلیت های تعریف شده می باشد که دارای سر شماره اختصاصی کودک و نوجوان بوده و بعد از 18 سالگی فرزند، مالکیت آن به صورت خودکار به فرزند منتقل می شود. بنابراین علاوه بر حفظ شماره، نوع سیم کارت به اعتباری همراه اول تغییر وضعیت یافته و محتوای اینترنت آن نیز به اینترنت معمولی تغییر می یابد.

 

سیم کارت انارستان کاملا مشابه سایر سیم کارت های اعتباری همراه اول بوده و امکان برقراری ارتباط این سیم کارت با سایر اپراتورها و خطوط تلفن ثابت وجود دارد. علاوه بر این امکان ارسال پیامک به سایر اپراتورها، نیز در سیم کارت انارستان وجود دارد. حتی امکان رجیستری کردن گوشی هوشمند نیز برای سیم کارت های انارستانی وجود دارد، البته سیم کارت به نام والد ثبت نام کننده سیم کارت؛ رجیستر خواهد شد.

 

 

سرویس های اختصاصی سیم کارت انارستان

سیم کارت انارستان دارای بسته اختصاصی و محتوای ویژه کودک و نوجوان می باشد که به صورت غیر مستقیم بر دسترسی کاربر نظارت می کند. علاوه بر این سرویس های متنوع دیگری نیز در سیم کارت انارستان با قابلیت رده بندی آنها از سوی والدین وجود دارد که به نمونه هایی از آنها اشاره می کنیم:

 

·        سرویس چی خوبه : این سرویس که با هدف رده بندی خدمات محتوای کودک و نوجوان طراحی شده، امکان انتخاب بهترین بازی و انیمیشن از سوی والدین برای کاربر را فراهم می کند.

·        سرویس نارلیگا: سرویس مسابقات آنلاین انارستان محیطی سالم برای تفریح و سرگرمی کاربران می باشد که نه تنها بازیهای مهیج و سرگرم کننده را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می دهد بلکه تلاش می کند تا رقابت واقعی و آموزنده را نیز به آنها بیاموزد.

·        سرویس نارتون: در این سرویس نرم افزارها و پلتفرم های ارائه محتوای ویدئویی در دسته بندی های مختلف در زمینه انیمیشن وجود دارد.

 

امکان تماس رومینگ در سیم کارت انارستان

در سیم کارت انارستان، امکان تماس رومینگ و بین الملل نیز وجود دارد، بنابراین تماس های مشترکین این سیم کارت هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با تعرفه رومینگ و به ازای هر دقیقه 28،600 تومان محاسبه خواهد شد.

 

در مورد تماس های بین الملل و برقراری تماس با خارج از کشور نیز مشترکین انارستانی باید به سایت همراه اول به آدرس http://mci.ir//international-call  مراجعه نمایند و از تعرفه کشور مقصد مطلع گردند، زیرا نرخ تعرفه هر کشوری متفاوت خواهد بود. البته مشترکین توجه داشته باشند به هزینه مکالمات، هزینه یک دقیقه مکالمات شهری ( 89.9 تومان ) بعلاوه 9%  مالیات نیز اضافه می گردد.

 

محدودیت های سیم کارت انارستان

با وجود آن که پیامک های مربوط به کد فعال سازی جهت ثبت نام در اپ های خارجی به سیم کارت های انارستان ارسال می گردد، ولی به خاطر حساسیت سنی کاربران این نوع سیم کارت، محدودیت هایی نیز برایشان وجود دارد. مثلا سیم کارت های انارستان دارای سر شماره اختصاصی 0994 بوده که مخصوص کودک و نوجوان می باشد و پیامک های تبلیغاتی بالک دریافت نمی کنند. علاوه بر این امکان ترابرد پذیری در سیم کارت انارستان به علت ارائه محتوای اختصاصی در این سیم کارت وجود ندارد. امکان تبدیل سیم کارت های انارستان از حالت اعتباری به دائمی نیز مقدور نمی باشد.

 

نحوه انتقال سیم کارت انارستان به یوسیم

قابلیت های سیم کارت های انارستان در بسیاری موارد شبیه سیم کارت های اعتباری می باشد و خدماتی مانند ثبت نام، فعال سازی، قطع سیم کارت، تغییر آدرس، صدور سیم کارت المثنی و تبدیل سیم کارت نسل سوم به یوسیم را می توان در دفاتر همراه اول انجام داد.

البته برای انتقال سیم کارت انارستان به یوسیم کاربران می توانند علاوه بر مراجعه به دفاتر همراه اول از روش های ذیل نیز استفاده نمایند:

 

·        سامانه پیامکی 8962

برای استفاده از سامانه پیامکی، مشترک باید کد پستی آدرس مورد نظر جهت دریافت یوسیم را به سرشماره 8962 ارسال کند. سپس از مرکز تماس شرکت پست با مشترک تماس گرفته می شود و پاکت حاوی سیم کارت یوسیم به صورت رایگان برای مشترک ارسال می گردد.

 

·        تماس از طریق شرکت پست و مخابرات استان

در این روش ابتدا از سوی همراه اول پیامکی با هدف اطلاع رسانی و معرفی شرکت پست به عنوان پیمانکار همراه اول برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری که گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G را دارند، ارسال می گردد. سپس از طریق مرکز تماس شرکت پست با مشترک تماس گرفته و بعد از ارائه توضیحات لازم در خصوص چگونگی تعویض رایگان یوسیم و مزایای آن، در صورت تمایل درخواست مشترک را ثبت نموده و پاکت حاوی سیم کارت یوسیم را به آدرس اعلامی مشترک ارسال می نماید. بعد از ارسال سیم کارت یوسیم، از سرشماره همراه اول پیامک تشکر برای مشترک ارسال می گردد.

 

·        مراجعه به فروشگاه ها و دفاتر مشترکین

کاربران می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر و فروشگاه های همراه اول جهت تعویض سیم کارت انارستان به یوسیم می اقدام نمایند.

 

نحوه دایورت کردن شماره در سیم کارت انارستان

در سیم کارت های انارستان مانند سایر سیم کارت های اعتباری همراه اول امکان دایورت کردن شماره وجود دارد که برای این کار لازم است؛ کاربر در قسمت تنظیمات یا Settings   گوشی هوشمند، گزینه انتقال تماس یا  call divert را انتخاب نماید. البته کد دستوری *21 * نیز در اختیار مشترکین انارستانی می باشد که کاربران باید مطابق این الگو عمل نمایند:  call # ( شماره ثابت ) *21 * که در این دستورالعمل باید شماره ثابت با کد هر شهر وارد گردد.

 

تعیین تکلیف سیم کارت انارستان در صورت فوت صاحب خط

با در نظر گرفتن این موضوع که معمولا صاحب سیم کارت انارستان یکی از والدین می باشد، در صورت فوت صاحب سیم کارت، دو امکان وجود خواهد داشت:

1. اگر کاربر سیم کارت تنها ورثه متوفی باشد، می تواند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و ارائه مدارک لازم ( گواهی حصر وراثت، اصل و تصویر شناسنامه، سیم کارت فعال انارستان ) نسبت به تنظیم سند نقل و انتقال اقدام نماید.

2. اگر ورثه بیش از یک نفر باشد

لازم است همه وراث با مراجعه به دفتر خدمات ارتباطی و ارائه مدارک لازم ( گواهی حصر وراثت، اصل و تصویر کارت ملی، سیم کارت فعال، صورتحساب پرداختی آخرین دوره) نسبت به تنظیم سند نقل وانتقال به نام والد دیگر اقدام نمایند.

البته امکان تنظیم وکالت نامه هم وجود دارد که در آن صورت باید همه وراث به یکی از دفاتر رسمی مراجعه نموده و وکالت نامه فروش تنظیم نمایند. سپس وکیل با ارائه مدارک لازم (گواهی حصر وراثت، ارائه اصل وکالت نامه فروش، اصل و تصویر کارت ملی وکیل نماینده، سیم کارت فعال، صورتحساب پرداختی آخرین دوره ) نسبت به تنظیم سند نقل و انتقال به نام والد دیگر اقدام نماید.

 

نحوه پیگیری مزاحمت تلفنی در سیم کارت انارستان

مشترکین انارستانی مانند کلیه مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول در صورت داشتن مزاحم تلفنی می توانند به مراکز تلفن ثابت ( ارائه دهنده خدمات خاص همراه اول در تهران ) و ادارات مشترکین ( سایر استان ها ) مراجعه نموده و با ارائه اصل کارت شناسایی معتبر ( شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، گواهینامه ) و تکمیل فرم مربوطه جهت پیگیری و رفع مزاحمت اقدام نمایند.

کانال  های ارتباطی مشترکین با انارستان از روش های ذیل می باشد:

·        تماس با شماره 02149261000

·        از طریق وب سایت انارستان به آدرس www.anarestan.com

·        کانال اینستاگرام سیم کارت انارستان  @anarestan.com

·        کانال پشتیبان تلگرام سیم کارت انارستان http://t.me/anarestan-products