نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

ساعات اینترنت شبانه ی همراه اول

اینترنت سیم کارت ها ازبالاترین سرعت نسبت به سایر روش های اتصال ب اینترنت کشور برخوردار است اما این سرعت نسبی بالا هزینه های خاص خودش را نیز در بر دارد هزینه ای که میتوان گفت برای قشر زیادی از جامعه سنگین است و مانع این میشود که این افراد با خیال راحت به کارهایی همچون وبگردی مشغول شوند و تنها می توانند و تنها می توانند کارهای ضروری آن را با اینترنت استفاده کنند و این قیمت بالا شامل حال تمامی اپراتورهای کشور یعنی همراه اول رایتل و ایرانسل میشود اما  اپراتور ها پاره اندیشی ممکن را کردند و اینترنت هایی تحت عنوان اینترنت ساعات خاص به کاربران خود معرفی کرده اند که این اینترنت همانطور که از نامش پیداست در بازه ی زمانی مشخصی فعال است و از نظر اقتصادی مقرون بصرفه میباشد ما در این مقاله به معرفی بسته های ساعات خاص اولین اپراتور تلفن همراه کشور یعنی همراه اول می پردازیم که برای فعال سازی آن نیازمند به سیم کارت همراه اول میباشد

 

 

 

بسته های اینترنت روزانه به صورت کوتاه مدت، بلند مدت و یک ماهه طراحی شده است تا بتواند پاسخگوی طیف وسیع مشترکین و تنوع سلیقه ها باشد.

بسته های شبانه نیز که معمولا محدودیت زمانی دارند، در یک بازه زمانی تعریف شده قابل دسترسی هستند و از قیمت پایین تری نسبت به بسته های روزانه برخوردارند.

بسته های صبحانت نیز با طراحی خلاقانه و قیمت مناسب دارای حجم های متنوعی می باشد که مشترکین می توانند بسته به نیاز خود از آن بهره مند شوند.

در طرح های پیشنهادی همراه اول بسته پیشنهادی ویژه مشترکین جدید نیز وجود دارد که از خدمات خاص این اپراتور برای کاربران جدید الورود می باشد.

 

هزینه خرید بسته

 

هزینه خرید بسته های همراه اول برای مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول بر روی قبض خواهد آمد و برای مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول مبلغ بسته و 9%مالیات ارزش افزوده در زمان فعال سازی سرویس از شارژ کسر خواهد شد.

 

نحوه خرید بسته

 

روش های خرید بسته های اینترنتی بدین صورت است که کاربران بعد از انتخاب بسته مورد نظر می توانند با انتخاب یکی از دو روش ذیل نسبت به فعال سازی آن اقدام می کنند

·        خرید بسته اینترنت با استفاده از کد دستوری

·        خرید بسته اینترنت از طریق وب سایت همراه اول

 

اتمام بسته

 

بسته های خریداری شده به دو علت پایان مدت اعتبار و یا پایان حجم بسته به اتمام میرسند که با پایان یافتن بسته قابلیت تمدید خودکار برای برخی بسته ها ( ماهانه،سه ماهه، شش ماهه،و یک ساله آلفا+) فعال خواهد شد. ولی این قابلیت برای برخی بسته های کوتاه مدت مانند یک روزه و هفت روزه وجود نداشته و کاربر در صورت تمایل می تواند بسته جدید خریداری کند. در صورت عدم خرید بسته جدید اینترنت مشترک با تعرفه عادی که طبیعتا گران تر می باشد، محاسبه می گردد.

در خصوص بسته هایی که قابلیت تمدید خودکار دارند؛ کاربران می توانند با ارسال کد دستوری #8*100* این دستور را لغو کنند.

 

رزرو بسته

 

همراه اول این امکان را به مشترکین خود می دهد که حتی در صورت داشتن بسته فعال آلفا+، می توانند بسته جدیدی را نیز رزرو نمایند تا بعد از پایان یافتن بسته فعلی، بسته رزرو به صورت خودکار فعال گردد. در این طرح امکان تغییر ( با کد دستوری #100*) و حتی حذف بسته رزرو ( با کد دستوری#8*100*) نیز همیشه برای مشترک وجود خواهد داشت. مبلغ بسته رزرو در زمان فعال سازی به حساب مشترکین دائمی منظور شده و یا از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کسر می گردد.

مشترکین برای آگاهی از وضعیت بسته خود ( باقیمانده، مهلت اعتبار و بسته رزرو ) می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

·        از طریق سامانه جامع #10* با شماره گیری کد دستوری #320*10*

·        از طریق سامانه #100* با شماره گیری کد دستوری #0*100*

·        ارسال عدد 320 لاتین به سامانه جامع پیامکی 10

·        ارسال عدد 0 لاتین به سامانه پیامکی 8080

·        مراجعه به حساب کاربری همراه من و قسمت گزارش مصرف

 

بسته های اینترنت ساعات مشخص

 

این بسته شامل گروهی از بسته های پرسرعت نوترینو می شود که مختص بازه مشخصی از ساعات شبانه روز می باشد، مانند بسته های اینترنت صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر) و بسته های شبانت (2 تا 7 صبح). با توجه به این که امکان فعال سازی این بسته ها با سایر بسته های همراه اول وجود دارد، به راحتی کاربران می توانند از شرایط ویژه این بسته ها در زمان نیاز خود استفاده نمایند. فقط لازم است که کاربران توجه داشته باشند در صورت فعالسازی همزمان این بسته ها با سایر بسته ها، اولویت مصرف با بسته های ساعات مشخص می باشد.

 

بسته های صبحانت همراه اول

 

بسته صبحانت از بسته های ساعات مشخص است که همه مشترکین دائمی و اعتباری اپراتور همراه اول می توانند از آن استفاده کنند. این بسته ها که در بازه زمانی مشخصی از شبانه روز قابل مصرف میباشد، فاقد تمدید خودکار حجمی و زمانی هستند. البته مشترکین در یک زمان فقط می توانند یک بسته ساعات مشخص را فعال نمایند و در صورت فعال سازی این بسته با سایر بسته های اینترنت، اولویت مصرف با بسته ساعات مشخص می باشد.

 

نام بسته

مدت زمان اعتبار

قیمت (ریال)

مدت زمان مصرف

کد دستوری

8 گیگابایت

سی روز

80000

6 صبح تا 12 ظهر

# 33123*100*

12 گیگابایت

سی روز

100000

6 صبح تا 12 ظهر

# 33124*100*

 

با توجه به محدودیت زمانی مصرف بسته های صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر)، همراه اول در کنار برخی از بسته های روزانه خود ( قابل مصرف در طول شبانه روز)، صبحانت هدیه ( قابل مصرف در بازه زمانی 6 صبح تا 12 ظهر ) را به به مشترکین پیشنهاد می دهد که این بسته ها می تواند بسیار مفید و مناسب باشد.

 

بسته های روزانه با هدیه صبحانت

 

 

نام بسته

هدیه همراه

مدت زمان اعتبار

قیمت ( ریال)

نوع بسته

کد دستوری

1 گیگا بایت

به همراه 100 مگابایت هدیه صبحانت

سی روز

104000

یک ماهه

# 264*100*

2 گیگا بایت

به همراه 200 مگابایت هدیه صبحانت

سی روز

139000

یک ماهه

# 263*100*

10 گیگابایت

به همراه 1 مگابایت هدیه صبحانت

سی روز

294000

یک ماهه

# 262*100*

15 گیگابایت

به همراه 1.5 مگابایت هدیه صبحانت

سی روز

369000

یک ماهه

# 261*100*

 

بسته های شبانت

 

بسته های اینترنت شبانه که از بسته های ساعات مشخص می باشد و شرایط فعال سازی آن با بسته های صبحانت کاملا برابر است، با توجه به حجم و مدت زمان اعتبار معمولا قیمت های متفاوتی دارند و در بازه های مختلفی از شب ارائه می شوند. این بسته ها به خاطر سرعت و پهنای باند اینترنت شبانه ؛ از محبوبیت خاصی در بین کاربران برخوردارند.

بسته های نامحدود اینترنت شبانه که معمولا به صورت یک روزه، یک هفته و یک ماهه با سرعت بدون مرز و حجم نامحدود ارائه می شوند جزء بسته های نوترینو با سقف منصفانه مصرف هستند.

مشترک در یک زمان تنها می تواند یکی از بسته نامحدود شبانه را فعال کرده و در صورت فعال سازی همزمان آن با بسته های آلفا+، در ساعات شبانه اولویت مصرف با بسته نامحدود می باشد.

 

 

نام بسته

مدت زمان اعتبار

قیمت ( ریال)

مدت زمان مصرف

کد دستوری

سقف منصفانه 450 گیگابایت

سی روز

199000

1 بامداد تا 11 صبح

# 33232*100*

 


بازی فکری لباس حاضری

همیشه کار برای لباس و دنیای مد سخت است و شرایط خاص خودش را دارد و باید سعی کنیم که ایده های ناب را برای این شغل در نظر بگیریم. کار های فشن و مد و طراحی لباس جز سخت ترین کارها است ولی باید دانست که لذتی هایی وجود وقتی برای برند خاصی طراحی می کنی یا آن را به روی صحنه می آوری.

در بردگیم Pret A Porter شما در نقش شرکت های فشن تلاش میکنند تا از کارها و کلکسیون جدید خود در جشنواره های مختلف رونمایی کنین و شهرت و درآمد کسب کنین.

در طول بازی هر یک از بازیکن ها برندش به یک نوع لباس شهرت دارد و زمانی که بتونه از اون مدل لباس در هر کدام از جشنواره ها رونمایی کنه امتیاز ترند (مد) رو میگیره.

در این بازی بازیکنان شعبه ها و فروشگاه های جدید باز میکنن، نیروهای جدید استخدام می کند و سعی میکنن تا توانایی های جدیدی به دست بیارن. بازی در چند راند انجام میشه و در طول هر راند بازیکنان با استخدام نیروهای متخصص، گسترش اتاق ها و امکانات شرکت خود، بستن قراردادهای همکاری و تهیه الیاف درجه 1 و درجه 2 خودشون رو برای جشنواره های آخر ماه آماده میکنن که در این جشنواره ها بازیکنان بر اساس تنوع لباس های رونمایی شده، کیفیت اونا، محبوبیت مردمی برندشون و ترند بودن مدل لباس هاشون پول بدست میارن.

بازی به همین منوال ادامه پیدا میکنه و در نهایت در انتهای بازی بازیکنی که بیشترین پول رو داشته باشه برنده بازی میشه.

Pret a porter یه بازی 2-4 نفره و ترکیبی منحصر به فرد از استراتژی اقتصاد عمیق و تعامل مستقیمه که توی اون در هر دور بازی با استخدام کارکنان مختلف، ساختمانها و بستن قراردادهای مختلف میتونین هر بار شرکت منحصر به فرد خودتون رو بسازین.

جوایز و افتخارات:

  • 2020 Origins Awards Best Board Game Nominee

  • 2012 International Gamers Award – General Strategy: Multi-player Nominee

  • 2011 Gra Roku Game of the Year Nominee

خرید آنلاین سیم کارت ایرانسل و مزایای آن

درست است که سیم کارت های همراه اول و به خصوص سیم کارت های دائمی همراه اول با پیش شماره ی 0912 محبوبیت و معروفیت بیشتری دارند همچنین سیم کارت های رند آن از قیمت بالایی برخوردارند اما سیم کارت های اعتباری ایرانسل به دلیلی قیمت مناسبی که داشتند و دارند همیشه با استقبال خوبی مواجه شده اند به طوری که خیلی از افراد چندین سیم کارت اعتباری ایرانسل را دارا هستند به همین دلیل این اپراتور تمامی تلاش خود را کرده که راه های خرید سیم کارت ایرانسل را تسهیل ببخشید و این بار اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی سیم کارت ایرانسل زده است هرچند که فروشگاه هایی از قبیل رندباز نیز پیش از آن فروش اینترنتی سیم کارت ایرانسل را میسر کرده بودند

ایرانسل به عنوان اولین و معتبرترین اپراتور دیجیتال در کشور که همواره در ارائه طرح های متنوع پیشتاز بوده است، تلاش کرده است تا در این دوران مشترکین خود را تنها نگذاشته و با فراهم کردن زمینه های یک خرید آسان و ارزان، آسودگی خاطر کاربران را فراهم آورد.

در طرح فروش ویژه سیم کارت های ایرانسل، این اپراتور امکان خرید و ارسال رایگان سیم کارت اعتباری، دائمی با پیش شماره 0900، سیم کارت حرفه ای، سیم کارت دانش آموزی کوشا، و سیم کارت ویژه مودم اینترنت پرسرعت ( TD-LTE) را به صورت آنلاین فراهم کرده است. البته در فروشگاه های آنلاین ایرانسل همیشه امکان خرید آنلاین سیم کارت با هزینه ارسال 295 هزار ریال وجود داشته است، ولی این بار ایرانسل با حذف هزینه ارسال، خدمت ویژه ای را به مشترکین خود ارائه داده و سیم کارت های خریداری شده در این طرح را به صورت صددرصد رایگان با پست به آدرس خریدار ارسال می نماید.

علاقمندان به این طرح می توانند با مراجعه به فروشگاه آنلاین ایرانسل ، در بخش خرید سیم کارت، ابتدا نوع سیم کارت مورد نظر خود را به همراه بسته اولیه مربوطه انتخاب و سپس با پرداخت هزینه سیم کارت، آن را خریداری نمایند.

ایرانسل به عنوان رکورددار سرعت اینترنت در ایران، در طول سالها تلاش نموده است که تمامی خدمات خود مانند خرید بسته های اینترنت ثابت و همراه، خرید شارژ، پرداخت قبض، مودم اینترنت ثابت و همراه، شرکت در حراج شماره های رند، تجهیزات خانه هوشمند و .... را در فروشگاه های خود به صورت آنلاین ارائه دهد که این امر در شرایط پاندمی نقش موثری در حفظ فاصله اجتماعی ایفا کرده است.


عکاسی حرفه ای با دوربین گوشی های هواوی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دوستان یا خانواده تانم بخواهید یک عکس دسته جمعی سلفی بگیرید اما تا همگی در یک قاب جمع میشوید میبینید برای زدن دکمه ثبت نهایی عکس مجبورید کل قاب را بهم بریزید و یا دوربین را در یک جایی کاشته اید و دستتان نمیرسد که دکمه ثبت را بزنید یا حتی زوم را کم و زیاد کنید و اگر ریموت کنترل از راه دور نداشته باشید عکاسی کنسل میشود

برند هواوی فکری برای چنین شرایطی کرده که شما با حرکات دستتان می توانید دوربین را کنترل کنید و دیگر نیازی به وصل ریموت نمیباشد

بدون شک شرکت هواوی که از دیر باز به عنوان یکی از پیشتازان حوزه عکاسی با موبایل شناخته می شود، از بزرگترین و مهمترین رقبای فعال در این عرصه به شمار می آید.

شرکت هواوی با تجربه طولانی و موفق خود در تولید دوربین گوشی های هوشمند، این بار با توسعه یک فناوری کاملا جدید توانسته است به سطح تازه ای از این تکنولوژی دست پیدا کرده و کیفیت عکاسی با موبایل را به صورت قابل ملاحظه ای ارتقا دهد. این نوآوری هواوی که اخیرا توسط سازمان ثبت مالکیت چین به رسمیت شناخته شده است، قادر به تشخیص ژست های حرکتی و تنظیم خودکار Viewfinder بر اساس حرکات کاربر است. فناوری ای که می تواند جذابیت عکاسی با گوشی های هوشمند را دو چندان کرده و برای کاربران حرفه ای و بلاگرها بسیار سودمند باشد.

استفاده از این فناوری جدید در گوشی های هوشمند، امکان تشخیص Gesture را به دوربین های گوشی اضافه می کند، یعنی این که دوربین گوشی Gesture دست کاربر را تشخیص داده و کاربر می تواند با دور یا نزدیک تر کردن انگشتان خود از هم، میزان زوم دوربین موبایل را تنظیم کند. این تکنیک بسیار راحت، گرفتن عکس های سلفی و دسته جمعی را بسیار آسان تر و لذت بخش تر می کند.

تنظیم Viewfinder دوربین های جدید نیز به کاربران این اجازه را می دهد تا بدون جدا کردن مونوپاد و برهم زدن صحنه، تصاویر را مرور کنند. به نظر می رسد به لطف این تکنولوژی در آینده ای نه چندان دور کاربران گوشی هوشمند هواوی، عکاسی های حیرت انگیز و فوق العاده ای را تجربه خواهند کرد.

هرچند که پیشینه هواوی نشان می دهد که کاربران این برند در حال حاضر نیز از بهترین دوربین موبایل در جهان استفاده می کنند. گوشی هوشمند P50 Pro هواوی به لنزهای رده حرفه ای HUAWEI XD Optic، پردازش کننده پیشرفته تصویر HUAWEI XD Fusion Pro و تکنولوژی هوش مصنوعی مجهز می باشد که ترکیب آنها با هم توانسته است امتیاز 143 را در تستهای تخصصی DXOMARK کسب کند. این امتیاز که گوشی هوشمند P50 Pro را در صدر جدول رده بندی و چهار پله بالاتر پرچمدار از iphone 13 Promax قرار می دهد، نشان می دهد که دوربین این گوشی هوشمند از بهترین و به روز ترین دوربین حال حاضر دنیای عکاسی با موبایل می باشد.

دوربین های فوق پیشرفته هواوی فقط محدود به مدل های پرچم دار این شرکت نمی باشد و تقریبا همه گوشی های این شرکت از میان رده تا اقتصادی از فناوری جدید هوش مصنوعی بهره مندند. بنابراین با وجود آن که زمان استفاده از این فناوری جدید دوربین در گوشی های هواوی، هنوز مشخص نیست، ولی کارنامه درخشان این شرکت نشان می دهد که به زودی باید شاهد به کارگیری این فناوری در همه گوشی های هوشمند جدید هواوی باشیم.

 


سرویس های اضطراری اپراتور ایرانسل

سیم کارت های اعتباری از مزایای بسیار بالایی برخوردارند مانند اینکه شما میتوانید به راحتی هزینه های سیم کارت خود را کنترل کنید اما در مورد سیم کارت های دائمی چنین چیزی ممکن نیست برای مثال شما با توجه به شرایط اقتصادیتون تصمیم میگیرید که در ماه جاری تنها یک بسته ی اینترنتی مصرف کنید و با مدیریتش تا آخر ماه اینترنت داشته باشید حال اگر در اواسط ماه این بسته تمام شد دیگر اقدام به تمدید آن نکنید اما در مورد سیم کارت ها دائمی این کار بسیار سخت است چرا که بسته ها تمدید خودکار میشود و جون سیم کارت دائمی میباشد اعتبار شما قطعا به اندازه ی آن بسته مافی است همچنین اگر تمدید خودکار را لغو کرده باشید بازهم به مشکل برمیخورید چراکه اینترنت با تعرفه ی آزاد حساب میشود که هزینه ای سنگین را به همراه دارد 

درست است که موارد ذکر شده مزایای سیم کارت های اعتباری بود اما این سیم کارت ها معایبی را هم دارا هستند برای مثا شما در زمانی نیاز به برقراری تماسی فوری دارید اما شارژ اعتباری نداشته باشید 

اپراتور ایرانسل در این مورد برای کاربران خود شرایط را در نظر گرفته کهه به آن میپردازیم

 

خدمات اضطراری اپراتور ایرانسل

 

اپراتورهای مختلف فعال در کشور برای شرایط اضطراری خدماتی به نام "شارژ اضطراری"و "اینترنت اضطراری" رافراهم نموده اند که کاربران می توانند با گرفتن یک کد دستوری خاص و یا با ورود به اپلیکیشن مدیریت سیم کارت آن را فعال سازند. در این سرویس نیاز به پرداخت آنی هزینه نبوده کاربران می توانند به سرعت از سرویس اضطراری استفاده کنند.

نحوه فعال سازی این خدمات برای اپراتورهای مختلف، متفاوت می باشد.

 

سرویس امداد رسان ایرانسل

مشترکین اعتباری سیم کارت ایرانسل برای بهره مندی از"شارژ اضطراری" و"اینترنت اضطراری" سرویس امداد رسان در اپلیکیشن ایرانسل من، صفحه اصلی ، اینترنت اضطراری و یا شارژ اضطراری را انتخاب نمایند.

 

سرویس میزبان تماس و میزبان پیامک ایرانسل

این سرویس برای تماس های اضطراری مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل با دوستان و آشنایان طراحی شده است و افراد می توانند در مواقعی که امکان پرداخت هزینه تماس را ندارند، از این سرویس استفاده کنند. این سرویس که برای پیامک هم فعال میباشد، فردی که با او تماس گرفته می شود، هزینه برقراری ارتباط را تقبل می نماید. در این سرویس مخاطب تماس ابتدا به یک سیستم گویا وصل شده و در صورت قبول هزینه تماس، ارتباط شما با او برقرار می شود.

 

سرویس با من تماس بگیرید ایرانسل

این سرویس هم یکی دیگر از خدمات ایرانسل برای مشترکینی است که به خاطر عدم موجودی در کارت بانکی و یا همراه نداشتن پول نمی توانند سیم کارت اعتباری خود را شارژ کنند. این مشترکین می توانند با ارسال پیامکی رایگان به هر مشترک ایرانسلی از او درخواست تماس نمایند.

سرویس " لطفا با من تماس بگیرید" فقط مختص به مشترکان سیم کارت های اعتباری ایرانسل می باشد و سایر اپراتورها این خدمت را ارائه نمی دهند.

 

سیستم گفتگوی ناهمگام یا سیستم Poc

سیستم گفتگوی ناهمگام یا PoC (Push to talk over cellular) امکانی است که مشترکین می توانند با فشار دادن و نگه داشتن یک دکمه، مستقیم با هم مکالمه صوتی و حتی چند رسانه ای (عکس، پیام و ویدئو) برقرار نمایند. این سیستم در مواقع اضطراری که اطلاع رسانی و مدیریت تماس حیاتی است، با دکمه ( Push to talk) برقراری تماس را امکان پذیر می سازد. گیرنده تماس نیز بدون نیاز به پاسخگویی ارتباط فعال و مستمری را خواهد داشت.

استفاده از این سرویس برای تماس های فرد به فرد و گروه به گروه امکان پذیر بوده و در مراکزی مانند بیمارستان ها، آتش نشانی، مراکز مدیریت بحران و ... پرکاربرد است. این سیستم که با استفاده از تجهیزات اختصاصی (دستگاههای بی سیم) و اپلیکیشن موبایل برقرار می گردد، از امنیت و سرعت بالایی برخوردار بوده و کاملا برای ارتباطات حساس سازمانی مناسب می باشد.

 

سرویس تماس اضطراری

 

به دلیل سهولت حفظ کردن شماره های کوتاه و رند، شماره تماس های امدادی در سراسر دنیا معمولا سه رقمی انتخاب می شوند تا افراد در شرایط بحرانی نیز به آسانی با آنها تماس بگیرند. ولی با وجود همه تمهیدات در نظر گرفته، میتوان شرایطی را در نظر گرفت که فرد حادثه دیده بنا به هر دلیلی به گوشی خود دسترسی نداشته باشد و یا توانایی تماس گرفتن برایش مقدور نباشد، در این شرایط خاص لازم است که راهکارهای پیشرفته تری در اختیار کاربران قرار گیرد. 

در حال حاضر اتحادیه اروپا با همکاری اپراتورهای مخابراتی و مراکز امدادی در تلاش است تا سامانه ای به نام تماس اضطراری و یا (e-call) را راه اندازی نماید. در این سیستم خودروها به سنسورهایی مجهز می شوند که در زمان بروز حادثه به سامانه تماس اضطراری متصل شده و به مراکز اورژانس و دیگر مراکز امداد اطلاع رسانی می کند. این سامانه با ارسال مختصات محل تصادف به تیم های امدادی نزدیک محل حادثه، زمان و مکان دقیق حادثه را اطلاع رسانی می کند. این سرویس که با استفاده از اینترنت چیزها ( IOT ) کار می کند، در آینده می تواند در کاهش خسارت های مالی و جانی تصادفات جاده ای نقش اساسی ایفا کند. 

حساسیت شرایط اضطراری برای حوادث پیش بینی نشده ای مانند سیل، زلزله، طوفان و... بر کسی پوشیده نیست. سرعت اطلاع رسانی در این شرایط برای کم کردن صدمات و خسارات احتمالی قبل از وقوع حادثه می تواند بسیار کارگشا باشد. اپراتورهای مخابراتی در چنین شرایطی با رایگان کردن هزینه مکالمه و دیتا، می توانند کمک بسیار زیادی به نیروها و سازمان های امدادی داشته باشند. واکنش سریع و گسترده امدادرسانان در کنار اطلاع رسانی تخلیه، آموزش های پزشکی، اعلام هشدار اپراتورهای مخابراتی راهکاری مناسب برای کم کردن صدمات ناشی از اینگونه حوادث خواهد بود.