نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

سامانه پشتیبانی همراه اول

در دنیای تجارت ارتباط با مشتریان از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است. به همین دلیل شرکت ها و سازمان ها راه های گوناگونی برای ارتباط با مشتریان خود فراهم کرده اند، راه هایی مثل نامه، ایمیل، چت آنلاین و ... اما از دید مشتریان اگر سامانه ی تلفنی برای برطرف کردن مشکلات فنی و غیر فنی وجود نداشته باشد، جذب سایر شرکت ها می شوند. از همین رو همراه اول با راه اندازی بزرگترین سامانه ی تماس کشور ارتباطی دو سویه با مشترین خود برقرار کرده است. هزینه ی تماس مشترکان همراه اول در تماس با 9990 رایگان است. کاربران سایر خطوط شامل تلفن ثابت و خطوط دیگر اپراتورها مانند ایرانسل می توانند با شماره ی 09129990 تماس برقرار کنند

این مرکز در بیست و چهار ساعت هفت روز هفته پاسخگوی مشتریان همراه اول می باشد.

راه های برقراری ارتباط:

1_ پاسخگویی تلفنی : شماره 9990 برای همراه اولی ها . 09129990 برای سایر خطوط

2_ پست الکترونیکی : مشترکان می توانند سوالات، مشکلات و نظرات خود را از طریق ایمیل به آدرس  mci.ir@9990 ارسال کنند

3_ دور نگار : مشترکین همراه اول از طریق شماره 0912999900 نظرات خود را ارسال کنند

4_چت آنلاین : این راه برای مشتریانی است که به سامانه همراه من با آدرس my.mci.ir مراجعه می نمایند

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

سامانه رجیستر موبایل چیست و چگونه کار می کند؟

رجیستری چیست؟

از آنجایی که درصد بالایی از گوشی های هوشمند موجود در بازار ایران به صورت قاچاق وارد کشور می شوند، طرحی به نام رجیستری اندیشیده شده تا با این موضوع مقابله شود. در این طرح، تنها گوشی های موبایلی که از طریق گمرک ایران به صورت قانونی وارد کشور شده اند، فعال خواهند شد. گوشیهایی که از طریق قاچاق وارد بازار شده باشند نیز تنها برای مدت محدودی میتوانند با سیم کارت های ایرانی فعالیت کنند.

رجیستری چگونه اجرایی می شود؟

پس از اجرایی شدن طرح رجیستری، کد IMEI (یا شناسه 15 رقمی) گوشیهای موبایلی که از طریق گمرک ایران وارد کشورمان میشوند، در سامانه ثبت میشود. با این شرایط، تنها گوشیهای موبایلی که IMEI آنها در سامانه گمرک ثبت شده باشند، با سیم کارتهای ایرانی فعال و کد فعالسازی آنها در سامانه همتا معتبر خواهد بود.

در این شرایط، تکلیف کاربران چیست؟

کاربران گوشیهای موبایل پس از اجرای طرح رجیستری، هنگام خرید یک گوشی موبایل، باید دقت زیادی داشته باشند. تهیه گوشی موبایل در کشورمان پس از اجرای طرح رجیستری، باید فقط از نمایندگی‌های مجاز و مراکز معتبر انجام شود.

آیا کاربران فعلی گوشی‌های هوشمند با مشکل مواجه می‌شوند؟

پاسخ منفی است. با اجرای طرح رجیستری، کسانی که پیش از اجرای رسمی طرح یعنی پیش از 14 آذر 96، گوشی موبایلی را خریداری کرده و سیم کارت در آن قرار داده اند، با مشکلی مواجه نخواهند شد. طرح رجیستری، در مورد گوشی هایی است که پس از اجرای طرح، روشن نشده اند و سیم کارتهای ایرانی در آنها قرار نگرفته است.

تکلیف برندهای بدون نمایندگی در ایران چیست؟

یکی از سؤالات اساسی کاربران در مورد طرح رجیستری، تکلیف برندهایی از گوشی های موبایل است که نمایندگی رسمی در ایران ندارند. مطمئناً کاربران و طرفداران بسیاری از برند اپل در کشورمان، این نگرانی را دارند که پس از طرح رجیستری، برای تهیه یک دستگاه آیفون جدید باید چه کار کنند؟

برای این کاربران نیز راه حلی اندیشیده شده است. کاربران محترمی که قصد تهیه گوشیهای آیفون را دارند، باید آنها را از شرکتهای وارد کننده رسمی محصولات اپل به ایران از طریق مبادی رسمی کشورمان تهیه کنند.

اگر برایمان یک گوشی موبایل از خارج کشور بیاورند، چه باید کرد؟

مسافران و هموطنان عزیزی که از خارج کشور، وارد کشورمان میشوند، در صورتی که گوشی موبایلی را از سایر کشورها خریداری کرده اند، در هنگام ورود به کشور باید این موضوع را به گمرک مسافری محل ورود اطلاع دهند تا با انجام اقدامات لازم و پرداخت هزینه‌های قانونی، گوشی آنها با طرح رجیستری به مشکلی برنخورد.

الان در چه مرحله‌ای از رجیستری هستیم؟

هم اکنون، تمامی محصولات سیم کارت خور شرکت اپل، شامل طرح رجیستری می شوند. و به زودی و با اجرایی شدن فازهای بعدی، سایر برندهای گوشی موبایل و تبلت نیز به تدریج وارد این طرح خواهند شد. بنابراین اگر قصد خرید آیفون 8 و یا آیفون x را دارید، حتما آنها را از واردکنندگان رسمی تهیه کنید.

آیا خرید آیفون های قانونی از واردکننده های رسمی کافیست؟

خیر. پس از آنکه هموطنان آیفون های اپل را از واردکننده های رسمی خریداری کردند، لازم است تا با مراجعه به سامانه همتا با شماره *7777# (از راست بخوانید) گوشی آیفون خود را در سامانه ثبت کنند.

گام اول: کد دستوری *۷۷۷۷# را شماره گیری کنید.

گام دوم: گزینه فعال سازی ( عدد ۲ ) را انتخاب کنید.

گام سوم: شناسه ۱۵ رقمی IMEI را وارد کنید. دقت کنید که این شناسه باید بدون هیچ خط فاصله یا نقطه ای وارد شود.

گام چهارم: در این مرحله باید شماره سیم کارتی که در دستگاه مورد نظر قرار گرفته را وارد کنید.

گام پنجم: در این مرحله باید کد فعالسازی خود را وارد کنید. این کد ۶ رقم است و شما باید آن را از فروشنده دریافت کرده باشید.

گام ششم: موارد وارد شده دوباره به شما نشان داده می شوند. در صورت صحیح بودن تایید کنید.

کار تمام شد! حالا باید پیامی مبنی بر موفقیت فعالسازی دریافت کنید. این پیغام به شما پیامک نیز می شود.


منیع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

میدونی چند تا سیم کارت به نامته؟

در صورتی که خط سیم‌کارت خود را بدون رعایت مقررات تغییر نام به دیگران واگذار کرده‌اید و یا تعدادی سیم‌کارت بدون اطلاع شما در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده است، برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنید زیرا مسوولیت ناشی از سوءاستفاده از هر خطی که به نام مشترک باشد، با مالک قانونی آن است.


به گزارش شمانیوز ، طرح ساماندهی سیم‌کارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی، با راه‌اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین همراه شد. بدین ترتیب کاربران با مراجعه به این سامانه می‌توانند از تعداد خطوطی که به نام آنهاست آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آنها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند.

مغایرت احتمالی بین تعداد خطوط اعلام‌شده با تعداد مورد انتظار شما ممکن است به دو دلیل باشد؛ در صورتی که تعداد سیم‌کارت‌های اعلام‌شده کمتر از انتظار شما باشد، بدین معناست که برخی از سیم‌کارت‌های در اختیارتان به نام شما ثبت نشده است و یا اطلاعات هویتی برای برخی از خطوط در اختیارتان فاقد کد ملی بوده یا کد ملی ثبت شده صحیح نیست که در آن صورت احتمال قطع این خطوط توسط اپراتورها وجود دارد.

همچنین در صورتی که تعداد سیم‌کارت‌های اعلام شده بیشتر از انتظار شما باشد، بدین معناست که تمام یا برخی از خطوط خود را بدون رعایت ضوابط و مقررات تغییر نام به دیگران واگذار کرده‌اید و یا تعدادی سیم‌کارت به نام شما و البته بدون اطلاع شما در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده است.

از آنجایی که هر خط یا سرویس ارتباطی دیگری که به نام مشترک باشد، مسئولیت و عواقب ناشی از سوءاستفاده از آن را برای کاربر به همراه دارد و مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از تجهیزات و امتیازات مخابراتی واگذارشده خارج از ضوابط قانونی، با مالک قانونی آنهاست، برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، طرح احراز هویت "); background-size: 1px 1px; background-position: 0px calc(1em + 1px);">سیم‌کارت‌های تلفن همراه برای اینکه دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، دنبال شد.

در سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن همراه کلیه مشترکین چهار اپراتور کشوری همراه که حداقل یک سیم‌کارت به نام خود در یک اپراتور داشته و کد ملی‌شان نیز در بانک اطلاعاتی اپراتور تامین‌کننده سیم‌کارت به صورت صحیح ثبت شده است می‌توانند از تعداد خطوطی که به نامشان در هر یک از اپراتورهای مذکور ثبت شده مطلع شوند.

چگونه از سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی‌مان ثبت شده، مطلع شویم؟

تمامی مشترکان می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا نشانی اینترنتی "); background-size: 1px 1px; background-position: 0px calc(1em + 1px);">mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه کرده و از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.

همچنین کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام کنند. درصورت همخوانی اطلاعات ورودی با اطلاعات ثبت‌شده در سامانه، نتایج از طریق پیامک یا آدرس CRA.IR برای کاربر ارسال خواهد شد.

این خدمات تنها به افراد حقیقی داده می‌شود که حداقل یک سیم‌کارت در یکی از اپراتورهای چهارگانه داشته باشند. بدین ترتیب مشترکین تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات، پیامکی برای آنها ارسال می‌شود که در آن تعداد سیم‌کارت‌های ثبت‌شده با کد ملی متقاضی که در شبکه تلفن همراه کل کشور به صورت فعال یا غیرفعال وجود دارد درج شده است.

هر مشترک در هر دوره ۱۰ روزه تنها یک‌بار می‌تواند از این سامانه تعداد خطوط خود را استعلام کند. همچنین درصورتی که از آخرین استعلام بیش از ۱۰ روز گذشته ولی موفق به استعلام نشده باشید می‌توان موضوع را با مدیریت سامانه در میان گذاشت. با وارد کردن اطلاعات اولیه، کد رهگیری به شما داده خواهد و پس از آن پیامکی با محتوای تعداد سیم‌کارت‌ها در هر اپراتور برایتان ارسال خواهد شد.

مشترکان تلفن همراه در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خودشان می‌توانند برای جلوگیری هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به نام خود که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنند.

منبع : سایت "); background-size: 1px 1px; background-position: 0px calc(1em + 1px);">خرید و فروش سیم کارت رندباز

خرید سیم کارت به صورت اینترنتی ، چگونه؟ کجا؟

    خرید اینترنتی سیم کارت به علت پیچیدگی هایی که در مراحل خرید، انتقال سند و دریافت سیم کارت دارد با روش خرید اینترنتی کالاهای دیگر بسیار متفاوت است.
    مسلما فضای مجازی و اینترنت همانطور که در باقی حوزه ها به کمک مصرف کنندگان و فروشندگان آمده در حوزه ی خرید و فروش سیم کارت نیز موجبات خرید آسان تر، بازار متنوع تر و دسترسی راحت تر را فراهم کرده است.
    گستردگی اینترنت و دسترسی تمامی فارسی زبانان به یک منبع مشترک، کسب و کارها را از شکل سنتی خارج کرده و راه های تازه ای را برای تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان فراهم کرده است.
در این مقاله به بررسی روش های خرید اینترنتی سیم کارت می پردازیم.

از کجا؟

    اولین و مهم ترین نکته انتخاب یک وب سایت اینترنتی معتبر برای انتخاب و خرید سیم کارت است. چندین وب سایت معتبر در این زمینه فعالیت می کنند که در این مقاله وب سایت رندباز را به دلایل زیر انتخاب کردیم:

چرا رندباز؟

تنها وب سایت خرید و پرداخت آنلاین سیم کارت در کشور
دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت
دارا بودن لوگوی رسانه های بر خط از وزارت فرهنگ و ارشاد
  تاییدیه های فوق  به این معنی است که هویت و محل فعالیت این سایت توسط مراجع فوق بررسی و تایید شده است، لذا وجود این دو نماد را قبل از استفاده از هر سایتی چک کنید، در پایین تمام صفحات رندباز این دو لوگو وجود دارد که با کلیک بر روی آن ها می توانید از صحت آن ها اطمینان حاصل کنید.
دارا بودن بیش از ۵۰۰۰۰ سیم کارت متعلق به حدود ۴۰۰ فروشگاه، امور مشترکین و فروشنده های سیم کارت از سراسر کشور
  تنوع بالا از شرایط یک خرید راحت، آسان و مطمئن است.
دارا بودن انواع متنوع جستجو مانند جستجوی پیشرفته ، جستجوی مستقل سیم کارت رند حروفی ، جستجوی مستقل سیم کارت قسطی
  بسته به نوع سیم کارت مد نظر موتورهای جستجوی رندباز به کمک شما می آیند و نزدیک ترین نتیجه را در سریع ترین زمان نمایش می دهند.
پشتیبانی بر خط ، قبل از هر نوع معامله از هر سایتی با پشتیبانی تماس بگیرید تا از پاسخگویی اطمینان حاصل کنید.
ریسپانسیو هوشمند، سایت رندباز به صورت هوشمند بسته به اندازه صفحه ی نمایشگر شما نمایش داده می شود، در گوشی، تبلت و کامپیوتر شخصی ، نسخه های ویژه ی همان صفحه  ها نمایش داده می شود.
آموزش حرفه ای و کاربری آسان از دیگر دلایل پیشنهاد رندباز برای خرید سیم کارت است.


مراحل خرید اینترنتی سیم کارت


ابتدا به کمک یکی از انواع جستجوی تعبیه دیده شده سیم کارت مد نظر خود را پیدا کنید.
جستجوی پیشرفته : جهت جستجو بر مبناهای پیش شماره، اپراتور، وضعیت، نوع خط، حدود قیمت و حتی نوع رند
جستجوی سیم کارت قسطی : جهت جستجو از بین سیم کارت های قسطی
جستجوی سیم کارت رند حروفی: جهت جستجو از بین سیم کارت های مرغوب رند حروفی بر اساس حروف به کاربرده شده در شماره ی سیم کارت
  رند حروفی یکی از مرغوبترین انواع رند است که فون واژه یا رند اسمی نیز نامیده می شود. به سیم کارت هایی اطلاق می شود که هنگام گرفتن شماره با گوشی یک کلمه ی با معنی را تایپ کنید، به طور مثال: 0912RONDBAZ برابر است با شماره ی 09127663229
همچنین برای انتخاب راحت تر می توانید بر اساس گران ترین ، ارزان ترین و بروزرسانی نتیاج جستجو را مرتب کرده و مشاهده کنید.


پس از انتخاب انتخاب سیم کارت با کلیک بر روی خرید به صفحه ی مشخصات سیم کارت هدایت می شوید که مشخصات فروشنده ی سیم کارت نیز در همین صفحه به شما نمایش داده می شود.



در رندباز دو روش برای خرید سیم کارت وجود دارد:
۱- خرید آنلاین سیم کارت
۲- خرید مستقیم سیم کارت

۱- خرید آنلاین سیم کارت:
سیستم خرید و پرداخت آنلاین تنها برای امور مشترکینی که تمایل به فروش آنلاین دارند فعال است، اگر در صفحه ی مشخصات سیم کارت گزینه ی پرداخت آنلاین را دیدید ابتدا با فروشنده تماس بگیرید(یا پیامک ارسال کنید) تا از موجود بودن سیم کارت مطمئن شوید سپس با کلیک بر روی پرداخت مراحل پرداخت را انجام دهید و سیم کارت خود را تهیه کنید.
برای پرداخت آنلاین ابتدا بایستی در رندباز عضو شوید و مدارک شناسایی خود را آپلود کنید.
خرید آنلاین از رندباز دارای ضمانت بازگشت وجه نیز می باشد.
۲- خرید مستقیم سیم کارت:
با استفاده ازاطلاعات تماس فروشنده درج شده در صفحه ی مشخصات سیم کارت انتخابی با فروشنده تماس بگیرید و پس از کسب اطمینان های لازم سیم کارت را بخرید.
پیشنهاد می شود قبل از خرید با پشتیبانی رندباز تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را بگیرید،
در نهایت با استفاده از راهنمای زیر از انتقال سند سیم کارت به نام خود اطمینان حاصل کنید.

امیدوارم این مقاله نیاز شما برای خرید سیم کارت را فراهم کرده باشد.
جهت مطالعه راهنمای کامل و مشاهده فیلم های راهنما به بخش راهنمای وب سایت رندباز مراجعه کنید.


منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز