نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

قانونی بودن حذف بسته های پر مصرف اینترنت ایرانسل و همراه اول

در این چند وقت اخیر صحبت هایی در مورد افزایش قیمت بسته های اینترنت از سوی اپراتورهای سیم کارت بوده است. از زمانی که در مجلس طرح صیانت بحث اش آغاز شد تا به امروز که این طرح هنوز قابل اصلاح و انجام است . اپراتور های سیم کارت در پی افزایش قیمت بوده اند که بار ها توسط نهاد های مربوطه رد شد.بعد از صحبت های وزیر ارتباط که زیر ساخت های اینترنت بسیار قدیمی و فرسوده شده است این بهانه را به اپراتور های سیم کارت برای افزایش قیمت بسته های خودشان داد. حالا بعد از گذشت چند هفته از عید  اپراتور های سیم کارت به وعده های خودشان جامه عمل پوشانده و بعضی به صرفه ترین بسته های خود را یا حذف کرده یا افزایش قیمت داده است .این کار که برای مردم بسیار ناراحت کننده بود ه است. اما مجوز این کار را دولت به اپراتور ها از طریق نهاد تنظیم مقررات رادیویی داده است و باید دید واکنش دولت به این خبر چگونه است

موضوع افزایش قیمت تعرفه اینترنت همراه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل پس از شاتل و مخابرات، که بعد از صحبت های اخیر عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر لزوم اصلاح تعرفه اینترنت صورت پذیرفته، به باور بسیاری از کاربران قطعا با طرح صیانت از فضای مجازی ارتباط خواهد داشت.

البته بر اساس بخشنامه جدید سازمان تنظیم مقررات که در ذیل خواهد آمد، حذف بسته ها بر اساس اعلام قبلی بوده است.

با سلام

به اطلاع می رساند با توجه به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور و ایمیل اپراتورهای ایرانسل و همراه اول بسته های اینترنتی از فردا یک شنبه تاریخ 21/01/1401 حذف می گردد و تا زمان ارائه بسته های جدید از سمت اپراتورها بسته ای ارائه شده در پنل در دسترس قرار داده خواهد شد.

 

بسته های حذف شده اپراتور ایرانسل

بسته هفتگی 6 گیگابایت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته 2 ماهه 20 گیگابایت

بسته 6 ماهه 36 گیگابایت

بسته یک ماهه 10 گیگابایت

بسته 3 ماهه 18 گیگابایت

بسته 6 ماهه 48 گیگابایت

بسته یک ماهه 5 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح)

بسته سه ماهه 24 گیگابایت

بسته یک ساله 48 گیگابایت

بسته یک ماهه 10 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح)

بسته چهار ماهه 25 گیگابایت

بسته یک ساله 72 گیگابایت

بسته 2 ماهه 15 گیگابایت

-

-

 

بسته های حذف شده همراه اول

بسته اینترنت آلفا + 30 روزه 10 گیگابایت + 1 گیگابایت هدیه صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته اینترنت آلفا + 90 روزه 25 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 365 روزه 70 گیگابایت 

بسته اینترنت آلفا + 30 روزه 15 گیگابایت + 5/1 گیگابایت هدیه صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر)

بسته اینترنت آلفا + 180 روزه 35 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 60 روزه 18 گیگابایت 

بسته اینترنت آلفا + 90 روزه 16 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 365 روزه 45 گیگابایت

بسته اینترنت آلفا + 120 روزه 25 گیگابایت 

 

طی پیگیری های صورت گرفته توسط تجارت نیوز از یکی از اپراتورها، علت این امر را این گونه بیان داشتند:

به نظر می رسد  با توجه به عدم تغییر تعرفه ها از سال 95 و افزایش هزینه تامین اینترنت در یک سال اخیر به ویژه اینترنت ثابت، درآمد اپراتورها در چند سال اخیر افزایشی نداشته و سازمان تنظیم مقررات را بر این داشت تا امسال افزایش تعرفه را اعمال نماید. هر چند که رگولاتری برای اینترنت کف و سقف قیمت در نظر گرفته و سقف قیمت برای سیم کارت های دائمی 4/0 رئال و برای سیم کارت های اعتباری 6/0 ریال می باشد که در این صورت قیمت هر یک گیگ اینترنت برای سیم کارت های دائمی 40 هزار تومان و برای سیم کارت های اعتباری 60 هزار تومان خواهد بود.

طبق قانون رگولاتوری، هر اپراتور می تواند هر گیگ اینترنت را در بازه قیمتی 40 تا 60 هزار تومان بفروشد، ولی با در نظر گرفتن قدرت خرید مردم و فضای رقابتی موجود در بین اپراتورها در حال حاضر قیمت اینترنت در پایین ترین سطح ارائه می گردد که در نهایت اپراتورها برای جلوگیری از ورشکستگی، کمی قیمت اینترنت را افزایش می دهند.

شاید به همین خاطر اکنون تعدادی از بسته های شاتل، مخابرات، همراه اول و ایرانسل و رایتل حذف شده و هنوز افزایش قیمتی صورت نپذیرفته است. البته باید منتظر ماند و دید چه بسته ها و طرح هایی جایگزین بسته های قبلی خواهد شد، آیا بسته های پر حجم و اقتصادی همراه اول و ایرانسل با قیمتی بالاتر برمیگردد یا برای همیشه حذف خواهند شد؟

ماجرای حذف بسته های پر مصرف اینترنت همراه، باعث به وجود آمدن نگرانی هایی از سوی کاربران و مصرف کنندگان شده است و واکنش هایی از سوی آنها در فضای توییتر به همراه داشته است. مثلا یکی از کاربران با کنایه اشاره ای به طرح صیانت داشته و گفت:"به دستور سازمان تنظیم مقررات و رادیویی بسته های اینترنت ایرانسل و همراه اول موجود در عکس از فردا حذف می شوند. صیانت و خیلی مویرگی شروع کردن." و یا به نظر کاربر دیگر" ایرانسل و همراه اول خیلی چراغ خاموش بسته ها رو گرون کردن و بعضی از بسته ها رو حذف کردند. بسته 10 گیگ یک ماهه ایرانسل که قیمتش بود 32 تومن حذف شده و به جاش بسته پنج گیگ ماهانه به قیمت 25 تومن اومده! واقعا متاسفم...."

به نظر می رسد افزایش سه برابری قیمت مصرف اینترنت در کشور، برای توسعه زیر ساخت ها و آنتن های جدید ضروری است که اگر این امر تحقق پیدا نکند، کیفیت اینترنت بهبودی نخواهد داشت و مشکل کندی اینترنت  هم چنان پابرجاست.

 


آغاز فصل تغییرات بسته های اینترنتی موبایل

این روز ها که بحث بالا بردن تعرفه های بسته های اینترنت بالا است از طرف اپراتورهای سیم کارت. سال گذشته بود که اپراتورهای سیم کارت می خواستند قیمت  بسته ای اینترنت را بالا ببرند که با ممانعت مجلس  از این کار پشیمان شده اند. اما امسال اپراتور های سیم کارت قیمت ها را افزایش داده اند به طوری که  قیمت ها نسبت به سال گذشته دوبرار افزایش قیمت داشته و همین موضوع باعث ناراحتی مردم شده است . در این سالها بارها اپراتور های سیم کارت از زیر ساخت های نادرست گلایه کرده اند که یکی از این موضوعات برای افزایش قیمت همین زیر ساخت های نادرست بوده است .اپراتور های سیم کارت که با این کار باعث ناراحتی مردم شده اند دلایل مختلفی را برای این کار بیان کرده اند . حال باید دید که آیا اپراتورها سیم کارت از درخواستشان کوتاه می آیند و رقم های بسته های اینترنت را به حالت قبل بر می گرداند یا خیر

اپراتورهای موبایل که در ماه های پایانی سال همواره از قیمت تعرفه های اینترنت گله مند بودند و تاکید داشتند که قیمت فعلی دیگر برای آنها به صرفه نیست و باید تعرفه های اینترنت افزایش 100 درصدی داشته باشد تا آنها امکان فعالیت داشته باشند، مانند سنوات گذشته نسبت به این تغییر تمایل داشتند. تغییر در فروش بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل پیش از این در سال های 95، 97 و 99 بوده که به طور مثال در اواخر اسفند 97، همراه اول عرضه بسته های بلند مدت شش ماهه و یک ساله خود را متوقف کرد.

بررسی های دیجیاتو نشان می دهد که دیگر خبری از بعضی بسته های حجیم این اپراتورها بر روی وب سایت و یا از طریق شماره گیری کدهای دستوری یا  USSD نمی باشد. البته این امکان هنوز برای مشترکین اپراتور رایتل مهیاست و هم چنان تمامی بسته های این اپراتور بدون تغییر برای کاربران عرضه می شود.

بررسی های بیشتر در این زمینه نشان می دهد که مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می توانند بسته های بلند مدت یا با حجم بالا را تنها از طریق نسخه وب یا اپلیکیشن" همراه من" و" ایرانسل من " خریداری نمایند. هر چند که در اپلیکیشن ها نیز عملا دیگر خبری از بسته های یک ساله نیست و برخی بسته های کوتاه مدت هم تغییرات اساسی در قیمت و حجم داشته اند.

مثلا اگر مشترکین همراه اول کد دستوری  # 100 * را شماره گیری نموده و گزینه بلند مدت را انتخاب نمایند، تنها بسته های 2 و 4 ماهه را برای فروش مشاهده می کنند. علاوه بر این، پیشتر برای مشترکین امکان خرید بسته های اینترنت یک ماهه با حجم 10 و 15 گیگابایت از طریق کد دستوری وجود داشت که در حال حاضر حذف شده اند. البته فعلا امکان خرید بسته یک ماهه با حجم 15 گیگابایت در اپلیکیشن همراه من ویژه" مشترکین جدید" وجود دارد که مشترکینی که در یک ماه گذشته نسبت به فعال سازی سیم کارت خود اقدام نموده باشند، می توانند از آن استفاده نمایند.

در ایرانسل نیز اوضاع به همین قرار است و خبری از بسته های اینترنت یک ساله و پرحجم نیست؛ در حالی که همین تا هفته گذشته، امکان خرید بسته اینترنت یک ساله یا 90 روزه وجود داشت. برای نمونه مشترکین ایرانسل با شماره گیری کد دستوری  # 4 * 5 * 555 * تنها می توانند بسته های 60 و 120 روزه را خریداری کنند و خبری از بسته های یک ساله و سه ماهه نیست. البته همچنان در اپلیکیشن "ایرانسل من" امکان خرید بسته های بلند مدت یا کوتاه مدت پرحجم وجود دارد.

با توجه به این که پیش از این در اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات رادیویی در واکنش به اخبار مربوط به گرانی اینترنت آمده بود که " ضروری است اپراتورهای ارتباطی با رعایت شرایط اقشار مختلف جامعه و حتی الامکان تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود از طرق دیگر و با هماهنگی با این سازمان، افزایش حداقلی قیمت ها را مبتنی بر چارچوب مصوبات مد نظر قرار دهند و بخش عمده درآمد حاصله صرف توسعه شبکه شود،" انتظار می رفت این تغییرات بسیار کم و ناچیز باشد که در عمل به گونه ای دیگر بود و در چند روز گذشته شاهد تغییرات زیادی در این زمینه بودیم.

هر چند که تا این لحظه اپراتور رایتل هیچ تغییری در ارائه بسته های اینترنت همراه خود ایجاد نکرده است؛ ولی احتمال می رود به زودی مشترکین این اپراتور شاهد بسته های جدیدی با تعرفه متفاوت برای فروش باشند.

به نظر می رسد در شرایط کنونی باید منتظر بسته های اینترنت بلند مدت و پرحجم همراه اول و ایرانسل با حجم و قیمتی کاملا متفاوت باشیم که مانند گذشته هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق کد های دستوری در اختیار مشترکین قرار می گیرد.


ارزان ترین بسته های اینترنت اپراتورها

این روز ها که طرح صیانت هنوز خیلی از رجال سیاسی پیگیر این هستند که ببینند  این طرح سرانجام به کجا میرسد که آیا اینترنت قطع می شود یا خیر. این روز ها که سرعت اینترنت هر از گاهی به پایین ترین حد از سرعت خود می رسد و باعث این می شود که کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند باعث این می شود که  فکر کنند که این طرح دارد اجرا می شود. اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که پهنای باند خود را گسترش دهند تا مردم بتوانند به راحتی از اینترنت استفاده کنند و این نواقص در سرعت اینترنت را به حدائقل برسانند. اپراتور ها که در تلاش هستند زیر ساخت های اینترنت را در کشور درست کنند تا مردم خیلی راحت در دنیا مجازی فعالیت کنند. هنوز قیمت اینترنت ثابت اس و افزایش قیمتی را در آن مشاهده نکردیم ولی اگر زیر ساخت ها درست نشود ممکن است که در ادامه شاهد تغییر قیمت باشیم

عد از سخنان عیسی زارع پور وزیر ارتباطات که معتقد بود بخشی از کندی اینترنت به این دلیل است که زیر ساخت های اینترنت فرسوده شدند و اکنون منابع لازم برای توسعه زیر ساخت را یا دولت باید تزریق کند یا باید از طریق مردم یعنی افزایش قیمت اینترنت تامین شود، شاهد افزایش قیمت اینترنت اپراتورها بودیم.

شاتل اولین اپراتوری بود که با افزایش سرویس اینترنت ثابت خود بدون اطلاع مشترکین، آنها را سورپرایز کرد. سپس دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به دستور سازمان تنظیم مقررات برای اصلاح تعرفه های اینترنت تعدادی از بسته های خود را به طور موقت حذف کردند. این حذف موقت بسته ها که قطعا در راستای افزایش قیمت می باشد، در آینده بسته های جدید با حجم و قیمت متفاوتی را به همراه خواهد داشت.

بر اساس بررسی های انجام شده بسته های محبوب اپراتورها برای اصلاح قیمت حذف شده و در حال حاضر ارزان ترین بسته های اینترنت از 19 هزار تومان تا 30 هزار تومان به فروش می رسد. علاوه بر این بیشترین مدت اعتبار بسته های اینترنت همراه چهار ماهه یا 120 روزه می باشد و همه بسته های ارزان بلند مدت شش ماهه و یک ساله حذف شده است.

حال که اپراتورهای ایرانسل و همراه اول با در اختیار داشتن بیشترین تعداد مشترک، اقدام به حذف برخی بسته های پر مصرف و مقرون به صرفه کرده اند، به نظر می رسد باید منتظر گزینه های محدود تری باشیم که در عمل مشترکین را موظف به پرداخت دو برابری قیمت برای دریافت همان خدمات قبلی می کند. با این وجود بررسی ها نشان می دهد، در وب سایت اپراتورها هنوز تعدادی از بسته های اینترنت وجود دارد که افزایش قیمت نداشته و هم چنان با تعرفه قبلی ارائه می گردند.

ارزان ترین این بسته ها به شرح ذیل می باشند:

 

ارزان ترین بسته های اینترنت اپراتورها

 

قیمت بسته های سی روزه ( به تومان)


همراه اول

سه گیگابایت

19،000 تومان

چهار گیگابایت

21،300 تومان

پنج گیگا بایت

23،600 تومان

هفت گیگا بایت

28،200 تومان

ایرانسل

یک گیگابایت

10،500 تومان

دو گیگابایت

14،000 تومان

سه گیگابایت

19،000 تومان

چهار گیگابایت

21،300 تومان

رایتل

یک گیگابایت

9،900 تومان

دو گیگابایت

13،500 تومان

سه گیگابایت

17،900 تومان

چهار گیگابایت

19،900 تومان

شاتل موبایل

300 مگ

4،900 تومان

500 مگ

5،500 تومان

850 مگ

9،000 تومان

یک گیگابایت

 9،500 تومان

مبین نت

هفت گیگا بایت

 30،000 تومان

10 گیگابایت

36،000 تومان

15 گیگابایت

42،000 تومان

25 گیگابایت

53،000 تومان

 

بسته های بلند مدت موجود در سایت های اپراتورها که هم چنان به قیمت پیشین به مشترکین عرضه می گردد، به شرح ذیل می باشد:

 

گران ترین بسته های اینترنت اپراتورها

 

قیمت بسته های یک ساله ( به تومان)


همراه اول

حذف بسته های بلند مدت به منظور افزایش قیمت

ایرانسل

حذف بسته های بلند مدت به منظور افزایش قیمت


      رایتل      

500 گیگابایت / 125.000 تومان

100 گیگا بایت / 220،000 تومان


شاتل موبایل

                          30گیگا بایت/ 96،000 تومان                       


    مبین نت   

200گیگا بایت

452،000 تومان

620 گیگابایت

749،000 تومان

800 گیگابایت

889،000 تومان

1100 گیگابایت

1،199،000 تومان

 

مشترکین اپراتورهای مربوط برای خرید این بسته ها می توانند به وب سایت رسمی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل و مبین نت مراجعه کنند.

نکات کلیدی قبل از خرید گوشی هوشمند

از زمانی که کرونا آمده تا به امروز زمان زیادی میگذرد که باعث این شده که آموزش ها به صورت مجازی باشد و کلیه امور هم تا حدودی به صورت آنلاین و مجازی باشد. در این ایام داشتن یک  گوشی هوشمند بسیار مهم است برای همین خیلی از خانواده های برای اینکه فرزندانشان تحصیل کنند به خرید گوشی روی آوردند. در این سالها گوشی دیگر جز وسایل مهم زندگی به طوری که هرکس یک گوشی تلفن همراه دارد و باعث این شده که برند های گوشی متنوع شود و مشتری ها بسیار راحت انتخاب کنند. در این شرایط برند های گوشی بسیار راحت توانسته اند که نیاز مشتری را بشناسند و بتوانند که راحت تر گوشی تولید کنند. گوشی های هوشمند که در این سالها بسیار موثر بودند و باعث بالا بردن اطلاعات مردم توسط اپ های مختلف شدن . اما یک سری ویژگی هایی هم دارند که باعث سردرگمی مشتری  ها می شد که بسیار لذت بخش بوده است

مشخص نمودن بودجه

 

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید، قبل از هرچیز لازم است بودجه خود را تعیین کنید. با توجه به تورم و نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار گوشی های هوشمند، شما با مشخص کردن بودجه مد نظر، خرید خود را محدود خواهید کرد و با کوچک کردن محدوده انتخاب، امکان یک خرید بی دردسر را برای خود فراهم می سازید.

 

هدف از خرید

 

در گام بعدی هدف خود را از خرید گوشی هوشمند مشخص کنید. منظور از هدف، اولویت اصلی و مهم در خرید گوشی هوشمند می باشد. با توجه به این که قرار است این وسیله به عنوان یک ابزار مهم و کاربردی همواره همراه شما باشد، لازم است بدانید،کدام قابلیت گوشی از نظر شما بدرد بخورتر است. مثلا از گوشی خود عمدتا برای تماشای فیلم و ویدئو استفاده می کنید یا اهمیت دوربین و باتری گوشی برای شما بیشتر می باشد.

 

انتخاب سیستم عامل

 

به طور کلی دو سیستم عامل اندروید و ios ، برترین سیستم عامل های شناخته شده در جهان می باشند. شما با یک جستجوی ساده در بستر اینترنت می توانید به راحتی نسبت به نقاط و قوت و ضعف این سیستم ها آگاهی پیدا کنید. لازم است بعد از انجام تحقیقات و با آگاهی کامل نسبت به انتخاب سیستم عامل اقدام کنید.

شرکت ها و برندهای مختلفی مانند سامسونگ، شیائومی، ال جی ، هواوی و... گوشی های اندرویدی به بازار عرضه می کنند که هیچ محدودیتی برای نصب برنامه ها نداشته و برخلاف ios نیاز به برنامه جداگانه برای انتقال داده ها ندارند. سیستم عامل اندروید که امکان شخصی سازی و ادیت بخش های مختلف را به کاربر می دهد، از پشتیبانی کمتری نسبت به سیستم عامل ios برخوردار است.این سیستم عامل با کارایی مناسب و عملکرد خوب می تواند از انتخاب های درست باشد.

سیستم عامل ios تنها مختص به گوشی های هوشمند شرکت اپل می باشد که با امنیت بسیار بالا و پشتیبانی فوق العاده نرم افزاری، امکان دریافت آپدیت های این سیستم را تا 5 سال برای کاربران فعال خواهد کرد. این سیستم عامل با کارکرد بهینه و بدون نقص دارای معایبی نیز می باشد که می توان به هزینه بالا برای دریافت بعضی اپلیکیشن ها و کد بسته منبع اشاره کرد.

 

طراحی

 

با توجه به این که گوشی هوشمند خریداری شده قرار است عصای دست شما باشد، بهتر است گوشی ای خریداری کنید که باب دلتان باشد. برای این کار بهتر است با حضور در فروشگاه های معتبر، طراحی و جنس بدنه گوشی را از نزدیک ببینید. با در دست گرفتن گوشی ها می توانید نسبت به اندازه، وزن، رنگ، جزئیات طراحی و حتی جنس بدنه آن آگاهی پیدا کنید. توجه به استاندارد مقاومتی گوشی یا IP از نکات ضروری و مهم در انتخاب می باشد. در مقابل استاندارد IP معمولا دو عدد نوشته شده است که عدد اول مقاومت بدنه در برابر مواد جامد و عدد دوم مقاومت در برابر مایعات را نشان می دهد.

 

 سخت افزار

 

البته یک گوشی با طراحی زیبا باید از عملکرد خوبی هم برخوردار باشد، بنابراین در کنار جنبه های ظاهری به بخش سخت افزار گوشی هم توجه کنید. حافظه داخلی، پردازنده، باتری، میزان رم و کیفیت دوربین از جمله موارد قابل ملاحظه ای هستند که نباید نسبت به آنها بی توجه باشید.

و در نهایت هیچ گاه خود را از نظر و مشاوره متخصصین بی نیاز ندانید و سعی کنید به دور از تبلیغات پر سروصدای شرکت های سازنده، با بهره گیری از نظر متخصصین بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

ضیافتی دیگر از ایرانسل در اولین رمضان قرن

امسال که برای اولین بار در قرن جدید ماه مبارک رمضان شروع شده و اپراتور های سیم کارت هم به خاطر این قضیه به مردم عیدی می دهند تا بتوانند در این ماه هم استفاده کنند.یکی از این اپراتور هایی که امسال هم مثل سال های پیش به مردم عیدی می دهد شرکت ایرانسل است . ایرانسل امسال هم با دادن اعتبار هایی که همیشه خاص بوده برای مشترکانش باعث این شده که همیشه در این ماه از اپراتور های دیگر برتر باشد. در این ماه مبارک رمضان هم ایرانسل با دادن اعتبار هایی باعث خوش حالی  مشترکانش شده است . در این ماه ایرانسل به تمامی مشترکانش تحت بسته مکالمه ایی هدیه هایی ویژه ایی می دهد که خیلی خوب و به صرفه برای مردم هستند . این طرح که به نام تماس در وقت نماز است به نظر میاد با بازخورد های بسیار عالی از طرف مردم برخورد کند و بتواند رضایت مردم را بگیرد ایرانسل را  بیش تر از این محبوب کند

علاوه بر این" کمپین ضیافت رمضان در بهار با اپلیکیشن پیشواز ایرانسل،" یکی دیگر از خدمات این اپراتور در این ماه پر خیر و برکت است که برای همراهی بیشتر با مشترکین در نظر گرفته شده است. فرصت شرکت در این کمپین برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل تا تاریخ 13 اردیبهشت 1401 مصادف با عید سعید فطر می باشد که علاقمندان با شرکت در قرعه کشی این ضیافت نیز شرکت داده خواهند شد.

برای شرکت در قرعه کشی، لازم است کاربران در بخش پیشواز شخصی، یک پیشواز خلاقانه با صدا، نوازندگی یا هنرنمایی خودشان ساخته و به عنوان آهنگ پیشواز از آن استفاده کنند. برای افزایش امتیاز مشترکین می توانند این آهنگ پیشواز شخصی را با دوستان، آشنایان و همکاران خود به اشتراک بگذارند، تا آنها نیز در صورت تمایل از آهنگ شما به عنوان آهنگ پیشواز خط خود استفاده نمایند که در این صورت هم امتیازی نصیب آنها شده و هم برای شما امتیازی مضاعف در نظر گرفته می شود.

 بر اساس اعلام روابط عمومی این اپراتور، جوایز این قرعه کشی به شرح ذیل می باشد:

 

یک دستگاه گوشی هوشمند هواوی برای نفر اول

مچ بند هوشمند هواوی برای نفرات دوم و سوم

100 هزار تومان شارژ هدیه کیف پول دیجیتال برای 1401 نفر

 

مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری #75* نسبت به دریافت اپلیکیشن پیشواز اقدام نمایند