نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

برای اعتبار کسب و کار چه سیم کارتی بخرم ؟

قطع به یقیین ارتباطات تلفنی تاثیرات مثبت زیادی در کسب و کار های آنلاین و حضوری داشته است. به همین دلیل افراد زیادی برای افزایش اعتبار کسب و کار به سوی خرید سیم کارت های معتبر می روند. حال سوال پیش می آید که چه سیمکارتی برای افزایش اعتبار کسب و کار خود بخریم؟ در پاسخ به این سوال باید بیان شود که اپراتور ها دارای سیم کارت های  قدیمی و معتبری هستند که با خرید این سیم کارت ها میتوانید اعتبار زیادی برای کسب و کار خود جلب کنید. بداین ترتیب ما با ارائه این مطلب قصد داریم تا به معرفی معتبر ترین سیم کارت هر اپراتور بپردازیم.

 

اعتبار شماره تلفن چه تاثیراتی در کسب و کار ها دارد ؟

همانطور که ذکر شد داشتن یک شماره رند و شناخته شده باعث تاثیرات مثبت در کسب و کار شما میشود. برای مثال برقراری ارتباط با مشتری به وسیله سیم کارت رند باعث جلب اعتماد مشتری میشود. چرا که این شماره ها نشان دهنده ثبات و پایداری کسب و کار شما است. همچنین این نوع شماره ها میتوانند تصویر حرفه ای تری از شما و کسب و کارتان به مخاطبان ارائه دهند.

شماره های رند به علت داشتن اعداد مشابه و یا تکراری معمولا راحت تر به خاطر سپرده می شوند که این مسئله می تواند به برقراری ارتباطات موثر تر با مشتریان کمک کند.

 

قدیمی ترین سیم کارت اپراتور های کشور کدامند؟

به طور کلی اپراتور ها برای آغاز فعالیت کاری خود پیش شماره هایی را عرضه کردند که در حال حاضر قدیمی ترین سیم کارت ها محسوب می شود. همچنین این سیم کارت ها بین افراد شناخته شده هستند و با محبوبیت بالایی برخوردارند.

 

همراه اول : اپراتور همراه اول در اوایل دهه هفتاد با عرضه سیم کارت 0911 کد شروع به فعالیت کاری کرد اما پس از دو سال پیش شماره 0912 را عرضه کرد و تولید سیم کارت 0911 به طور موقت، متوقف شد. همراه اول چندین سال سیم کارت 0912 را بین افراد عرضه می کرد و به همین دلیل امروزه سیم کارت 0912 نسبت به پیش شماره های دیگر همراه اول از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.

 

ایرانسل : در سال 1384 بود که سیم کارت 0935 از سوی اپراتور ایرانسل عرضه شد که امروزه این پیش شماره قدیمی ترین سیم کارت ایرانسل محسوب می شود. این اپراتور غیر از 0935 13 پیش شماره دیگر را عرضه کرد.

 

رایتل : اپراتور رایتل از سال 1386 وارد حوزه فناوری اطلاعات شد و در زمینه پرتال های سازمانی، خدمات انتقال داده، تهیه سخت افزار و کارت های هوشمند فعالیت خود را آغاز کرد، اما سر انجام ئدر سال 1389 موفق به اخذ پروانه اپراتور سوم و انحصار دو ساله ارائه خدمات اینترنت نسل سوم شد و 0920 اولین پیش شماره ای بود که این اپراتور عرضه کرد. بدین ترتیب سیم کارت 0920 قدیمی ترین سیم کارت رایتل محسوب می شود.

 

سیم کارت قدیمی کدام اپراتور را بخریم ؟

سیم کارت های قدیمی هر سه اپراتور با اعتبار بالایی برخوردار هستند، خصوصا اگر این سیم کارت ها دارای اعداد تکراری یا همان شماره های رند باشند اعتبارشان بالاتر می رود. اما اگر قصد دارید سیم کارتی بخرید که غیر از ایجاد تاثیرات مثبت در موقعیت شغلی کاربرد هایی مانند سرمایه گذاری داشته باشد، سیم کارت 0912 گزینه مناسبی است. چرا که سیم کارت 0912 نسبت به سیم کارت های دیگر راحت تر به فروش میرسد و همچنین قیمت های بالاتری دارد. یکی دیگر از کاربرد های سیم کارت 0912 دریافت وام روی آنها است. سیم کارت 0912 به قدری شناخته شده و معتبر است که برخی از دفاتر پیشخوان و مجموعه ها این سیم کارت را به عنوان ضامن از شما پذیرفته و به مبلغ قیمت سیم کارتتان میتوانید وام را دریافت کنید.

 

نکات مهم در انتخاب سیم کارت برای افزایش اعتبار

پیش از خرید سیم کارت برای افزایش اعتبار دو نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه کرد. در گام اول باید مبلغی را برای خرید سیم کارت تعیین کنید سپس با توجه به مبلغ تعیین شده برای خرید اقدام کنید. توجه داشته باشید سعی کنید با بودجه خود رند ترین سیم کارت ها را برای خرید انتخاب کنید

 

اینترنت رایگان رایتل

به جرات میتوان گفت یکی از مسئله هایی که میتواند هر فردی را خوشحال کند دریافت هدیه است. به همین دلیل اپراتور رایتل به عنوان سومین اپراتور رایج کشور با بیش از یک دهه فعالیت کاری در حوزه سیم کارت به قصد مشتری مداری و پیشرفت در خدمات رسانی هدایایی را برای مشترکین دائمی و اعتباری ارائه می دهد. این هدایا دارای بسته مکالمه و پیامک رایگان و همچنین بسته های اینترنتی رایگان است. اما رایتل برای ارائه این هدایا تایم های خاصی را در نظر گرفته است . برای مثال اپراتور رایتل بسته های هدیه را در ایام و مراسمات مختلف این بسته هارا برای مشترکین ارائه میدهد. اما یکی دیگر از عملکرد هایی که این اپراتور بسته های رایگان را برای مشترکین خود ارائه میدهد، پیشنهاد هایی است که رایتل به مشترکین خود داده است تا افراد دارای سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری رایتل بتوانند پس از انجام این عملکرد ها اینترنت رایگان دریافت کنند. در ادامه مطلب به توضیحات بیشتری راجع به این موضوع بپردازیم.

 

 

·        هدیه معرفی به دوستان

مشترکان رایتلی می توانند با معرفی رایتل به هر نفر از دوستان خود، 10 گیگابایت اینترنت 10 روزه هدیه بگیرند. در این طرح مشترک جدید که از طرف شما رایتلی شده است در فرآیند خرید سیم کارت، شماره شما را به عنوان معرف وارد نموده و پس از اولین بار استفاده از سیم کارت رایتل، 10 گیگابایت اینترنت به شما اختصاص می یابد.

دریافت این هدیه محدودیتی نداشته و شما می توانید هر تعداد از دوستان خود را به خرید سیم کارت رایتل تشویق نموده و از این پیشنهاد ویژه بهره مند شوید.

توجه داشته باشید که در فرآیند خرید سیم کارت در وب سایت رایتل حتما شماره شما باید به عنوان معرف وارد شود.

*فرآیند دریافت هدیه:

-         وارد کردن شماره معرف

-         تکمیل مراحل ثبت نام و خرید

-         ثبت اولین تماس یا اولین خرید شارژ

-         دریافت هدیه

·        بسته دست دوز

در این پیشنهاد ویژه رایتل، بسته اینترنت و مکالمه متناسب با الگوی مصرف شما معرفی می شود.

رایتل در این طرح نیازهای ارتباطی شما را بررسی کرده و با توجه به میزان استفاده شما بسته اینترنت و مکالمه مناسب را پیشنهاد می دهد.

قیمت بسته اینترنت رایتل و بسته مکالمه رایتل در پیشنهاد ویژه دست دوز کمتر از سایر طرح ها می باشد و مبلغ آن بر اساس میزان مصرف هر یک از مشترکین رایتل متفاوت خواهد بود.

با استفاده از این پیشنهاد ویژه می توانید بسته مکالمه و اینترنت را بر اساس نیاز خود خریداری نموده و هزینه هایتان را مدیریت نمایید.

*روش فعال سازی بسته دست دوز:

-         اپلیکیشن رایتل من

-         شماره گیری کد دستوری #222*

·        سرزمین تخفیف

یکی دیگر از پیشنهادهای ویژه رایتل سرزمین تخفیف می باشد. رایتل در راستای قدردانی از مشتریان وفادار خود و ارج نهادن به ایشان، با همکاری شرکت های بزرگ و توانمند، هدایای جذاب و شگفت انگیز ارائه می نماید.

در این پیشنهاد می توانید هر یک از فروشگاه های موجود در سرزمین تخفیف مانند بیمه دات کاام، اسنپ فود، از کی، مدیسه و ... را انتخاب نموده، کد تخفیف رایتلی را دریافت کرده و پس از آن خرید خود را نهایی نمایید.

·        هدیه تولد

رایتل در روز تولد مشترکان رایتل اینترنت و مکالمه به آنها هدیه می دهد.

هر یک از مشترکان رایتل می توانند در روز تولد خود 2 گیگابایت اینترنت یک روزه یا 60 دقیقه مکالمه درون و برون شبکه دریافت نمایند.

*نکات مربوط به دریافت هدیه تولد:

-         در صورت انتخاب و فعال سازی بسته هدیه اینترنت در روز تولدتان، اولویت استفاده از حجم اینترنتی بسته هدیه تولد بالاتر از دیگر بسته های فعال شما قرار می گیرد.

-         مهلت استفاده از هدیه تولد، 24 ساعت پس از فعالسازی آن است.

-         روز تولد شما، همان تاریخی است که در هنگام ثبت نام به عنوان مالک سیم کارت رایتل ثبت نموده اید.

-         جزئیات مربوط به قوانین و مقررات طرح ها و بسته ها از طریق تماس با مرکز خدمات مشتریان قابل دسترسی می باشد.

**مشترکان رایتلی می توانند برای انتخاب هدیه کد دستوری #232* را با سیم کارت رایتل خود شماره گیری نمایند**

·        طرح شارژ شورانگیز

آخرین پیشنهاد ویژه رایتل، شارژ شورانگیز برای مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل می باشد.

رایتلی ها در این طرح می توانند 25 درصد شارژ بیشتر دریافت نمایند و با استفاده از اعتبار هدیه خود در مدت تعیین شده از خدمات زیر بهره مند شوند:

-         مکالمه درون شبکه

-         پیامک درون شبکه

-         اینترنت همراه

*نکات مربوط به طرح شارژ شورانگیز:

-         امکان خرید و استفاده از تمامی طرح ها و بسته های رایتل با استفاده از شارژ اصلی شورانگیز وجود دارد.

-         امکان خرید بسته از هدیه شارژ شورانگیز وجود ندارد.

-         مبلغ شارژ و هدیه شارژ شورانگیز قابل انتقال به مشترک دیگر نمی باشد.

-         مبلغ شارژ شورانگیز پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده از شارژ اصلی محاسبه و اضافه می گردد.

انواع شارژ شورانگیز

مبلغ شارژ (ریال)» مجموع شارژ (ریال)» مدت اعتبار شارژ هدیه (روز)» مدت اعتبار شارژ اصلی (روز)

20.000» 22.728» 6» 30

50.000» 56.819» 8» 30

100.000» 113.636» 10» 30

200.000» 227.273» 12» 30

500.000» 568.181» 18» 30

1.000.000» 1.136.364» 18» 30

*روش های خرید شارژ شورانگیز:

شارژ مستقیم (بدون نیاز به رمز شارژ)

-         خرید شارژ از وب سایت رایتل

-         خرید شارژ با شماره گیری کدهای دستوری زیر با سیم کارت رایتل

·        200#*

·        724#*

·       780#*

·        *

-         اپلیکیشن رایتل من

دریافت رمز شارژ

-         خرید کارت شارژ از وبسایت رایتل

-         شماره گیری کدهای دستوری زیر با سیم کارت رایتل

·        713#*

·        780#*

·        789#*

-         پایانه های فروشگاهی (POS)

-         دستگاه های خودپرداز (ATM)

-         خرید حضوری از مراکز امور مشتریان و نمایندگی های رایتل

رمز شارژ رایتل را با یکی از روش های بالا خریداری کرده و سپس رمز را از طریق کد دستوری (ستاره 145 ستاره رمز شارژ مربع)وارد نمایید.

**برای استعلام شارژ شورانگیز کد دستوری #5*200* را با سیم کارت رایتل خود شماره گیری نمایید**

 

تفاوت سیم کارت 0912 تهران و شهرستان

در حال حاضر سیم کارت 0912 یکی از محبوب ترین و گران قیمت ترین سیم کارت های موجود در کشور است چرا که سیم کارت 0912 همراه اول یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین سیم کارت ها است. به همین دلیل افراد زیادی به قصد سرمایه گذاری و خرید و فروش و همچنین استفاده شخصی برای خرید و فروش این نوع سیم کارت اقدام میکنند. به همین دلیل در معاملات سیم کارت 0912 باید به نکات زیادی توجه کرد. از جمله قیمت سیم کارت چه در خرید و چه در فروش تاثیر بسزایی دارد. لازم است ذکر شود که عوامل زیادی در قیمت سیم کارت تاثیر دارد که از جمله تشخیص سیم کارت 0912 تهران از شهرستان  مسئله مهمی است. بدین ترتیب ما با ارائه این مطلب قصد داریم تا به معرفی روش های نحوه تشخیص سیم کارت 0912 تهران از شهرستان بپردازیم. .  یکی از مهم ترین نکات در خرید و فروش سیم کارت 0912 قیمت آن است که اگر در معاملات به این نکته توجه نشود، ممکن است هم خریدار و هم فروشنده دچار ضرر و زیان های مالی شوند. همانطور که می دانید نوع رندی، کد سیم کارت و مباحث دیگر در قیمت سیم کارت 0912 تاثیر زیادی دارد اما موثر ترین آنها  تشخیص کد تهران از شهرستان است. لازم به ذکر است سیم کارت 0912 به عنوان دومین پیش شماره تولید شده توسط اپراتور همراه اول در اوایل دهه هفتاد عرضه شد به همین دلیل این سیم کارت ها دارای شماره های زیاد با قیمت های متنوع هستند. ناگفته نماند کد های متعلق به تهران قیمت بالاتری نسبت به کد های شهرستان دارد.

 

فرمول تشخیص کد سیم کارت 0912 تهران از شهرستان

اگر توجه کرده باشید اپراتور ها پیش شماره هایی را مختص به هر شهر عرضه کرده اند که هنگام برقرای ارتباطات تلفنی و پیامکی افراد بتوانند به راحتی تشخیص دهند که سیم کارت برای کجاست و فرد از کدام شهر تماس میگیرد. برای مثال پیش شماره 0915 برای استان های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان است که این پیش شماره در استان های ذکر شده بسیار معتبر است. حال از آنجایی که سیم کارت 0912 در تمامی استان ها محبوب و با اعتبار بالایی برخوردار است، همراه اول چندین کد را برای شش استان اختصاص داده است.

 

فرمول تشخیص سیم کارت 0912 تهران از شهرستان

نوع پیش شماره

استان

0912-131 / 0912-173 / 0912-174

استان سمنان

0912-141 /  0912-142

استان زنجان

0912-151 / 0912-152 / 0912-153

استان قم

0912-155 / 0912-156

استان مرکزی

0912-160 / 0912-169

استان البرز 

0912-181 / 0912-182

استان قزوین

 

حال با تعمیم دادن این فرمول میتوانید کد های یک تا هشت تمامی شماره های سیم کارت 0912 را بررسی کنید و با استفاده از این روش متوجه شوید سیم کارت 0912 شما برای تهران است یا شهرستان. برای مثال سیم کارت 0912 با شماره های 131، 231، 331، 431، 531، 631، 731، 831، متعلق به استان سمنان می باشد. در نظر داشته باشید که این قانون تنها شامل پیش شماره 0912 می باشد.

 

اهمیت تشخیص کد سیم کارت 0912

به طور کلی سیم کارت دائمی 0912 به مرور زمان و بالا رفتن قدمت آن، امروزه با ارزش ترین و معتبر ترین سیم کارت موجود در بازار کشور محسوب می شود. این ارزش هم از نظر مالی و هم از نظر جایگاه و اعتبار از شرایط ویژه برخودار است. حال سوال پیش می آید، اطلاع از اینکه سیم کارت 0912 متعلق به تهران است یا شهرستان یک نکته مهم محسوب میشود ؟ در پاسخ به این سوال باید ذکر شود درست است که سیم کارت 0912 با ارزش و قیمت بالایی برخوردار است اما در بین سیم کارت های 0912 نیز رده بندی هایی وجود دارد که این رده بندی بر اساس رند بودن یا نبودن، کد های 0912، سیم کارت 0912 تهران و شهرستان و موارد دیگر محاسبه می شود. بدین ترتیب میتوان گفت تشخیص کد سیم کارت 0912 تهران از شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که سیم کارت های 0912 شهرستان قیمت پایین تری نسبت به شماره های مشابه خود دارند و ممکن است افرادی که از این نوع سیم کارت برای کسب و کار خود استفاده می کنند چالش های زیادی داشته باشند.

 

برای سرمایه گذاری، 0912 تهران بخرم یا شهرستان ؟

اگر قصد خرید و فروش و سرمایه گذاری روی سیم کارت 0912 را دارید پیش از اقدام برای خرید سیم کارت، به شهری که سکونت دارید توجه کنید. برای مثال اگر ساکن تهران هستید پیشنهاد می کنیم سیم کارت 0912 تهران بخرید و اگر در استان هایی مانند سمنان، قزوین، قم و دیگر استان ها هستید برای خرید سیم کارت 0912 شهرستان اقدام کنید لذا به طور میانگین خرید و فروش سیم کارت های 0912 شهرستان در تهران بازخورد بالایی ندارند و همچنین سیم کارت های 0912 تهران در شهرستان ها کمتر خرید و فروش میشود.

 

جمع بندی

در طول این مقاله به معرفی مناسب ترین سیم کارت 0912 برای سرمایه گذاری، انواع سیم کارت 0912 و همچنین تشخیص کد سیم کارت 0912 تهران از شهرستان پرداختیم. بنابرین اگر شماهم یکی از مالکین سیم کارت 0912 هستید و قصد اطلاع از اینکه سیم کارتتان برای تهران است یا شهرستان را دارید میتوانید با توجه به جدول بالا برای تشخیص سیم کارت خود اقدام کنید.

 

 

مقایسه سیم کارت زمردی و فیروزه ای همراه اول

همانطور که میدانید همراه اول به عنوان اولین اپراتور رایج کشور بیش از سه دهه است که در حوزه سیم کارت فعالیت دارد. این اپراتور که از اوایل دهه هفتاد شروع به فعالیت کاری خود کرد، امروزه توانسته سیم کارت های زیادی را برای افراد ارائه کند. لازم به ذکر است که سیم کارت زمردی و سیم کارت فیروزه ای از جمله سیم کارت های پرکاربردی است که همراه اول برای مشترکین ارائه کرده است. ممکن است در نگاه اول فکر کنید که این دو نوع سیم کارت هیچ تفاوتی با یک دیگر ندارند. اما اگر بخواهیم واضح بگوییم این دو نوع سیم کارت تفاوت های بسیاری دارند. برای مثال تعرفه مکالمات، هزینه های اینترنت و حتی هدایای این دو نوع سیم کارت با یک دیگر متفاوت است. بدین ترتیب ما با ارائه این مطلب قصد داریم تا به معرفی تمام تفاوت های بین سیم کارت زمردی و سیم کارت فیروزه ای بپردازیم. همراه اول اولین اپراتور تلفن همراه در کشور، با هدف ارائه بهترین خدمات ارتباطی به مشترکین خود، سیم کارت های متنوعی عرضه می نماید. سیم کارت ها قیمت های متفاوتی داشته و مشترکان متناسب با بودجه خود می توانند سیم کارت دلخواه خود را انتخاب و خریداری نمایند.

علاوه بر قیمت سیم کارت های ارائه شده توسط همراه اول در امکانات، پیش شماره و بسته های هدیه نیز با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال بسته های هدیه برای سیم کارت فیروزه در مقایسه با سیم کارت زمردی شامل حجم بیشتری از اینترنت رایگان، دقایق بیشتری مکالمه رایگان و تعداد بیشتری پیامک رایگان است که در انواع اعتباری و دائمی سیم کارت فیروزه ای همچنین درجه یک، دو و سه بودن سیم کارت نیز متفاوت است.

در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه سیم کارت زمردی و سیم کارت فیروزه ای همراه اول بپردازیم.

سیم کارت زمردی

یکی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین سیم کارت های همراه اول، سیم کارت زمردی می باشد. این سیم کارت در دو نوع اعتباری و دائمی عرضه می شود.

·        سیم کارت اعتباری زمردی

-         پیش شماره 0993

-         6 گیگابایت اینترنت رایگان 6 ماهه (هر ماه 1 گیگابایت)

-         60 دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه 3 ماهه

-         60 پیامک رایگان درون شبکه 1 ماهه

·        سیم کارت دائمی زمردی

-         پیش شماره های: 0991، 0918، 0917، 0916، 0915، 0914، 0913، 0911 و 0910

-         30 گیگابایت اینترنت رایگان 1 ماهه

-         50 درصد تخفیف مکالمه درون شبکه 6 ماهه

-         100 پیامک درون شبکه 6 ماهه

تفاوت سیم کارت فیروزه ای و سیم کارت زمردی

دو سیم کارت فیروزه ای و زمردی از لحاظ قیمت و امکانات با هم تفاوت دارند. مشترکان می توانند بسته به نیاز و بودجه خود سیم کارت مورد نظر را انتخاب نمایند.

·        پیش شماره

پیش شماره های ارائه شده این دو سیم کارت با یکدیگر متفاوت است ولی هر دو از تنوع خوبی برخوردارند.

پیش شماره های سیم کارت فیروزه ای: 0911، 0913، 0915، 0916، 0918، 0919، 0990، 0992، 0993 و 0996

-         پیش شماره های سیم کارت زمردی: 0991، 0918، 0917، 0916، 0915، 0914، 0913، 0911 و 0910

·        قیمت

دو سیم کارت زمردی و فیروزه ای تفاوت چشمگیری در قیمت دارند. سیم کارت زمردی با مبلغ کمتری قابل خریداری می باشد و مشترکانی که به دنبال امکانات بیشتر هستند می توانند سیم کارت فیروزه ای را با قیمت بالاتر تهیه نمایند.

·        بسته های هدیه

به ازای خرید هر یک از این دو سیم کارت همراه اول هدایایی به خریداران ارائه می نماید.

این هدایا در قالب بسته های اینترنت، مکالمه و پیامک می باشد که در سیم کارت های مختلف، متفاوتند.

-         اینترنت

بسته اینترنت سیم کارت اعتباری زمردی: 6 گیگابایت اینترنت 6 ماهه (هر ماه 1 گیگابایت از این هدیه قابل استفاده است)

بسته اینترنت سیم کارت دائمی زمردی: 30 گیگابایت اینترنت 1 ماهه

***

بسته اینترنت سیم کارت اعتباری فیروزه ای درجه یک: 30 گیگابایت اینترنت 1 ماهه

بسته اینترنت سیم کارت اعتباری فیروزه ای درجه دو: 10 گیگابایت اینترنت 5 ماهه

بسته اینترنت سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه یک: 180 گیگابایت اینترنت 6 ماهه

بسته اینترنت سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه دو: 90 گیگابایت اینترنت 3 ماهه

بسته اینترنت سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه سه: 60 گیگابایت اینترنت 2 ماهه

-         مکالمه

بسته مکالمه سیم کارت اعتباری زمردی: 60 دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه 3 ماهه

بسته مکالمه سیم کارت دائمی زمردی: 50 درصد تخفیف مکالمه درون شبکه 6 ماهه

***

بسته مکالمه سیم کارت اعتباری فیروزه ای درجه یک: 1800 دقیقه مکالمه درون شبکه رایگان یک ماهه

بسته مکالمه سیم کارت اعتباری فیروزه ای درجه دو: 100 دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه 7 روزه

-         پیامک

بسته پیامک سیم کارت اعتباری زمردی: 60 پیامک رایگان درون شبکه 1 ماهه

بسته پیامک سیم کارت دائمی زمردی: 100 پیامک رایگان درون شبکه 6 ماهه

***

بسته پیامک سیم کارت اعتباری فیروزه ای درجه یک: 3000 پیامک رایگان درون شبکه 1 ماهه

بسته پیامک سیم کارت اعتباری فیروزه ای درجه دو: 500 پیامک رایگان درون شبکه 1 ماهه

بسته پیامک سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه یک: 3000 پیامک رایگان ماهانه درون شبکه 6 ماهه

بسته پیامک سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه دو: 3000 پیامک رایگان ماهانه درون شبکه 3 ماهه

بسته پیامک سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه سه: 3000 پیامک رایگان درون شبکه 2 ماهه

سیم کارت فیروزه ای و سیم کارت زمردی که هر دو از محبوب ترین سیم کارت های همراه اول هستند در دو نوع اعتباری و دائمی عرضه می شوند. سیم کارت زمردی ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد. سیم کارت فیروزه ای به دلیل داشتن امکانات بیشتر قیمت بالاتری نیز دارد. بسته های هدیه که به ازای خرید هر یک از این دو سیم کارت ارائه می شود نیز متفاوت است. بسته های هدیه شامل اینترنت، مکالمه و پیامک هستند که در انواع اعتباری و دائمی نیز متفاوت است

ایرانسل، رتبه برتر اینترنت همراه

در دنیای گسترده ارتباطات اینترنتی و یا آنلاین، سرعت اینترنت مسئله مهمی است. چرا که اینترنت بخشی از زندگی افراد شده است. همچنین اینترنت کاربرد هایی مانند سرگرمی، کسب و کار غیر حضوری و ارتباطات تصویری صوتی و پیامکی را برای کاربران خود ارائه کرده است. به همین دلیل اپراتور های تلفن همراه به قصد مشتری مداری و پیشرفت در خدمات رسانی اینترنت همراه را برای مشترکین خود ارائه کرده اند. حال افراد برای استفاده بهینه از اینترنت نیاز به سرعت بالای اینترنت دارند. به همین دلیل اپراتور ها به صورت تمام وقت در تلاشند تا سرعت اینترنت را افزایش دهند تا مشترکین را از خود راضی نگه دارند. حال ایرانسل به عنوان اولین اپراتور دیجیتال کشور با تلاش های متخصصین توانسته به قدری سرعت اینترنت خود را افزایش دهد که امروزه برترین رتبه سرعت اینترنت را از آن خود کند.

آمارهای منتشر شده توسط نت سنج پلاس در نیمه اول تیر ماه 1403 نتایج متفاوتی نسبت به آمار گزارش شده رگولاتوری در نیمه اول خرداد 1403 داشته و افزایش سرعت ایرانسل نسبت به همراه اول را نشان می دهد در حالی که سابقا همراه اول در مقایسه با ایرانسل رتبه بالاتری در سرعت اینترنت همراه کشور داشت.
طبق آمار ارائه شده توسط نت سنج پلاس در نیمه اول تیر ماه 1403 اپراتور ایرانسل با 1008 سایت 5G به کاربران خود که از اینترنت همراه سیم کارت ایرانسل استفاده می نمایند، خدمات آخرین نسل اینترنت همراه را ارئه می نماید و همراه اول خدمات اینترنت همراه را با 989 سایت 5G برای مشترکان خود فراهم می نماید.
نت سنج پلاس که سامانه رسمی رگولاتوری می باشد، بر اساس تجربه کاربران در استفاده از اینترنت همراه، بهره مندی از سرعت اینترنت بالاتر برای مشترکان ایرانسلی را در برابر مشترکانی که از اینترنت همراه سیم کارت همراه اول استفاده می نماید ثبت کرده است.
سرعت اینترنت ایرانسل برای کاربران خود در در بازه زمانی نیمه اول خرداد 1403 تا نیمه اول تیر ماه 1403، 13 مگابیت بر ثانیه و سرعت اینترنت برای مشترکان همراه اول 12.9 مگابیت بر ثانیه بوده است.
آمار قبلی منتشر شده توسط رگولاتوری از سامانه نت سنج پلاس در نیمه اول خرداد ماه سال 1403 سرعت اینترنت همراه اول را 13.84 مگابیت بر ثانیه و سرعت اینترنت ایرانسل را 12.64 مگابیت بر ثانیه نشان می دهد. طبق این گزارش ایرانسل با رشد 0.36 مگابیتی و ارائه سرعت 13 مگابیت بر ثانیه به رتبه بالاتری در سرعت اینترنت همراه کشور صعود کرده است و همراه اول با کاهش 0.94 مگابیتی در جایگاه پایین تری نبست به دیگر اپراتور قرار دارد.
مشترکانی که از اینترنت همراه سیم کارت ایرانسل استفاده می نمایند در مقایسه با آذر ماه سال گذشته (1402) و پیش از تغییر تعرفه اینترنت، 18.72 درصد رشد سرعت اینترنت و مشترکانی که از اینترنت همراه سیم کارت همراه اول استفاده می کنند 12.96 درصد افزایش سرعت اینترنت را تجربه کرده اند
بر اساس آمارها و گزارش های ارائه شده توسط رگولاتوری اختلاف درصد رشد برای این دو اپراتور تلفن همراه در نیمه اول تیر ماه 1403 نسبت به نیمه اول خرداد ماه 1403 در مقایسه با آذر ماه 1402 کاهش 8.34 درصدی برای اینترنت همراه اول و افزایش 3.32 درصدی برای ایرانسل و ارائه سرعت اینترنت بالاتر این اپراتور به کاربران خود در این بازه زمانی را نشان می دهد.
  ایرانسل در 10 تیرماه امسال همزمان با نخستین روز نمایشگاه الکامپ 1402 و در بازه زمانی گزارش ارائه شده توسط رگولاتوری، در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تست سرعتی بر بستر شبکه بالاتر از  5Gو 5.5G ارائه داد و با رساندن رکورد سرعت دانلود در کشور به بالاتر از 8 گیگابیت بر ثانیه، توانست رکورد دار سرعت اینترنت در کشور باقی بماند.

همزمان با تغییر تعرفه اینترنت در سال گذشته، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد اپراتورها به افزایش 30 درصدی سرعت اینترنت متعهد شده اند و طبق آمار ارائه شده توسط سامانه رسمی نت سنج پلاس سرعت اینترنت در نیمه اول خرداد ماه 1403 همراه اول 21.3 درصد و ایرانسل 15.4 درصد در مقایسه با نیمه دوم آذر ماه سال گذشته افزایش داشته است. این در حالی است که در نیمه اول تیر ماه 1403 اینترنت همراه سیم کارت ایرانسل با سرعت 13 مگابیت بر ثانیه از اینترنت همراه سیم کارت همراه اول با سرعت 12.9 مگابیت بر ثانیه پیشی گرفته است.
سامانه نت سنج پلاس با هدف شفافیت در ارائه خدمات اپراتورهای تلفن همراه و توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دولت دوازدهم ارائه شد و در دولت سیزدهم نیز شاخص های عملکردی اپرتورها در این سامانه در دسترس قرار گرفت که طبق آمار این سامانه هر دو اپراتور تلفن همراه در ارائه اینترنت همراه با سرعت بالاتر به کاربران خود عملکرد موفقیت آمیز داشته اند.