نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

ایرانسل، محبوب‌ترین اپراتور از دید کاربران

ایرانسل همواره گام‌های مؤثری در جهت رضایتمندی مشتریان برداشته است، لوح زرین رضایتمندی مشتری به محمدعلی مقدم، معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل که به جانشینی دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل در مراسم حاضر شده بود، تقدیم گشت. طی این مراسم تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان به اپراتور ایرانسل اهدا شد. ایرانسل در شش سال گذشته به واسطه رضایتمندی بیش از 90 درصد مخاطبان خود، این تندیس طلایی را از آن خود کرده است.

 

اپراتورهای سراسری مانند ایرانسل، همراه اول و رایتل همواره در تلاش برای کسب رضایت هر چه بیشتر کاربران بوده و در این مورد با هم به رقابت می‌پردازند. تلاش ذکر شده شامل ارائه خدمات، انواع تخفیف‌ها، پیشنهادات ویژه و ... می‌باشد. به طور مثال، برای مناسبت‌های مهم، این اپراتورها طرح‌های جذاب و کاربردی را به کاربران عرضه کرده و جوایز نفیسی را برای شرکت کنندگان این طرح‌ها در نظر می‌گیرند.

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ اپراتور ایرانسل طی روزهای 25 و 26 آذرماه موفق شد با کسب رضایت بیش از 90 درصد کاربران "تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان" و همچنین "لوح زرین رضایتمندی مشتری" را از آن خود کند. لازم به ذکر است که ایرانسل تنها اپراتور تلفن همراهی است که موفق به دریافت این لوح زرین شده است.

 

وزارت صمت که کوتاه شده سه عبارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد از ادغام دو وزارتخانه صنایع و معدن و بازرگانی تشکیل شده است. این وزارتخانه هر سال اقدام به برگزاری مراسم "روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان" کرده و فعالیت شرکت‌های مختلف را در زمینه‌ی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ارزیابی می‌کند. سال گذشته نوزدهمین دوره این مراسم به دلیل پاندمی ویروس کرونا به تاخیر افتاد و امسال در تاریخ 25 آذر، روز سه شنبه برگزار گردید. طی این مراسم تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان به اپراتور ایرانسل اهدا شد. ایرانسل در شش سال گذشته به واسطه رضایتمندی بیش از 90 درصد مخاطبان خود، این تندیس طلایی را از آن خود کرده است.


به نقل از مدیرعامل شرکت ایرانسل در مراسم اهدای تندیس طلایی، درحالیکه روند طبیعی رشد مصرف اینترنت همراه در کشور 35 درصد می‌باشد، این روند در شبکه ایرانسل به 85 درصد افزایش یافته است. به همین جهت، اقداماتی مبنی بر افزایش ظرفیت شبکه، توسعه تجهیزات، ثبت سفارش و ... صورت گرفت. از سایر این اقدامات می‌توان به احداث جاده برای نصب سایت نسل چهار در مناطق کوهستانی نیز اشاره کرد. بنابراین هم اکنون بسیاری از روستاها تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار گرفته‌اند.


معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل، محمدعلی مقدم، در روز مراسم اظهار داشت که با توجه به شرایط پیش آمده در کشور و انجام شدن بسیاری از کارها به صورت دورکاری، بخش ارتباط با مشتریان ایرانسل سخت‌ترین روزهای کاری خود را سپری کرده و تلاش می‌کند تا مانند سابق، کیفیت پاسخگویی به نیاز مشترکان حفظ کرده و رضایت ایشان را به دست آورد.

 

تنها یک روز پس از اهدای تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، این اپراتور محبوب لوح زرین رضایتمندی مشتری را نیز از آن خود نمود. روز چهارشنبه، 26 آذر سال 99 دهمین دوره همایش سراسری "رضایتمندی مشتری با رویکرد جهش تولید" در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن تهران برگزار شد. در این مراسم با اشاره به این که ایرانسل همواره گام‌های مؤثری در جهت رضایتمندی مشتریان برداشته است، لوح زرین رضایتمندی مشتری به محمدعلی مقدم، معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل که به جانشینی دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل در مراسم حاضر شده بود، تقدیم گشت.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

کمانچه

کمانچه


کمانچه را می‌توان یکی از سازهای اصیل موسیقی و مهم‌ترین آن‌ها بعد از سه تار دانست، که نه تنها در موسیقی دستگاهی، بلکه در موسیقی مقامی نیز کاربرد فراوانی دارد

این ساز، پایه‌ای به شکل میله‌ی فلزی داشته و جنس چوب به کار رفته در آن عمدتا از درختان توت و افراست.

طول کمانچه از پایه فلزی تا صراحی (قسمت فوقانی سرپنجه) حدود 75 سانتی‌متر می‌باشد..

کمانچه، سازی زهی-آرشه ای و از سازهای ملی ایران است. این ساز وسعت صدایی گسترده (بیش از 4) دارد، ولی در عین حال ظرافت خاصی نیز در آن شنیده می‌شود.

بسیاری ساز کمانچه را تکامل یافته‌ی "رباب" می‌دانند. نوعی از این ساز در میان قوم لر رایج است که پشت آن باز بوده و "تال" خوانده می‌شود.

کمانچه را در حالت نشسته، به طوری که نوازنده آن را به حالت عمودی و در دست چپ گرفته و انگشتان دستش در طول دسته حرکت کرده، و آرشه را با دست راست به صورت افقی و در حرکات رفت و برگشت بر سیم‌ها می‌کشد، می‌نوازند

در این مقاله نگاهی انداختیم به ساختار و خاستگاه این ساز اصیل موسیقی ایران .

 

اجزای کمانچه

 

کاسه طنینی:

این کاسه تقریبا کره‌ای شکل و توخالی‌ست. سطح بالایی آن باز و روی آن پوشیده از پوست بوده و رویش خرک را نصب می‌کنند.

 

پوست:

قسمت دهانه از پوست نازک آهو، بز و یا بره است.

 

دسته:

دسته ساز لوله‌ای مانند و از جنس چوب است که طول آن 25 و قطر آن 3 سانتی‌متر می‌باشد.

 

خرک:

خرک از جنس چوب یا استخوان به طول 4 و ارتفاع 2 سانتی‌متر است. خرک توسط دو پایه‌ی کوچک روی پوست کاسه قرار می‌گیرد.

 

سرپنجه:

سرپنجه در ابتدای طول دسته قرار داشته و چوبی است. سطح روی آن توخالی بوده و چهار گوشی به صورت دو به دو، و در بالای آن تاج (یا تنگ جلی) گرفته است.

 

گوشی‌ها :

کمانچه چهار گوشی به تعداد سیم‌های ساز، و به شکل میخ سرپهن از جنس چوب دارد، که در طرفین سر پنجه‌اند. قسمت پهن گوشی برای کوک کردن به چپ و راست میچرخد.

 

شیطانک:

چوب باریک و کم ارتفاعی است که به اندازه‌‌ی عرض دسته بوده و بین سرپنجه و دسته قرار می‌گیرد. سیم‌ها از روی شیارهای کم عمق آن عبور می‌کنند و به گوشی‌ها وصل می‌شوند.

 

سیم گیر:

قطعه‌ای کوچک از جنس چوب یا فلز، که در انتهای بدنه کاسه نصب می‌شود و یک سیم به آن بسته می‌شود.

 

پایه:

میله‌ای باریک، فلزی و متحرک به طول 10 سانتی‌متر، که هنگام نوازندگی یک سر آن با پیچ به انتهای کاسه بسته می‌شود و سر دیگر آن روی پا یا زمین قرار می‌گیرد.

 

تعداد و جنس سیم‌ها:

کمانچه دارای 4 سیم با ضخامت‌های مختلف است.

 

وسعت:

وسعت معمول صدای کمانچه نزدیک به 3 اکتاو است، ولی به علت وجود کوک‌های متفاوت، تمامی فواصل موسیقی (پرده، نیم پرده و ربع پرده) در این ساز قابل اجراست.

 

نوازندگان شاخص:

از شاخص‌ترین نوازندگان کمانچه میتوان از حسین خان اسماعیل زاده، علی اصغر بهاری، مجتبی میرزاده، کیهان کلهر و اردشیر کامکار نام برد.


Infliction، ترسناک‌ترین بازی سال

 در ادامه معرفی بازی‌های ترسناک بذارید از یه بازی که نیمه دوم همین امسال ریلیز شده و به عنوان یکی از ترسناکترین بازی های سال شناخته شده، براتون بگیم. فراموش نکنید اگر در سال ۲۰۲۰ و با وجود تمام اتفاقات ترسناکش بازی ای بیاد و بتونه لقب ترسناکترین رو به خودش اختصاص بده ، حتماً !!! چیز خوفناکی باید باشه ! همونطور که گفتیم، Death Stranding نقاط مشترک زیادی با P.T. داشت، ولی حالا یه بازی جدید ساخته شده که باید گفت فقط شبیه نیست و در واقع داستانش عیناً و کاملا از P.T. الهام گرفته شده. امکان نداره بازی ترسناک Infliction (تحمیل) رو بازی کنید و از همون شروع بازی ، از قسمت منوی بازی حتی یاد P.T. و اتفاقات اون نیوفتید. همین کافیه که از لحظه ای که دسته ی کنسول رو دستتون میگیرید ، یک چراغ رو حداقل روشن بگذارید و روی صندلیتون میخکوب شید.


بلاگ  قبلی‌مون هم در مورد یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های این دهه ینی P.T نوشته بودیم.این بازی از ساخته‌های آقای کوجیما ست و از سری بازی‌های سایلنت هیل، ساخته شرکت کونامی بوده که اولین بار به صورت یه دموی 30 دقیقه‌ای در سال 2014 معرفی شد. بعد از معرفی این بازی، کوجیما به خاطر مسائلی که الان نمی خواهیم بهشون اشاره کنیم، از کمپانی کونامی جدا شد و تشکیلات خودش رو راه اندازی کرد تا در سال 2019 یک بازی شاهکار دیگه رو به اسم Death Stranding روانه بازار کرد که البته نقاط مشترک زیادی با P.T. داشت. شاید اولین و واضح ترین و بارزترین نشانه اش حضور نورمن ریدوس به عنوان نقش اول داستان در هر دو بازی باشه. بگذریم ! قرار نیست بیشتر ازین از P.T  صحبت کنیم. اگه دلتون می خواهد ترس این بازی رو، نه از پشت صفحه کامپیوتر، که مستقیم و با پوست و استخوان خودتون تجربه کنین، حتما اتاق فرار DEAD END رو که بازسازی عینی این بازی کامپیوتریه رو تجربه کنید و پشت بندش اتاق فرار My Name Is Sidney  رو هم از دست ندید که میتونه برای شما و دوستانتون مکمل خوبی باشه!


این بازی که به صورت اول شخص طراحی شده، طی دو نسخه عرضه شده؛ نسخه اولیه توسط استودیوی مستقل استرالیایی Caustic Reality سال 2018 به بازار اومد. این استودیو خودش هم داستان باحالی داره! کل کارای طراحی بازی و نویسندگی داستان و کلا همه چی به عهده مالک کمپانی، آقای Clinton McCleary انجام میشه!! یه چیزی شبیه اونچه در مجموعه ی اتاق فرارهای اسکیپ کیوب اتفاق می افته و با حداقل نفرات حداکثر خروجی گرفته می شه. بگذریم، خلاصه که اولین نسخه بازی که پابلیش میشه برای pc عرضه میشه و حسابی هم جایزه می بره. اما نسخه ای که جدیدا منتشر شده و اسمش Infliction: Extended Cut و شاید به روزرسانی شده‌ی همونه... روی تمامی کنسولها قابل بازیه و همینه که باعث می شه خیلی زود بین گیمرها تا این اندازه مطرح بشه!


بریم سراغ داستان بازی! همه این شناخت رو داریم که بازی‌ها و فیلم‌های ترسناک باعث می شوند شما به عنوان بیننده یا شرکت کننده یا بازی کننده، بترسید، درسته؟ ولی چیزی در مورد احساس دلهره چی ؟ میدونید؟ بین احساس ترس و دلهره مرز پر رنگ ! اما باریکیه. کارگردان‌های معروفی مثل هیچکاک بیشتر روی دلهره مانور میدن... این حس دلهره‌ست که نهایتاً توی قلب و روحتون نفوذ میکنه و شاید باید گفت از احساس ترس عمیق‌تر و شدیدتره. مثال واضح ترش ، شما توی فیلم های ترسناک تا نمیدونید با چی طرفید، دلهره دارید و از زمانی که اون موجود خبیث و ترسناک رو میبینید و یا باهاش آشنا می شید، دلهره ی شما تبدیل به ترس می شه. و باید گفت بهترین جنبه بازی Infliction هم همینه که ترس و دلهره رو همگام با هم پیش میبره و حسابی ضربان قلبتون رو بالا پایین می کنه !


اولش اینجوری شروع می شه که شما داخل ماشین هستید و وارد گاراژ یک خونه میشید و بازی به همین سادگی شروع میشه! ماها معمولا انتظار داریم که بازی‌های ترسناک یک موسیقی مرموز داشته باشن، ولی اینفلیکشن شما رو توی یه سکوت مطلق غرق میکنه، یه سکوت دلهره‌آور، تنها با صدای تیک تاک یک ساعت! یا هر چیز پیشبینی نشده ی دیگه ای. پس یادتون باشه حتما با هدفون بازی رو تجربه کنید . شما باید توی این خونه بزرگ بگردین و سرنخ‌ها رو جمع کنید. می پرسید چه سرنخ هایی؟ خب، اولش داستان گنگه و شما نمیدونید چه خبره، ولی هرچی در بازی پیش میرید توجهتون بیشتر به عکسهای روی دیوار که یک خانواده خوشحال و خوشبخت رو نشون میده جلب میشه و نهایتا از بین همین خاطرات شیرین گناهان گذشته‌تون رو کشف، و راهی به سمت رستگاری پیدا می‌کنید. اوه، راستی یک روح خبیث هم توی خونه همراهتونه و بعضی وقتا یهو توی صورتتون سبز میشه! تنها راه نجات‌تون توی این مواقع اینه که زیر تخت، توی کمد، یا هرجایی که دم دستتونه قایم بشید تا روح گوگولیمون تشریفشون رو ببرن.


بازی معما محوره و سرنخ‌ها و وسایلی که به مرور پیدا میکنید توی حل معماها کمکتون میکنن. در طول بازی شما با حل معماها، گوش دادن به صداها، و مدارک و شواهدی که پیدا میکنید کم کم متوجه می شوید که چی شده که سر از این خونه درآوردید و ما هم قرار نیست بیشتر از این بازی رو براتون اسپویل کنیم. پس در اولین فرصت ، یک شبی که فرداش کاری ندارید ( شاید همین دوران قرنطینه بهترین زمان باشه ) ، حداقل ۳ ساعتتون رو خالی کنید ، یک ذره خوراکی های شیرین رو کنارتون داشته باشید ، اگر جراتش رو دارید چراغها رو خاموش کنید ، هدفون رو لحاظ کنید و در آخر دکمه ی استارت رو فشار بدید ! شب خوبی رو براتون آرزو می کنیم ! یوهاها : )))



اپل حفظ امنیت اطلاعات کاربران را متحول می‌کند

اپل با ارسال اعلامیه‌ای به برنامه سازان خود، آن‌ها را مستلزم به فراهم نمودن این اطلاعات دقیق کرده و با ارسال پرسشنامه‌ای به آنان، جویای اطلاعاتی مبنی بر جمع آوری دیتا توسط اپلیکیشن‌ها شده است. کسانی که این پرسشنامه‌ها را کامل نکرده‌اند، اجازه انتشار آپدیت جدید برای برنامه خود را نخواهند داشت. اپلیکیشن‌هایی که از قبل در اپ استور موجود بوده‌اند نیز، هنگام انتشار آپدیت‌های جدید، باید قید کنند که چه اطلاعاتی از کاربر گرفته شده و در کجا استفاده می‌شود. اپل حتی این برچسب امنیتی را حتی به برنامه‌های پیش فرض خود مانند دوربین و iMessage که در اپ استور موجود نمی‌باشند اضافه کرده است.

 

جمع آوری اطلاعات (دیتا) گوشی‌های موبایل توسط اپلیکیشن‌های دانلود و یا خریداری شده امری رایج محسوب می‌شود. این اپلیکیشن‌ها برای داشتن عملکرد لازم، گاهی نیازمند دسترسی به میکروفون، دوربین، لیست مخاطبان، گالری عکس و ... می‌باشند. اینکه اپلیکیشن به چه اطلاعاتی در تلفن همراه دسترسی خواهد داشت، قبل از دانلود و یا نصب اپلیکیشن برای کاربر نمایش داده می‌شود. اما این اطلاعات چقدر دقیق هستند، و تا چه میزان کاربر را درباره میزان دسترسی اپلیکیشن‌ها مطلع می‌سازند؟


به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ شرکت اپل در راستای بهبود حریم شخصی کاربران خود، خبر از انتشار قابلیت جدیدی در اپلیکیشن‌های اپ استور می‌دهد. این قابلیت که به نام برچسب مواد غذایی شناخته می‌شود (به انگلیسی: Nutrition Labels)، برچسبی است که در اپ استور و مانند دیدگاه‌ها در کنار اطلاعات هر اپلیکیشن، قرار می‌گیرد.

 

در این برچسب هرگونه دسترسی اپلیکیشن به هر اطلاعاتی از گوشی موبایل به طور جامع و کامل قید شده است. دلیل نام گذاری این قابلیت نیز همین مسئله می‌باشد؛ چرا که در برچسب‌های روی بسته‌های مواد غذایی، تمام مواد غذایی بکار رفته مانند پروتئین، کربوهیدرات و ... به طور کامل درج می‌شود. اپل با این تشبیه، می‌کوشد تا ارزش و احترامی که برای حریم شخصی کاربران خود قائل است را نشان داده و مثل همیشه در جلب رضایت آن‌ها پیشرو باشد.

 

برای اطلاع از این برچسب و مواردی که در آن ذکر شده است، می‌توانید به وب‌سایت رسمی اپل مراجعه کنید. استفاده از این قابلیت، مزایای بسیاری برای کاربران گوشی‌های آیفون دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حفاظت از حریم شخصی و داشتن ملاکی برای تشخیص برنامه‌های امن و ناامن اشاره نمود. علاوه بر آن، این طرح مزایایی برای برنامه سازان و شرکت‌ها نیز دارد که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم.

 

برچسب مواد غذایی اپلیکیشن‌های اپل چه مزایایی برای برنامه سازان دارد؟

بسیاری از کسانی که برنامه‌های گوشی موبایل می‌سازند، نیاز به دسترسی به اطلاعات محدودی از تلفن همراه کاربران، آن هم به جهت عملکرد درست اپلیکیشن دارند. اما برنامه سازانی نیز وجود دارند که اپلیکیشن‌ها را طوری تنظیم می‌کنند که به دسترسی به اطلاعات وسیعی از کاربران احتیاج داشته باشند. این برنامه سازان همان افرادی هستند که بیشتر از سایرین از این قابلیت جدید اپل شکایت داشته و با آن مخالفت می‌کنند. با گذشت زمان، کاربران دیگر تمایلی به استفاده از اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت اپل استفاده نمی‌کنند را نداشته و ترجیح می‌دهند از برنامه‌هایی استفاده کنند که احترام بیشتری برای حریم خصوصی آنان قائل هستند. بنابراین استفاده از این قابلیت اپل، به برنامه سازان کمک می‌کند تا این ارزش و احترام را به مخاطبین خود ثابت کرده و محبوبیت اپلیکیشن‌های خود را افزایش دهند.

 

قابلیت جدید اپلیکیشن‌های اپ استور، چطور به دارندگان بیزینس کمک می‌کند؟

دارندگان بیزنس‌ها و کسب و کارهای شخصی نیز از این برچسب ایمنی اپلیکیشن‌ها می‌توانند در جهت محافظت از اطلاعات شرکت استفاده کنند. بدین صورت که، اطلاعات درج شده بر روی برچسب ایمنی، کامپیوتر، لپ تاپ و هر دستگاه دیگری را که اطلاعات شرکت را در خود ذخیره کرده‌اند، از دسترس و حمله هکرها محافظت می‌کند.

 

موافقان و مخالفان طرح جدید برچسب مواد غذایی اپل

کمپانی‌ها‌ و بیزینس‌هایی که از اطلاعات کاربران به عنوان یک منبع درآمد استفاده نمی‌کنند، از این قابلیت بسیار استقبال کرده و از آن در جهت بهبود کیفیت خدمات و همچنین رضایت مخاطبان خود بهره می‎‌برند. به عنوان مثال، موسسه موزیلا، که یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین مرورگرها در دنیا می‌باشد، در سال 2019 به اپل پیشنهاد کرد که با ریست کردن خودکار و مداوم IDFA کاربران در گوشی‌های آیفون، از حریم شخصی کاربران محافظت شود. IDFA که سرواژه عبارت Identifier for Advertisers می‌باشد، قابلیتی است که با آن تمامی فعالیت‌های کاربران رصد شده و براساس آن، مخاطبان هدف هر تبلیغ مشخص می‌شود. بدین صورت تبلیغی که متناسب با علایق هر کاربر می‌باشد، برای او ظاهر می‌شود. در اوایل سال 2020، اپل حتی از این پیشنهاد موزیلا فراتر رفته و به کاربران خود اعلام کرد که قصد دارد تا با غیرفعال کردن IDFA، از حریم شخصی میلیون‌ها کاربر در فضای مجازی محافظت کند. در همین راستا، موزیلا اکنون کمپینی راه اندازی کرده است تا با جمع آوری امضای کاربران، حمایت خود را از این طرح اپل نشان دهد.

 

طرح برچسب امنیتی، راهی است برای اپل که خود را بار دیگر به عنوان مدافع حریم شخصی کاربران معرفی کند. اما این طرح، باعث به وجود آمدن درگیری‌هایی بین شرکت اپل و سایر شرکت‌های بزرگ دیگر گردیده است. به عنوان مثال، فیسبوک که یکی از منابع درآمدزایی اصلی آن تبلیغات می‌باشد، از IDFA برای دنبال کردن فعالیت‌های کاربران استفاده کرده و این اطلاعات را با تبلیغ مورد نظر مطابقت می‌دهد. در نتیجه کاربر تبلیغی را بر اساس علایق خود مشاهده کرده و اقدام به خرید محصول و یا خدمات می‌کند. در پی مطرح کردن قابلیت برچسب مواد غذایی توسط اپل، فیسبوک اعلام کرده است که شرکای تبلیغاتی او با این طرح جدید به شدت با مشکل مواجه می‌شوند. هر چند که با این اعلامیه‌ی فیسبوک، اپل از موضع خود کوتاه نیامده و به تبلیغ این طرح ادامه داده است، اما اجرایی شدن آن را به وضوح به تعویق انداخته است.

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

جریمه 10 میلیون یورویی اپل در ایتالیا

نهاد نظارت بر رقابت ایتالیا از عدم پوشش گارانتی در گوشی‌هایی که با آب آسیب دیده‌اند، با اینکه ادعا می­شود این گوشی ها ضد آب هستند، انتقاد کرد. گوشی‌های اپل با حسگرهای تشخیص نفوذ آب ساخته شده، و طبق دستور قوانین گارانتی در صورتی که این حسگر نفوذ آب را ثبت کند، گارانتی تعویض و تعمیر باطل می‌شود.

 

در گذشته نیز AGCM به دلیل اطلاع رسانی نادرست شرکت اپل در رابطه با موضوع Battery Gate که در یکی از به روز رسانی‌ها، در مورد عملکرد باطری و گوشی به مشتریان اطلاعات درستی ارائه نشده بود، این شرکت را 10 میلیون دلار جریمه کرد. علاوه بر اپل، در گذشته سامسونگ نیز به دلایلی توسط این نهاد جریمه شده بود.

 

نهاد نظارت بر رقابت در ایتالیا (AGCM) یک سازمان غیردولتی (NGO) است که در اکتبر سال 1990 تاسیس شد. این نهاد که رسمیت و قدرت اجرایی قوانین رقابتی را داشته و وظیفه حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان در ایتالیا و اروپا را بر عهده دارد، به صورت دوره‌ای گزارش‌های خود را به رهبر هیات وزرای ایتالیا ارائه می‌دهد. AGCM از سال 2018 تحت رهبری Roberto Rustichelli بوده است.

 

به گفته خبرگزاری رویترز AGCM اپل را به دلیل اطلاع رسانی نادرست 10 میلیون یورو (نزدیک به 12 میلیون دلار) جریمه کرد. این جریمه در مورد آیفون‌هایی است که از سال 2017 تا کنون ارائه شده‌اند و اپل ادعای ضدآب بودن آن‌ها را داشته است. آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از جمله دستگاه‌هایی هستند که به این مشکل دچار بوده‌اند.

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ نهاد AGCM در یکی از مجلات ایتالیایی درباب عدم صداقت اپل از بابت ضد­آب بودن محصولاتش، و اطلاع‌رسانی گمراه‌کننده راجع به مقاومت گوشی‌های آیفون در برابر آب از شرکت اپل انتقاد کرده و بیانگر شد: اینکه آیفون تا عمق 4 متری، 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند تنها در شرایط خاص و آزمایشگاهی مثل آب راکد و خالص امکان‌پذیر است.این نهاد از عدم شفاف‌سازی و بیان اینکه گوشی‌های موبایل اپل فقط در چنین شرایطی نسبت به نفود آب مقاومت می‌کنند انتقاد کرد.

 

 

این جریمه‌ها می­تواند به انجام اقداماتی مشابه در دیگر کشورهای اروپایی منجر شده و حتی ممکن است سبب ایجاد دعاوی حقوقی در آمریکا شود. نهاد AGCM  در سایت ایتالیایی خود شرکت اپل را ملزم به اطلاع‌رسانی شفاف و صریح در رابطه این موارد کرد.

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز