با توجه به گزارش مالی شیائومی، ارسال محموله‌های این شرکت نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش پیدا کرده است. شیائومی با ورود به بازار موبایل، رقابتی سخت را با شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و اپل آغاز کرده، اما با توجه به اینکه گلکسی S20 ، آیفون 12 و آیفون 12 مینی در آمریکا و اروپا شناحته شده هستند و قیمت مناسبی دارند، شیائومی برای رقابت و جلب توجه باید تلاش زیادی بکند.


در سال ۲۰۱۱، شیائومی گوشی هوشمند می وان (Mi One) را به بازار معرفی کرد. بنابراین، این برند موفق شد علاوه بر نرم‌افزار، در زمینه‌ی سخت‌افزار هم وارد عمل شود. گوشی Mi One در آن زمان با مشخصات و قیمتی عالی به بازار عرضه شد.هر چند که از نظر تحلیل‌گران، شیائومی به سرعت لقب اپل چینی را به خود اختصاص داد، اما خود این برند ترجیح می‌داد با آمازون مقایسه شود و بیشترین بخش درآمدش از طریق محتوا و خدماتی که ارایه می‌دهد، باشد.

 

شرکت شیائومی در آوریل سال 2010 مصادف با سال 1389 تأسیس شد. این شرکت بر روی ساخت گوشی‌های باکیفیت و ارزان تمرکز کرد و به دلیل انتخاب رویکرد مناسب، در بازار امروزه یکی از توانمندترین شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات به شمار می‌رود. هوآوی که به دنبال  نزدیک شدن به رقیب خود، سامسونگ بود، در میزان فروش گوشی از اپل پیشی گرفته و حتی در سه ماهه دوم امسال توانست برای اولین بار از سامسونگ نیز پیشی بگیرد. اما این شرکت با محدودیت‌های فلج کننده آمریکا تحریم شده و فروش آن رفته رفته با کاهش مواجه شد. این تحریم ها باعث شد که عرصه برای فعالیت برندهای دیگر باز شود و به نظر می‌رسد که شیائومی از این فرصت به خوبی استفاده کرده است.

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ با توجه به گزارش مالی شیائومی، ارسال محموله‌های این شرکت نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش پیدا کرده است. شیائومی با ورود به بازار موبایل، رقابتی سخت را با شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و اپل آغاز کرده، اما با توجه به اینکه گلکسی S20 ، آیفون 12 و آیفون 12 مینی در آمریکا و اروپا شناحته شده هستند و قیمت مناسبی دارند، شیائومی برای رقابت و جلب توجه باید تلاش زیادی بکند.

 

به گفته موسسه Counter point  شیائومی با فروش گوشی‌های موبایل Mi10  و Mi note 10  در سه ماهه آغازین 2020 بین پنج برند اصلی پرفروش قرار گرفته، اما تنها 2 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی و کاهش فروش این شرکت پیش بینی می‌شود سهم شیائومی در بازار بزرگ‌تر شود.

 

سیاست‌های بایدن در قبال توانایی شیائومی در دستیابی به جایگاه دوم پرفروش‌ترین‌ها تاثیر به سزایی دارد. همچنین باید در نظر داشت که بازگشت سرویس‌های گوگل برای هوآوی یک امتیاز بزرگ به نفع این شرکت است و شیائومی در سال پیش‌رو نه تنها باید با هوآوی و سامسونگ، بلکه با ویوو و ریلمی نیز مقابله کند. البته باید در نظر داشت که هر سه برند به تازگی در اروپا شروع به فعالیت کرده‌اند.

 

 شیائومی در سال گذشته حدود 1.14 میلیارد دلار صرف تحقیقات و توسعه کرده که در مقابل رقم 15 میلیارد دلاری هوآوی ناچیز است، اما به هر حال پیش‌بینی می شود شیائومی توسط ارائه قابلیت‌هایی از جمله شارژ سریع، دوربین سلفی داخل نمایشگر، و فن‌آوری بی‌سیم رتبه دوم پرفروش‌ترین‌ها را به خود اختصاص دهد.