نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

صفر تا صد رومینگ بین الملل در اپراتور همراه اول

بسیاری از مردم در این تابستان قصد مسافرت را دارند بعد از دو سال سیاهی که کرونا بر سر جهانیان آورد و باعث تعطیلی بسیاری از شغل ها شد و بسیاری از مردم عزیزانشان را از دست دادند و مرز های کشور ها  به روی مسافران بسته شد. اما این روز ها با کم رنگ شدن کرونا بار دیگر سفر های خارجی شروع شده است و بسیاری از مردم به به این نوع سفرها می روند. بیش ترمردم در این سفر ها دوست دارند که با خانواده شان هم ارتباط برقرار کنند و سیم کارت کشور میزبان را می خرند که زیاد توجیه اقتصادی ندارد. این روز ها اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که با خدمات بسیار عالی و رومینگ بین الملل این مشکل را حل کنند و هر کس با شماره تماس  خود بتواند رومینگ بین الملل را فعال کنند. اپراتور ها در تلاش هستند که دیگر مردم نیازی به خرید سیم کارت نداشته باشند که میتواند بسیار عالی باشد

رومینگ بین الملل سرویسی است که در حال حاضر همه اپراتورهای فعال در کشور در اختیار کاربرانشان قرار می دهند تا آنها بتوانند بدون تغییر شماره و تنها با فعال سازی این سرویس در کشور مقصد از تمام امکانات و خدمات اپراتورهای کشور میزبان استفاده نمایند. برای این کار اپراتور کشور مبدا با اپراتورهای مطرح کشور مقصد وارد مذاکره شده و با آنها قراردادی منعقد می نماید تا بر اساس آن مشترکین بتوانند از خدمات و سرویس های اپراتورهای خارجی در همان کشور در ازای مبلغ از پیش تعیین شده، استفاده نمایند.

 

رومینگ بین الملل در اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور همراه در کشور، از بیشترین پوشش شبکه و آنتن برخوردار است که همین باعث شده تا مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری این اپراتور به راحتی از حداکثر امکانات و خدمات بهره مند گردند. البته اگر مشترکین همراه اول قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشند، این اپراتور با در اختیار قرار دادن سرویس رومینگ بین الملل بهترین و با کیفیت ترین خدمات ممکن را در اختیار آنها قرار می دهد.

در حال حاضر سرویس رومینگ سیم کارت همراه اول در 85 کشور جهان و از طریق 136 اپراتور قابل استفاده می باشد که این امکان را به مشترکین این اپراتور می دهد تا علاوه بر استفاده از خدمات و امکانات اپراتورها در کشور مقصد، هزینه های مربوط به ارتباط با داخل کشور را مدیریت نمایند.

 

 

نحوه فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول برای استفاده از سرویس رومینگ بین الملل لازم است ابتدا نسبت به فعال سازی این سرویس اقدام نمایند. نحوه فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل در اپراتور همراه اول به روش های ذیل می باشد:

 

·        فعال سازی سرویس از طریق کد رومینگ

در این روش مشترک به راحتی می تواند با شماره گیری کد دستوری # 29 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 29 مربع ) سرویس رومینگ بین الملل را فعال نموده و از آن استفاده نماید.

 

·        فعال سازی سرویس از طریق ارسال پیامک

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد 29 به سرشماره 10 درخواست فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل خود را ثبت نموده و منتظر نتیجه فعال سازی سرویس بمانند.

 

 

نحوه غیر فعال سازی سرویس رومینگ همراه اول

پس از بازگشت به ایران، مشترکین همراه اول نیازی به غیر فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل ندارند و این سرویس به صورت خودکار غیر فعال شده و هزینه ها بر اساس تعرفه عادی محاسبه می شود. مگر آن که مشترک در نقاط مرزی ساکن باشد که در این صورت باید حتما این سرویس را غیر فعال نماید؛ وگرنه تماس های مشترک بر اساس تعرفه رومینگ محاسبه می گردد.

برای غیر فعال سازی این سرویس، مشترکین باید کد دستوری # 29 * 10 *   ( ستاره 10 ستاره 29 مربع ) را شماره گیری نمایند و از منوی ظاهر شده، گزینه غیر فعال سازی سرویس را انتخاب نمایند.

 

نحوه افزایش اعتبار برای سیم کارت های دائمی و اعتباری

برای استفاده از سرویس رومینگ بین الملل کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول باید نسبت به افزایش اعتبار خود اقدام نمایند تا بتوانند از خدمات این سرویس استفاده نمایند:

 

نحوه افزایش اعتبار در سیم کارت های دائمی

برای شارژ حساب، مشترکین سیم کارت های دائمی می توانند با استفاد از دو روش نسبت به این امر اقدام نمایند:

 

روش اول:  ارسال پیامک

برای این کار مشترکین لازم است مراحل ذیل را دنبال را نمایند:

·        حرف B  را به سر شماره 990009 پیامک کنید.

·        مبلغ مورد نظر برای شارژ حساب را انتخاب نمایید.

·        شماره تلفن همراه خود را ارسال نمایید.

·        منتظر بمانید تا از سوی اپراتور پیامکی حاوی شناسه پرداخت و شناسه قبض برای شما ارسال گردد.

·        بعد از دریافت پیامک، مبلغ را پرداخت نمایید.

 

روش دوم: از طریق سایت همراه اول

در این روش مشترکین ابتدا باید وارد سایت همراه اول شده و گزینه سرویس ها و محصولات را انتخاب نموده و کمی رو آن نگه دارد تا صفحه کوچکی نمایان گردد. سپس در این صفحه از بین گزینه های موجود، گزینه رومینگ و مکالمات بین الملل را انتخاب کنند. در ابن بخش روی قسمت مکالمات و پیامک بین الملل کلیک کنند تا گزینه های ممکن برایشان به نمایش در بیاید. در هر بخش کد مورد نظر برای فعال سازی رومینگ بین الملل نوشته شده که مشترکین می توانند از آن استفاده نمایند.

 

نحوه افزایش اعتبار در سیم کارت های اعتباری

مشترکین اعتباری خط همراه اول، به راحتی می توانند مانند وقت هایی که شارژ خریداری می کنند، سیم کارت خود را شارژ کنند، این کار از طریق دستگاه خودپرداز، دستگاه های پوز ( pos )، اپلیکیشن های پرداخت و همراه بانک امکان پذیر است. البته اگر شارژ سیم کارت اعتباری مشترکین تمام شود، این امکان نیز برای دوستان یا آشنایان داخل کشور وجود دارد تا آن را دوباره شارژ نمایند. این کار خصوصا برای کسانی که کهولت سن دارند، بسیار کاربردی و مفید می باشد.

 

نحوه استفاده از سرویس رومینگ بین الملل

برای استفاده از خدمات این سرویس، مشترکین باید برای تماس با شماره های موبایل در ایران، به جای صفر اول شماره، کد 0098 را شماره گیری نمایند. مثلا اگر شماره مورد نظر شما 09121111111 می باشد، در زمان استفاده از سرویس رومینگ بین الملل باید به این شکل شماره گیری نمایید: 00989121111111

برای تماس با شماره های ثابت نیز مشترک باید ابتدا کد 0098 را وارد نماید مثلا برای تماس با شماره 22222222 در شهر تهران، آن را بدین گونه شماره گیری نماید: 00982122222222

 

نحوه جستجوی شبکه رومینگ بین الملل در گوشی های هوشمند اندروید و ios

برای استفاده از سرویس رومینگ بین الملل، مشترکین باید علاوه بر شارژ کردن حساب و فعال سازی کد سرویس، نسبت به فعال سازی این سرویس در گوشی هوشمند خود نیز اقدام نمایند. البته در حال حاضر این سرویس به صورت خودکار بر روی گوشی های هوشمند فعال شده و نیاز به انجام تنظیمات خاصی نمی باشد؛ ولی اگر این سرویس به صورت اتوماتیک در گوشی شما فعال نشد؛ می توانید مراحل زیر را طی کنید:

 

روش جستجوی شبکه رومینگ در گوشی های هوشمند آیفون   ios

برای انتخاب دستی شبکه رومینگ در سیستم عامل ios  مسیر زیر را ادامه دهید:

·        ابتدا وارد بخش تنظیمات یا  settings گوشی هوشمند خود شوید.

·        گزینه   Carrier را پیدا کرده و بر روی آن کلیک نمایید.

·        در صفحه جدیدی که برایتان باز می شود، گزینه اتوماتیک را غیر فعال نموده و صبر کنید تا شبکه های در دسترس جستجو شود. حال از بین شبکه های جستجو شده، شبکه مورد نظر را انتخاب کنید.

 

روش جستجوی شبکه رومینگ در گوشی های هوشمند اندروید

مراحل جستجوی شبکه در گجت هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند؛ به روش ذیل می باشد:

·        ابتدا وارد بخش تنظیمات یا settings  دستگاه شوید.

·        در قسمت شبکه های بیشتر یا more networks  گزینه شبکه های تلفن همراه یا   mobile networks  را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که باز می شود، گزینه اپراتورهای شبکه یا network operators  را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا لیست شبکه های در دسترس را جستجو کند. سپس از بین شبکه های موجود، شبکه مورد نظر را انتخاب نموده و سرویس رومینگ خود را فعال نمایید. 

 

تعرفه رومینگ بین الملل در اپراتور همراه اول

در سرویس رومینگ بین الملل قطعا هزینه های استفاده از خدمات، بسیار بیشتر از تعرفه های موجود در داخل کشور می باشد. مثلا در این سرویس هزینه بر اساس دقیقه محاسبه می گردد و فرقی نمی کند شما 10 ثانیه صحبت کنید یا 59 ثانیه، در هر صورت هزینه یک دقیقه مکالمه برای مشترک در نظر گرفته می شود. علاوه بر این نرخ تعرفه ها برای تماس با داخل کشور یا شماره های کشور میزبان متفاوت خواهد بود.

 البته به طور کلی هزینه و تعرفه رومینگ همراه اول در هر کشوری متفاوت بوده و مشترکین می توانند برای آگاهی از این تعرفه ها به وب سایت همراه اول مراجعه نموده و در بخش تعرفه ها، نام کشور مورد نظر خود را جستجو نموده و هزینه خدمات رومینگ همراه اول در آن کشور را مشاهده نمایند.

 

البته توصیه می شود مشترکین قبل از فعال سازی این سرویس نسبت به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، توجه داشته باشند:

·        روشن کردن گوشی هوشمند و دریافت پیامک هزینه ای برای مشترک نخواهد داشت و کاملا رایگان می باشد.

·        فعال کردن سرویس رومینگ همراه اول برای مشترک هزینه ای نداشته و کاملا رایگان می باشد.

·        در این سرویس هزینه مکالمات مشترکین بر اساس دقیقه محاسبه می گردد.

·        در صورت تماس مشترک با یک شماره ایرانی در خارج از کشور، هزینه تماس بر طبق تعرفه رومینگ بین الملل محاسبه می گردد.

·        در صورت تماس مشترک در خارج از کشور با یک کشور ثالث، هزینه تماس رومینگ بر اساس تعرفه بین الملل کشور میزبان محاسبه خواهد شد.

·        در صورت فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، کلیه بسته های اینترنت داخلی مشترک غیر فعال شده و در صورت روشن کردن اینترنت تلفن همراه در کشور مقصد، هزینه بر اساس تعرفه اعلام شده محاسبه می گردد.

 

تعرفه های رومینگ همراه اول در پرواز :

·        مکالمه با ایران بر حسب دقیقه : 91،000 تومان

·        مکالمه دریافتی: 70،000 تومان

·        مکالمه داخلی : 91،000 تومان

·        ارسال پیام کوتاه : 25،000 تومان

·        اینترنت ( مگا بایت ) : 60،000 تومان

 

خدمات رومینگ همراه اول در پرواز

خدمات رومینگ در پرواز یعنی مشترک می تواند در حین پرواز البته بعد از برخاستن هواپیما و قبل از فرود آمدن، از خدمات رومینگ استفاده نماید. برای این کار مشترک باید در قسمت جستجوی شبکه، بر روی گزینه On Air کلیک نماید تا این سرویس فعال گردد. البته نکته مهم در این سرویس این است که در طول پرواز مشترکین نمی توانند تماسی دریافت نموده و فقط می توانند تماس بگیرند.

سرویس رومینگ در پرواز تنها زمانی قابل استفاده می باشد که مشترکین با یکی از هواپیمایی های زیر سفر کنند:

AZAL

All Nippon Airways

Iberia

Aeroflot

British Airways

Cebu Pacific Air

Egypt

Royal Jordanian

Etihad

Oman Air

TAM Airlines

Thai Airways

Saudia

Philippine Airlines

Singapore Airlines

Libyan Airlines

Qatar AIRWAYS

Emirates

Hong Kong Airlines


جدیدترین امکانات وب سایت ایرانسل ویژه مشترکین ناشنوا و کم بینا

ایرانسل که در این سالها توانسته با اینترنت پر سرعت و با قیمت مناسب توانسته بود که سمه قابل خوبی را از مشتریان به دست آورد. در این سالها اپراتور ایرانسل توانسته است در رقابت با اپراتورهای دیگر بین مردم محبوب شود و توانسته از این اعتماد مردم به خوبی استفاده کند. اپراتور ایرانسل در این سال ها توانسته است با خلق تجربه های متفاوت و ارزش آفرینی برای کسانی که سیم کارت های ایرانسل را دارند امکانات بسیار جذاب و جالبی را بدهد. اپراتور ایرانسل در تلاش است که  از همه نیروی خود برای همه جامعه استفاده کند.. در همین راستا اپراتور ایرانسل، امکانات جذاب و مفیدی را به وب سایت ایرانسل اضافه نموده که بر اساس آن مشترکین ناشنوا و کم بینا می توانند از قابلیت ها و خدمات وب سایت راحت تر و آسان تر استفاده نمایند.

بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در ایران در قسمت پایین سمت چپ وب سایت ایرانسل امکاناتی مانند افزایش سایز متن، بزرگ نمایی، فاصله و ... اضافه شده که به افراد کم بینا کمک می کند تا با استفاده از این قابلیت ها به تنهایی بتوانند از خدمات مختلف موجود در سایت بهره مند گردند.

البته ایرانسل در راستای مسئولیت اجتماعی و ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر به کلیه مشترکین، برای کاربران کم شنوا نیز در قسمت پایین سمت راست صفحه، گزینه "گفتگوی تصویری ویژه ناشنوایان" را قرار داده است که مشترکین ناشنوا می توانند با استفاده از آن با واحد پشتیبانی ارتباط برقرار کرده و درخواست های خود را بیان نمایند. بنابراین از این به بعد مشترکین ناشنوا می توانند از طریق ارتباط ویدئویی با کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان، با استفاده از زبان اشاره پشتیبانی لازم را دریافت کنند.

 

البته در راستای ارائه خدمات بهتر، اپراتور ایرانسل در سال های اخیر سرویس"  آوای ناشنوای ایرانسل"  را برای افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند و یا  اختلالات کلامی دارند، فعال نموده است که این افراد می توانند با فعال سازی این سرویس به تماس گیرنده خود اطلاع دهند تا به جای تماس صوتی، از طریق پیامک با آنها در ارتباط باشند. با توجه به این که فعال سازی این سرویس کاملا رایگان می باشد، مشترکین می توانند برای فعال سازی پیام صوتی آوای ناشنوا، عدد 15 را به 7575 ارسال نمایند. اطلاع رسانی به تماس گیرنده نیز از طریق متن یا پیام صوتی با مضمون زیر صورت می گیرد:

 

"سلام. شما با یک فرد ناشنوا یا کم شنوا تماس گرفته اید. در صورت تمایل لطفا برای برقراری ارتباط، از طریق پیامک انتقال نمایید. "

 

با توجه به این که جامعه افراد کم توان مانند ناشنوایان و کم بینایان، شاید در ظاهر محدودیت هایی در زمینه استفاده از حواس پنجگانه داشته باشند ولی این افراد در عمل ثابت کردند که در استفاده از سایر حواس بسیار توانمند تر بوده و لازم است که کسب و کارهای خصوصی و دولتی، خدمات خود را طوری ارائه کنند که همه افراد خصوصا این قشر جامعه از آنها استفاده نمایند. قطعا توسعه و گسترش هر چه بیشتر چنین خدماتی باعث می شود تا هیچ قشری احساس کمبود و تفاوت در دریافت خدمات نداشته باشد و عدالت اجتماعی در جامعه برقرار گردد


چرا نباید شماره مجازی اشتراکی خرید؟

شماره مجازی در اصل قابلیتی است که به کاربر کمک می کند تا بدون داشتن سیم کارت یک کشور، از شماره های همراه آن کشور استفاده نموده و از خدماتی مانند مکالمه، ارسال و دریافت پیامک، ساخت اکانت سوشال مدیا و وریفای آن و ... بهره مند گردد. البته قابلیت های بیان شده تنها مزیت استفاده از شماره های مجازی نبوده و کاربران می توانند با استفاده از این شماره ها که به راحتی در دسترس همگان قرار دارند، هزینه های خود را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهند. علاوه بر این استفاده از شماره های مجازی که بسیار در بین مدیران و صاحبان مشاغل متداول است، یکی از راه های حرفه ای جلوه دادن و جلب اعتماد نیز می باشد.

 

به همین خاطر استفاده از شماره های مجازی در سراسر دنیا خصوصا در بین کاربران ایرانی که در شرایط تحریم به سر می برند، بسیار رایج و متداول می باشد. ولی با این وجود باید در زمان استفاده از این فناوری بسیار هوشیار و مراقب بود. زیرا با افزایش تقاضا برای این سرویس، به یکباره بسیاری از سایت ها و نرم افزارهای ارائه دهنده شماره های مجازی اشتراکی و رایگان روی کار آمدند که با تبلیغات فراوان تلاش نمودند تا نظر کاربران را جلب نموده و آنها را به سمت خرید شماره مجازی اشتراکی سوق دهند.

 

تجربه به خوبی نشان داده که شماره های مجازی از قابلیت ها و امکانات کارآمدی برخوردارند که بسیار برای کاربران مفید و منحصر بفرد می باشد ولی به دلیل ارتباط مستقیم و دسترسی همه افراد استفاده کننده از شماره به اطلاعات شخصی کاربر مانند فهرست مخاطبین، حساب های کاربری و .... شرایط استفاده از شماره های مجازی اشتراکی بسیار چالش برانگیز و حساس می باشد. زیرا قطعا برای همه افراد بحث امنیت داده ها و اطلاعات بسیار مهم بوده و اعتماد به سرویس ها و خدماتی که باگ امنیتی دارند، به هیچ وجه منطقی و درست نمی باشد.

 

 

خطرات خرید شماره مجازی اشتراکی

 

به طور کلی شماره های مجازی به دو دسته کلی شماره های اختصاصی و اشتراکی ( رایگان و غیر رایگان ) تقسیم می شوند که البته بحث امنیت در شماره های اختصاصی به خوبی رعایت شده و کاربران می توانند بدون هیچ دغدغه ای از امنیت اطلاعات شخصی و کاری خود مطمئن باشند ولی در شماره های اشتراکی این سرویس، دغدغه امنیت، چالش بسیار بزرگی برای کاربران ایجاد کرده که همواره خطراتی مانند سرقت اطلاعات، هک و... در آنها وجود دارد. زیرا شماره های مجازی که به صورت رایگان و اشتراکی از سوی سایت ها و نرم افزارها در اختیار کاربران قرار می گیرند به هیچ عنوان امنیت لازم را تضمین نکرده و همیشه ریسک درز اطلاعات در آنها وجود دارد.

 

روش کار ارائه دهندگان شماره های مجازی اشتراکی رایگان بدین صورت می باشد که آنها در اصل دارای چندین شماره محدود هستند که که این شماره ها را در بین کاربران خود به صورت اشتراکی در بازه های زمانی مشخص پخش می کنند و این بدان معناست که شماره ای که امروز در اختیار شماست، قبل از شما و بعد از شما می تواند در اختیار فرد دیگری قرار گرفته باشد. بنابراین فرد دیگری که بعد از شما به این شماره دسترسی پیدا خواهد کرد، به راحتی می تواند به تمام حساب های کاربری و شبکه های اجتماعی شما دسترسی پیدا کرده و اطلاعات شخصی و کاری شما را مشاهده نماید.

این موضوع اصلی ترین دلیل عدم امنیت شماره های مجازی اشتراکی رایگان می باشد، به طوری که در حال حاضر بیشترین آمار هک و سرقت اطلاعات مربوط به این نوع شماره ها می باشد. به همین خاطر کارشناسان امنیتی به هیچ وجه شماره های مجازی اشتراکی رایگان را تایید نموده و تا حد امکان به عدم استفاده از آنها توصیه می کنند.

 

 

خطرات استفاده از شماره مجازی رایگان در تلگرام

 

استفاده از شماره مجازی در بین کاربران تلگرام نیز بسیار محبوب بوده و امکاناتی که این شماره ها در اختیار افراد قرار می دهد سبب شده تا این شماره ها برای ساخت اکانت تلگرام مورد استفاده قرار گیرند. زیرا طبق قوانین، کاربر باید برای ایجاد حساب کاربری در شبکه، یک شماره تلفن منحصر بفرد را به عنوان شناسه وارد نموده و مراحل احراز هویت را تکمیل نماید. سپس تلگرام همه دوستان و آشنایانی که در لیست مخاطبین گوشی ذخیره شده را به صورت خودکار به مخاطبین خود اضافه نموده و تنها افرادی قادر به مشاهده شماره تلفن کاربر هستند که پیش از این شماره فرد مورد نظر را در حساب خود داشته باشند. به همین خاطر افراد تلاش می کنند تا با استفاده از شماره مجازی، شماره تلفن خود را در این برنامه ثبت نکرده و از انتشار آن تا جای ممکن جلوگیری نمایند.

 

همین قابلیت منحصر بفرد باعث شده تا استفاده از شماره مجازی برای کاربران تلگرام بسیار جذاب و جالب بوده و آنها بخواهند با استفاده از این شیوه به راحتی از امکانات و قابلیت های تلگرام بهره مند گردند. ولی در اینجا نیز لازم است کاربران قبل از اقدام به هر کاری نسبت به مشکلات امنیتی شماره های مجازی رایگان و خطرات استفاده از آنها هوشیار باشند.

 

زیرا نرم افزارهایی که استفاده از شماره مجازی رایگان را در اختیار کاربران قرار می دهند، اشتراکی بوده و هر کسی می تواند مانند شما از آنها بهره مند گردند. با توجه به این که تعداد این شماره های مجازی در مقایسه با تعداد کاربران نیز اندک می باشد، این شماره های در بازه های زمانی کوتاه در بین کاربران دست به دست می شود که همین موضوع مشکلات امنیتی خاصی را برای افراد به وجود می آورد. علاوه بر این بر اساس یکی از سیاست های امنیتی تلگرام، شماره هایی که به طور مکرر در دستگاه های مختلف استفاده می شوند، پس از مدتی شناسایی و مسدود خواهند شد که این مورد ممکن است برای شما هم در هنگام استفاده از شماره های مجازی اتفاق بیفتد و اکانت شما مسدود شود.

 

بنابراین توصیه می شود پیش از استفاده از شماره های مجازی به این نکته توجه داشته باشید که مشکلات بیان شده مختص شماره های مجازی اشتراکی رایگان بوده و شماره های مجازی اختصاصی از امنیت مناسب برخوردار می باشند و شما می توانید با خیال راحت از آنها استفاده نمایید. علاوه بر این توصیه می گردد، شماره مجازی مورد نظر خود را از ارائه دهندگان معتبر این سرویس که در داخل کشور فعالیت می کنند؛ خریداری نمایید. زیرا این شرکت های معتبر سرویس های خود را با ضمانت و سطح امنیت بالا در اختیار کاربران قرار می دهند و از مشکلات امنیتی بیان شده، به دور می باشند.

نحوه مسدود سازی پیام های تبلیغاتی در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل

بسیاری از  شرکت های که وسیله ایی دارند می خواهند بفروشند یا جشنواره ایی دارند می خواهند مردم در آن شرکت کنند به مردم پیامک ارسال می شود. اپراتور ها هم برای آگاه سازی مردم از قیمت بسته های اینترنت یا آهنگ پیشوازی که مردم دوست دارند را از طریق پیامک به مردم ارسال می کنند. بیش تر پیامک هایی که ارسال می شود تبلیغاتی بوده و برای مردم چندان جذاب نبوده یا برای افتتاح مکانی بوده است که می توانسته برای مردم جذاب بوده باشد. بسیاری از مردم از این نوع پیامک های تبلیغاتی برایشان مزاحمت ایجاده می کند و وقت شان را می گیرد ولی بیش تر مردم بی تفاوت به این نوع پیامک های تبلیغاتی هستند. البته این شیوه تبلیغاتی بیشتر از سوی مدیران و صاحبان مشاغل مورد توجه بوده و معمولا مشترکین از دریافت پیام های پشت سرهم تبلیغاتی نه تنها استقبال نمی کنند بلکه به دنبال راه حلی برای مسدود سازی دریافت اینگونه پیامک ها نیز می باشند.

از آنجا که تعداد زیادی از مشترکین از دریافت پیام های تبلیغاتی ابراز نارضایتی داشته و آنها را کلافه کننده می دانستند، اپراتورها را بر آن داشت تا با ارائه راه حل های مناسب و کاربردی، مشترکین را برای همیشه از دست این پیام های تبلیغاتی راحت و رها سازند.

در حال حاضر راه های مختلفی برای مسدود سازی پیام های تبلیغاتی در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

 

نحوه مسدود سازی پیام تبلیغاتی در اپراتور همراه اول

 

1. استفاده از کد دستوری

با توجه به این که استفاده از کدهای دستوری یکی از راحت ترین و پرکاربردترین روش های مسدود سازی پیام های تبلیغاتی می باشد، اپراتور همراه اول از دو کد دستوری برای این کار استفاده نموده است:

 

روش اول:

در این روش مشترک باید در صفحه کلید گوشی هوشمند خود، کد دستوری # 8999* ( ستاره 8999 مربع ) را شماره گیری نماید.

سپس گزینه عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی را انتخاب نموده و ارسال نماید.

در پایان پیامی از سوی اپراتور با محتوای زیر برای مشترک ارسال می گردد که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن انجام مراحل کار می باشد:

"مشترک گرامی درخواست شما با موفقیت ارسال گردید."

 

روش دوم:

در صفحه کلید مشترک باید کد دستوری # 800* ( ستاره 800 مربع ) را شماره گیری نماید.

گزینه قطع پیامک های تبلیغاتی را انتخاب نموده و ارسال نمایید.

در پایان پیامی تحت این عنوان دریافت می کنید:

" مشترک گرامی درخواست شما تا 24 ساعت آینده بررسی و ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره شما غیر فعال خواهد شد."

 

2. استفاده از پیامک

در این روش مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول باید عدد 1 را به شماره 8999 ارسال نمایند. سپس پیامی مبنی بر تایید عملیات بستن تبلیغات برای مشترک ارسال می گردد:

" مشترک گرامی دریافت پیام تبلیغاتی برای شماره شما تا 24 ساعت آینده غیر فعال خواهد گردید."

 

3. تماس با واحد پشتیبانی

البته اگر مشترکین همراه اول تمایل داشته باشند که با واحد پشتیبانی همراه اول تماس بگیرند، می توانند با شماره 9990 تماس گرفته و از کارشناسان این اپراتور بخواهند تا درخواست مسدود سازی پیام های تبلیغاتی را برای آنها ثبت و اجرایی نمایند.

 

 

نحوه مسدود سازی پیام تبلیغاتی در اپراتور ایرانسل

 

1. استفاده از کد دستوری

راحت ترین و در دسترس ترین روش ممکن برای مسدود سازی پیام های تبلیغاتی استفاده از کدهای دستوری یا USSD می باشد، که مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند تنها با شماره گیری یک کد که در ادامه به آن اشاره می کنیم از دست پیام های تبلیغاتی مزاحم آسوده و راحت شوند:

 

روش اول:

·        در گام نخست مشترک باید کد دستوری # 800* ( ستاره 800 مربع ) را شماره گیری نماید.

·        در صفحه ای که برایشان باز می شود، گزینه قطع پیامک تبلیغاتی را انتخاب نمایند.

·        عدد مربوط به این گزینه را ارسال نمایند تا برای همیشه ارسال پیام تبلیغاتی به شماره شما مسدود گردد.

 

روش دوم:

·        در صفحه کلید گوشی هوشمند خود، کد دستوری # 5006* ( ستاره 5006 مربع ) را شماره گیری نمایید.

·        در صفحه پیش رو گزینه عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را انتخاب نمایید.

·        در این مرحله پیامی زیر به نمایش در خواهد آمد که نشان دهنده مسدود سازی ارسال پیام تبلیغاتی می باشد:

" درخواست شما برای عدم دریافت پیامک های مورد نظر با موفقیت ثبت شد."

 

2. استفاده از پیامک

در این روش مشترک می تواند با ارسال پیامک به سرشماره 5006 به راحتی نسبت به مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی اقدام نماید. نحوه بستن تبلیغات با استفاده از اس ام اس به روش زیر می باشد:

·        در ابتدا مشترک باید عدد 1 را به شماره 5006 ارسال نماید.

·        سپس از سوی اپراتور پیامی با محتوای زیر برای مشترک به نمایش در می آید:

مشترک گرامی برای دریافت پیامک های تبلیغاتی کلید واژه OZV و برای عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی کلید واژه LAGHV را به 5006 پیامک کنید.

بنابراین مشترک باید در جواب این پیام، کلیدواژه LAGHV را پیامک نماید.

·        بعد از ارسال کلید واژه،پیام دیگری با محتوای زیر از سوی اپراتور ارسال می گردد که نشان دهنده مسدود شدن تبلیغات برای شما خواهد بود:

"درخواست شما برای عدم دریافت پیامک های مورد نظر قبلا ثبت شده است."

 

3. اپلیکیشن ایرانسل من:

در این روش مشترک باید با مراجعه به اپلیکیشن کاربردی و مفید " ایرانسل من" نسبت به لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی اقدام نماید.

برای اینکار ابتدا باید مشترک از فروشگاه های معتبر اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود نماید، سپس با ورود به این اپلیکیشن مراحل زیر را طی نماید:

·        از منوی پایینی و اصلی گزینه سایر را انتخاب نماید.

·        در منوی باز شده گزینه پرونده را انتخاب نماید.

·        در این بخش، وارد قسمت مدیریت پیامک های تبلیغاتی شود.

·        سپس با انتخاب گزینه فعال سازی نسبت به مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی اقدام نماید.

 

4. تماس با واحد پشتیبانی

البته مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند با تماس با واحد پشتیبانی این اپراتور یعنی شماره 700 نیز نسبت به این مسدود سازی پیام های تبلیغاتی اقدام نمایند.

برای این کار مشترکین باید از خط ایرانسل با شماره 700 و از خط غیر ایرانسل با شماره 09377000000 تماس گرفته و از واحد پشتیبانی تلفنی درخواست کنند تا دریافت پیامک های تبلیغات را برای آنها مسدود سازند.

البته مشترکین توجه داشته باشند، با استفاد از روش های ذکر شده تنها ارسال پیام های تبلیغاتی برای آنها مسدود شده و پیام های اطلاع رسانی که از سوی سازمان ها و ادارات دولتی مانند پلیس، وزارت اطلاعات، پلیس فتا، وزارت بهداشت و... ارسال می گردد؛ شامل این بخش نمی گردد.

علاوه بر این امکان مسدود سازی پیامک هایی که از سوی مراکز و اداراتی که مشترک در آنها عضو می باشد مانند بانک ها، شرکت ها، سازمان ها و ... نیز وجود نخواهد داشت و مشترک در صورت تمایل باید به همان شرکت مراجعه نموده و نسبت به عدم عضویت خود اقدام نماید.

اینترنت همراه ایرانسل، اینترنت پرسرعت همراه

اینترنت در این سال ها حکم طلا را داشته است و بسیاری از افراد کل زندگی شان را اینترنت فرا گرفته است و بسیار با اینترنت کار می کنند . از زمانی که پاندمی کرونا آمد تا به امروز همه جهانیان دیگر کار با اینترنت را یاد گرفتند و بسیاری از کار های دولتی در این چند سال با اینترنت کار می کنند. اینترنت که این روز ها فضای جدیدی را دارد در کشور تجربه میکند و اپراتور ها به دنبال نسل 5 هستند. اما هنوز که اینترنت نسل 5 نیامده و همه اپراتور ها در حال استفاده اینترنت نسل 4 هستند. اولین بار نسل 4 را ایرانسل به کشور آورد که بسیار نسبت به به اینترنت های نسل قبل پرسرعت تر بود. این روز ها بسیاری از گوشیها جای اینترنت 4G از کلمه  LTE استفاده می کنند که مخفف{Long Term Evolution}است.. برای مثال در گوشی های هوشمند آیفون هنگام استفاده از اینترنت پر سرعت نسل چهارم، علامت LTE روی صفحه نمایشگر به نمایش گذاشته می شود. در حالی که در گوشی  هوشمند اندروید هر دو عبارت 4G و  LTE بر روی صفحه نمایشگر مشاهده می شود.

در حال حاضر اپراتور ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو، اینترنت نسل 4 و 5/4 را به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود ارائه می دهد که تمام ویژگی های اینترنت همراه را با قابلیت هایی بسیار بالاتر از نسل های قبل را در اختیار دارد.

به طور کلی بیشترین سرعت اینترنت نسل سوم 42 مگا بایت بر ثانیه و بیشترین سرعت اینترنت نسل چهارم 100 مگابایت بر ثانیه می باشد که همین امر سبب می شود تا سرعت مهم ترین تفاوت اینترنت نسل سوم و چهارم اینترنت باشد و از نظر مصرف کنندگان بارزترین مولفه این تفاوت در زمان تماشای ویدئو، فیلم، دانلود و اجرای بازی احساس می شود.

علاوه بر آنچه که بیان شد اینترنت نسل 5/4 نسبت به نسل های قبل مزیت های دیگری نیز دارد که در ذیل به آن اشاره می کنیم:

  • تماشای برنامه های تلویزیونی و دریافت فایل های صوتی و تصویری بدون وقفه

  • امکان انجام مکالمه در حین دانلود محتوا

  • امکان انتقال بسیار سریع تر فیلم های حجیم

  • تبدیل گوشی های همراه به یک باجه بانکی همراه با امکان انجام کلیه عملیات بانکی

قطعا اینترنت همراه ایرانسل با برخورداری از پوشش دهی فوق العاده و سرعت بسیار زیاد در حال حاضر بهترین اینترنت همراه برای علاقمندان به فناوری می باشد که به راحتی در دسترس همگان بوده و تنها لازم است در مناطق تحت پوشش اینترنت همراه قرار داشته باشند تا در کمترین زمان ممکن از سریع ترین تکنولوژی روز دنیا بهره مند گردند. برای آگاهی از نواحی تحت پوشش اینترنت همراه مشترکین می توانند در صفحه مناطق تحت پوشش اینترنت همراه اطلاعات کامل مرتبط با پوشش دهی را ببینند.

نحوه دسترسی به اینترنت همراه ایرانسل:

البته مشترکین توجه داشته باشند که برای بهره مندی از خدمات اینترنت نسل 4 و 5/4 باید به این نکات توجه داشته باشند:

  1. استفاده  از سیم کارت های یوسیم ( USIM )

  2. استفاده از گوشی های هوشمند جدید که قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل 4 و 5/4 را داشته باشد.

بعد از آماده سازی مقدمات کار، مشترکین باید با استفاده از یکی از روش های زیر نسبت به فعال سازی اینترنت همراه ایرانسل اقدام نمایند:

  • با استفاده از شماره گیری کد دستوری # 2 * 4* 555*

  • مراجعه به صفحه دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت همراه

  • مراجعه به صفحه تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل، در سیستم عامل های مختلف

وارد کردن تنظیمات جدول زیر به صورت دستی در گوشی هوشمند

APN

Connection Name

mtnirancell

Irancell-Internet

 

 

تنظیمات اتصال اینترنت نسل 5/4 در گوشی های هوشمند

گوشی های هوشمند آیفون با سیستم عامل ios به صورت خودکار به اینترنت 5/4 متصل شده و نیاز به تنظیمات خاصی ندارند. ولی در گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید، مشترک باید در بخش تنظیمات یا    Settings گوشی خود، گزینه    Carrier Aggregation را فعال نماید. بعد از فعال سازی در قسمت بالای صفحه گوشی هوشمند خود می توانند علامت +4G و 4.5G را ببینند که این علامت نشان دهنده اتصال مشترک به شبکه اینترنت پرسرعت ایرانسل می باشد. در گوشی های  ios افزایش سرعت بیانگر اتصال کاربر به شبکه می باشد.

البته در زمان حرکت دستگاه متصل به اینترنت بین شبکه های نسل 3، 4 و 4.5 در نوسان خواهد بود. زیرا دستگاه به صورت خودکار قوی ترین سیگنال منطقه ای که در آن قرار دارید را انتخاب می کند.

هزینه اینترنت پرسرعت نسل چهارم

بر اساس اعلام ایرانسل، قیمت تمامی نسل های اینترنت همراه ایرانسل ( 2G، 3G ،4G،  4.5G ) یکسان بوده و تنها تفاوت در سرعت اینترنت می باشد که وقتی سرعت دانلود و آپلود بالا باشد، طبیعتا از دیتای بیشتری مصرف شده و هزینه مصرف اینترنت بیشتر می شود.

برای مدیریت این بخش توصیه می شود مشترکین بسته های اینترنت همراه ایرانسل را تهیه کنند که هزینه های این بخش را بسیار کاهش می دهد. دقت کنید در زمان انتخاب بسته به نوع و میزان مصرف خود توجه داشته باشید و از بین گزینه های موجود، مناسب ترین بسته را انتخاب نمایید. علاوه بر این با استفاده از برنامه کاربردی "ایرانسل من" می توانید کارکرد و میزان مصرف خود را مشاهده نموده و در صورت تمایل نسبت به مدیریت آنها اقدام نمایید.

برای تهیه طرح ها و بسته های مختلف دیتای ایرانسل می توانید از یکی از روش های ذیل استفاده نمایید:

  • شماره گیری کد دستوری # 7 *  و # 555 *

  • صفحه خرید آنلاین بسته های اینترنت همراه

  • برنامه کاربردی ایرانسل من

در صورت عدم تمایل به خرید بسته، مشترکین می توانند از اینترنت با تعرفه آزاد استفاده کنند که هزینه استفاده از آنها بر اساس تعرفه های مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت زیر محاسبه می گردد:

تعرفه اینترنت همراه آزاد ایرانسل

نوع سیم کارت

قیمت به ازاء هر کیلو بایت

سیم کارت دائمی ( عادی و پیام رسان )

04/. تومان

سیم کارت اعتباری ( عادی و پیام رسان )

06/. تومان

 

 

بر اساس جدول فوق تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه در هر ساعتی از شبانه روز یکسان می باشد. البته برای وب سایت های منتخب، هزینه اینترنت به صورت نیم بها با 50% تخفیف محاسبه می گردد.

قطعا مصرف اینترنت به صورت آزاد هزینه بیشتری خواهد داشت که صرفا برای مواقع ضروری که فرصت خرید و فعال کردن بسته های اینترنت را ندارید، شاید گزینه مناسبی باشد، ولی به طور کلی بهتر است؛ با توجه به الگوی مصرف خود بسته های مقرون به صرفه اینترنت را فعال کنید. البته بهتر است برای صرفه جویی در هزینه های اینترنت و جلوگیری از مصرف ناخواسته، مصرف آزاد اینترنت را غیر فعال سازید.

روش های غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت

  1. شماره گیری کد دستوری # 3 * 2 * 3 * 555 *

  2. استفاده از سوپر اپلیکیشن کاربردی ایرانسل من

  3. استفاده از نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

در صورتی که در مواقع ضروری تمایل داشتید از اینترنت آزاد استفاده نمایید، کد دستوری   #4 * 3 * 555* را شماره گیری نمایید و یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من مصرف اینترنت به صورت آزاد و بدون بسته را فعال سازید.