نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

حقایق شگفت انگیزه زبان کره‌ای


زبان کره‌ای زبانی پرطرفدار در دنیا، به خصوص در میان جوانان و نوجوانان می‌باشد. کشور کره‌ی جنوبی به خصوص تونسته با رشدی قابل تحسین فرصت‌های شغلی بسیاری رو فراهم کنه و بسیاری از افراد به همین دلیل به این کشور میرن و طبیعتا نیاز دارن که زبونشون رو یاد بگیرن. از دلایل دیگه‌ی این محبوبیت میشه به فیلم های جذاب و سریال های پرکشش و همینطور موسیقی کی-پاپ اشاره کرد که خیلی هارو به سمت یادگیری زبان کره‌ای کشوندن. در این مقاله چند تا از حقایق جالب درباره‌ی این زبان رو بهتون میگیم تا شاید شما هم ترغیب بشید و برید کره‌ای یاد بگیرید!


  • کره‌ای، زبانی منحصر بفرد


هرچند بعضی از زبان شناس‌ها معتقدن که کره‌ ای تو دسته‌ی زبان‌های "آلتائیک" قرار میگیره و یجورایی ریشه در زبان ترکی داره، ولی واقعیت اینه که اصلا اینطوری نیست و کره‌ای یک زبان کاملا منحصر بفرده و به هیچ گروه زبانی‌ای تو دنیا تعلق نداره.


  • تاثیر چینی بر کلمات کره‌ای


همونطور که گفتیم، کره‌ای به عنوان زبانی منحصر بفرد شناخته میشه، اما به خاطر سابقه‌ی تاریخی ای که در روابط کره‌ای ها و چینی‌ها وجود داره، بیش از ۶۰٪ از کلمات کره‌ای ریشه چینی دارن، البته گرامر زبان کره‌ای کاملا مستقل از زبان چینیه. از ۴۰٪ باقی مونده هم، ۳۵٪ از کلمات اصالت کره‌ای دارن و ۵٪ شون هم از زبان‌های مختلف دیگه گرفته شدن.


  • فعل همیشه آخر جمله میاد


در زبان کره‌ای هم مثل زبان فارسی خودمون، همیشه فعل رو آخر جمله قرار میدیم. تو زبانی مثل انگلیسی اول فاعل میاد، بعد فعل و در آخر مفعول قرار میگیره ولی کره‌ای اینجوریه که اول فاعل میاد، بعد مفعول میاد و در آخر فعل.


  • سیتسم‌های متفاوت برای شمارش 


در زبان کره ای دو دسته اعداد داریم ۱_ اعداد چینی کره ای۲_ اعداد بومی کره ای که کاربرد هر کدوم متفاوته


اعداد کره ای چینی برای شمردن پول،تاریخ،دقیقه و شماره تلفن و اعداد بیشتر از ۱۰۰  استفاده می شود


اعداد بومی یا اصیل کره ای برای گفتن ساعت و واحد شمارش استفاده می شود



  • گویش‌ها کره‌‌ی‌شمالی و جنوبی با هم فرق میکنن


مدت زیادی میشه که دو کشور شمالی و جنوبی از هم جدا شدن و روابط‌شون هم تیره و تاره! و به تبع این جدایی لغات، تلفظ‌ها و گرامر متفاوتی در این دو کشور رواج پیدا کردن!


  • هفت روش مختلف برای بیان احترام


مثل ژاپنی، کره‌ای هم سیستم پیچیده‌ای برای "گرامیداشت" افراد داره و بسته به فردی که بهش اشاره میشه، از کلمات و افعال متفاوتی استفاده میکنن تا دقیقا میزان احترامی که برای اون شخص قائلن رو بیان کنن.


  • سئول به معنی پایتخت


سئول پایتخت کره‌ی جنوبی با بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیته. در زبان کره‌ای سئول دقیقا  معنی  پایتخت رو میده! خلاصه که در انتخاب اسم واسه پایتختشون خیلی دقیق و صریح عمل کردن!


  • کره‌ای تا قرن ۱۵ام الفبا نداشت!


زبان کره‌ای قدمتی ۱۰۰۰ ساله داره اما، الفبای این زبان تا قرن ۱۵ میلادی شکل نگرفته بود و قبل از اون کره‌ای ها از کاراکترای چینی برای نوشتن استفاده میکردن.


  • داستان "چاقوی سوئیسی" در کره‌ای چیه؟


تو سریال آمریکایی "مک گایور" یه مامور مخفی هست که همیشه یه چاقوی سوئیسی همراهشه، این قضیه تو کره‌‌ی جنوبی حسابی ریشه دار شد، به طوریکه به چاقوی سوئیسی تو این زبان میگن "maekgaibeo-kal" !هرچند که  kal یک کلمه‌ی اصیل در زبان کره‌ایه، ولی "مک گایبو" دقیقا اسم شخصیت اصلیه سریاله!





چرا برندهای اوپو، ویوو و ریلمی سهمی در بازار موبایل ایران ندارند؟

طبق نمودار منتشر شده در وب‌سایت کانترپوینت از سهم جهانی برندهای گوشی در بازه زمانی حدودی 2018 تا 2020، گوشی‌های چینی اوپو، ویوو و ریلمی هر کدام با سهم حداقل 5 درصدی در بازار جهانی در این نمودار خودنمایی می‌کنند و این نشان دهنده آن است که این برندها دیگر در دسته‌بندی گوشی‌های متفرقه جایی ندارند. به طور کلی هر پنج برند چینی تلفن‌های همراه یعنی شیائومی، هواوی، اوپو، ویوو و ریلمی حدود 50 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده و در خارج از خاک چین به فروش می‌رسند. حتی برخی از برندهای موبایل چینی، موفق به کسب محبوبیت بیشتری در کشورهای خارجی نسبت به داخل چین شده‌اند. به طور مثال برند شیائومی در چین قیمتی بالاتر از اوپو، ویوو و وان پلاس داشته بنابراین کمتر از سه برند ذکر شده توسط چینی‌ها خریداری می‌شود، این در حالی است که تعدادی از گوشی های موبایل شیائومی حتی در خاورمیانه نیز وارد شده و به فروش رسیده است. برند ریلمی در هند نیز فروش خوبی را از آن خود نموده است.

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ گوشی‌های ریلمی، اوپو و ویوو با وجود این که توانسته‌اند سهم چند درصدی از بازار جهان را از آن خود کنند، اما هنوز به کشور ایران وارد نشده و مردم ایران شناخت چندانی از آن‌ها ندارند. برندهای شیائومی، اوپو و ویوو در چند سال اخیر توانسته‌اند حدودا دو درصد از بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص دهند، با این حال نتوانسته‌اند جای زیادی در میان مردم ایران باز کنند. البته شیائومی از ابتدای سال 2020 سهم بیشتری از بازار موبایل جهانی را از آن خود کرده و توانسته است از لحاظ فروش جزو پنج برند برتر در ۵۴ کشور، و برترین فروشنده‌ی تلفن‌های همراه هوشمند در ۱۰ کشور به حساب آید.

 

عدم تطابق بازار گوشی های موبایل ایران با بازار جهانی، در تعداد و نوع گوشی‌های وارد شده به این کشور مشهود است. به عنوان مثال، نوکیا و موتورولا که اکنون سهم بسیار محدودی را در بازار جهانی دارند، همچنان به ایران وارد شده و مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. اما دلیل نبود گوشی های اوپو، ویو و ریلمی که همه آن‌ها زیر مجموعه کمپانی چینی BBK Electronics می‌باشند، در ایران چیست؟ چه عاملی باعث می‌شود که این سه برند تلفن همراه، در مقایسه با برند هم وطن خود، یعنی هواوی، راهی به بازار موبایل ایران نیافته‌ باشند؟

 

به نظر می‌آید که عدم وارد شدن گوشی‌های موبایل اوپو، ویوو و ریلمی به کشور، به خاطر عدم اعتماد مردم ایران به محصولاتی است که از چین وارد می‌شوند. برخی کارشناسان این حوزه نظرات قاطع‌تر و معتبرتری درباره این امر داده‌اند. مهدی بوذری، مدیر روابط عمومی مدیا پردازش که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های واردکننده‌ لوازم دیجیتال به ایران می‌باشد، دلیل اصلی این واقعیت را عدم تمایل شرکت‌های واردکننده ایرانی به وارد کردن برندهای جدید خواند، چرا که این برندها در بین ایرانیان شهرت کمتری دارند و مردم به راحتی نمی‌توانند به آن‌ها اعتماد کرده و هزینه زیادی را صرف خرید این گوشی‌های چینی کنند. او اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ واردکننده گوشی‌های موبایل حاضر نیستند ریسک خریداری و واردات گوشی‌های کمتر شناخته شده را بپذیرند و برای آن سرمایه ‌گذاری کنند؛ زیرا این شرکت‌ها از سود و فروش خود در برندهای قدیمی و معروف‌ اطمینان بیشتری دارند. هر چند که وارد شدن شیائومی به ایران می‌تواند راه را برای ورود برندهای اوپو، ویوو و ریلمی هموار سازد.

 

به گفته یکی از واردکننده‌های گوشی‌های موبایل در ایران؛ شرکت‌های واردکننده برای واردات و فروش گوشی‌هایی با برند جدید و نوپا، احتیاج به سرمایه فراوان داشته و برای تبلیغ آن نیز لازم است هزینه‌های زیادی صرف کنند؛ مثلا ورود برندهایی مانند شیائومی و هواوی که چندین سال قبل در ایران شناخته شده نبودند، به واسطه حمایت و پشتیبانی دو اپراتور سراسری ایران، یعنی ایرانسل و همراه اول، حاصل گردیده است. به طوریکه حمایت ایرانسل از واردات برند هواوی باعث شده بود این گوشی موبایل با سیم کارت ایرانسل به فروش برسد.

 

از آنجایی که شرکت‌های سازنده گوشی‌های چینی ممکن است تحت تاثیر تحریم‌ها، نتوانند در ایران حضور رسمی داشته باشند، شرکت‌های وارد کننده نیز ریسک وارد کردن گوشی‌های چینی را نخواهند پذیرفت. اما با از بین رفتن تحریم‌ها در ایران، در آینده شاهد واردات و حضور گسترده گوشی‌های اوپو، ویوو و ریلمی خواهیم بود.

خوشنویسی فارسی

زیبا نوشتن می‌تواند تاثیر بسزایی در معرفی کار ما به دیگران بگذارد، برخی حتی معتقدند که خط افراد نمایانگر شخصیت آنهاست. به همین خاطر یادگیری آنکه زیبا بنویسیم میتواند بسیار مهم و تاثیر گذار باشد. در این مقاله به خاستگاه این هنر و معرفی آن می‌پردازیم.  

 

شکل‌گیری خوشنویسی

 

پس از ورود اسلام به ایران، خطاطی به شیوه ی نسخ رواج یافت چنانچه در فارس و در پرتو ابوبکر سعد زنگی ده ها نسخه خطی از قرآن نوشته شد. بعد ها و در زمان حکومت تیموریان، خط و خوشنویسی اهمیتی بالا پیدا کرد. میرعلی تبریزی ار نخستین فردی می‌دانند که خط نستعلیق را قوام بخشید.

آنچه که به عنوان شیوه ها یا قلم های خوشنویسی شناخته می شود، بیشتر برای نوشتن متون غیر مذهبی مانند مکاتبات به کار می‌رفته.

خوشنویسی ایرانی زیر‌مجموعه خوشنویسی اسلامی است که در ایران و سرزمین های وابسته به آن شکل گرفت و به تدریج به جزئی از هنر و فرهنگ ایرانی تبدیل گشت.

 

 

خط تعلیق

 

خط تعلیق را به عنوان نخستین خط ایرانی می‌توان دانست که ترسل نیز نامیده می‌شد. از خواجه تاج سلمانی به عنوان مبدع این خط نام برده می‌شود. 

از تعلیق بیشتر برای نوشتن نامه ها و فرمان های حکومتی استفاده می‌شده و در بین کسانی که از نظر سواد در سطح بالایی قرار داشتند، رواج داشته.

 

 

خط نستعلیق 

 

پس از خط تعلیق، نستعلیق شکل گرفت. در میان خطوط ایرانی و عربی، نستعلیق، زیباترین خط می باشد. از ترکیب دو خط نسخ و تعلیق به تدریج خط جدیدی پدید آمد که ابتدا نسختعلیق و بعد ها نستعلیق نام گرفت.

 

خط نستعلیق علاوه بر ایران و خراسان بزرگ و کشورهای آسیای میانه به ویژه افغانستان رشد قابل توجهی کرد. به طور کلی سده‌های نهم تا یازدهم را میتوان سده های درخشان هنر خوشنویسی دانست.

 

 

 

خوشنویسی با خودکار

 

یکی از جدید ترین و رایج ترین هنر ها ، خوشنویسی با خودکار است، شاید در حدود سی سال است که ابداع گردیده. اولین بار این هنر توسط استاد حسن غلامرضاپور ابداع گردید. در دهه ی 70 برای اولین بار انجمن خوشنویسان ایران توسط ایشان تاسیس گردید.

 

 

چرا باید زیبا نوشت؟

 

نوشتن جزء جدا نشدنی از زندگی روزانه ماست. دست خط زیبا می تواند در جنبه های مختلفی از زندگی به خصوص در محیط های حرفه ای و کاری تاثیری مثبت از شما بر جای گذارد.

نوشتن مداوم و تمرین مناسب با رعایت اصول درست نویسی باعث بهبود خط شما خواهد شد.

ماژورین برای رسیدن به این مهم، آموزش های متفاوت و مناسب برای تمام سنین را در پلتفرمی جامع ارائه داده است. 

 



نحوه انتقال اعتبار در اپراتورهای مختلف

کد دستوری ایرانسل: با شماره گیری #۱*۱۴۲* شماره مخاطبی که قصد انتقال شارژ برای او را دارید وارد نمایید. پس از تعیین مبلغ، رمز 4 رقمی را وارد کنید. اگر قبلا این رمز را تعیین نکرده و یا آن را فراموش کرده‌اید، با کد #۲*۱۴۲* می‌توانید این رمز را تعیین یا بازیابی نمایید. در صورتی که قصد ارسال درخواست انتقال اعتبار برای کسی را داشته باشید، می‌توانید با کد #۳*۱۴۲* و انجام مراحل وارد کردن شماره و مبلغ مورد نظر، درخواستتان را ارسال کنید.

پیامک: پیامکی که حاوی اطلاعات شماره مشترکی که قصد انتقال شارژ برای او را دارید، مبلغ و رمز چهار رقمی را به شماره 1112 ارسال نمایید. توجه داشته باشید که تمامی این اطلاعات را به ترتیب یعنی اول شماره مورد نظر، مبلغ (به ریال) و رمز چهار رقمی که در بین هر کدام ":" می باشد، وارد کنید.
نمونه: 9387654321:40000:4321

 

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که در مواقعی که اعتبار سیم کارتتان تمام می شود و امکان شارژ مجدد آن را ندارید، از کسی درخواست انتقال شارژ کنید. این کار ممکن است دشوار و یا طاقت فرسا به نظر بیاید. اما اپراتورهای کشور، فکری به حال این نیاز کاربران کرده‌اند.

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل برای آسان کردن فرایند انتقال اعتبار از سیم کارتی به سیم کارت دیگر، روش‌هایی را ارائه داده‌اند که در ادامه به هر کدام از این روش‌های انتقال اعتبار می پردازیم. کاربران اپراتورهای ایرانسل و رایتل می‌توانند بین دو سیم کارت اعتباری اعتبار خود را انتقال دهند، ولی برای کاربران اپراتور همراه اول این انتقال اعتبار می‌تواند بین دو سیم کارت اعتباری، یا از دائمی به اعتباری باشد.

 

ایرانسل

اپراتور ایرانسل راه‌های متفاوتی را جهت انتقال اعتبار برای کاربران فراهم نموده است تا مشترکان بتوانند اعتبار خود را برای مشترکان دیگر ایرانسل انتقال داده و یا از آن‌ها اعتبار بگیرند. لازم به ذکر است که با هر اقدام، 50 تومان از اعتبار فرد انتقال دهنده کسر می‌شود.

اپلیکیشن ایرانسل من: در انتهای صفحه اصلی این برنامه، در بین خدمات ایرانسل، گزینه "شارژ برای دیگران" را انتخاب نمایید تا به سرویس خط به خط هدایت شوید. بر روی گزینه درخواست شارژ کلیک کرده و سپس شماره و مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید.

کد دستوری: با شماره گیری #۱*۱۴۲* شماره مخاطبی که قصد انتقال شارژ برای او را دارید وارد نمایید. پس از تعیین مبلغ، رمز 4 رقمی را وارد کنید. اگر قبلا این رمز را تعیین نکرده و یا آن را فراموش کرده‌اید، با کد #۲*۱۴۲* می‌توانید این رمز را تعیین یا بازیابی نمایید. در صورتی که قصد ارسال درخواست انتقال اعتبار برای کسی را داشته باشید، می‌توانید با کد #۳*۱۴۲* و انجام مراحل وارد کردن شماره و مبلغ مورد نظر، درخواستتان را ارسال کنید.

پیامک: پیامکی که حاوی اطلاعات شماره مشترکی که قصد انتقال شارژ برای او را دارید، مبلغ و رمز چهار رقمی را به شماره 1112 ارسال نمایید. توجه داشته باشید که تمامی این اطلاعات را به ترتیب یعنی اول شماره مورد نظر، مبلغ (به ریال) و رمز چهار رقمی که در بین هر کدام ":" می باشد، وارد کنید.
نمونه: 9387654321:40000:4321

 

همراه اول

همراه اول نیز با ایجاد راه‌هایی برای انتقال شارژ از سیم کارت‌های اعتباری به اعتباری و همچنین دائمی به اعتباری، امر انتقال شارژ را برای مخاطبین خود آسان کرده است. نکته قابل توجه این است که برای انتقال اعتبار در اپراتور همراه اول نیاز به هیچ گونه رمزی ندارید. مقدار اعتبار انتقال داده شده، باید ضریبی از 10.000 ریال بوده و بین 10.000 تا 100.000 ریال باشد. سقف انتقال از سیم کارت دائمی به اعتباری نیز هر ماه 500.000 ریال می‌باشد.

سامانه همراه من: در قسمت صورت حساب، گزینه انتقال اعتبار را انتخاب نموده و باقی مراحل را به ترتیب انجام دهید.

کد دستوری: کد دستوری *10*141# را شماره گیری کرده و سپس شماره و مبلغ مورد نظر را وارد نمایید.

پیامک: شماره شخصی را که می‌خواهید برای او اعتبار بفرستید در یک پیامک وارد نموده سپس با قرار دادن "*"، مبلغ مورد نظر را نوشته و به شماره 8911 ارسال کنید. سپس پیامکی برایتان ارسال می شود تا شماره و مبلغ ارسال شده را با ارسال عدد 1 تائید نمایید.

 

رایتل

مشترکین رایتل ابتدا باید با شماره گیری #133* سرویس انتقال شارژ را فعال کرده و یک رمز چهار رقمی برای خود انتخاب کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که در تعیین رمز چهار رقمی نباید از اعداد یکسان و متوالی استفاده نمود. حداقل میزان اعتبار انتقال داده شده 10.000 و حداکثر 100.000 ریال می باشد. هزینه کسر شده در هر انتقال اعتبار نیز 500 ریال است.

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

ماجرای حذف شارژر از جعبه‌های موبایل

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ اپل چندی پیش اقدام به حذف شارژر از جعبه گوشی‌های موبایل خود کرد. طبق آخرین اخبار منتشر شده، سامسونگ و شیائومی که پیشتر اپل را مسخره کرده بودند، خود نیز اقدام به حذف شارژر از جعبه‌های موبایل کرده‌اند. شیائومی دلیل حذف شارژر از بسته بندی گوشی‌های خود را کاهش حجم زباله‌های الکترونیکی و کمک به محیط زیست خوانده است.

 

شرکت اپل هر ساله تغییرات جدیدی را در محصولات خود، به ویژه محصولات آیفون، اعمال کرده و روانه بازار می‌نماید. واکنش‌ها تا به حال طیف گسترده‌ای از تمجیدها و اعتراض‌ها دربرگرفته است. اما در طی چند سال اخیر، واکنش‌ها به تغییرات اپل شدیدتر بوده و حواشی زیادی را در پی داشته‌اند. زمانی که شایعاتی از حذف ایرپادز از جعبه‌های آیفون پخش شد و سپس یک منبع معتبر خبر از حذف شارژر از جعبه‌های آیفون در سال 2020 داد، این واکنش‌های منفی به اوج خود رسیدند.

 

هنگامی که اپل اعلام کرد که گوشی‌ های موبایل آیفون 7 دارای جک هدفون نخواهند بود، سیلی از واکنش‌های منفی به سمت اپل روانه شد، با این حال اپل به اعتراض‌ها توجهی نکرد و مدتی بعد سایر برندهای گوشی که با این ایده مخالفت کرده و آن را به سخره گرفته بودند، در سال‌های بعد اقدام به حذف جک هدفون از گوشی های موبایل خود کردند. بنابراین در حال حاضر گوشی‌های هوشمندی که جک هدفون ندارند، در بازار بسیار رایج هستند.

 

در پی اعلام شدن حذف شارژر از گوشی‌های آیفون 12، عده‌ی بسیار زیادی به این اقدام اعتراض کرده و با ارائه دلایل متعددی این کار را غیرمنطقی دانستند. اگر بخواهیم به این اقدام اپل از جنبه‌های مختلف بنگریم، می‌توانیم موضوع هزینه‌های شرکت اپل، سود و نگرانی‌هایی که برای محیط زیست و حجم زباله وجود دارد اشاره کنیم:

بر اساس نظر یکی از کارشناسان اپل، در پی افزودن قابلیت 5G به گوشی‌های آیفون، این شرکت، هزینه‌های بالایی را متحمل شده است، بنابراین با کاهش قطعات درون جعبه سعی در صرفه جویی در هزینه‌ها دارد. از طرفی دیگر سود قابل توجهی بابت فروش ایرپادز، شارژر و سایر قطعات به صورت جداگانه به شرکت می‌رسد. اما نظری که کاربران موافق این ایده دارند، مبنی بر کاهش حجم زباله‌های الکترونیکی و حفظ محیط زیست می‌باشد. این موضوع قطعا برای کسانی قابل پذیرش است که پیش از این کاربر گوشی‌های اپل بوده و در حال حاضر شارژر آیفون دارند.

نکته‌ی بحث برانگیز دیگری که درباره این اقدام جدید اپل وجود دارد، این است که تمامی گوشی‌های آیفون که پیش از آیفون 12 به بازار آمدند، با آداپتور نوع  USB-A کار می‌کنند. اما آداپتور آیفون 12 نوع USB-C به لایتنینگ بوده و بسیاری از کابل‌های مدل‌های سابق با آن سازگاری ندارند. این بدان معناست که کاربران باید اقدام به خرید شارژرهای جدید کنند. با این اوصاف، دلیل این اقدام اپل مبنی بر سود بیشتر برای شرکت، پررنگ‌تر می‌شود.

 

اما این تصمیمات اپل توسط سایر برند و شرکت‌های گوشی، از جمله سامسونگ و شیائومی، چگونه تحلیل می‌شود؟ همان طور که اشاره شد، در پی اعلام حذف جک هدفون از گوشی‌های آیفون، سامسونگ این ایده را به سخره گرفته و در یک ویدئوی تبلیغاتی، این اقدام اپل را زیر سوال برد. اما مدتی بعد که سامسونگ گلکسی نوت 10 را روانه بازار کرد، اثری از جک هدفون در آن به چشم نمی‌خورد! این بار نیز، با تغییراتی که اپل برای گوشی‌های خود اعلام نموده است، داستانی مشابه با چند سال قبل برای این برندهای رقیب کره‌ای و چینی تکرار شده است. سامسونگ در فیسبوک پستی را منتشر ساخت که در آن با حالت کنایه به نبودن شارژر در جعبه‌های گوشی آیفون اشاره کرده است:

"گلکسی شما هر آنچه که نیاز داشته باشید برایتان فراهم می‌کند. از اساسی‌ترین نیازها مانند شارژر گرفته تا بهترین نوع دوربین، باتری، عملکرد، حافظه و صفحه 120Hz."

 

با این حال شایعاتی وجود دارد که سامسونگ نیز قصد دارد تا در نسل بعدی گوشی‌های خانواده گلکسی S، شارژر را حذف کند. این شایعه زمانی قدرت گرفت که سامسونگ پستی را که دلیل نقض این شایعه بوده و وجهه‌ی خوبی برای این شرکت نمی‌سازد از فیسبوک حذف کرد. بنابراین کاربران سامسونگ بیشتر از پیش به عدم وجود شارژر در جدیدترین مدل‌های این گوشی، یعنی گلکسی S 21، مطمئن شدند.

 

شیائومی نیز در طعنه زدن و مسخره کردن حذف شارژر از جعبه گوشی آیفون چیزی کم نگذاشته بود، با این حال مدیرعامل شیائومی، لی جون، اعلام کرد که مدل جدید گوشی‌های این شرکت، یعنی می 11، در تاریخ 28 دسامبر سال 2020 به طور رسمی معرفی خواهد شد. او همچنین افزود: با این که می‌داند بسیاری از کاربران از این اقدام استقبال نخواهند کرد، اما به هر حال در جعبه این مدل گوشی، شارژر وجود نخواهد داشت. در ویدئوی تبلیغاتی که از می 11 منتشر شد، جعبه آن بسیار کوچک‌تر از سابق بوده و جای خالی شارژر در آن به چشم می‌خورد. اما به جای آن، مشخصات فنی گوشی موبایل، مانند دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، نمایشگر Super AMOLED با استاندارد +HDR10 و اسپیکر هارمن کاردن بر روی جعبه دیده می‌شود. شیائومی دلیل حذف شارژر از بسته بندی گوشی‌های خود را کاهش حجم زباله‌های الکترونیکی و کمک به محیط زیست خواند.

 

آن طور که مشاهده می‌شود، ظاهراً شرکت اپل است که مسیر تغییر و تحولات گوشی‌های هوشمند در جهان را تعیین می‌کند. چرا که تغییراتی که اپل تا کنون در گوشی‌های خود اعمال کرده است، هر چند که مقاومت‌ها و سرزنش‌هایی درمورد آن وجود داشته باشد، نهایتاً در سایر برندهای گوشی نیز ظاهر می‌گردد.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز