نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

سازهای عجیب

همیشه کار در هنر بسیار جذابیت دارد به طوری که همیشه دنبال خلق و ساختن است. در موسیقی هم خیلی از افراد یا به خاطر صدا یا نواختن یا ساختن ساز ها  بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و به خاطر خلاقیت شان مورد توجه قرار گرفته اند و باعث دیده شدن در جامعه و فرهنگ شده اند و اسمشان در تاریخ و موسیقی آن کشور ماندگار شده است.

در اینجا به تعدادی از سازهای عجیب و غریب می پردازیم. به نظر شما در ساخت کدام ساز خلاقیت و تفکر بیشتری بکار رفته است؟

 

ارگ بزرگ استالاک پایپ (The Great Stalacpipe Organ)

 

این ارگ که در یک غار زیرزمینی در ویرجینیا واقع شده، در سال 1956 توسط لِلاند اسپرینکل ابداع شد. این ساز با ضربه زدن به استالاکتیت های قدیمی توسط چکش لاستیکی کار می کند. همه اینها به یک کنسول متصل می شوند که شبیه یک ارگ سنتی است. یکی از اتفاقاتی که در مورد ابداع این ساز می گویند اینست که اسپرینکل این ایده را زمانی به دست آورد که پسرش سرش را به یکی از استالاکتیت ها زد و صدایی مانند همهمه در غار ایجاد کرد.

 

The Great Stalacpipe Organ

یخ های آهنگین (Musical ice)

 

ترج آیسانگست یک درامر و آهنگساز نروژی است. وی با استفاده از یخ های دریاچه های یخ زده، سازهای موسیقی ابداع می کند. ترومپت یخی او صدایی مانند شیپور جنگ را دارد.

لزوماً اینطور نیست که هر قطعه یخ برای این منظور کارایی داشته باشد و  فقط یخ هایی با ساختار میکروسکوپی مناسب، صدایی زیبا ایجاد می کند.

 

Musical ice

 

اتاقک بادی  صوتی آئولوس (Aeolus Acoustic Wind Pavilion)

 

این ساز، یک ساز 10 تنی است که توسط لوک جرام خلق شده است. سیم های بلند از تیرها تا یک قوس فلزی بزرگ کشیده می شوند. هر سیم در باد ارتعاش ایجاد می کند. سپس صدا توسط لوله ها تقویت می شود. در نتیجه صدایی وهم آور و تپنده ایجاد می کند و حجم باد است که تعیین می کند حجم صدای ساز چقدر باشد.

 

Aeolus Acoustic Wind Pavilion

 

درخت آواز خوان زنگ دار (The Singing Ringing Tree)

 

 این مجسمه به ارتفاع 3 متر در ارتفاعات بالای برنلی و بر روی مورهای پنین قرار دارد. این ساز از بادهای غالب غربی که در انتهای لوله ها می وزد استفاده می کند تا صداهایی نامتعارف و دلخراش را در کنار منظره  Crown Point  ایجاد کند. این سازه در سال 2006 توسط معماران مایک تونکین و آنا لیو طراحی شده است.

 

The Singing Ringing Tree

 

ارگ دریایی (Sea Organ)

 

این پروژه جسورانه و بلند پروازانه سعی داشت با استفاده از ساحل بازسازی شده در زادار- کرواسی به عنوان یک ارگ فوق العاده، خود دریا را به یک نوازنده تبدیل کند. لوله های زیر تفرجگاه هنگام برخورد امواج دریا با آنها، واکنش نشان می دهند و صداهایی هماهنگ ایجاد می کنند که موجب استقبال گردشگران از آنجا شده است.

 

Sea Organ

ویولن سل شیپوری (Cello Horn)

 

نامی که خودش، ساز را معرفی میکند. این سازِ ترکیبی، صفحاتی از مجله Popular Science Monthly  را در سال 1936 به خود اختصاص داد. صدایی که با خم شدن سیم ها ایجاد می شد به جای یک بدنه چوبی سنتی، از یک شیپور برنجی خارج می شد و گویی صدایی در بین تار و برنج تولید می کرد.

 

Cello Horn

 

فلوت هایپر باس (Hyperbass Flute)

 

این ساز بزرگترین عضو خانواده فلوت است که بیش از 15 متر لوله دارد. این یک ساز نسبتاً جدید است و طبق گزارشات اولیه، صدای آن از آنجا که کمی مانند غرش است، در حال بررسی و اصلاح است.

 

Hyperbass Flute

 

پهپاد هورنوکوپی (Hornucopian dronepipe)

 

این یک ابزار چاپ سه بعدی است که توسط استودیو MONAD ، اریک گلمبرگ و ورونیکا زاکربرگ همراه با اسکات اف هال (نوازنده) طراحی شده است.

Hornucopian dronepipe

 

Octobass

 

این سازه در سال 1850 توسط طرفدار سازهای زهی عظیم  Jean-Baptiste Vuillaume ساخته شد. این یک کنترباس با صدای بلند است که 3.48 متر ارتفاع دارد. در این دستگاه،  نواختن با دست بسیار سخت است و پدالهای پایی روی آن تعبیه شده تا این کار را ممکن سازد. و شباهتی به سازهای خانواده ی ویولن دارد

 

Octobass

 

Sharpsichord

 

هنری داگ یکی از جالب ترین عناوین شغلی تاریخ را دارد - مجسمه ساز صدا. داگ در نقش شگفت انگیز خود به عنوان مجسمه ساز صدا ، ساز مشابهی با صدای عجیب به نام Sharpsichord را ابداع کرد. این در واقع یک چنگ سنجاق دار بزرگ است که شامل 11 سیلندر است و سنجاق ها هنگام چرخش به سیم های داخلی برخورد می کنند و تولید نوا می کنند.

 

Sharpsichord

سخن پایانی:

 

هر چیزی در این دنیا وظیفه و هدفی دارد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وظیفه موسیقی چیست؟

فکر می کنید کدام ساز کاربردی تر است؟ و از این میان کدام ساز بهتر به آن چیزی که شما از ساز انتظار دارید، می پردازد؟

 

 


جایگاه نخست پرفروش ترین گوشی در سال 2021 متعلق به کیست

جایگاه نخست پرفروش ترین گوشی در سال 2021 متعلق به کیست

گوشی هوشمند شیائومی ره صدساله را یک شبه طی کرد و در کسری از ثانیه در کنار برندهای مطرح جهانی همچون اپل سامسونگ و …. قرار گرفت اما به همین هم راضی نشد و پیشرفت را تا جایی پیش برد که از تمامی این برندها پیشی گرفت و رتبه ی نخست را در پرفروش ترین گوشی ارزان خودش کرد هرچند پیشی گرفتن شیائومی از اپل در زمینه ی فروش امری طبیعی است چراکه کمپانی اپل به دلیل قیمت بالای محصولاتش هیچگاه در زمینه پرفروش ترین ها درخشان نبوده است اما کمپانی سامسونگ که علاوه بر تولید گوشی های هوشمند پرچمدار و گران قیمت در تولید گوشی های میان رده نیز حرفی برای گفتن دارد رقیب قدر و قوی برای شیائومی به حساب میاد که باز نیز شیائومی بر آن چیره شد


امسال نیز شرایط به همان منوال است و روند گرایش به سمت گوشی های میان رده؛ شتاب بیشتری به خود گرفته است. به طوری که بر اساس آخرین گزارش ها، برترین شرکت تولید کننده در اروپا در سه ماهه دوم سال 2021، شرکت شیائومی می باشد.

البته افزایش قیمت محسوس گوشی های پرچمدار در جهان و تنوع گوشی میان رده و خوش قیمت بودن محصولات شیائومی، در این محبوبیت بی تاثیر نبوده است، به طوری که در سه ماهه دوم سال 2021 ، رتبه دوم پرفروش های تولید کننده در جهان نیز متعلق به این شرکت چینی است.

شیائومی در سال های اخیر گام های فوق العاده موثری در تولید گوشی های هوشمند برداشته است و میزان فروش و محبوبیت محصولات این برند در بین مردم، بیانگر موفقیت آن است.

 بر اساس تحقیقات Counterpoint، جایگاه اول پرفروش ترین برند گوشی هوشمند در جهان در ماه ژوئن 2021، متعلق به شیائومی می باشد. در سال 2020 نیز، گوشی های هوشمند شیائومی، از پرفروش های بازار بوده است. به طوری که ردمی نوت 8 ، عنوان دومین گوشی پرفروش سال را از آن خود کرده بود.

 ظاهر زیبای شیائومی رد می نوت 8 با نمایشگر 603 اینچی با وضوح FHD+ در فروش بالای این گوشی و جذب مشتری، بسیار موثر بوده است. این گوشی چشم نواز با 4 دوربین در قاب پشتی با سنسور اصلی 48 مگاپیکسل و دوربین سلفی 13 مگاپیکسل از محبوب ترین گوشی های موجود در بازار بود. سیستم عامل اندروید 9 با باتری 4000 میلی آمپر ساعت این گوشی را به محصولی جذاب و کاربردی در بین کاربران بدل کرده بود.

 به نظر می رسد ارزش بالا در مقابل بهای پرداختی مقرون به صرفه، محصولات این برند را در مقایسه با رقبا، در جایگاه بهتری قرار داده است. ولی با توجه به رقابت بسیار شدید در کسب بازار جهانی، تلاش برندهای مطرح دنیا برای باز پس گیری جایگاه نخست پرفروش ترین برند های موبایل در جهان امری بدیهی است.اگر چه پیشی گرفتن شیائومی از اپل و سامسونگ، از بزرگترین دستاوردهای این شرکت محسوب می شود، ولی به نظر می رسد با بهبود وضعیت کرونا و رفع موانع تولید در ویتنام شاهد تغییر در جدول پرفروشهای جهان باشیم.

 



بهترین مارک جک درب پارکینگ

همیشه از نخستین آدم تا به امروز در یکی از مشکلات زندگی بوده است و برای حفاظت ادم ها به کار گرفته می شود و باعث جلوگیری بودن از کلی اتفاقات بد میشود و باعث به سرقت رفتن وسایل خانه می شود , همین مسئله باعث شده امروزه در های الکترونیک بیاد تا باعث راحت تر شدن زندگی شود و دیگر لازم نباشد که آدم ها از ماشین های خود پیاده شوند و در را باز کنند.

در ابتدای امر باید گفت که بهترین جک های درب پارکینگ را شاید بتوان در دو دسته تقسیم نمود.

 

دسته ی اول مخصوص به افراد ثروتمندی است که در خرید خود از نظر اقتصادی و هزینه کرد هیچ محدودیتی ندارند و اگر حتی جک گران قیمت آن ها زود به زود نیاز به تعمیر , سرویس و یا تعویض داشته باشد باز هم فشار چندانی متوجه آنها نخواهد شد. برای این دسته از افراد طبق ضرب المثل هرچقدر پول بدی آش میخوری مطمئنا نمونه های گران قیمت خارجی گزینه ی مناسبی باشد اما توجه به این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به قیمت های ارز در شرایط کنونی , واقعا قیمت نمونه های خارجی به صرفه نبوده و حتی برای افراد ثروتمند نیز انتخاب یک جک داخلی مناسب و با کیفیت بهتر میباشد.

 

اما دسته ی دوم مشتریان کسانی هستند که توانایی پرداخت هزینه های سرسام آور را برای خرید جک های پارکینگی ندارند و به همین دلیل دنبال بهترین و با کیفیت ترین جک های درب پارکینگ با قیمت مناسب می باشد. این دسته از افراد ابتدا باید با توجه به نیاز خود و مکانی که قرار است در آن از جک استفاده شود محصول مورد نیاز خود را انتخاب نمایند تا از انتخاب اشتباه و هزینه ی مجدد جلوگیری شود.

به همین منظور ما در بخش بعدی توضیح مختصری از انواع جک های درب پارکینگ میدهیم تا شما مشتریان عزیز و ارجمند بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین محصول را انتخاب نمایید.

 

 

جک های پارکینگی را میتوان به دو دسته ی زیر تقسیم نمود :

۱- جک های بازویی : این نمونه جک که پر استفاده ترین نوع میباشد مناسب برای مکان هایی است که از نظر عمقی چه به داخل ساختمان و یا چه به بیرون ساختمان فضایی برای باز شدن درب وجود داشته باشد . پس اگر شما در محیط خود همچین فضایی را ندارید نباید به سراغ این جک ها بروید. نکته ی دیگر در مورد این جک ها این است که به هنگام خرید باید به تک لنگه بودن یا دو لنگه بودن آن توجه نمایید تا اشتباها محصولی را خریداری نمایید.

جک های بازویی خود نیز به دو مدل زیر قابل دسته بندی میباشند:

– جک های الکتروهیدرولیک : این مدل که با پمپ روغن و یا هوا کار میکند مناسب برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد است و در ضمن برای درهای با ابعاد بزرگ و وزن های سنگین مانند : درب کارخانه ها استفاده میگردد.البته در هنگام استفاده از این جک ها باید دقت لازم را همیشه داشت زیرا هزینه ی تعمیر این مدل جک ها بالا میباشد.

– جک های الکترومکانیک : این نمونه از جک ها که با گیربکس و چرخ دنده کار میکند , متداول ترین نوع جک میباشد که خیل زیادی از مردم استفاده میکنند. این نمونه , مناسب برای مکان هایی با حجم تردد محدود و  برای درهایی با ابعاد و وزن محدود ( در حدود ۲٫۵ الی ۴ متر و ۳۰۰ الی ۵۰۰ کیلوگرم ) است. پس اگر محلی که قرار است در آن جک نصب شود شلوغ است این مدل , انتخاب مناسبی نمیباشد.

 

۲- جک های ریلی یا پنهان : یکی دیگر از نمونه جک های پارکینگی این مدل است که زمانی از آنها استفاده میشود که ابعاد و وزن در به گونه ای است که دیگر جک های بازویی قابلیت کارکرد بر روی آن ها را ندارند. البته در مواردی برای درب های ظریفی هم که نمیخواهند فشاری توسط جک های بازویی به آن ها وارد شود یا حتی اگر در نظر دارند جک از دید عموم پنهان باشد این گزینه انتخاب خوبی است. این مدل جک , توانایی نصب بر روی درب هایی با ابعاد حدودا ۱۵ متری و وزن تقریبی ۱۵۰۰ کیلوگرمی را داراست.

 

 

یکی دیگر از فاکتور های تاثیر گذار در انتخاب بهترین جک برقی پارکینگ , مسئله ی مدت گارانتی آن ها میباشد . در همین راستا ما در ادامه لیستی از شناخته شده ترین برند های  داخلی و خارجی تولید و عرضه کننده ی جک های پارکینگی را به همراه مدت گارانتی و محدوده ی قیمتی آن ها می آوریم تا شاید کمک هر چند کوچکی برای انتخاب بهترین جک پارکینگی به شما عزیزان کرده باشیم.

 

برند های ایرانی :

– تابا : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– سیماران ( فراز ) : دارای گارانتی ۲۴ تا ۳۰ ماهه با حدود قیمتی ۴ تا ۱۲ میلیون تومان

– جک یال : دارای گارانتی ۳ تا ۵ ساله با حدود قیمتی ۴ تا ۶ میلیون تومان

– اتوماتیک گیت : دارای گارانتی ۳۶ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– جک سوزوکی :  دارای گارانتی ۱۸ تا ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– میلان : دارای گارانتی ۳۰ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– ویرا : دارای گارانتی ۱۲ ماه تعویض به علاوه ۱۸ ماه تعمیر با حدود قیمتی ۶ تا ۱۰ میلیون تومان

– الکتروپیک ( یوتاب ) : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– تکنما ( محک ) : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– لنسر :  دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– آلدو : دارای گارانتی ۱۸ تا ۳۰ ماهه

– فلای :  دارای گارانتی ۱۲ ماهه با حدود قیمت ۴ میلیون تومان

– جابان : دارای گارانتی دو ساله

– کسری : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– بتا : دارای گارانتی ۱۲ ماهه با حدود قیمتی ۴ تا ۸ میلیون تومان

– سهند : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– الاروی : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– پویا در ( آریا ) : دارای گارانتی ۳۶ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– سوپر لایف : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

 

برندهای خارجی :

  • BFT : دارای گارانتی ۱۸ ماهه تا ۴ ساله با حدود قیمتی ۱۲ تا ۴۷ میلیون تومان

  • جک V2 : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۸ تا ۲۳ میلیون تومان

  • جک پروتکو : دارای گارانتی ۳۰ ماهه با حدود قیمتی ۱۳ تا ۱۸ میلیون تومان

  • لایف : دارای گارانتی ۱۸ تا ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۱۵ میلیون تومان

  • نایس : دارای گارانتی ۱۸ تا ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان

  • گوچی : دارای گارانتی ۶ ماهه

  • فک : دارای گارانتی ۴ ساله با حدود قیمتی ۱۹ تا ۹۱ میلیون تومان

  • ایور : دارای گارانتی ۲ ساله

  • جنیوس : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان

  • تیتان : دارای گارانتی ۱ ساله با حدود قیمتی ۸ میلیون تومان

  • زومر : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۲۱ تا ۲۲ میلیون تومان

  • بنینکا : دارای گارانتی ۴ ساله

  • فادینی : دارای گارانتی ۴ ساله با حدود قیمتی ۴۰ میلیون تومان

  • والنسیا : دارای گارانتی ۳۶ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

  • بلانکو : دارای گارانتی ۳ ساله با حدود قیمتی ۶ تا ۷ میلیون تومان

  • جی بی دی : دارای گارانتی ۲ ساله

  کافه گیتس : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۷ میلیون تومان

 

هر آنچه باید درباره سیم کارت بدانیم

هر آنچه باید درباره سیم کارت بدانیم

ازآنجایی که سیم کارت یک وسیله ی ضروری میباشد و دیگر در دسترس تمام افراد است در این  مقاله به شرح همه چیز اعم از قیمت فعال کردن و…. میپردازیم

پرداخت کارکرد تلفن همراه:


 


مشترک می توانند در زمانی که برای سیم کارت ثبت نام می کنند یک مبلغی را به عنوان سپرده برای دریافت اشتراک خدماتی خود به هرکدام از اپراتورهایی که در آن ثبت نام کرده اند بپردازند.


همچنین می تواند وجهی را به به عنوان تضمین پیش پرداخت کند تا حد نصاب کارکرد خود را برای اینکه از قطعی تلفن جلوگیر نماید، بیشتر کند.


مشترکین می توانند خط تلفن را به سه نحو خریداری کنند:


1-پس پرداخت (دائمی) بدون مبلغ سپرده تضمین پرداخت


2-پس پرداخت دارای مبلغ سپرده


3-پس پرداخت دارای تضمین پرداخت.


زمانی که مشترکین نحوه پس پرداخت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت را انتخاب می کند، فقط هزینه مالیات، اتصال و عوارض را پرداخت می کند.


اگر مشترکین در زمان ثبت نام پس پرداخت (دائمی) دارای مبلغ سپرده را انتخاب کند، باید علاوه بر هزینه مالیات و عوارض و اتصال، مبلغ سپرده را نیز پرداخت کند.


در نهایت در صورت انتخاب پس پرداخت (دائمی) دارای تضمین پرداخت، مشترکین باید به اضافه اینکه مبلغ اتصال، مالیات و عوارض را می پردازند، یک مبلغی را به عنوان تضمین پرداخت را هم به اپراتور بپردازند.


برای پرداخت بدهی های مشترکین اپراتور باید وضعیت بدهی مشترکین خود را از طریق صورت حساب هایی که برای آنها ارسال می کنند، مشترکان را از بدهی هایشان از این طریق آگاه کنند؛ که این از وظایف اپراتورهای تلفن همراه می باشد. همچنین مشترکین حداکثر 15 روز فرصت دارند تا این بدهی را پرداخت کنند.


حدنصاب کارکرد به معنای حداکثر مبلغی است که میزان کارکرد خط تلفن همراه پس پرداخت را کنترل می کند و میزان آن 80 درصد مبلغ تضمین پرداختی است که مشترک پرداخت نموده است.



 

تهیه سیم کارت و فعال سازی آن:


 


هنگام خرید سیم کارت برای فعال سازی آن از طریق ارسال رمز یکبار مصرف (OTP) که برای سیم کارت های قبلی خریداری شده و ثبت شده امکان پذیر است.


 هنگامی که شخص سیم کارت اولی باشد، می تواند با دادن شماره معرف به متصدی فروش سیم کارت این رمز یک بار مصرف را از طریق پیامک به شماره فرد معرف دریافت کند و اقدام به فعالسازی سیم کارت نماید.


به چه سیم کارتی فعال می گویند؟ سیم کارتی که فرد بتواند در شبکه تلفن همراه خدمات را دریافت کرده و از طریق مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امتیاز آن سیم کارت سلب نشده باشد.


 

هزینه سیم کارت:


 


هزینه ای که اپراتورهای فروش برای سیم کارت هایشان تعیین می کنند متغیر بوده و این تفاوت به شماره آن خط وابسته است به عنوان مثال حداکثر هزینه ای که برای یک سیم کارت معمولی اعتباری تعیین شده است 20 هزار تومان بوده و برای یک سیم کارت دائمی با شماره های معمولی 120 هزار تومان قیمت گذاری شده است. مخابرات علاوه بر هزینه ای که بابت سیم کارت دریافت می کند، از افرادی که متقاضی سیم کارت های دائمی هستند مبلغ 36 هزار تومان بابت تضمین پرداخت دریافت می نماید.


با توجه به مصوبات سازمان کمیسیون مقررات ارتباطات، اپراتورها فروش خط های رند و ویژه دائمی خود را با قیمت بالاتر و به صورت مزایده ای می توانند بفروشند.


 

تعداد سیم کارت هایی که می توان خرید:


 


تعداد سیم کارت هایی که اشخاص حقیقی بر اساس مقررات تعیین شده در تمامی اپراتور ها می توانند خرید کنند 10 سیم کارت فعال می باشد.


افراد و اتباع غیر ایرانی نیز می تواند حداکثر سه سیم کارت فعال از همه اپراتورها داشته باشند اما به شرط داشتن مدارک هویتی معتبر نظیر کارت پناهندگی، گذرنامه، کارت هویت، کارت اقامت و کارت سبز که بتوان آن ها را احراز هویت نمود.


این محدودیت ها برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.


 

نحوه استعلام تعداد سیم کارت‌ها:


 


 اشخاص برای اطلاع از تعداد سیم کارت های ثبت شده باید از طریق سیم کارت فعالی که در دست دارند کدملی خود را به شماره 3000150 ارسال نمایند ویا از طریق سایت www.cra.ir به قسمت منو حقوق کاربران رفته و گزینه استعلام سرویس های مشترکین از سیم کارت هایی که به نام وی ثبت شده باخبر می شوند. همچنین از طریق اپلیکیشن های مربوط به اپراتور ها می توانید از سیم کارت هایی که به نام شما است با خبر شوید.

 

مسئولیت‌های مالک سیمکارت:


 


تمام مسئولیت هایی که برای یک خط تلفن بر عهده مالک سیم کارت است. برای پیامک های تبلیغاتی نباید از سیم کارت شخصی استفاده شود که در صورت استفاده از این سرویس با سیم کارت شخصی باعث مسدود شدن ارسال پیامک و قطعی سیم کارت می شود.


 

 

افزایش سقف قطع میان دوره:


 


چنانچه مشترکین دائمی بخواهند سقف اعتبار میان دوره ای خود را افزایش دهند که از یک سری خدمات و اعتبارات بیشتر بهره مند شوند، باید مبلغی را پرداخت کنند.


این خدمات در زمان استفاده از رومینگ به هنگام سفر خارجه بسیار به کار می آید. برای استفاده از این خدمات در هر اپراتوری می توانید کد #117*10*را شماره گیری کنید.


نحوه برخورد دارنده پروانه با مشترکان بدهکار دائمی


در خطوطی که پس پرداخت بدون سپرده و تضمین پرداخت هستند حد نصاب کارکرد خط تلفن همراه 30 هزارتومان است؛ اما در خطوط پس پرداخت با سپرده یا تضمین، 80 درصد مقدار سپرده و یا تضمین را به عنوان حد نصاب در نظر می گیرند.


هنگامی که خط پس پرداخت بدون سپرده به 80 درصد حد نصاب کارکرد برسد باید به مشترکین اطلاع رسانی شود و به آنها حداقل 24 ساعت مهلت پرداخت داد. هنگامی که این میزان به 100 درصد برسد اپراتور می تواند فرایند قطع خطوط تلفن را برای مشترکان بدهکار اقدام نمایند. ولی اگر این به حد نصاب 100 درصد نرسد افراد می تواند تا قبل از پایان مهلتی که تعیین شده این مبلغ را پرداخت کنند.


اگر در خطوط پس پرداخت دارای سپرده یا تضمین پرداخت میزان به حد نصاب کارکرد برسد، دارنده پروانه باید مدت زمان حداقل 72 ساعت را در زمان اطلاع رسانی جهت پرداخت کارکرد را تعیین کند، هنگامی که کارکرد به 100 درصد برسد اپراتور میتواند نسبت به قطع خدمات و خط تلفن همراه مشترک بدهکار اقدام نماید. در صورتی که پس از اطلاع رسانی، کارکرد این خط به ۱۰۰ درصد حد نصاب نرسد، مشترک می‌تواند تا پایان مهلت تعیین شده، مبلغ کارکرد خود را پرداخت کند.


این اپراتورهای تلفن همراه باید بازه های زمانی حداقل یک ماهه را برای صورت حساب مشترکین صادر کنند.


هنگامی که مهلت پرداخت بدهی به پایان می رسد اپراتور می تواند خط مشترک بدهکار را به مدت دو هفته به صورت یک طرفه دربیاورد.


هنگامی که مشترکین به اطلاع رسانی اپراتور و اخطارهای کتبی و مهلتی که به مدت یک سال به آن ها داده شده است توجه نکنند و نسبت به پرداخت بدهی خود بی تفاوت باشند دارنده پروانه اجازه دارد که خط تلفن این مشترکین را به صورت کامل تخلیه کرده و امتیاز آنها را سلب نماید.


 

تبصره:


 


۱-اپراتوری که پروانه دارد می تواند با شخصیت حقوقی غیر دولتی که 10 سال فعال است خطوط تلفن را با مهلت دو ساله برای مالک حفظ نماید و اگر این مهلت به پایان رسید و مشترک مراجعه کرد مقدار مبلغ بدهی را از اشتراکش کم کند و بقیه را به وی بازگرداند.


2- در زمانی که خط تلفن رند به مزایده می رسد و مشترک با پرداخت هزینه های اضافی مالک آن می شود، اپراتور باید به علاوه یک مهلت یک ساله ای که تعیین شده است، این خط را به مدت دوسال در مالکیت مشترک نگه دارد و زمانی که مشترک با گذشت زمان این بدهی را پرداخت نکرد، اپراتور می تواند با کمک کارشناس دادگستری و قیمتی که تعیین می کند این خط را دوباره به وسیله مزایده به فروش برساند و پس از تهاتر بدهی مشترک باقی مبلغ خط را به وی بازگرداند.


 

مقررات عمومی:


 


۱ –هنگامی که بدهی مشترک به مهلت قطع خط برسد دارنده پروانه نمی تواند خطوط دیگر این مشترک را قطع نماید و یا به خاطر تاخیر در پرداخت بدهی نمی توانند از وی خسارت بگیرند.


 ۲ هنگامی که مشترک قبل از تخلیه خط و جمع آوری آن بدهی را پرداخت کند این اپراتور باید خط مشترک را حفظ نماید.


۳ براساس تعرفه های وضع شده زمانی که مشترک اقدام به پرداخت بدهی قبل از جمع آوری و تخلیه خط تلفن کند، اپراتورها می توانند برای وصل مجدد این هزینه را براساس تعرفه های تعریف شده دریافت نمایند.


۴ – هنگامی که خط مشتری تخلیه و جمع آوری میشود او باید نسبت به درخواست جدیدی برای دریافت خط به اپراتور اقدام نماید و هزینه اتصال و خرید یک سیم کارت جدید را پرداخت کند.


 ۵ اپراتور یا دارنده پروانه باید نسبت به قرارداد تنظیم شده بین خود و مشترکش مسئول باشد و تمامی موارد را رعایت کند و اگر این قرارداد نیاز به اصلاح دارد، آن را با هماهنگی مشترکش اصلاح نماید.


۶ –اپراتورها باید مشترکین خود را نسبت به نحوه عملکردشان و حق و حقوقی که دارند آگاه سازند


فرایند قطع یکطرفه: به این نحو است که مشترک فقط قادر به دریافت پیامک و تماس می باشد و امکان برقراری تماس با هر خطی به غیر از خطوط اضطراری برای وی وجود نخواهد داشت.


فرایند قطع دوطرفه: مشترک به غیر از برقراری تماس با خطوط اضطراری نمی تواند هیچ تماسی برقرار کند یا دریافت نماید.


فرایند سلب امتیاز: در این قسمت مشترک حق امتیاز استفاده از شماره اش سلب شده و مجوز حضور وی در شبکه لغو خواهد شد و در نهایت اپراتور ها می توانند این شماره را به اشخاص دیگری واگذار نمایند.


روش‌های مختلف اطلاع رسانی به مشترک: اپراتورهای همراه باید با استفاده از وسایل مختلف ارتباطی مانند افزایش یا کاهش اعتبار، میزان اعتباری که باقی مانده و وضعیت اعتبار و همچنین قطع دوطرفه یا یک طرفه بودن به مشترکین خود اطلاع دهند که این کار را باید بدون دریافت هزینه ای انجام دهند. ا


 

مقررات استفاده از سیم کارت اعتباری:


 


زمانی اجازه حضور مشترک در داخل شبکه و استفاده از خدمات داده می شود که او ثبت نام کرده باشد.


هنگامی که اعتبار مشترک به پایان می رسد، اپراتور باید نسبت به اطلاع رسانی قطع یک طرفه شماره مشتری اقدام نماید.


 

هنگامی که مشترک تراکنشی در یک بازه سه ماهه نداشت:


 


الف) اگر مشترک سه ماه فعالیت و تراکنش نداشت اپراتور یا دارنده پروانه می تواند زمانی که خط دارای اعتبار بود، ابتدا اطلاع رسانی کرده و سپس به ازای هر یک ماه حداکثر 20 دقیقه مکالمه را از اعتبار وی در جهت جبران هزینه های نگهداری شبکه و ارتباطات از مشترک کم کند و بعد از این اتفاق مشترک می تواند از باقی مانده اعتبار خود استفاده نماید.


ب) هنگامی که مشترک اعتبار ریالی نداشته باشد این اپراتور می تواند بعد از اینکه اطلاع رسانی را انجام داد این خط را به صورت دوطرفه قطع کند.


همواره آخرین تراکنش مشتری مبنای این بازه سه ماهه محسوب می شود و به وی بابت هر تراکنش سه ماه زمان داده می شود.


هنگامی که مشترک تراکنشی ثبت نکرد دارنده پروانه می تواند از اعتباری وی در جهت جبران هزینه ها، کسر کند.


دارنده پروانه باید تماس با خطوط اضطراری را برای مشترکینی که در وضعیت قطع یک طرفه یا دوطرفه قرار دارند برقرار کرده ولی مجاز است سیار خدمات را برای مشترک غیرفعال کند.


در زمانیکه وضعیت خط به صورت قطع دوطرفه است دارنده پروانه موظف است که شماره مشترک را تا زمانی که امتیاز وی سلب می شود، حفظ کند.


اپراتور ها و دارندگان پروانه موظف اند که هرگونه اطلاعاتی را که مربوط به ثبت نام و یا غیرفعال کردن، قطع یک طرفه و دوطرفه و رنهایت سلب امتیاز را در قراردادی که با مشتری تنظیم می کنند، ارائه دهند.


 




 



کدام گوشی های سامسونگ بلا استفاده می شوند؟

کدام گوشی های سامسونگ بلا استفاده می شوند؟

اگر از آن دسته اشخاصی هستید که وسواس شدیدی در مراقبت از وسایل خود دارید به احتمال به علت قیمت بالای گوشی های هوشمند وسواس دوچندانی در نگهداری این وسیله ی شخصی خود به خرج میدهید و اگر به دلیل آیتم هایی مثل مد و لاکچری بودن گوشی خود را عوض نکرده باشید احتمالا همان گوشی قدیمی خود را در دست دارید 

البته این نکته را نمیشه فراموش کرد که اگرچه یک گوشی هوشمند می تواند سالیان سال در دستت اشخاصی سالم بماند اما نمی توان از تاثیر امکانات جدید گوشی های جدید مانند دوربین سیستم عامل پر سرعت و … غافل شد همین عوامل موجب از کار افتادن نسل قبلی گوشی های سامسونگ شده است

همانطور که می دانید، سیستم عامل اندروید غالب ترین سیستم عامل در جهان بوده و بیش از 86 درصد سهم بازار تلفن هوشمند، متعلق به این سیستم عامل می باشد. سیستم عاملی که گسترش آن با  کمپانی گوگل، غول دنیای دیجیتال؛  می باشد و بسیاری از امکانات  این سیستم عامل مانند جی میل، یوتیوب، ارتباط با فروشگاه های نرم افزاری، استفاده از نقشه ها و.... با سرویس های گوگل کار می کند .

چند روز پیش کمپانی گوگل به طور رسمی اعلام کرد که پشتیبانی خود از برخی نسخه های قدیمی اندروید 2.3.7 )   Gingerbread ) را ادامه نخواهد داد. در صورت عدم پشتیبانی گوگل از این سرویسها،  بعد از تاریخ  27 سپتامبر ( 5 مهرماه)، این سیستم عامل بر روی گوشی های قدیمی اجرا نمی شود و کاربر با پیغام " ورود اشتباه نام کاربری و رمز عبور " مواجه می شود.

هدف اصلی گوگل از این کار، پایان دادن به دغدغه های امنیتی نسخه های قدیمی اعلام شده است.  تصمیمی که شاید در نگاه اول؛ آسیب زیادی به صاحبان گوشیهای قدیمی اندروید بزند؛ ولی آنچه که مسلم است این امر در طولانی مدت امنیت کلی سیستم و برنامه های مربوط به آن را ارتقا می بخشد.

با توجه به این که  بیشترین گوشی ها و تبلتهایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، متعلق به شرکت سامسونگ می باشد، اگر به دلایل مختلف، امکان خرید گوشی جدید را ندارید؛ توصیه می شود از رام های غیررسمی با نسخه اندروید بالاتر ، مثلا نسخه اندروید 4 استفاده کنید.

اگر از محصولاتی مانند : Galaxy S, Galaxy 3,Galaxy 5,Galaxy Epic 4G, Galaxy Mini,

 Galaxy Pop, Galaxy M PrO, Galaxy Y Pro,Galaxy S II, Galaxy Tab   استفاده می کنید؛ بهتر است برای این که دچار مشکل نشوید، یا به دنبال ارتقای سیستم عامل گوشی هوشمند خود باشید یا گوشی جدیدی خریداری کنید.