نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

سرویس تلفای همراه اول چیست؟

همراه اول سرویس جدیدی را معرفی کرد  که باعث کاهش هزینه مکالمه میشود و هزینه مکالمه از طریق اینترنت مصرف میشود با اینکه خیلی از اپلیکیشن ها دارای این قابلیت بودند اما همراه اول برای اولین بار از سرویس تلفای یا همان وای فای کالینگ (برقراری ارتباط تلفنی بر بستر وای فای ) رونمایی کرد که این قدم بزرگی در خصوص ارتباطات کشور می باشد.

 

این سرویس جدید و نوآورانه که تنها با اتصال به شبکه وای فای قابل استفاده میباشد، نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن یا برنامه واسطی نداشته و مشترکین می توانند به راحتی با استفاده از شماره گیری گوشی هوشمند خود، همانند دیگر تماس های عادی خود با دیگران تماس برقرار و یا دریافت نمایند. سرویس تلفای که در سطح جهانی با نام Wifi Calling شناخته می شود، در شرایطی که گوشی هوشمند آنتن دهی مناسبی نداشته باشد، از طریق اتصال به اینترنت می تواند یک تماس پایدار و بدون پارازیت را برقرار کند.

 

مزایای سرویس تلفای همراه اول:

شاید مهم ترین مزیت سرویس تلفای، امکان برقراری تماس بدون نیاز به سیگنال تلفن باشد، ولی این سرویس کارآمد، مزیت های دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

1.     تماس بدون نیاز به اپلیکیشن واسط

مشترکین تنها با نصب تلفای و فعال سازی این سرویس می توانند بدون مراجعه به اپلیکیشن خاصی، تماس تلفنی خود را برقرار کنند. علاوه بر این برای برقراری ارتباط با استفاده از این سرویس، لازم نیست هر دو طرف مکالمه یک اپلیکیشن یکسان را در تلفن همراه خود نصب کنند. زیرا این سرویس مانند تماس های عادی برای مخاطب به نمایش در خواهد آمد و مخاطب نیاز به تغییر تنظیمات ندارد.

 

2.     برقراری و دریافت تماس در نقاط با آنتن دهی ناپایدار و یا با ازدحام بالا:

در مکانهایی که آنتن دهی ضعیف می باشد یا در نقاط کور، سرویس تلفای قادر به برقراری ارتباط پایدار و مستمر از طریق اینترنت می باشد.

 

نحوه استفاده از سرویس تلفای:

برای استفاده از این سرویس مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول باید به روش زیر عمل کنند:

گام اول: دانلود اپلیکیشن تلفای از گوگل پلی

گام دوم: اتصال به وای فای و یا دیتای تلفن همراه، نصب اپلیکیشن و فعال سازی سرویس

گام سوم: اتصال به وای فای و برقراری یا دریافت تماس همانند دیگر تماس های عادی با شماره گیر تلفن همراه

در سرویس تلفای، مشترکین می توانند بدون نیاز به اپلیکیشن خاص تنها با استفاده از شماره گیر تلفن همراه ارتباط تلفنی خود را برقرار کنند. این سرویس نوین مانند دیگر راهکارهای تماس های اینترنتی نیاز به استفاده از یک اپلیکیشن خاص جهت برقراری تماس نخواهد داشت. علاوه بر این در هنگام تماس مخاطب، تفاوتی بین تماس های تلفای و تماس عادی وجود نداشته و مخاطب می تواند مانند همیشه به راحتی تماس را برقرار کند.

 

نکات و شرایط مهم:

·        برای فعال سازی سرویس تلفای، مشترک باید سیم کارت خود را به یوسیم USIM یا سیم کارت نسل چهارم تعویض کرده باشد.

·        در حال حاضر سرویس تلفای تنها برای مشترکین داخل کشور قابل استفاده می باشد.

·        در صورت فعال بودن سرویس تلفای تمامی تماس ها به صورت پیش فرض با تلفای صورت می پذیرد. برای تغییر در این پیش فرض؛ لازم است مشترک در قسمت تنظیمات این سرویس را به صورت موقت غیر فعال سازد.

·        در صورت فعال بودن سرویس، وجود آیکون تلفای در نوار وضعیت بالای صفحه نمایش همراه به معنای آماده بودن برای برقراری و دریافت تماس می باشد.

·        فعال سازی این سرویس برای کلیه مشترکین همراه اول رایگان می باشد.

·        تعرفه تماس های تلفام مانند تعرفه تماس های عادی می باشد.

 

نحوه غیر فعال سازی سرویس تلفای

کیفیت مکالمه در سرویس تلفای کاملا به کیفیت وای فایی که تلفن همراه به آن متصل می شود، بستگی دارد، به همین خاطر توصیه می شود جهت برقراری تماس مطلوب، از شبکه وای فای با پهنای باند کافی ( با بیت ریت حداقل 12 کیلو بیت بر ثانیه ) برای برقراری و دریافت تماس تلفای استفاده می شود.

البته یکی از مشکلاتی که در این نوع ارتباط وجود دارد، این است که در صورتی که مشترک از محدوده آنتن دهی وای فای خارج شود، تماس قطع شده و سرویس به صورت اتوماتیک قابلیت انتقال به آنتن معمولی سیم کارت را نخواهد داشت، در چنین شرایطی مشترک باید تماس را قطع کرده و دوباره اقدام به تماس نماید. البته امکان غیر فعال سازی این سرویس به صورت موقت و دائمی نیز وجود دارد که مشترکین می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

نحوه غیر فعال سازی این سرویس به صورت موقت:

برای این کار مشترک باید با مراجعه به صفحه تنظیمات اپلیکیشن تلفای از طریق گزینه فعال/ غیر فعال کردن تماس های تلفای، تنظیمات لازم را انجام دهد.

 

نحوه غیر فعال سازی سرویس تلفای به صورت دائم:

برای این کار مشترک باید برنامه تلفای را از تلفن همراه خود حذف یا ( Unistall ) کنند.

در حال حاضر اپراتور همراه اول تنها اپراتوری است که این سرویس را به صورت قطعی راه اندازی نموده است، البته در طول سال های گذشته، اقداماتی از سوی اپراتور ایرانسل انجام شده است که در حد رونمایی باقی مانده است، ولی با توجه به این که این سرویس امکان برقراری تماس به دیگر شبکه های تلفن مانند تمام اپراتورهای موبایل و هم چنین تلفن ثابت تمام کشورها را فراهم می کند و هزینه های مشترکین را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، قطعا در آینده ای نه چندان دور، شاهد رشد گسترده اینگونه خدمات در کشور خواهیم بود.

بهترین بسته های مکالمه، پیامک و اینترنت همراه اول

در طرح اینترنت همراهی به تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول، بسته های اینترنت ویژه و طرح مکالمه همراهی برای تماس درون شبکه (همراه اول به همراه اول- همراه اول به تلفن ثابت) در نظر گرفته شده است. این بسته ها بسیار مقرون به صرفه بوده و با توجه به اختصاصی بودن برای هر مشترک، می تواند تا 40 درصد هزینه ها را کاهش دهد.

 

 

بسته اینترنت همراهی همراه اول

بعد از گران شدن اینترنت، یکی از بهترین بسته های اینترنت طراحی شده از سوی اپراتور همراه اول، بسته اینترنت همراهی می باشد که متناسب با الگوی مصرف مشترکین بسته های اینترنت کاملا مطابق نیاز کاربر طراحی و پیشنهاد می شود. بر اساس اعلام همراه اول، این پیشنهاد با بهره گیری از هوش مصنوعی صورت پذیرفته و می تواند تا 40% هزینه های اینترنتی مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول را کاهش دهد.

با توجه به این که این بسته پیشنهادی کاملا اختصاصی طراحی شده، هر مشترک بسته پیشنهادی مخصوص به خود را داشته که از شرایط و ویژگی های متفاوتی نسبت به بسته های عادی موجود در وب سایت همراه اول برخوردار می باشد.

 

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول در صورت تمایل برای مشاهده و ثبت درخواست این بسته های پیشنهادی می توانند از روش زیر استفاده نمایند:

1.     ابتدا کد دستوری # 211 * 1000 * ( ستاره 1000 ستاره 211 مربع ) یا کد دستوری # 62 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 62 مربع ) را شماره گیری نمایند.

2.     بسته یا بسته های پیشنهادی طرح همراهی؛ که مختص به آنها می باشد را مشاهده نمایند.

3.     شماره بسته پیشنهادی را انتخاب نموده و درخواست را ثبت نمایند.

 

درگاه های ارتباطی مشترکین برای استفاده از این سرویس مطابق جدول ذیل می باشد:

سرویس

روش اول

روش دوم

فعال سازی

# 211 * 1000 *

# 62 * 100 *

استعلام

# 210 * 1000 *

# 10 * 100 *

راهنما

# 9 * 1000 *

# 9 * 100 *

 

نکات و شرایط مهم:

·        تمام مشترکین عادی و مشترکینی که به شبکه همراه اول ترابرد کرده اند، به جز مشترکین انارستان امکان استفاده از این بسته همراهی را خواهند داشت.

·        بسته پیشنهادی بر اساس الگوی مصرف مشترک بوده و هیچ تفاوتی بین استفاده از سیم کارت دائمی و اعتباری در این طرح وجود ندارد.

·        بسته های اینترنت همراهی بر اساس الگوی مصرف مشترکین، به صورت ماهانه به روز می گردد.

·        بعد از شماره گیری کد دستوری بسته پیشنهادی برای مشترک فعال می گردد، در صورتی که مشترک بسته اینترنت فعال داشته باشد، این بسته رزرو خواهد شد.

·        محدودیتی در خرید بسته های پیشنهادی برای مشترک وجود ندارد و در صورت اتمام بسته مشترک می تواند در همان ماه بسته جدیدی خریداری نماید.

·        امکان استفاده همزمان از بسته اینترنت همراهی با سایر بسته های عادی همراه اول وجود ندارد.

 

بسته مکالمه همراهی همراه اول

این طرح که برای علاقمندان به مکالمه بسیار هیجان انگیز و جذاب می باشد، بر اساس الگوی مصرف مشترکین بسته های مکالمه درون شبکه ( همراه اول و تلفن ثابت ) به مشترکین پیشنهاد می شود.

با توجه به این که این بسته های پیشنهادی توسط هوش مصنوعی و بر اساس الگوی مصرف به مشترکین پیشنهاد می شود؛ استفاده از آنها می تواند تا 90% هزینه های مکالمات را نسبت به استفاده از بسته های عادی کاهش دهد.

 

نحوه فعال سازی بسته مکالمه:

برای فعال سازی این بسته های پیشنهادی، مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول می توانند روند ذیل را طی نمایند:

1.     ابتدا کد دستوری # 11 * 1000 * (ستاره 1000 ستاره 11 مربع ) را شماره گیری نمایند.

2.     بسته یا بسته های پیشنهادی طرح مکالمه همراهی را مشاهده نمایند.

3.     در نهایت شماره بسته را انتخاب نموده و درخواست فعال سازی بسته را ثبت نمایند.

 

درگاه های ارتباطی برای استفاده از بسته مکالمه همراهی به شرح ذیل می باشد:

سرویس

کد دستوری

فعال سازی

# 11 * 1000 *

استعلام

# 10 * 1000 *

راهنما

# 9 * 1000 *

 

نکات و شرایط مهم:

·        بسته های پیشنهادی مکالمه همراهی، صرفا برای مکالمات درون شبکه ( همراه اول و تلفن ثابت) بوده و تعرفه گفتگو با مشترکین دیگر اپراتورها با نرخ عادی محاسبه می شود.

·        مبلغ بسته های مکالمه به صورت حساب پایان دوره مشترکین دائمی اضافه شده و از اعتباری ریالی مشترکین اعتباری کسر می گردد.

·        امکان رزرو بسته های مکالمه همراهی وجود نداشته و مشترک تنها زمانی که بسته مکالمه فعال نداشته باشد، می تواند از این بسته استفاده نماید.

 

بسته پیامک همراهی همراه اول

در طرح پیامک همراهی، اپراتور همراه اول بر اساس الگوی مصرف مشترکین، بسته مخصوصی به آنها پیشنهاد می کند که بسیار مقرون به صرفه تر از بسته های عادی موجود در وب سایت همراه اول می باشد.

برای مشاهده و فعال سازی این بسته مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول باید کد دستوری # 41 * 1000 * ( ستاره 41 ستاره 1000 مربع ) را شماره گیری نمایند.

 

درگاه های ارتباطی همراه اول برای فعال سازی بسته پیامک همراهی به شرح ذیل می باشد:

سرویس

کد دستوری

مشاهده و فعال سازی بسته های پیامک همراهی

# 41 * 1000 *

استعلام وضعیت بسته پیامک همراهی

# 40 * 1000 *

راهنما

# 9 * 1000 *

 

شرایط و نکات مهم:

·        بسته های پیامک همراهی قابلیت رزرو خودکار ندارند.

·        مشترکین همراه اول در هر ماه می توانند، حداکثر سه بسته پیامک همراهی را فعال نمایند.

·        مشترکینی می توانند از این پیشنهاد ویژه استفاده نمایند که حداکثر 12 ماه از تاریخ فعال سازی سیم کارت آنها گذشته باشد.

·        هزینه بسته پیشنهادی به صورت حساب پایان دوره مشترکین دائمی اضافه خواهد شد و یا از حساب ریالی مشترکین اعتباری کسر خواهد شد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

در صورت گم شدن سیم کارت ایرانسل چه باید کرد؟

آیا میدانید هنگامی که سیم کارت شما مفقود میشود باید چه کاری انجام دهید؟ مفقود شدن سیم کارت یکی از اتفاقات بسیار ناخوشایند است که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد و اولین اقدام بعد از گم شدن سیم کارت مسدود سازی سیم کارت است زیرا براساس قانون در صورت بروز هرگونه تخلف، مزاحمت و کلاهبرداری از طریق سیم کارت تنها مالک اصلی آن مسئول بوده به همین دلیل اولین قدم باید مسدود سازی سیم کارت باشد. 

این اقدام به عنوان یک گام مهم، همواره از سوی کارشناسان توصیه می شود و به همین خاطر، همه اپراتورها شرایط خاص و منحصر بفردی را ایجاد نمودند تا مشترکین در هر ساعت از شبانه روز بتوانند به راحتی نسبت به این امر اقدام نمایند.

 

مسدود سازی سیم کارت ایرانسل:

در صورت گم شده یا دزدیده شدن سیم کارت، مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

1.     مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من

اگر مشترک، شماره سیم کارت دزدیده شده یا مفقود شده را قبلا در برنامه کاربردی ایرانسل من ثبت کرده باشد، حال می تواند به صورت آنلاین با مراجعه به این اپلیکیشن، سیم کارت خود را به صورت رایگان و به راحتی مسدود نماید. البته اگر گوشی هوشمند مشترک اندروی باشد، زیرا در حال حاضر در نسخه PWA ( وب اپلیکیشن ایرانسل من ) برای سیستم عامل ios امکان استفاده از این خدمات وجود ندارد.

پس اگر سیستم عامل گوشی هوشمند مشترک اندروید می باشد، مشترک باید در صفحه اصلی اپلیکیشن با انتخاب گزینه حساب من، بخش خدمات سیم کارت، گزینه مسدودیت/ رفع مسدودیت را انتخاب نماید. در این قسمت مشترک باید از بین دو گزینه شماره 1. دستگاه تلفن همراه/ سیم کارتم را گم کرده ام و شماره 2. درخواست قطع موقت سیم کارت را دارم، یکی از گزینه ها را انتخاب و مراحل اجرای دستور را تکمیل نماید.

 

2.     تماس تلفنی با مراکز تماس ایرانسل

کلیه مشترکین ایرانسل می توانند به صورت آفلاین با مراکز تماس ایرانسل تماس گرفته و درخواست تعلیق یک طرفه یا دو طرفه خط خود را اعلام کنند. بعد از آن هم می توانند با مراجعه حضوری به به مراکز خدمات یا نماینده های ایرانسل نسبت به تحویل سیم کارت جدید اقدام نمایند.

بعد از دریافت سیم کارت جدید، مشترک می تواند با شماره های مراکز تماس ایرانسل تماس گرفته و نسبت به رفع مسدودی اقدام نماید. البته امکان انجام این کار از طریق اپلیکیشن ایرانسل من نیز وجود دارد.

نکات مهم:

·        این خدمات فقط به مالک اصلی سیم کارت ارائه می گردد.

·        درخواست مسدودی سیم کارت از این روش 5،000 تومان هزینه دارد.

·        برای تماس با این مراکز، مشترک می تواند با یک سیم کارت ایرانسل با شماره 700 تماس بگیرد و یا با خط غیر ایرانسلی با شماره 09377000000 تماس گیرد.

 

نحوه بازیابی شماره سیم کارت پیدا شده در ایرانسل:

البته امکان دارد عکس این ماجرا هم اتفاق بیفتد و به جای گم شدن سیم کارت، گاهی در یک خانه تکانی یا اسباب کشی سیم کارتی را پیدا کنید و مشتاق باشید تا بدانید شماره سیم کارت جدید چیست؟ در چنین مواقعی راحت ترین و در دسترس ترین روش ممکن، قرار دادن سیم کارت جدید در گوشی هوشمند و زنگ زدن به شماره دیگری که به آن دسترسی دارید؛ می باشد.

ولی این شیوه در صورتی که سیم کارت شارژ نداشته باشد، امکان پذیر نمی باشد و لازم است که روش های ذیل را امتحان کنید:

 

1.     استفاده از # 91 * ( ستاره 91 مربع )

در صورتی که مطمئن هستید سیم کارتی که پیدا کردید متعلق به اپراتور ایرانسل می باشد، کد دستوری # 91 * را شماره گیری نمایید، تا شماره سیم کارت بر روی گوشی هوشمندتان به نمایش در آید.

 

2.     استفاده از گوشی هوشمند

·        اگر گوشی هوشمندتان آیفون می باشد، بعد از قرار دادن سیم کارت پیدا شده در آن وارد بخش مخاطبین یا Contacts شده و در قسمت کارت من ( My card )، شماره مورد نظر را ببینید.

البته امکان انجام این کار از طریق بخش تنظیمات ( Settings )، قسمت تلفن ( Phone) در بخش شماره من (My number ) نیز وجود دارد.

 

·        اگر گوشی هوشمندتان اندروید می باشد در بخش تنظیمات ( Settings) گوشی هوشمند؛ گزینه " در مورد دستگاه "( About Device ) را انتخاب نموده و در قسمت شماره تلفن یا Phone Number ، شماره مورد نظر را مشاهده کنید.

 

نحوه بازیابی شماره اینترنت ثابت:

در صورتی که مشترک شماره اینترنت ثابت خود را فراموش کرده باشد، امکان بازیابی شماره وجود دارد و کاربران می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به تهیه شناسه TD LTE اقدام نمایند:

 

1)      اپلیکیشن ایرانسل من نسخه PWA ( وب اپلیکیشن )

مشترکینی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، ابتدا به برنامه ایرانسل من وارد شده و در قسمت پایین صفحه اصلی مراحل زیر را به ترتیب طی نمایند. گزینه اضافه کردن حساب / انتخاب حساب / شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده ام

 

2)      نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

مشترکینی که از سیستم عامل ios استفاده می کنند، پس از ورود به آدرس www.irancell.ir گزینه شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده ام را انتخاب نمایند.

 

3)      با استفاده از کد دستوری

مشترکین حقیقی ایرانسل می توانند با شماره گیری کد دستوری # 8 * 8 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 8 ستاره 8 مربع ) شماره اینترنت ثابت خود را بازیابی نمایند. البته در این بخش مشترک باید اطلاعات IMEI دستگاه که بر روی جعبه و برچسب اطلاعات مودم موجود می باشد را نیز ارائه کند. ارائه شماره ملی مالک حساب نیز الزامی می باشد.

البته مشترکین توجه داشته باشند، در صورتی که سیم کارت ویژه اینترنت ثابت را بدون مودم خریداری کرده باشند؛ تنها با استفاده از کد دستوری می توانند شماره سیم کارت TD LTE را بازیابی نماید.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

همراه اول و شارژ مخصوص بانوان

اپراتور همراه اول خدمات و سرویس های بی شماری برای اکثر اقشار جامعه دارد در همین راستا سرویس های متنوعی را برای جوانان، دانشجویان، معلمان، دانش آموزان، اساتید و … هم در نظر گرفته است که باعث کاهش هزینه های ارتباطی میشود.

 

شارژ هدیه بانوان همراه اول

سرویس هدیه شارژ بانوان نیز، فقط مخصوص افرادی می باشد که سیم کارتشان در پایگاه داده اطلاعاتی همراه اول، به نام یک خانم ثبت شده باشد. هنگامی که مشترک کد دستوری هدیه شارژ بانوان را شماره گیری می کند، ابتدا پروفایل مشترک در پایگاه داده همراه اول چک می گردد و در صورتی که خانم باشد می تواند با استفاده از روش های زیر 30% شارژ بیشتر دریافت کند:

 

روش اول: استفاده از کد دستوری

مشترکین سیم کارت های اعتباری که سیم کارتشان به نام یک خانم در سیستم همراه اول ثبت شده است؛ می توانند مستقیما با شماره گیری کد دستوری # 114 * 1 * ( ستاره 1 ستاره 114 مربع ) اقدام به افزایش اعتبار و دریافت هدیه شارژ بانوان نمایند.

 

نوع درخواست

کد دستوری

دریافت شارژ بانوان

# 114 * 1 *

دریافت راهنما

# 149 * 1 *

 

در این روش مستقیما بعد از شماره گیری کد دستوری؛ 130 درصد مبلغ شارژ پس از کسر مالیات به اعتبار مشترک افزوده می شود.

 

روش دوم: خرید پین شارژ

در این روش، مشترک اعتباری ابتدا باید پین شارژ را خریداری نموده و سپس با استفاده از کد دستوری که در جدول ذیل آمده، نسبت به دریافت هدیه اقدام نمایند:

 

نوع درخواست

کد دستوری

دریافت شارژ بانوان

# 1222 * 10 *

دریافت راهنما

# 1292 * 10 *

 

در صورتی که مشترک با استفاده از این روش، اعتبار خود را افزایش می دهد، پس از وارد نمودن رمز شارژ از کد مربوطه، ابتدا مشترک به اندازه مبلغ پین، افزایش شارژ خواهد داشت. سپس این مبلغ کسر شده و به جای آن شارژی به ارزش 130 درصد مبلغ پین ( پس از کسر مالیات ) به حساب مشترک واریز می شود.

 

روش سوم: مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول

در این روش مشترکین می توانند به صورت آنلاین به فروشگاه همراه اول به آدرس shop.mci.ir مراجعه نموده و نسبت به شارژ هدیه بانوان اقدام نمایند.

نکته قابل توجه در شارژ هدیه بانوان، محدودیت زمانی استفاده از این شارژ می باشد که هم شامل شارژ اصلی و هم شامل شارژ هدیه می گردد.

 

مهلت مصرف اعتبار شارژ بانوان

مبلغ شارژ

5،000 تومان

10،000 تومان

20،000 تومان

مهلت مصرف اعتبار

10 روز

15 روز

20 روز

 

بر اساس جدول فوق مشترکینی که سیم کارت خود را با شارژ هدیه بانوان شارژ می کنند؛ می بایست کل مبلغ پین و 30% شارژ هدیه را در مدت زمان اعلام شده؛ مصرف نمایند.

نکات و شرایط مهم:

·        تنها مشترکین حقیقی همراه اول می توانند از این سرویس استفاده نمایند و مشترکین حقوقی امکان دریافت این هدیه را ندارند.

·        شارژ دریافتی ( مجموع شارژ خریداری شده و شارژ هدیه ) را نمی توان به سایر خطوط اعتباری انتقال داد.

·        شارژ دریافتی ( مجموع شارژ خریداری شده و شارژ هدیه ) را نمی توان برای تماس با خارج از کشور و رومینگ استفاده کرد.

·        شارژ دریافتی ( مجموع شارژ خریداری شده و شارژ هدیه ) برای استفاده از مکالمه و پیامک درون شبکه و همچنین با سایر اپراتورهای داخل کشور است. علاوه بر این مصرف اینترنت نیز بر اساس تعرفه جاری همراه اول قابل استفاده می باشد.

·        با استفاده از شارژ دریافتی ( مجموع شارژ خریداری شده و شارژ هدیه ) نمی توان بسته های تشویقی از جمله بسته اینترنت همراه، پیامک و ... خریداری نمود.

·        هنگامی که مشترک کد دستوری هدیه شارژ بانوان را برای همراه اول ارسال میکند، ابتدا پروفایل مشترک در پایگاه داده همراه اول چک می گردد و در صورتی که خانم نباشد، به وی اطلاع داده می شود که مشمول طرح نمی باشد، ولی پین خریداری شده؛ همچنان قابلیت مصرف داشته و مشترک می تواند پین خریداری شده را به صورت عادی یا در طرح های دیگر شارژ هدیه مورد استفاده قرار دهد.

 

شارژ فوق العاده همراه اول

براساس این طرح کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند در صورت تمایل علاوه بر مبلغ اصلی شارژ خریداری شده، شارژ هدیه نیز دریافت کنند.

مهم ترین تفاوت شارژ فوق العاده با شارژ معمولی محدودیت در زمان استفاده این نوع شارژ می باشد که مشترک باید میزان کل شارژ را در بازه اعلام شده، استفاده نماید، در غیر این صورت کل شارژ منقضی می گردد.

مبلغ شارژ، شارژ هدیه و مدت زمان اعتبار کل شارژ در شارژ فوق العاده همراه اول بر اساس جدول زیر می باشد:

 

مبلغ شارژ

مبلغ شارژ هدیه

مبلغ کل شارژ

مدت زمان اعتبار مبلغ کل شارژ

50،000 ریال

5،000 ریال

55،000 ریال

5 روز

100،000 ریال

15،000 ریال

115،000 ریال

7 روز

200،000 ریال

50،000 ریال

250،000 ریال

15 روز

500،000 ریال

150،000 ریال

650،000 ریال

20 روز

1،000،000 ریال

350،000 ریال

1،350،000 ریال

30 روز

 

مشترکین اعتباری اپراتور همراه اول برای استفاده از این طرح می توانند از درگاه های ارتباطی که در جدول زیر آمده است، استفاده نمایند:

فعال سازی

# 12 * 1 *

راهنما

# 122 * 1 *

استعلام

# 11 * 140 *

 

نکات و شرایط مهم:

·        شارژ هدیه در این طرح شامل مکالمات داخل شبکه ( همراه اول و تلفن ثابت )، پیامک و دیتای تعرفه آزاد می باشد.

·        امکان خرید بسته با استفاده از شارژ هدیه فوق العاده وجود ندارد.

·        انتقال اعتبار با شارژ فوق العاده امکان پذیر نمی باشد.

·        در صورتی که مشترک در بازه تعیین شده، کل مبلغ شارژ را مصرف نکند، شارژ اصلی به علاوه شارژ هدیه منقضی خواهد شد. البته مشترکین توجه داشته باشند، منقضی شدن فقط مختص شارژ افزایش یافته از طریق شارژ فوق العاده می باشد و شارژی که از قبل یا بعد از آن به صورت معمول انجام شود، مشمول انقضای زمانی نخواهد بود.

فوت های کوزه گری بازار خرید و فروش سیم کارت

اصولا چه تفاوتی بین دو نوع سیم کارت صفر و کارکرده وجود دارد و مزیت های هر یک چیست؟ از جمله سوال های مهمی است که پیشنهاد می شود؛ ما را همراهی کنید تا بتوانید دانش خود را در مورد آنها در حد یک کارشناس افزایش دهید.

 

تعریف سیم کارت صفر و کارکرده:

به طور کلی سیم کارت ها از نظر وضعیت کارکرد به دو دسته، صفر و کارکرده تقسیم می شوند.

سیم کارت صفر سیم کارتی است که تاکنون فعال نشده باشد و هیچ گونه استفاده ای از آن برای ارسال پیامک، برقراری مکالمه و سرویس اینترنت نشده باشد.

سیم کارت کارکرده نیز به سیم کارتی گفته می شود که قبلا فعال شده باشد و از آن مانند همه سیم کارت های معمولی استفاده شده باشد. البته سیم کارت های کارکرده بسته به میزان استفاده به دو دسته سیم کارت کم کارکرد و کارکرده تقسیم می شوند. بر اساس این تعریف؛ اگر سیم کارتی فعال شده باشد و از آن استفاده نشده باشد، سیم کارت کم کارکرد است و یا اگر سیم کارتی فعال شده باشد و تنها از سرویس اینترنت آن استفاده شده باشد، باز هم سیم کارت کم کارکرد می باشد.

 

بنابراین اگر سیم کارتی فعال شده باشد و از آن استفاده کمی شده باشد، یا برای مدتی خاموش باشد به آن سیم کارت کم کارکرد میگوییم که طبیعتا به علت زنگ خور پایین تر، قیمت بالاتری نسبت به سیم کارت های کارکرده دارند؛ ولی در رده سیم کارت های صفر قرار نمی گیرند و همچنان سیم کارت های صفر بالاترین قیمت را نسبت به همتایان خود در بازار دارند.

حال در این بین مشکلی که به وجود می آید این است که در بعضی از پیش شماره ها، سیم کارت صفر نداریم، مثلا برخی کدهای سیم کارت همراه اول مانند کد یک تا 7 به دلیل اتمام سرشماره در سال های گذشته، خطوط صفر وجود ندارد و کلیه سیم کارت هایی که با این پیش شماره در بازار عرضه می گردند از نوع کارکرده می باشند.

 

فوت کوزه گری بازار سیم کارت ایران

ولی این بازار نیز مانند هر بازار دیگری فوت های کوزه گری مخصوص به خود را دارد که اگر بدانید کی و چگونه از آن استفاده کنید؛ به راحتی می توانید سیم کارت خود را به بالاترین قیمت ممکن بفروشید. مثلا یکی از فوت های فروش سیم کارت این است که اگر قصد فروش سیم کارت خود را دارید، سیم کارت را برای مدتی خاموش کنید و زنگ خور گوشی را به میان قابل توجهی کاهش دهید تا سیم کارت در رده سیم کارت های کم کارکرد قرار گیرد و ارزش ریالی بیشتری پیدا کند. البته حتما در این بازه آبونمان را پرداخت کنید تا سیم کارت مسدود نگردد.

یکی دیگر از این فوت های کاربردی، خرید سیم کارت های سلب امتیاز شده می باشد که دوباره به چرخه فروش بازگردانده می شوند و معمولا کم کارکرد یا در حد صفر می باشند و از قیمت مناسبی هم برخوردارند.

 

دلایل سلب امتیاز سیم کارت

بر اساس قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها می توانند در شرایطی خاص؛ حق استفاده از خدمات خط را از مشترک سلب نمایند. در این صورت مشترک دیگر صاحب خط نبوده و امکان واگذاری اشتراک به دیگران وجود دارد.

 

1.     فوت مشترک

در صورتی که مشترک فوت نماید و ورثه هم در مدت قانونی، اقدام به تقسیم مبلغ سیم کارت پس از فروش ننمایند و یا از آن استفاده نکنند، اپراتور می تواند سیم کارت را سلب امتیاز نماید.

البته در صورت مراجعه ورثه یا مشترکی که مهاجرت نموده و ارائه دلایل و مستندات لازم در خصوص عدم پرداخت بدهی در مهلت تعیین شده، اپراتور می تواند یک مهلت شش ماهه دیگر برای پرداخت بدهی بدهد. در صورت عدم پرداخت بدهی در این تاریخ، سیم کارت سلب امتیاز می گردد.

 

2.     استفاده غیر مجاز

بر اساس قانون در صورتی که مشترک از خدمات شبکه به صورت غیر مجاز و برای مقاصد نامناسب استفاده کند و یا اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی غیر اخلاقی و غیر قانونی نماید؛ در نوبت اول اخطار، در نوبت دوم قطعی 15 روزه و در نوبت سوم سیم کارت سلب امتیاز خواهد شد.

 

3.     ایجاد مزاحمت

در صورتی که مشترک از طریق تلفن همراه برای دیگران ایجاد مزاحمت نماید، برای بار اول به مدت یک هفته و برای بار دوم به مدت سه ماه سیم کارت قطع می گردد. در بار سوم سیم کارت به طور دائم قطع شده و تلفن همراه سلب امتیاز می گردد.

 

4.     عدم پرداخت قبض

یکی دیگر از این موارد که سبب سلب امتیاز سیم کارت ها می گردد، عدم پرداخت قبض پایان دوره و یا عدم استفاده از سیم کارت های اعتباری برای یک بازه طولانی می باشد که البته این مدت در اپراتورهای مختلف، متفاوت می باشد.

 

·        سلب امتیاز سیم کارت های دائمی در همراه اول

در اپراتور همراه اول، برای قطع کامل و تخلیه سیم کارت دائمی همراه اول به مشترک حدود یک سال فرجه داده می شود تا در این مدت در صورت تمایل، مشترک با پرداخت قبض نسبت به رفع مسدودی و قطعی دو طرفه سیم کارت اقدام نماید، ولی اگر در این بازه با وجود ارسال پیامک از سوی همراه اول، اقدامی برای پرداخت بدهی صورت نگیرد، سیم کارت سلب امتیاز می شود.

البته در خصوص شماره های رند همراه اول، این اپراتور به مدت دو سال پس از اتمام مهلت یک ساله تعیین شده؛ شماره مشترک را حفظ می کند و پس از پایان این مهلت و در صورت عدم پرداخت بدهی نسبت به تخلیه و سلب امتیاز خط اقدام می کند.

 

·        سلب امتیاز سیم کارت های اعتباری در همراه اول

در مورد سیم کارت اعتباری همراه اول در صورتی که مشترک به مدت سه ماه متوالی یعنی 90 روز هیچ استفاده ای اعم از دریافت و برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک، استفاده از اینترنت و یا شارژ مجدد نداشته باشد و یا از تاریخ اعتبار شارژ بگذرد، ( محدودیت مبلغ شارژ زیر 5،000 تومان است ) ابتدا سیم کارت یک طرفه شده و سپس معلق و تخلیه می گردد.

البته در قانون جدید اگر سیم کارت اعتباری شارژ داشته باشد، اپراتور 993 تومان از مبلغ سیم کارت کسر می کند تا سیم کارت را فعال نگه دارد. علاوه بر این اگر سیم کارت بسته اینترنتی داشته باشد که از اعتبار زمانی برخوردار باشد، اپراتور به مرور از اعتبار آن به صورت سه ماه؛ سه ماه کسر می کند تا جایی که میزان اعتبار به زیر اعتبار 1،000 تومان برسد. سپس به مشترک تا سه ماه فرصت داده می شود که اگر در این بازه مشترک هیچ استفاده ای از سیم کارت نکند، سیم کارت سلب امتیاز می شود.

 

·        سلب امتیاز در سیم کارت های دائمی ایرانسل

مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل در صورتی که در یک سال یعنی 6 دوره پرداخت قبض هیچ پرداخت و مصرفی نداشته باشند، سیم کارتشان سلب امتیاز می گردد که برای بازگرداندن بعد از پرداخت هزینه ها، 7 روز زمان می برد.

 

·        سلب امتیاز در سیم کارت های اعتباری ایرانسل

در مورد سیم کارت اعتباری ایرانسل در صورتی که مشترک به مدت سه ماه متوالی یعنی 90 روز هیچ استفاده ای اعم از دریافت و برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک، استفاده از اینترنت و یا شارژ مجدد نداشته باشد، سیم کارت سلب امتیاز شده و امتیاز آن به مشترک بازگردانده نخواهد شد و اپراتور آن را به شخص دیگری واگذار می کند.

 

·        سلب امتیاز در سیم کارت های رایتل

مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل در صورتی که 180 روز سیم کارت خود را شارژ نکنند، به صورت یک طرفه مسدود خواهند شد و اگر این روال به صورت 30 روز دیگر ادامه پیدا کند سیم کارت به صورت دو طرفه مسدود می شود.

در صورت عدم شارژ بعد از گذشت یک سال؛ سیم کارت به حالت ترمینیت در خواهد آمد که در این حالت مشترک باید با مراجعه به فروشگاه های مجاز رایتل برای بازگشت سیم کارت به چرخه سرویس دهی و استفاده مجدد؛ هزینه های لازم را پرداخت نماید.

 

نحوه خرید سیم کارت های سلب امتیاز شده

در هر صورت اگر سیم کارتی سلب امتیاز گردد، مجددا به چرخه فروش بر می گردد و قیمت گذاری سیم کارت از سوی کارشناس رسمی دادگستری اعلام می گردد و متقاضیان در صورت تمایل می توانند نسبت به خرید آنها اقدام نمایند.

در صورت تخلیه و سلب امتیاز خط، پس از کسر بدهی تلفن ( با یادآوری مبلغ اولیه حق اتصالی که دریافت گردیده به کارشناس دادگستری جهت کسر آن از قیمت نهایی اعلامی از سوی کارشناس هزینه های مجاز واگذاری، حقوق دولتی، مالیات های متعلقه پرداختی و سایر هزینه ها از جمله هزینه کارشناس رسمی دادگستری) به مشترک قبلی بازگردانده می شود.

از آنجایی که بعد از خرید سیم کارت، کاربر جدید به تمام اطلاعات ذخیره شده در سیم کارت دسترسی خواهد داشت که در صورت سوء استفاده از این اطلاعات، همه عواقب متوجه صاحب قانونی سیم کارت می باشد؛ توصیه می شود حتما قبل از واگذاری؛ تمامی اکانت های فعال در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها را غیرفعال سازید و فیلم ها و عکس های بار گذاری شده را پاک کنید.