نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

ایرانسل رکورددار سرعت اینترنت در شبکه 5G ایران شد



اپراتور ایرانسل در سال ۹۹ توانست موفقیت های متعددی را بدست آورد. این موفقیت ها ادامه دار بوده و این بار ایرانسل توانست توانایی فوق العاده ی خود را در شبکه‌ی 5G کشور نیز به اثبات برساند. شبکه نسل پنجم ایرانسل موفق شد سرعت دانلود خود را به 3.312 گیگابایت بر ثانیه برساند. این خبر را دکتر بیژن عباسی آرند، مدیر عامل ایرانسل، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام نمود. این بیشترین سرعت است که در شبکه‌ی اینترنتی ایران به ثبت رسیده.

چندی پیش در دی ماه همین امسال بود که ، رکورد قبلی بالاترین میزان سرعت نیز توسط ایرانسل به ثبت رسید. 2.5 گیگابایت بر ثانیه بالاترین سرعتی بود که شبکه نسل پنجم کشور تا آن موقع به خود دیده بود. در مرداد ماه امسال بود که اپراتور ایرانسل موفق به راه اندازی فناوری 5G برای اولین بار در ایران شد. در همان روز نیز، نخستین سایت این شبکه در مرکز تحقیقات ICT توسط حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری، افتتاح شد. چند روز پس از آن ایرانسل بار دیگر موفقیت خود را در دستیابی به جدیدترین فناوری‌ها ثابت نموده و دومین سایت نسل پنجم در ایران را راه‌اندازی کرد. پس از آن نیز در تاریخ 21 آبان ماه، خبری مبنی بر افتتاح سومین سایت فناوری 5G و اولین سایت در فضای بیرون ایرانسل در دانشگاه تربیت مدرس تهران منتشر شد. قابل ذکر است که ایرانسل اولین و تنها اپراتور در کشور می‌باشد که از فناوری 5G بهره برده و بالاترین سرعت اینترنت را به مشترکان خود عرضه می نماید.

 تست سرعتی که روز بیستم بهمن ماه سال 99 در ساختمان مرکزی ایرانسل انجام شد، سرعت دانلود را 3.312 و سرعت آپلود را 109 مگابایت بر ثانیه نشان داد. اما خبرها حاکی از آن است که دستاوردهای ایرانسل به اینجا ختم نمی شود. به گفته مدیر عامل شرکت ایرانسل، سرعت 3.5 گیگابایت بر ثانیه نیز در شبکه 5G ایرانسل مشاهده شده است؛ بنابراین به زودی شاهد سرعت دانلود 4 گیگابایت بر ثانیه در این شبکه نیز خواهیم بود. همچنین، این اپراتور در صدد راه اندازی چهارمین سایت نسل پنجم خود در پارک آب و آتش تهران است. با این کار نه تنها افرادی که تلفن همراه‌شان از فناوری نسل پنجم پشتیبانی می‌کند، بلکه آن‌هایی که به این فناوری دسترسی ندارند نیز می‌توانند با استفاده از قابلیت Hotspot و اتصال به مودم وای فای به شبکه 5G ایرانسل دسترسی داشته و از سرعت بالای اینترنت نیز برخوردار شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد