نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

نحوه نظارت بر حجم بسته های اینترنت اپراتورها از سوی رگولاتوری چگونه است؟

بسیاری از مردم این روز ها از اینترنت استفاده می کنند  و همه کارهای زندگی وابسته به اینترنت شده است. از زمانی هم که کرونا آمده است اینترنت بسیار کمک کرد تا در زمان کرونا افراد از زندگی هایشان عقب نمانند.این روز ها اینترنت دارد به ساحل آرامش می رسد و دیگر از ان اعتراضاتی که نسبت به گران شدن اینترنت که اپراتور ها با اجازه دولت کرده بودند دیگر خبری نیست.این روز ها مردم در تلاش هستند که بسته های خود را مدیریت کنند تا بتوانند  به نحوه درست از آن مصرف کنند ولی مردم حساسیت به میزان و نحوه مصرف اینترنت خریداری شده است داشته باشد.شاید به همین خاطر است که چند وقتی است بسیاری از کاربران از تمام شدن زود هنگام حجم بسته های اینترنت خود ناراضی بوده و معتقدند که حجم محاسبه شده توسط اپراتور با میزان مصرف واقعی آنها مطابقت ندارد.

از آنجا که بر اساس اعلام مدیر کل سازمان نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات، حجم بسته های اینترنت اپراتورها از سوی این واحد نظارتی در قالب بازدید ها، بازرسی های دوره ای و نظارت برخط، پایش می شود و در صورت مشاهده هرگونه عدم تطابق و تخلف، با اپراتور متخلف برخورد شده و مطابق قانون جریمه میگردد، انتظار می رود چنین نارضایتی هایی بسیار سریع بررسی و پاسخ داده شوند.

 

سید محمد امامی، مدیر کل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، در این باره به خبرگزاری ایرنا می گوید: "حجم بسته های اینترنت اپراتورها در قالب بازدید ها و بررسی های دوره ای و همچنین نظارت بر خط پایش می شود. این پایش دوره ای با تحلیلی آمار و اطلاعات مربوط به هر اپراتور به صورت دوره تکرار شده و در طی آن اطلاعات و داده های مربوط به بسته های فروخته شده به مشترکان با ترافیک و پهنای باند مصرفی اپراتور تطبیق داده و در صورت مشاهده تخلف مطابق با مقررات با اپراتورها بر خورد می شود."

 

مدیر کل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در ادامه افزودند: " مشترکان برای اطمینان بیشتر و کنترل حجم اینترنت دریافتی با استفاده از اپلیکیشن های"همراه من " در اپراتور همراه اول،"  ایرانسل من"  در اپراتور ایرانسل،"  رایتل من" در اپراتور رایتل، " شاتل موبایل من"  در اپراتور شاتل موبایل، "سامان تل من" در اپراتور سامان تل یا سایر دسترسی هایی که اپراتورها برای مشترکین ایجاد می کنند و هم چنین نصب اپلیکیشن های مانیتورینگ ترافیک، نسبت به سنجش میزان مصرف دیتا بر روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر خود اقدام نمایند."

 

سید محمد امامی علاوه بر اشاره به الزام اپراتورها به درج ترافیک مصرفی کاربران در پنل مشترکین، به این موضوع نیز تاکید کردند که : " مشترکین در صورت مشاهده مغایرت یا تخلف در این زمینه می توانند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس https://195.cra.ir و یا تماس با شماره 95، شکایت خود را ثبت کنند تا این موضوعات از سوی رگولاتوری پیگیری، بررسی و پاسخ داده شود."

 

با توجه به این که امکان نصب اپ های مانیتورینگ ترافیک و نظارت بر میزان حجم مصرفی برای بسیاری از کاربران مقدور نمی باشد، به نظر می رسد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بهتر است نظارت و بررسی های دوره ای خود را بیشتر کرده و با برخورد جدی با هر نوع تخلف از سوی اپراتورها رضایت خاطر بیشتر مشترکین را فراهم آورد. البته برای رسیدن به این مهم، همکاری کاربران با سازمان مربوطه، نقش بسیار مهمی داشته و لازم است مشترکین در صورت مشاهده هرگونه مغایرت از طریق روش های اعلام شده، موضوع را به بخش شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارجاع داده تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ داده شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد