نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

بسته های اینترنت شبانه همراه اول

همراه اول برای استفاده مشترکین خود از خدمات اینترنت تلفن همراه بسته های اینترنتی متنوعی را در نظر گرفته است که در دو قالب بسته های اینترنتی آلفا و آلفا+ دسته بندی می شوند. بسته های اینترنتی آلفا دارای محدودیت سرعت هستند اما بسته های آلفا+ سرعت بدون مرز را در اختیار مشترکین خود قرار می دهد.

یکی از بسته های اینترنتی که علاقمندان خاص خود را دارد بسته های اینترنت شبانه می باشد. بسته های اینترنت شبانه معمولا در یک بازه زمانی تعریف شده قابل دسترسی هستند و به نسبت بسته های روزانه از قیمت پایین تری برخوردارند. همراه اول نیز بسته های ویژه ای برای ساعات شبانه در نظر گرفته است که نام آن ها را شبانت گذاشته است.

بسته های اینترنت شبانت همراه اول از ساعت 2 تا 7 بامداد قابل استفاده هستند که تنوع زیادی هم دارند. بسته های شبانت نیز مانند سایر بسته ها در دو گروه آلفا و آلفا+ قرار می گیرند.

بسته های دارای محدودیت حجم شبانت: برای خواندن جدول های بسته ها به پایگاه خبری سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز مراجعه کنید.

همراه اول علاوه بر بسته های دارای محدودیت حجم بسته های نامحدود شبانه هم در نظر گرفته است که البته برای هرکدام یک سقف منصفانه مصرف در نظر گرفته است.

 

علاوه بر بسته های آلفا به تازگی همراه اول بسته های اینترنت شبانه آلفا+ را نیز برای کاربران و مشترکین خود در نظر گرفته و ارائه می نماید. بسته های آلفا+ با محدودیت حجم فقط در بازه زمانی 2 تا 7 صبح قابل استفاده می باشند اما در بسته های نامحدود یک سری از بسته ها از ساعت 1 بامداد تا 11 صبح نیز قابل استفاده هستند.

سته های آلفا+ نامحدود شبانه همراه اول بر خلاف بسته های آلفا سقف مصرف منصفانه نداشته و به صورت نامحدود در ساعات تعیین شده در اختیار مشترکینی که اقدام به خرید آن کرده اند قرار می گیرد.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

ساعت اینترنت شبانه ایرانسل

 ایرانسل بسته های شبانه متنوعی را برای مشترکین خود که علاقمند به استفاده از این نوع بسته ها هستند ارائه کرده است. بسته های شبانه ایرانسل به دو صورت شبانه و ترکیبی روزانه و شبانه ارائه می شوند.

بسته های اینترنت ایرانسل به صورت هفتگی، ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه می باشند. در صورت تمایل به خرید هریک از بسته های اینترنت می توانید از طریق اپلیکیشن ایرانسل من و یا از طریق کد دستوری *555*5# بسته های متنوع اینترنت ایرانسل را مشاهده کرده و نسبت به خرید هر کدام اقدام نمایید.

در صورتی که اقدام به خرید بسته های ترکیبی روزانه + شبانه نمایید در صورت پایان یافتن حجم هریک از بسته های روزانه یا شبانه کل بسته تمام شده و به صورت خودکار تمدید می گردد.

بسته های اینترنت شبانه ایرانسل در بازه زمانی 2 تا 8 بامداد قابل استفاده می باشند و در صورتی که شما همزمان از یک بسته اینترنتی دیگر بر روی سیم کارت خود استفاده می کنید، در این بازه زمانی اولویت مصرف با بسته شبانه می باشد و از حجم و ترافیک سایر بسته ها در این ساعت تا زمان پایان بسته شبانه، کاسته نخواهد شد. اما اگر از بسته های ترکیبی روزانه + شبانه ایرانسل استفاده می کنید در صورت اتمام ترافیک شبانه، از ترافیک روزانه آن کم خواهد شد.

در کنار این بسته های اینترنت، ایرانسل تعداد بسته اینترنتی 1 روزه نیز ارائه می نماید که برای کاربرانی که استفاده کمی از اینترنت همراه در طول روز دارند در نظر گرفته شده است که این بسته ها دارای ترافیک ترکیبی روزانه و شبانه می باشند که ترافیک شبانه از ساعت 2 تا 8 بامداد و ترافیک روزانه در مابقی ساعات روز مصرف خواهد شد.

شما می توانید برای آگاهی از جزئیات هر یک از بسته های اینترنتی ایرانسل به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه کرده و تمامی مشخصات مربوط به هریک از بسته ها را مشاهده و در صورت تمایل به خرید هر کدام از همان طریق اقدام نمایید. همچنین پس از فعال کردن بسته مورد نظر، می توانید به وسیله این برنامه کاربردی میزان مصرف خود از بسته فعال شده را پایش و رصد کرده و مصرف خود را مدیریت نمایید.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

نحوه فعال کردن سیم کارت دوم گوشی تلفن همراه

 اگر دارای یک گوشی دو سیم کارته هستید که پیش از زمان آغاز به کار طرح رجیستری از درگاه دوم سیم کارت آن استفاده نمی کردید، در صورت قرار دادن سیم کارت در آن بلافاصله پیامی مبنی غیر قانونی بودن دستگاه برای شما ارسال خواهد شد و بر اساس پروتکل مربوطه ظرف مدت یک ماه پوشش شبکه سیم کارت شما قطع می شود.

برای حل این مشکل و ثبت شناسه IMEI درگاه دوم سیم کارت گوشی خود در سامانه همتا باید فرآیند ثبت دستگاه در سامانه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری بر روی گوشی فعال بوده است انجام دهید در غیر این صورت فرآیند ثبت با موفقیت انجام نخواهد شد.

جهت ثبت و یا اضافه نمودن درگاه دوم گوشی خود ابتدا از طریق نشانی اینترنتی www.hamta.ntsw.ir یا از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* و یا اپلیکیشن همتا وارد سامانه همتا شوید. برای ورود به سامانه همتا از طریق نشانی اینترنتی می توانید از شماره سیم کارت استفاده کنید و یا ثبت نام کرده و با کد ملی خود وارد سامانه شوید.

پس از قرار دادن سیم کارتی که قبلا روی گوشی شما بوده است در درگاه دوم سیم کارت گوشی وارد سامانه همتا شده و از قسمت کارتابل و در بخش مدیریت دستگاه ها وارد صفحه افزودن دستگاه شوید. پس از باز شدن این صفحه IMEI درگاه دوم سیم کارت گوشی خود را وارد کرده و بر روی گزینه ثبت کلیک نمایید.

برای بدست آوردن IMEI گوشی خود می توانید به جعبه آن مراجعه کرده و یا با شماره گیری کد #06#*  شناسه IMEI گوشی خود را برای هریک از درگاه های سیم کارت آن مشاهده کنید. برای گوشی های دو سیم کارته به محض وارد کردن شناسه اول سیستم به صورت خودکار دو سیم کارته بودن دستگاه را تشخیص داده و از شما می خواهد که شناسه دوم را نیز وارد نمایید. در صورتی که شناسه وارد شده با سیم کارتی که با آن وارد کارتابل شده اید قبل از شروع طرح رجیستری سابقه فعالیت در شبکه اپراتورهای تلفن همراه کشور را داشته باشد فرآیند ثبت با موفقیت انجام می شود.

برای ثبت از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* باید سیم کارتی که قبل از طرح رجیستری روی گوشی فعال بوده را در داخل آن قرارداده و کد دستوری را شماره گیری نمایید. در منوی باز شده عدد 4 یا افزودن دستگاه را انتخاب کرده و در مرحله بعد شناسه IMEI گوشی خود را وارد نمایید. طبق فرآیند سامانه اینترنتی در صورته 2 سیم کارته بودن گوشی شما، سامانه به صورت هوشمند تشخیص داده و از شما تقاضا می کند که شناسه دوم را وارد کرده و ارسال نمایید.

در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد درگاه های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم ‌کارت قرار دارد. درصورتی‌که دستگاه شما دو سیم ‌کارته (دارای دو درگاه برای قرار دادن سیم ‌کارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت  ‌آمیز فرآیند افزودن دستگاه، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌کارت قرار می ‌گیرد.  بنابراین زمانی که در اسلات دوم سیم‌ کارتی غیر از سیم ‌کارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد.

همان‌طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌کارت جدید در دستگاه، به علت خرید و فروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم ‌کارت‌ های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

 

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

فروش سیم کارت دائمی جوانان همراه اول

شرکت همراه اول از ابتدای فعالیت خود سعی در توسعه شبکه و افزایش کیفیت خدمات خود داشته است. همراه اول، اولین و بزرگترین اپراتور ارائه دهنده خدمات تلفن همراه در کشور می باشد که در حدود 90 میلیون مشترک در سراسر کشور دارد که در حدود 60 میلیون مشترک از این تعداد فعال بوده که از خدمات این اپراتور بهره می برند. همراه اول به عنوان اپراتور ارائه کننده سیم کارت های دائمی یا همان 912 در کشور شناخته می شود اما این اپراتور سیم کارت های اعتباری نیز عرضه می کند که در حدود 40 میلیون مشترک فعال دارد. این روزها با بالاگرفتن تب استفاده از اینترنت همراه در گوشی های هوشمند، همراه اول با ارائه طرحی جذاب برای جذب مشترکین جدید به ویژه جوانان دست به تلاش زد. همراه اول به همین منظور طرحی به عنوان فروش سیم کارت دائمی جوانان را راه اندازی کرد. 

در این طرح که از دی ماه سال 98 آغاز شده است جوانان 18 تا 25 ساله که سیم کارت دائمی ندارند، می توانند با 50 درضد تخفیف و به مبلغ 80 هزار تومان یک سیم کارت دائمی همراه اول دریافت کنند. در این طرح جوانان 18 تا 25 ساله ضمن بهره مندی از تخفیف 50 درصدی خرید سیم کارت از بسته خوش آمد اینترنت یک ماهه با حجم 10 گیگابایت بهره مند می شوند.

نحوه خرید و ثبت نام این سیم کارت ها به این صورت است که متقاضیانی که تا پیش از این مشترک هیچ یک از اپراتورها نبوده اند (تا کنون سیم کارتی به نام آن ها نبوده است) با در دست داشتن کارت ملی و با مراجعه حضوری به فروشگاه ها و نمایندگی های همراه اول می توانند سیم کارت خود را دریافت کنند.

اما متقاضیانی که در حال حاضر مشترک یکی از اپراتورها هستند (حداقل یک سیم کارت دارند) به شرطی که سیم کارت دائمی همراه اول نباشد می توانند از طریق مراجعه حضوری به فروشگاه ها و نمایندگی های همراه اول در سراسر کشور یا مراجعه به نشانی shop.mci.ir نسبت به خرید و دریافت سیم کارت خود اقدام نمایند.

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

۳۰ دقیقه ترس مطلق با P.T.

اینکه ما در مجموعه اتاق فرار اسکیپ کیوب اتاق فراری با سوژه ی بازسازی از گیم پلی استیشن P.T.  ساخته ی کوجیما داشته باشیم و یک بلاگ به معرفی این بازی و این بازی ساز نپردازیم، غیر ممکنه ! و اتفاقاً همین حالا وقتشه.

 

اجازه بدید از خالق اثر ، کوجیما شروع کنیم. هیدئو کوجیما ، متولد ۲۴ اوت ۱۹۶۳ یعنی می شه گفت اول شهریور ماه سال ۱۳۴۲ در توکیو ، ژاپن در خانواده ای متدین چشم به جهان گشود ... ؟ نه ما از خانواده اش دیگه جدی خبری نداریم. اونچه از خانواده ی کوجیما می دونیم اینه که کم تو ژاپن مهاجرت نکردن و از وقتی که هیدئو حداقل بدنیا اومده ،  ۲ مرتبه ، از توکیو به شیراساکی در مرتبه ی اول و در مرتبه ی دوم از شیراساکی به کاوانیشی مهاجرت داشتند.

 

این آقای هیدئوی جوان ، از همون اول مغزش خوب کار می کرده ! و از همون اول هم می دونسته تقریباً جاش کجاست. کلاً به سینما و تصویرگری علاقه داشته و شاید چون به خودش باور نداشته اول تو سرش بوده که بازیگر شه . کمی که بزرگتر می شه و افکار مریضش ( ما اینجا از لفظ مریض بودن افکارش به نیت تمجید و استثنایی بودنش استفاده کردیم ) با دایره ی لغت بیشتری مواجه می شه ، تصمیم می گیره بنویسه ! اون داستان های کوتاهش رو برای مجلات ژاپنی ارسال می کرده و مثل دوران بلوغ هر هنرمند نابغه ی دیگه ای ، نوشته های این دوستمون هم به چشم مجله ها نمیاد و هرگز چاپ نمی شه ! البته الآن می گن دلیلش این بوده که اون مجله ها دنبال داستان های ۱۰۰ صفحه ای بودن و داستانهای هیدئو کوجیما اصولاً سه برابر حجم داشته، ولی شما به ما بگید این آخه دلیل می شه ؟!

 

خلاصه بریم جلوتر ، قسمت بعدی از زندگی کوجیما خیلی شبیه خودش نیست و فکر کنم به اصرار خانواده در دانشگاه دوره ی اقتصاد رو شروع می کنه. هرچند در همین مدت به نحوی خودش رو با فعالیت های فیلم سازی هم سرگرم می کنه. اما هرچه جلوتر می ریم ، این جاش رو دیگه باید از دوستان و هم دانشکده ای هایش  بپرسیم که چطور هیدئو بار دیگه به علایقش فرمون می ده و از فیلم سازی و کارگردانی که آخرین هدفش بوده، در سال چهارم دانشگاه به یکباره دست از تحصیل اقتصاد می کشه و نه فقط خانواده که دوستانش رو هم شگفت زده می کنه !

 

هیدئو کوجیما در سن ۲۳ سالگی وارد شرکت بازی سازی کونامی می شه و پروژه ی متال گیر استارت می خوره. می خوام بگم قبل از اینکه کوجیما برای خودش کوجیما بشه ، اینکه ۲۳ سالگیت رو با کونامی شروع کنی، آرزوی خیلی از ما بازی دوست ها می تونه باشه . درسته ؟ فقط یک سال زمان می بره و متال گیر در سال ۱۹۸۷ در ژاپن و اروپا عرضه می شه و کلییییی سر و صدا می کنه. و خیلی جای سؤال برای سازنده هاش نمی گذاره و بدون وقفه در سال ۱۹۹۰ و ۱۹۹۸ ، سری های دوم و سوم متال گیر با پسوند سالید اسنیک و سالید عرضه ی بازار و این مرتبه روی کنسول پلی استیشن اجرا می شه ! و بوووممم !!! کوجیما به هدفش می رسه و دیگه تبدیل به یک چهره ی مشهور بین المللی در این صنعت می شه !

ازونجایی که این دوستمون صرفاً یک هنرمند عشق هنر و چل و دیدونه نبوده ، و تحصیلات دانشگاهی در زمینه ی اقتصاد داشته ، برخلاف خیلی از هنرمندای دیگه حواسش به جیبش هم بوده و خیلی سریع شرکت کوجیما پروداکشنز رو به عنوان تابعه ای از کمپانی کونامی ثبت می کنه و به بازی می آره.

همکاری این شرکت با کونامی تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت و آخرین کار مشترکی که عرضه شد کماکان از سری بازی های متال گیر بود که سی و یکمین سری از بازی های این مجموعه در سیستم عامل های مختلف محسوب می شد و اسمش بود متال گیر ۵ : فانتوم پین.

اما ! اما این وسط یک کار نصفه نیمه ی دیگه ای هم بود که هرچند این جدایی باعث شد کار شهید شه به نحوی و هیچ وقت نه تنها نسخه ی نهایی بازی عرضه نشد ، که حتی دموی بازی هم از فروشگاه پلی استیشن حذف شد !  و این بازی چیزی نیست جز بازی P.T.  از سری بازی های سایلنت هیل کونامی.مجموعه ای که به خودی خود یکی از سری بازی های مشهور کمپانی کونامی بود و این مرتبه با حضور کوجیما در بخش کارگردانی و طراحی می تونست به یکی از مادگارترین بازیهای طول تاریخ این صنعت تبدیل شه ! باور کنید اغراقی در کار نیست ! کافیه شما با دموی این بازی که در ۱۲ اوت ۲۰۱۴ عرضه شد و فقط ۳۰ دقیقه زمان داشت آشنا باشید. خیلی ها جرأت بازی کردنش رودر شب یا  تنهایی نداشتن  و حتی باور کنید خود بنده ! بازی رو در حالت بی صدا و MUTE   نهایتاً تونسته ام تموم کنم. 

 

 

 

این بازی که قطعاً مثل مابقی سری های بازیش در ژانر ترس و وحشته ، با کارگردانی کوجیما جداً از جلوه های ترس نمی گیم جدید اما ویژه ای برخورداره که شاید صرفاً ترکیب دقیق و زمان شناسی عالی در طراحی بازی موجب می شه تا این اندازه ترس بر شما غلبه کنه.

 داستان ازونجایی که ماهیت بازی یک دمو قرار بوده باشه خیلی واضح مطرح نمی شه و خیلی سر و ته خاصی نداره. شما وارد یک خونه ای می شید با یک پلان عجیب و غریب و از طریق آنچه از صدای رادیو پخش می شه صرفاً متوجه می شید که یک مرد در این خونه مرتکب قتل همسرش و دو فرزندش شده. و به دو مورد قتل مشابه دیگر هم در سطح شهر اشاره می شه ( اینجا همونجاییه که ما ایده ی اتاق فرار MY NAME IS SIDNEY رو برای سناریوی ترسناک دوممون ایده گرفتیم که در عین حال که داستان به داستان اتاق فرار DEAD END متصل و مرتبطه ، ترتیب در بازی مطرح نباشه و پیش شرط و پیش نیازی برای تجربه ی هر یک از بازی ها وجود نداشته باشه ). در این بازی بر خلاف دیگر سری بازی های سایلنت هیل ، تصویر بصورت اول شخص نمایش داده می شه و  کاراکتر شما از هیچ ابزار و توانایی خاصی برخوردار نیست و همین مواجه شدن شما با هر اتفاق ماورا طبیعتی رو بخصوص اگر روح خصمانه ی لیزا باشه ، سخت تر و ترسناکتر می کنه.

جالبه بدونید در طراحی ظاهر کاراکتر لیزا ، کوجیما از دو شخصیت Yurei  و Ubume فرهنگ سنتی ژاپنی استفاده کرده و بهتون پیشنهاد می کنم اگر می خواید بیشتر خودتون رو بترسونید حتماً این دو اسم رو گوگل کنید و یا راجع بهشون بخونید و یا به دیدن نقاشی ها و تصویرها اکتفا کنید ! چرا یه ملیت یه همچین شخصیت های ترسناکی باید تو فرهنگ کهنش داشته باشه آخه ؟!!! واقعا چرا ؟!

بگذریم. شما صرفا در بازی حرکت می کنید و در تصویر می تونید زوم کنید که با انجام یک سری مشاهدات صرفاً در بازی پیش می روید و هربار که از زیر زمین خانه خارج می شوید، دوباره خودتون رو در سردر ورودی خونه می بینید.

شبها یکی پس از دیگری سپری می شوند تا در نهایت در اصلی منزل باز می شه و شما بالاخره هر ساختمان خارج و  به خیابان راه پیدا می کنید. اینجاست که دموی کات سین و تریلر بازی نمایش داده می شه ، و دو چیز توجه شما رو بخودش جلب می کنه ، اسم بازی سایلنت هیل و البته نقش آفرینی نورمن ریدس در بازی ! اومدم بگم حیف ! که این بازی نسخه ی کاملش عرضه نشد که ما از بازی نورمن ریدس لذت ببریم که خوب، کوجیما بعد از جداییش از کونامی و ساخت بازی Death Stranding  با کمپانی خودش ، این جای خالی رو پر کرد و می تونید حسابی با نورمن ، نقش آفرینیش و شکلک هایی که تو آینه اتون در میاره خودتون رو راضی کنید.

 

خیلی بیشتر از این حرفها می شه از کوجیما ، سایلنت هیل ، دث استرندینگ و دیگر اسمها و موضوعاتی که در این بلاگ مطرح شد براتون بگیم ، اما باشه برای بلاگ های بعدی شاید.

در آخر،  آنچه در اتاق فرار DEAD END  از مجموعه ی اسکیپ کیوب طراحی شده ، عیناً طراحی و بازسازی همین بازیP.T.  با المان های حتی الامکان یکسان و روایت داستانی کاملاً برابر است. پس خیلی دنبال داستان روشنی نباشید ، دنبال چرا ها نباشید و صرفاً انچه کوجیما برای مخاطبینش در مانیتور کونسول های بازیشون طراحی کرده رو ، اینبار در واقعیت لمس کنید و تجربه کنید. 

منتظرتون هستیم !