نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم
نوشته های ملیکا

نوشته های ملیکا

هرچی دل تنگم بگه , مینویسم

امکان استفاده از IP استاتیک روی سیم کارت شاتل موبایل

هر دستگاهی که به هر نحوی به شبکه اینترنت متصل می شود دارای یک آدرس می باشد که به آن IP  می گویند. این آدرس اینترنتی در هربار اتصال به اینترنت تغییر می کند اما با استفاده از قابلیت IP استاتیک یا IP ثابت می توان یک IP  یکسان و همیشگی در اختیار داشت. قابلیت IP استاتیک برای استفاده در انتقال تصویر دوربین های مدار بسته، استفاده از دوربین های مدار بسته تحت وب، استفاده از رایانه به عنوان گیم سرور، استفاده از رایانه به عنوان وب سرور، برای لاگین کردن در وب سایت هایی که آی پی ثابت لازم دارند، استفاده برای محدود کردن دسترسی به اکانت های حساس توسط آی پی بیشترین کاربرد را دارد و برای کاربران عادی اینترنت خیلی به کار نمی آید.

به نقل از پایگاه خبری رندباز، شرکت شاتل موبایل که یک اپراتور جدید با گسترده ترین پوشش شبکه 3G و 4G در ایران می باشد خدمات IP استاتیک را بر روی سیم کارت های هوشمند خود ارائه می نماید. بر اساس اعلام روابط عمومی شاتل موبایل، این اپراتور به سازمان‌ها، شرکت‌ها، کسب و کارها و تمامی افرادی که به دنبال یک شناسه منحصر به فرد، معتبر و دایمی در اینترنت هستند، امکان استفاده از آی‌پی ثابت (Static IP) بر روی سیم‌کارت‌های هوشمند خود را ارائه می‌دهد.

سیم کارت های هوشمند در ایران برای اولین بار توسط شاتل موبایل عرضه می شوند. این سیم کارت ها با استفاده از یک زیرساخت مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیت اتصال خودکار، بر اساس موقعیت جغرافیایی بهترین پوشش شبکه 3G و 4G/LTE را برای مشترک خود انتخاب و به صورت خودکار به آن متصل می شوند.

این اپراتور قابلیت IP استاتیک مبتنی بر شبکه تلفن همراه را با امکاناتی از قبیل پیاده‌سازی سیاست‌های دسترسی‌پذیری بر مبنای IP ثابت، ارائه شناسه منحصر به فرد و معتبر به سازمان‌ها، کسب وکارها و افراد، تسهیل در ارائه خدماتی نظیر انتقال تصاویر دوربین‌های مدار بسته (CCTV)، VoIP، بازی‌های آنلاین، ایجاد محدودیت دسترسی به حساب‌ها و خدمات حساس توسط IP بر اساس سیاست امنیتی مشتریان و سازمان‌ها و همچنین افزایش ایمنی سیم‌کارت‌های سازمانی برای دسترسی به شبکه داخلی را به تمامی متقاضیان و بدون محدودیت، ارائه می‌دهد.

متقاضیان به منظور آشنایی با نحوه ارائه این خدمات توسط شاتل موبایل می توانند با شماره 09981000000 تماس بگیرند و یا با نشانی پست الکترونیک b2b@shatel.ir  مکاتبه کنند.

هر دستگاهی که به هر نحوی به شبکه اینترنت متصل می شود دارای یک آدرس می باشد که به آن IP  می گویند. این آدرس اینترنتی در هربار اتصال به اینترنت تغییر می کند اما با استفاده از قابلیت IP استاتیک یا IP ثابت می توان یک IP  یکسان و همیشگی در اختیار داشت. قابلیت IP استاتیک برای استفاده در انتقال تصویر دوربین های مدار بسته، استفاده از دوربین های مدار بسته تحت وب، استفاده از رایانه به عنوان گیم سرور، استفاده از رایانه به عنوان وب سرور، برای لاگین کردن در وب سایت هایی که آی پی ثابت لازم دارند، استفاده برای محدود کردن دسترسی به اکانت های حساس توسط آی پی بیشترین کاربرد را دارد و برای کاربران عادی اینترنت خیلی به کار نمی آید.

به نقل از پایگاه خبری رندباز، شرکت شاتل موبایل که یک اپراتور جدید با گسترده ترین پوشش شبکه 3G و 4G در ایران می باشد خدمات IP استاتیک را بر روی سیم کارت های هوشمند خود ارائه می نماید. بر اساس اعلام روابط عمومی شاتل موبایل، این اپراتور به سازمان‌ها، شرکت‌ها، کسب و کارها و تمامی افرادی که به دنبال یک شناسه منحصر به فرد، معتبر و دایمی در اینترنت هستند، امکان استفاده از آی‌پی ثابت (Static IP) بر روی سیم‌کارت‌های هوشمند خود را ارائه می‌دهد.

سیم کارت های هوشمند در ایران برای اولین بار توسط شاتل موبایل عرضه می شوند. این سیم کارت ها با استفاده از یک زیرساخت مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیت اتصال خودکار، بر اساس موقعیت جغرافیایی بهترین پوشش شبکه 3G و 4G/LTE را برای مشترک خود انتخاب و به صورت خودکار به آن متصل می شوند.

این اپراتور قابلیت IP استاتیک مبتنی بر شبکه تلفن همراه را با امکاناتی از قبیل پیاده‌سازی سیاست‌های دسترسی‌پذیری بر مبنای IP ثابت، ارائه شناسه منحصر به فرد و معتبر به سازمان‌ها، کسب وکارها و افراد، تسهیل در ارائه خدماتی نظیر انتقال تصاویر دوربین‌های مدار بسته (CCTV)، VoIP، بازی‌های آنلاین، ایجاد محدودیت دسترسی به حساب‌ها و خدمات حساس توسط IP بر اساس سیاست امنیتی مشتریان و سازمان‌ها و همچنین افزایش ایمنی سیم‌کارت‌های سازمانی برای دسترسی به شبکه داخلی را به تمامی متقاضیان و بدون محدودیت، ارائه می‌دهد.

متقاضیان به منظور آشنایی با نحوه ارائه این خدمات توسط شاتل موبایل می توانند با شماره 09981000000 تماس بگیرند و یا با نشانی پست الکترونیک b2b@shatel.ir  مکاتبه کنند.

هر دستگاهی که به هر نحوی به شبکه اینترنت متصل می شود دارای یک آدرس می باشد که به آن IP  می گویند. این آدرس اینترنتی در هربار اتصال به اینترنت تغییر می کند اما با استفاده از قابلیت IP استاتیک یا IP ثابت می توان یک IP  یکسان و همیشگی در اختیار داشت. قابلیت IP استاتیک برای استفاده در انتقال تصویر دوربین های مدار بسته، استفاده از دوربین های مدار بسته تحت وب، استفاده از رایانه به عنوان گیم سرور، استفاده از رایانه به عنوان وب سرور، برای لاگین کردن در وب سایت هایی که آی پی ثابت لازم دارند، استفاده برای محدود کردن دسترسی به اکانت های حساس توسط آی پی بیشترین کاربرد را دارد و برای کاربران عادی اینترنت خیلی به کار نمی آید.

به نقل از پایگاه خبری رندباز، شرکت شاتل موبایل که یک اپراتور جدید با گسترده ترین پوشش شبکه 3G و 4G در ایران می باشد خدمات IP استاتیک را بر روی سیم کارت های هوشمند خود ارائه می نماید. بر اساس اعلام روابط عمومی شاتل موبایل، این اپراتور به سازمان‌ها، شرکت‌ها، کسب و کارها و تمامی افرادی که به دنبال یک شناسه منحصر به فرد، معتبر و دایمی در اینترنت هستند، امکان استفاده از آی‌پی ثابت (Static IP) بر روی سیم‌کارت‌های هوشمند خود را ارائه می‌دهد.

سیم کارت های هوشمند در ایران برای اولین بار توسط شاتل موبایل عرضه می شوند. این سیم کارت ها با استفاده از یک زیرساخت مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیت اتصال خودکار، بر اساس موقعیت جغرافیایی بهترین پوشش شبکه 3G و 4G/LTE را برای مشترک خود انتخاب و به صورت خودکار به آن متصل می شوند.

این اپراتور قابلیت IP استاتیک مبتنی بر شبکه تلفن همراه را با امکاناتی از قبیل پیاده‌سازی سیاست‌های دسترسی‌پذیری بر مبنای IP ثابت، ارائه شناسه منحصر به فرد و معتبر به سازمان‌ها، کسب وکارها و افراد، تسهیل در ارائه خدماتی نظیر انتقال تصاویر دوربین‌های مدار بسته (CCTV)، VoIP، بازی‌های آنلاین، ایجاد محدودیت دسترسی به حساب‌ها و خدمات حساس توسط IP بر اساس سیاست امنیتی مشتریان و سازمان‌ها و همچنین افزایش ایمنی سیم‌کارت‌های سازمانی برای دسترسی به شبکه داخلی را به تمامی متقاضیان و بدون محدودیت، ارائه می‌دهد.

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

سیم کارت های کدام اپراتور بهترین آنتن دهی و اینترنت را دارند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت فصلی گزارش های مختلفی را در خصوص عملکرد اپراتورها منتشر می کند که در این مقاله قصد داریم به بررسی گزارش های فصل زمستان سال 98 این سازمان در ارتباط با عملکرد اپراتورهای موبایل فعال در کشور بپردازیم تا بتوان با مقایسه نتایج دریافت که کدام اپراتور در زمینه پوشش شبکه و اینترنت بهترین عملکرد را دارد. یکی از مهم ترین ملاک ها در انتخاب یک اپراتور به منظور خرید سیم کارت و استفاده از خدمات آن، پوشش شبکه و به قولی وضعیت آنتن دهی آن می باشد. این که در مناطق مختلف به پوشش شبکه اپراتور سیم کارت خود دسترسی داشته باشید تا در شرایط اضطراری بتوانید تماس برقرار کنید نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی می باشد.

نقطه اصلی رقایت اپراتورهای موبایل در کشور باند پهن می باشد و افزایش پهن باند است که منجر به حرکت جامعه به سمت دیجیتالی شدن می شود. با نگاهی به جدول زیر در خصوص وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند توسط اپراتورها نکات قابل توجهی به دست می آید.

تا پایان سه ماهه چهارم سال 98 مجموع مشترکان 3G و 4G همراه اول نزدیک به 34 میلیون نفر می باشد که از این میان در حدود 12 میلیون مشترک از خدمات 3G و 22 میلیون مشترک از خدمات 4G این اپراتور استفاده می کنند. ایرانسل با حدود 31 میلیون مشترک در رتبه بعدی قرار گرفته است اما با حدود 22.5 میلیون مشترک استفاده کننده از خدمات 4G نشان می دهد که عملکرد این اپراتور در ارائه خدمات 4G بهتر از سایر اپراتورها بوده است.

همانطور که در جدول فوق مشاهده می کنید اپراتور همراه اول هم از نظر تعداد مشترکین و هم از نظر تعداد شهرهای تحت پوشش خدمات 3G و 4G بهترین عملکرد را در بین اپراتورهای مختلف داشته است و در مقایسه با آمار سال گذشته نیز سریع ترین رشد را از آن خود کرده است.

اپراتور همراه اول بالاترین ضریب نفوذ را در بین اپراتورها در اختیار دارد. البته این اپراتور از بدو فعالیت این عنوان را در اختیار داشت و در تمامی سال ها آن را حفظ کرده است و در پایان سال 98 ضریب نفوذ خود را به 75.5 درصد رسانده است. اپراتور همراه اول بالاترین تعداد خطوط واگذار شده و خطوط فعال را در اختیار دارد اما در زمینه خطوط اعتباری واگذار شده و فعال عملکرد ایرانسل از همراه اول بهتر بوده است. البته همراه اول در تعداد خطوط دائمی واگذار شده به مشترکین عملکرد بسیار بهتری دارد به طوری که کل خطوط دائمی این اپراتور در حدود 5 برابر تعداد خطوط دائمی سایر اپراتورها می باشد.

همراه اول برای بدست آوردن بالاترین ضریب نفوذ در کشور به طور مستمر زیرساخت های خود را بهبود بخشیده و تعداد سایت های BTS خود را در سطح کشور افزایش داده است. همین امر باعث می شود که وزارت ارتباطات به منظور ارائه طرح های توسعه دیجیتال خود به اپراتور همراه اول تکیه کند.

همین امر باعث شده است که به دلیل پیشرفته تر بودن زیرساخت های همراه اول و تعدد سایت های BTS این اپراتور و در نتیجه پوشش شبکه گسترده، بیشترین بار میزبانی رومینگ ملی بر دوش همراه اول باشد به طوری که بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود 7 میلیون مشترک ایرانسل و 4 میلیون مشترک رایتل در سال گذشته میهمان همراه اول بوده اند و مکالمات خود را بر بستر این اپراتور انجام داده اند.

همراه اول در تعداد شهرها و روستاهای تحت پوشش نیز عملکرد به مراتب بهتری دارد و 96.5 درصد جمعیت شهرها و روستاها را پوشش می دهد. با برسی این آمار و اطلاعات به راحتی می توان پی برد که همراه اول در زمینه توسعه زیرساخت ها و گسترش پوشش شبکه خود بهترین عملکرد را در مقایسه با سایر اپراتورهای موبایل در کشور داشته است.

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

نحوه لغو تمدید خودکار بسته های اینترنتی همراه اول

به نقل از پایگاه خبری رندباز اپراتور همراه اول به منظور لغو تمدید خودکار بسته های اینترنتی خود راه حل ساده ای را در نظر گرفته است. مشترکین این اپراتور می توانند با استفاده از یک کد دستوری ساده تمدید خودکار بسته اینترنت خود را لغو نمایند.

 

روش لغو تمدید خودکار بسته های اینترنتی همراه اول:

 

برای لغو تمدید خودکار اینترنت همراه اول کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1. کد دستوری #100* را شماره‌گیری کنید.

2. در جواب این کد  USSD، با شش گزینه مختلف رو به رو می‌شوید که شماره 8 به لغو تمدید برمی‌گردد. حالا شماره 8 را وارد کرده و ارسال کنید.

3. ضمنا به صورت مستقیم هم می‌توانید برای لغو تمدید خودکار کد دستوری #8*100* را شماره‌گیری کنید.

4. پیامکی برای شما ارسال شده و لغو تمدید خودکار اینترنت همراه اول را اطلاع می‌دهد.

5. تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول با موفقیت لغو گردید

 

با این حال لغو تمدید خودکار ممکن است برای مشترکین مشکلاتی به همراه داشته باشد. اگر شما به صورت دائم از دیتای گوشی خود استفاده می کنید و میزان مصرف و باقیمانده حجم اینترنت خود را کنترل نمی کنید ممکن است با اتمام بسته اینترنتی فعال خود، هزینه استفاده شما از اینترنت به صورت آزاد محاسبه شده و هزینه زیادی برای شما در بر داشته باشد. اما معمولا همراه اول قبل از تمام شدن بسته اینترنتی، این موضوع را از طریق پیامک به مشترکین خود اطلاع رسانی می نماید. پس در صورت لغو کردن تمدید خودکار بسته اینترنت خود، میزان مصرف را کنترل کرده و به پیامک اطلاع رسانی این اپراتور دقت نمایید تا با تمام شده بسته اینترنتی هزینه اینترنت شما به صورت آزاد محاسبه نشود.

 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

اطلاعات سیم‌کارت واگذارشده را چطور بازیابی کنیم؟

برای بازیابی اطلاعات سیم‌کارتی که منقضی شده یا آن را واگذار کرده‌اید، می‌توانید به سامانه همتا مراجعه کرده و با وارد کردن شناسه (IMEI) دستگاه و شماره سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده، اطلاعات را بازیابی کنید.

در صورتی که قبلاً در سایت همتا ثبت نام نکرده باشید (کارتابل کد ملی تشکیل نداده باشید) و سیم‌کارت شما منقضی شده باشد یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، اطلاعات دستگاه‌های شما از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده در همتا حذف می‌شود ولی شما می‌توانید این اطلاعات را برای سیم‌کارت‌های دیگر خود بازیابی کنید. برای این کار لازم است شناسه (IMEI) دستگاه یا دستگاه‌های خود و شماره سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده را داشته باشید.

کارتابل کد ملی با دو سیم‌کارت یا بیشتر، نیازی به بازیابی اطلاعات ندارد. بنابراین در صورتی که  قبلاً در سایت همتا ثبت‌نام کرده باشید و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، در صورتی که بیش از دو سیم‌کارت در کارتابل شما باشد، با منقضی شدن یکی از سیم‌کارت‌ها یا واگذار کردن مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی می‌ماند.

برای بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذارشده، در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم‌کارت استفاده کرد و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم‌کارت آورده می‌شود.

پس از وارد کردن شماره سیم‌کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌شود. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید. در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌ها» روی گزینه «افزودن دستگاه» کلیک ‌کنید.

در صفحه بازشده، شناسه (IMEI) دستگاه خود را که می‌خواهید اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف‌شده) به این کارتابل انتقال یابد را وارد ‌کنید و روی گزینه «ثبت» کلیک کنید. سپس پیامی مبنی‌بر وارد کردن شماره سیم‌کارت قبلی (سیم‌کارت منقضی یا واگذارشده) را دریافت می‌کنید. شماره سیم‌کارت را به‌صورت کامل وارد کرده و روی گزینه «تأیید» کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات واردشده صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار می‌گیرد.

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

دستاوردهای ایرانسل در ارائه خدمات دیجیتال

اپراتور ایرانسل در راستای اهداف راهبردی خود، یعنی «خلق و مدیریت ارزش‌آفرینی برای ذینفعان»، «خلق تجربه‌ای متفاوت برای مشتریان»، «مدیریت رشد پایدار»، «تحول مدل عملیاتی» و «نوآوری و تجارب موفق» سهم 43.45 درصدی از بازار تلفن همراه کشور را کسب کرده است که با ثبت مصرف دیتای روزانه به میزان 11 پتابایت در اردیبهشت ماه 99 رکوردی جدید در ارائه اینترنت پرسرعت به مشترکین خود را بدست آورد.

اپراتور ایرانسل از بدو شروع تلاش کرده است تا فناوری های روز دنیا در ارائه خدمات تلفن همراه را با کوتاهترین فاصله زمانی و رعایت بالاترین استانداردها و عالی ترین سطح کیفیت به مشترکین خود ارائه نماید تا بدین طریق مسیر توسعه و پیشرفت را هموار سازد. ارائه اینترنت همراه نسل 2.75، 3، 4 و 4.5 و همچنین نسل جدید اینترنت ثابت (TD-LTE)، با کمترین فاصله زمانی عرضه در دنیا به ایرانیان عزیز، نمونه هایی از خدمات ایرانسل هستند که هم اکنون خدمات نسل دوم اینترنت همراه (2.75G)به بالغ بر 50 میلیون نفر مشترک فعال، نسل سوم (3G) به 29.5 میلیون نفر و نسل چهارم (4G/LTE) به 22 میلیون مشترک ایرانسل ارائه می‌شود و خدمات نسل 4.5 اینترنت پرسرعت همراه نیز در 719 شهر ایران توسط ایرانسل ارائه شده است. نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به 5G نیز اولین بار در شهریور ماه سال 96 در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط اپراتور ایرانسل در ایران آزمایش شد که با موفقیت انجام شد. ایرانسل پوشش شبکه روستایی خود را به بیش از 17 هزار روستا افزایش داده است که بدین ترتیب 11 میلیون نفر از روستائیان عزیز ایران به خدمات شبکه تلفن همراه دسترسی دارند.

شرکت ایرانسل همزمان و همسو با پیشرفت فناوری و دیجیتالی شدن سبک زندگی انسان ها همواره در تلاش برای همسو کردن زندگی مردم ایران با  دنیای جدید دیجیتال بوده است که در این راستا طرح های بزرگی به منظور تسهیل فرآیند زندگی، کسب و کار و تحقق دولت همراه اجرا کرده است. اولین ابتکار ایرانسل در این زمینه ساخت برنامه کاربردی ایرانسل من بود که در ابتدا تنها برای مدیریت حساب مشترکین ایرانسل استفاده می شد اما به مرور زمان خدمات دیجیتالی جامع تری از قبیل درخواست تاکسی آنلاین، سفارش آنلاین از رستوران ها و سوپرمارکت ها و تماشای زنده و آنلاین برنامه های تلویزیونی به این برنامه اضافه شد که ایرانسل من را با بیش از 13 میلیون کاربر فعال به یک سوپر اپلیکیشن و دومین برنامه کاربردی محبوب در نزد ایرانیان تبدیل کرد که خدمات دیجیتال را به صورت جامع به کاربران ارائه می نماید.

شرکت ایرانسل سرمایه گذاری عظیمی روی گروه اسنپ و کیف پول آپ انجام داد، که در حال حاضر خدمات این دو گروه بر بستر ایرانسل به بخش جدایی ناپذیری از زندگی مردم ایران تبدیل شده است و زندگی بسیاری از افراد جامعه را با دنیای دیجیتال همسو ساخته است.

در دوران شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم و نیاز به تفریح و سرگرمی‌های سازنده برای ارتقای سلامت روانی جامعه، توسعه زیرساخت­ ها برای پخش فیلم و سریال از طریق تلویزیون اینترنتی لنز و همچنین همکاری با فیلیمو و نماوا را در دستور کار خود قرار داد تا این خدمات به سهولت در دسترس طیف وسیعی از جامعه قرار بگیرد. همچنین اقداماتی از قبیل ارائه آموزش های آنلاین، ارائه 100 گیگ اینترنت ثابت رایگان، بیش از 12 میلیارد کمک نقدی به مراکز درمانی، رایگان کردن محتواهای ارائه شده در لنز، مکالمه رایگان به مدافعان سلامت و کادر درمان مبازره با کرونا، ارائه 20 گیگ اینترنت رایگان به معلمان در زمان شیوع کرونا در ایران از سوی شرکت ایرانسل انجام گرفت.

همه این اقدامات باعث شده است که مراکز و تهادهای مختلفی از ایرانسل قدردانی و تقدیر نمایند که کسب جایزه بین‌المللی «بهترین برنامه اخلاق‌مداری سال ۲۰۱۹» از موسسه اخلاق حرفه‌ای و همینطور کسب جایزه معتبر BRIGHT در گروه ام‌تی‌ان نمونه ای از افتخارات ایرانسل در سال گذشته می باشد.

 

 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز